Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4354
Hørte engang at det fantes et dopmiddel, som bruker de samme kjemikalier som hjernen bruker da du sover. Altså at du er påvirket og drømmer samtidig, på en måte. Noen som har prøvd det før? Hvordan var det?

Hvis det i det hele tatt finnes.

Selv bruker jeg ikke dop. Og har ingen intensjoner å bruke det. Bare nyskjerrig på hva det het.
Sist endret av Tiic; 6. august 2016 kl. 22:00.
Har hørt noen som har omtalt DMT som "The dreamdrug". Er det dette du leter etter? En liten link: http://www.dreamviews.com/general-dr...ream-drug.html Om dette interesserer deg bør du lese DMT: The Spirit Molecule: Dr Rick Strassman
Sist endret av slappegodt; 6. august 2016 kl. 22:05.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Høres ut som noen har missforstått noe.

En tilstand der man ikke vet om man drømmer eller ikke kan sammenlignes med deleriske tilstander. Vi snakker da om f.eks Datura.
Disse stoffene har lite med naturlig drømming å gjøre men man er ikke klar over hva som er hallusinasjoner og ikke. Man kan se personer som ikke er der, ha hele samtaler med de f.eks. men i en slik tilstand er man en fare for seg selv og evt andre. Det finnes rapporter her på freak om slike stoffer.

Det kan hende det er DMT som nevnt over her, da det er mye mystikk og tull rundt det: om å åpne det tredje øyet osv, linken mellom det og søvnparalyser, samt paralleller mellom sterke DMT tripper og opplevelsen av å bli bortført av små grønne menn.

DMT: The spirit molecule av Rick strassman er interessant lesning om du vil dykke dypere i temaet.
Sist endret av Dodecha; 6. august 2016 kl. 22:19.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Høres ut som noen har missforstått noe.

En tilstand der man ikke vet om man drømmer eller ikke kan sammenlignes med deleriske tilstander. Vi snakker da om f.eks Datura.
Disse stoffene har lite med naturlig drømming å gjøre men man er ikke klar over hva som er hallusinasjoner og ikke. Man kan se personer som ikke er der, ha hele samtaler med de f.eks. men i en slik tilstand er man en fare for seg selv og evt andre. Det finnes rapporter her på freak om slike stoffer.
Vis hele sitatet...
Ja, kan forsåvidt være datura også, er litt vanskelig å finne et spesifikt stoff med så lite informasjon, men tror det enten er DMT eller datura.
Sist endret av slappegodt; 6. august 2016 kl. 22:18.
Trådstarter
13 0
Takk for info. Det var nok det jeg letet etter. Ser ut til at det ikke er et anbefalt dop å bruke. Men det var ikke planen heller.
trodde du først snakket om noe som fremkalte Lucid dreaming, men virka ikke sånn så droppa slenge ut noe link :P

Men av egen erfaring så syntes jeg ikke DMT føltes som en drøm, datura har jeg aldri prøvd
Sist endret av KjellFresh; 6. august 2016 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
13 0
Er veldig interessert i dette emnet. Vil ta med meg den informasjonen jeg har fått her videre. Takk.

Vet om en som brukte et eller annet drømmedop, men han våknet dagen etterpå, og lurte på om noe av det som hadde skjedd var en drøm. Så tenkte jeg skulle skaffe litt informasjon om det, og sette meg litt grundigere inn i det. I drømmen virket han normal, men vet ikke om hvordan man oppfører seg.
Sist endret av Tiic; 6. august 2016 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Veldig vag informasjon du kommer med så det et vanskelig å svare. Fra beskrivelsene dine kan det være ganske mange forskjellige stoffer det er snakk om. Vi må rett å slett ha mer info.
Ved inntak av opiater opplever jeg ofte at jeg f.eks tror jeg er på butikken mens jeg egentlig sitter ruset i sofaen.
Man kommer inn i en slags drømmetilstand som oppleves som virkelighet.
Datura er vel det nærmeste du kommer et stoff som vil få brukeren til å totalt miste grep over hva som er ekte og hva som er fantasi (kommer helt ann på hvor stor dosen er vel og merke).

DMT (Dimethyltryptamine) kan gi "drøm"-lignende hallusinasjoner, men man mister aldri realitetsoppfatningen i den forstand. Salvia Divinorum kan også ha lignende effekter.

Det finnes også urter og frø som inneholder stoffer som kan gi brukeren større sjanse for å ha en "lucid dreaming" opplevelse.
Om det var noe sånt du var på utkikk etter så er det vel bare å søke opp "lucid dreaming enhancers" i Google o.l

PS: "Dop" er et begrep som ofte brukes synonymt med en bestemt gruppe stoffer som ofte kalles "Stimulanter" (f.eks kokain og amfetamin) og burde ikke brukes som et fellesbegrep for alle rusmidler da det kan skape forvirring (og frustrasjon i enkelte).
Rusmiddel/rusmidler er et fellesbegrep som tar for seg stort sett alt som kan påvirke et menneske (eller dyr for den del) på en eller annen måte.
Missbruk alt du har mulighet til i 10 år+++ så mister du på et tidspunkt evnen til å skille mellom drøm og virkelighet...
Glemte slenge på den i forrige innlegg
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Missbruk alt du har mulighet til i 10 år+++ så mister du på et tidspunkt evnen til å skille mellom drøm og virkelighet...
Glemte slenge på den i forrige innlegg
Vis hele sitatet...
Dette blir vel mere full blown psykose, å sikkert ikke det TS er ute etter.
Men kan forøvrig nevne at du trenger ikke gå 10 år +++ på alt mulig rart, før du plutselig har havna i et rent å sjært mareritt i våken tilstand du ikke kan unslippe.
For meg holdt det med 4 dager våken, for så å poppe ett par knips, ukene som fulgte var det værste jeg har opplevd i mitt liv.
Men da snakker man virkelig om ikke å være i stand til å skille virkelighet fra fantasi, å du vet det ikke selv.
Sist endret av Eyeamare; 7. august 2016 kl. 08:19.
hvis jeg skulle sagt no drugs som minner om drømmetilstander ville jeg sagt lsd og mxe. lsd syns jeg personlig føles litt som å gå rundt våken i en drøm. og mxe, jeesus, det er det mest tilstede jeg har vært samtidig som det var et drømmescenarie. satt i sofaen med laptop på fanget, så blir laptopskjermen gjennomsiktig, rommet blir til en nydelig blomstereng, og jeg og laptopen tar av opp i lufta og flyr over blomsterenga, alt mens jeg følte meg helt klar i toppen.

dmt syns jeg ikke er så drømmende. om det skulle være det så blir det ihvertfall som å spole fort igjennom en drøm. får jo ikke med seg allverden om du kjører på så du skytes ut i verdensrommet.

ikke opiater heller, opiater er bare det vanlige livet, normalitet, bare litt sløva ned.
Som Dronepungen sa ; Opiater. Jeg fikk en aldeles nydelig form da jeg gikk på Subutex (og merket noe), jeg var våken tankemessig. Kroppen var derimot "av", selv om jeg kunne hoppe opp på ett sekunds varsel, så slik sett sov jeg ikke egentlig.

Dessuten "drømte" jeg på en måte, for jeg kunne tenke meg laaangt avgårde, og det var akkurat som om jeg var der jeg tenkte, til og med med lyder fra stuen, de integrerte seg "dit" <3
Ikke like kos når man prøver å hoppe ut vinduet, fordi man tror sofaen er i den gamle leiligheten - but anyway
Jeg har omtalt den formen som "sleeping awake" tidligere

Når det gjelder de mange, mange forslagene om psykedelika - så ville jeg personlig vært meget forsiktig der. Tingen med psykedelika er at det blir som regel aldri slik man hadde sett for seg, og å krangle med en tripp - det er ikke det lureste man gjør... Erfaring.

Men jo, etter toleranse - og med miligramsvekt, så følte jeg _litt_ av samme effekten på Mxe (Metoxatemin), men det var etter min mening "ubehagelig drømming", det var ikke det kraftige sløret av eufori som gjerne følger med opiatene. Så selv om gardinene fløt utover, og ansiktene til familien fløt ut, og jeg bare satt å fniste - så var det ikke "my kind of dreaming"

Har aldri følt noe drømming på Lsd egentlig - personlig. Det er da alt endelig blir virkelig

Så ja, det var nå min mening, og erfaring. Måtte bare få en "stemme" til på Opiater her, hehe.

Fin ettermiddag alle freaks.