Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  234 27805
http://bitsex.net/rants/2008/kornsirklenes-mysterium/ <- Les denne hvis dere har sett "Kornsirklenes mysterium" og faktisk tror på alt bullshitet som blir sagt i filmen.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
iskaffe, jeg kunne ikke vært mer enig med de andre her. Du begynner å synke lavere og lavere i min "kuling-bok". Hvis du virkelig VET alt dette, kan du ikke legge frem beviser og argumentere i stedet for å være så jævla bestemt? Det hadde kanskje hjulpet.
Og denne "opplevelsen" som "forandret ditt syn" på ting og tang... Jeg begynner å tro at det dreier seg om et X-Files-maraton.

Men, nå tar jeg natt. Skal se en episode til av The X-files først. God jul!
Hva tror dere om den meldingen på en av kornsirkelene da?

" "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEvE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING. Acknowledge."

Omtrentlig oversettelse til norsk:

"Vokt dere for FALSKE gaver & deres BRUTTE LØFTER. Mye SMERTE men fortsatt tid. TRo. Det finnes GODT der ute. Vi MOtsetter oss LURERI. Kanal SLUTTER. Bekreft." "
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av [K]aLLeMcSnurp Vis innlegg
Hva tror dere om den meldingen på en av kornsirkelene da?

" "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEvE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING. Acknowledge."

Omtrentlig oversettelse til norsk:

"Vokt dere for FALSKE gaver & deres BRUTTE LØFTER. Mye SMERTE men fortsatt tid. TRo. Det finnes GODT der ute. Vi MOtsetter oss LURERI. Kanal SLUTTER. Bekreft." "
Vis hele sitatet...
Om aliens behersker engelsk, ASCII, og totallssystemet så er det vel ingen grunn til at dei skulle tryne på store og små bokstaver, eller at dei skulle velge et så esoterisk medium som korn. Radio eller papir ville vore langt enklare Dessuten burde en kunne anta at meldinga ville bli gjentatt når dei ikkje får kvittering på beskjeden.

Det er enkelt og greit ikkje ei sannsynlig kommunikasjonsform fra nokon som kjenner vår kultur godt nok til å beherske språk og teknologi.

Mao - pranksters.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av [K]aLLeMcSnurp Vis innlegg
Hva tror dere om den meldingen på en av kornsirkelene da?

" "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEvE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING. Acknowledge."

Omtrentlig oversettelse til norsk:

"Vokt dere for FALSKE gaver & deres BRUTTE LØFTER. Mye SMERTE men fortsatt tid. TRo. Det finnes GODT der ute. Vi MOtsetter oss LURERI. Kanal SLUTTER. Bekreft." "
Vis hele sitatet...
En eller annen kornsirkler har tenkt at det ville være morsomt å ha med en semi-kryptert melding om at masse skumle ting kommer til å skje. ASCII-kode og denne bruken av totallssystemet er tenkt ut av mennesker. Som det står i ranten til slashdot er det veldig lite sannsynlig at aliens har adoptert dette systemet for så å kontakte oss gjennom det, men ved hjelp av åker.

Forøvrig, slashdot:

Hadde det blitt like bra oppslag om en hadde målt 1% annleis her, og fått 5139 og ikkje 5140?
Vis hele sitatet...
1/5140 ≠ 1%.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om aliens behersker engelsk, ASCII, og totallssystemet så er det vel ingen grunn til at dei skulle tryne på store og små bokstaver, eller at dei skulle velge et så esoterisk medium som korn. Radio eller papir ville vore langt enklare Dessuten burde en kunne anta at meldinga ville bli gjentatt når dei ikkje får kvittering på beskjeden.

Det er enkelt og greit ikkje ei sannsynlig kommunikasjonsform fra nokon som kjenner vår kultur godt nok til å beherske språk og teknologi.

Mao - pranksters.
Vis hele sitatet...
Jeg tar et svært tegn i åkeren, med meget avanserte mønstere mer seriøst enn om jeg hadde sittet på en radiostasjon og fått denne meldingen: *les med harald eia stemme* Vokt dykk frå luringar med ureint mel i påsen, som dansar som robotar.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Hva med et faktisk besøk av utenomjordiske skapninger, face to face?
Jeg må si at jeg ikke forstår retorikken bak å kommunisere vha kornåkre. Den mest åpenbare feilen er jo nettopp denne diskusjonen vi har her i denne tråden, veldig mange tror ikke at det i det hele tatt er noe bak disse sirklene. Hvis disse vesenene er så mye smartere enn oss og virkelig ville kommunisere ville de vel valgt et medium som ikke åpnet for tolking?
Skal vedde på at retorikken går som så:
Kornsirklene er en måte å teste oss på, for å se om vi er intelligente nok til å ta kontakt med, osv... altså er de som tror at kornsirklene er "ekte" mer intelligente enn oss andre...

Forøvrig - hvorfor snakker aliens engelsk med oss, og ikke f.ex. kinesisk? Og hvorfor ser vi ingen kornsirkler i f.ex. kina?
Sitat av atomet Vis innlegg
Skal vedde på at retorikken går som så:
Kornsirklene er en måte å teste oss på, for å se om vi er intelligente nok til å ta kontakt med, osv... altså er de som tror at kornsirklene er "ekte" mer intelligente enn oss andre...

Forøvrig - hvorfor snakker aliens engelsk med oss, og ikke f.ex. kinesisk? Og hvorfor ser vi ingen kornsirkler i f.ex. kina?
Vis hele sitatet...
Teorien bak det bygger vel på det at USA er en mediasupermakt.. Alle vet om alt som skjer der. Om noen finner kornsirkler i USA snakker de om dette i Japan dagen etter.. Om noen finner kornsirkler bak tre fjelltopper, over en dal og rundt en innsjø i Kina vekker liksom ikke det like stor oppmerksomhet.. Selv om det sikkert skjer..
At det ikke vekker like stor oppmerksomhet - greit nok, men vis meg i det minste NOEN. Jeg syns det er litt for påfallende at dette fenomenet ser ut til å kun (?) forekomme i "vesten".
...og at mange har opplevd at elektroniske apparater(mobiler, kameraer osv.) ikke virker når man står inni "kunsten".
Vis hele sitatet...
Sikkert noen som har kommentert dette iløpet av de 100+ svarene, men:
Hvorfor skulle bare noen personer ha opplevd at elektroniske apparater har streiket inne i sirklene, hvorfor streiket ikke alt?
Men for all del, som Fredrik Stabel sa: Det finnes mer mellom himmel og jord, enn noen andre steder.
Sist endret av Waffle; 5. januar 2009 kl. 19:44. Grunn: edit: skriveleif :)
Sitat av Waffle Vis innlegg
Sikkert noen som har kommentert dette iløpet av de 100+ svarene, men:
Hvorfor skulle bare noen personer ha opplevd at elektroniske apparater har streiket inne i sirklene, hvorfor streiket ikke alt?
Men for all del, som Fredrik Stabel sa: Det finnes mer mellom himmel og jord, enn noen andre steder.
Vis hele sitatet...
Hvor har du en så tullete påstand fra? :3

Med tanke på at universet består av 88% ren hydrogen, og jordatmosfæren ikke inneholder et snev av stoffet, så kan det altså ikke være mer mellom vår himmel og jord enn noe annet sted.. Herregud så teit
Jeg vil heller si at responsen din er tullete og lite gjennomtenkt ettersom at det Fredrik Stabel sa var en setning med det jeg vil tro var et dypere budskap. Jeg tok den med fordi jeg syntes det passet emne.
Sist endret av Waffle; 5. januar 2009 kl. 20:13.
har ikke lest hele tråden. Men dette er mine synspunkter på saken.

ta deg selv som eksemple, tenk på en sport, hobby el. du driver med. Hvor god er du i dette? Hvor god er den som er best i denne sporten/idretten/hobbyen what ever? Hvis noen mennesker lager disse sirklene, er det de beste på feltet. Og har sikkert noen tips og triks i ermet. Man kan bruke så mye tid man vil på å tegne kart og skisser på ringene.

Feks noe så "enkelt" som IR laser og ir briller+ en bakketopp og en datamaskin vil kunne hjelpe "Litt" Mtp symetri bla.

Ringene/bildene blir bare mer og mer avanserte som tyder på at noen har mer og mer trening. Og budskapet blir ofte mer avansert. Mattematiske greier, avanserte figurer osv. Dette er også noen en del "entustiaster" og "forskere" er imponert over, og skriver om i blogger osv. Dette vil vel få de som lager ringene til å lage mer slikt, for å bli underholdet av det de ser i media og blogger siden?
De som trodde det var romvesner, fikk vel et skudd for baugen da de så en flygende tallerken, som egentlig bare var en varmluftballong en bestefar hadde laget for å more barnebarna

Ble vel avis av det også så vidt jeg husker :P
Sist endret av Genetic; 5. januar 2009 kl. 22:20. Grunn: Dobbel tekst + At jeg ikke finner en smily -.-
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har sett en film hvor en gruppe med mennesker laget noe sykt detaljert på en natt. Husker ikke hvilken film eller hvor mange de var som gjorde det, men tror det gikk på tv eller så var det youtube kansje.

Tror ikke det er aliens og alle de store kan det jo være mennesker som har brukt laaang tid på!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av UngarEffect Vis innlegg

Skulle gjerne ha likt å visst svaret, etter jeg så den konspirasjonsfilmen som gikk på tvnorge ble jeg helt totalt satt ut. Det endret faktisk min virkelighetsoppfatning, å jeg tror nå at det finnes mere mellom himmel og jord nå en før jeg så det der programmet.
Kall meg gjerne en lettpåvirkelig seoghør-lesende redneck, men jeg ble nesten litt skremt.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig ikke det er en naturlig forklaring på dette? Har du lettere for å tro at det er noe mer mellom himmel og jord enn at det finnes en forklaring?

Tenk tilbake til vikingtiden. Eller i hvert fall noen tusen år tilbake i tid, når menneskene så et tordenvær. Hadde vi ikke visst hva som skapte torden og lyn nå i dag hadde dette vært akkuratt like oppsiktsvekkende. Men nå som vi vet hva det er blir det bare helt naturlig.

Det er på grunn av sånne som deg at religionenene oppstod (Sier ikke at det er noe galt i det, men det er faktisk sånn) Likt som folk trodde det var Tor med hammeren om skapte tordenvær tror mange folk idag det er vesener fra verdensrommet som lager kornsirkler. Ikke at jeg tror det er umulig at det finnes annet liv i rommet, men i dette tilfellet er det veldig sannsynlig at det finnes en naturlig forklaring, for vi mennesker vet langt ifra(!) alt om energi og hva det kan skape.

Men kan være enig i at det er litt skremmende og ikke vite hva forklaringen er.
Men personlig begynner jeg ikke å dikte opp usannsynlige teorier inni hodet mitt (with all due respect).

Håper dere forstår hva jeg mener. Er ikke ment som et hån mot all religion, og jeg mener ikke at jeg er "bedre" eller smartere enn troende mennesker er.
Sist endret av SaintVitus; 15. februar 2009 kl. 08:17.
Jeg har sett litt på TV og nettet om dette temaet. Det er mange som mener de har sett lysende kuler på størrelse med håndballer fly rundt ved kornsirklene. Dette er også filmet mange ganger.
Kornsirkler er enten laget av hobbygutter eller militæret.
Sitat av mikkello Vis innlegg
Jeg har sett litt på TV og nettet om dette temaet. Det er mange som mener de har sett lysende kuler på størrelse med håndballer fly rundt ved kornsirklene. Dette er også filmet mange ganger.
Vis hele sitatet...
Tilfeldigvis er det aldri noen i nærheten med skikkelig kamera.
på nyttårsaften så jeg noe rart noe...
2 flyvenes prikker på himmelen på ca 7000m høyde eller noe sånt
De fløy horisontalt en stund før den ene prikken fløy rett oppover og ble borte, den ene prikken var synlig i 2min til eller noe før den også forsvant rett opp og ble borte
Har også hørt at det samme har blitt observert i blant annet oslo området, drammen område og andre steder rundt i norge. så mitt spm er
Hva faen er det for noe??
Enten så må det være ufo eller så er det militæret som tester ut noen nye superfly eller noe sånt
Sitat av SaintVitus Vis innlegg
Tror du virkelig ikke det er en naturlig forklaring på dette? Har du lettere for å tro at det er noe mer mellom himmel og jord enn at det finnes en forklaring?

Tenk tilbake til vikingtiden. Eller i hvert fall noen tusen år tilbake i tid, når menneskene så et tordenvær. Hadde vi ikke visst hva som skapte torden og lyn nå i dag hadde dette vært akkuratt like oppsiktsvekkende. Men nå som vi vet hva det er blir det bare helt naturlig.

Det er på grunn av sånne som deg at religionenene oppstod (Sier ikke at det er noe galt i det, men det er faktisk sånn) Likt som folk trodde det var Tor med hammeren om skapte tordenvær tror mange folk idag det er vesener fra verdensrommet som lager kornsirkler. Ikke at jeg tror det er umulig at det finnes annet liv i rommet, men i dette tilfellet er det veldig sannsynlig at det finnes en naturlig forklaring, for vi mennesker vet langt ifra(!) alt om energi og hva det kan skape.

Men kan være enig i at det er litt skremmende og ikke vite hva forklaringen er.
Men personlig begynner jeg ikke å dikte opp usannsynlige teorier inni hodet mitt (with all due respect).

Håper dere forstår hva jeg mener. Er ikke ment som et hån mot all religion, og jeg mener ikke at jeg er "bedre" eller smartere enn troende mennesker er.
Vis hele sitatet...
bare så du vet det så er det bare bullshit det at vikingene trodde sånn direkte at det var Tor som var ute og raslet med hammeren sin når det tordnet. Det er bare kristenpropaganda!
Sitat av sykofant Vis innlegg
på nyttårsaften så jeg noe rart noe...
2 flyvenes prikker på himmelen på ca 7000m høyde eller noe sånt
De fløy horisontalt en stund før den ene prikken fløy rett oppover og ble borte, den ene prikken var synlig i 2min til eller noe før den også forsvant rett opp og ble borte
Har også hørt at det samme har blitt observert i blant annet oslo området, drammen område og andre steder rundt i norge. så mitt spm er
Hva faen er det for noe??
Enten så må det være ufo eller så er det militæret som tester ut noen nye superfly eller noe sånt
Vis hele sitatet...
Hva? Så du merkelige lys på himmelen på nyttårsaften? ALIENS!

Spydighet til side, videre til ironiens gleder:

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEvE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING. Acknowledge."
Siden man må være relativt intelligent for å lage en såpass avansert "kornsirkel" så regner jeg med at de som har skrevet dette er fornuftige mennesker som tror på vitenskap over ånder og UFOer. Jeg tolker det som at de advarer mot religion og andre "løgner" som finner en eventyrforklaring på naturlige fenomener og ender opp med å skape krig og ulykkelighet, historisk sett. Ironisk nok biter de menneskene som tror på slike eventyrforklaringer på dette og tror det er ånder eller romvesner som advarer dem mot en eller annen forferdelig eventyrulykke (Jeg sier ikke at det er satt i stein(korn), men er en morsom tolkning).

Det andre er at mennesker som tar den første og beste overnaturlige forklaringen, tviholder på den og forsvarer den med ære og ansikt; det er de som kaller alle andre trangsynte og sier andre må utvide horisonten sin. På tross av at de selv nekter å være åpen for noen annen løsning. Les litt om vitenskap, forskning og hvorfor menneskeheten har kommet så langt den har

Her er en grei link, skrevet på "simple english", dvs. beregnet på barneskoleelever og liknende: http://simple.wikipedia.org/wiki/Scientific_method
Sitat av Defqon Vis innlegg
Fake som faen.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=6M6vP...eature=related

Defqon, lurer på hva du har av videoanalyse-studier som kan støtte din teori om at dette er falskt?

Denne filmen er 1 av de 2 store bevisene vi har på at mange kornsirkler (ja, noen er menneskeskap og selvfølgelig) ikke er laget av homosapiens.

Hendelsen rundt filminga:
Filmen ble filmet en natt i England av en som satt på en av de mange bakketoppene. Om jeg ikke husker helt feil så blei filmen tatt opp i 1997.
Dagen før hadde det ikke vært noen kornsirkel i åkeren. Det var det dagen etter.
altså fakta; det oppstod en kornsirkel i løpet av natta.

Fyren dro rett til bygda og viste frem til de lokale på puben. Filmen har senere blitt analysert av folk som JOBBER MED Å ANALYSERE ekteheten i filmer (noe jeg tviler på at du defqon, gjør). De konstanterte at opptaket av EKTE.

Desverre så kom denne filmen frem på feil måte. Den ble veldig latterlig gjort pga folk ikke er klar for å innse at vi blir besøkt av de små grå eller noen av de andre.
Filmen har blitt latterligjort, og han som har tatt gikk nesten i eksil en periode :S :P
MEN DEN BLE KONSTANTERT EKTE!
------------------

i 2007 kom den andre store beviset på at ikke alle kornsirkler blir laget av mennesker.
http://www.nrk.no/contentfile/file/1...img462x462.jpg
du kan se en mann i kornsirkelen, som forklarer noe om stårelsen på denne kornsirkelen!
Nå sier jeg ikke disse tallene med 100% nøyaktighet, for det er en stund siden jeg fikk vite om dem, men lengde*bredde var ca 350m*200m!!!!
DET ER UFATTELIG STORT! Det er regnet ut at mengden korn, ville tatt 10veltrente menn 1t, bare å LEGGE NED kornet!!!

okey...så den er stor.. Men det som gjør dette enda mer overbevisende (faktisk, helt uforklarlig(hvis du ikke tør å innse sannheten)) er at åkeren blei faktisk filmen av flere kameraer HELE den natta!
Fra kl 01.30 så var det så mørkt at man ikke kunne se noe med det blåtte. kameranene hadde derimot "night-vision", så det var ikke mer enn 10min eller no der det var for mørkt selv for kameratet til å se noe.... ...Og man så heller ikke no.. Ikke ET ENESTE LYS i løpet av hele kvelden! så.... Kom det et lysglimt som lyste opp hele dalen, det varte 1/400 (eller 4000) av et sekund. (dette er selvsagt på film).

Når det ble litt lysere gikk han ene som satt på toppen med kamerane ned, der det nå var en GIGANTISK kornsirkel!
Denne sirkelen (som jeg har linket bilde til), blei altså laget i stummende mørket (minus 1/400sekund med full opplysning). den var så stor at det ville tatt 10veltrente menn 1hel time å tråkke ned kornet.
Målingen var helt sinnsyk! ikke bare var det lagt ned ekstreme mengder med korn, men formasjonen var helt sinnsyk! hvis du tar en titt på den største av sirklene, så ser denne rund ut... Det er den ikke! Det er nemelig helning i bakken. Derfor er "sirkelen" laget i litt mer egge-form, sånn at når du ser den rett ovenifra, vil den se rund ut.. når du derimot måler, der den ikke rund.

Husk at alt dette blei gjort i stummende mørket, uten høy roping, noe form for lys. Og forresten...Kornet i sirkelen har ikke et eneste spor av planker (som så mange bortforklarer det med). alle kornene er bøyd, men ikke brekt (sånn som det blir når man tråkker på det med en planke)

Men hvis du tror det har gått 1000folk rundt i med varmepistol og varmet opp et og ett korn så det blir bøyd, og fortsetter å vokse etterpå,laget en formasjon som er helt sinnsyk, både i figur og størrelse, uten å skade noe serlig korn med fotavtrykke eller no. uten lys, og alt dette på svært kort tid... ja..da vil jeg kalle deg naiv.

Men helt klart, det er kornsirkler som blir laget av mennesker.. blant annet så har det vært flere reklameprodusenter som har fått laget kornsirkler for seg. Var bla. bil-reklame (har desverre ikke noe link), men kan si at de brukte 1UKE i fult dagslys på å lage den!!!
Her kan du se andre kornsirkler som har oppstått over svært korte perioder:
http://www.ufo-blog.com/images/Aug_0...ircles_400.jpg
http://www.ufo-reports.com/images/CropCircle3.jpg
http://www.soulsofdistortion.nl/imag...le_spirals.jpg (tror det var 403 perfekte sirkler i denne)
http://www.tribalmessenger.org/proph...ndmillhill.jpg

Håper det var litt overbevisning i det der, eller så vil jeg anbefale 'Kornsirklenes mysterium' som er en norsk-produsert dokumentar om korn sirkler..
Jeg har selv vært inne i mange sirkler (nå overasket jeg sikkert mange :P).

Ting man ser etter på om sirkler er laget av mennesker eller ikke er disse;
Knekt korn; når mennesker lager kornsirker så kan man se at kornet er knekt, ca hver 1m bortover, dette på grunn av plankene.
Svidd korn; Ofte ser man korn som er blitt "overopphetet" i leddene.

mye mer...men nå har jeg skrevet i så lang tid at jeg orker ikke mer :P

mvh
Meteor Freak
Jeg syns det var veldig passende (og litt ironisk) at den første youtubelinken din ikke funka, meteor freak...

Ang. den andre saken din, med bildet du linka fra NRK, en slik video er jo sannsynligvis verdens enkleste ting å fake hvis man vil, man trenger ikke engang å åpne et redigeringsprogram. Det er bare å stille datoen på kameraet en dag fram, filme en natt hvor man på et tidspunkt fyrer av en (eller flere) passelig kraftig blitz. Neste natt lager man så de nødvendige kornsirklene, og har det kjempegøy når alle idiotene går på det.

Skal man gjøre det litt fancy kan man tilogmed henge blitzen i et radiostyrt helikopter (eller flere), passe på at helikopteret holder seg høyt nok til å være utenfor kameraenes synsfelt, fyre av blitzen(e) med fjernkontroll som trigger alle nøyaktig samtidig, og så flyr helikoptrene ut av området igjen før de lander. Hvordan styre dem i stummende mørke? Enkelt - det er ikke bare kameraer som kan bruke nightvision. Sett på en liten IR-strobe på hvert, så er det ikke noe problem.
Sist endret av atomet; 20. februar 2009 kl. 14:49.
Selv tror jeg de er menneskeskapte, men en gang jeg og en kompis gikk for å fikse bønne sånn ca midt på natten så var det sannelig noe som så ut som en stjerne som levde sitt eget liv. Den fløy litt her og der i en superfart langt oppi noe jeg vil tro var atmosfæren før den fant ut at den skulle fly over horisonten. Farten var altfor treg til å være et stjerneskudd og slik den oppførte seg var det hverken et kulelyn, brennende gass, fly etc...

Kan nevne at det var midt på vinteren også så at det var et eller annet lysende insekt som fikk meg til å tro at det var langt oppi atmosfæren er helt uaktuelt.
Sist endret av Deci; 20. februar 2009 kl. 15:42.
Sitat av atomet Vis innlegg
At det ikke vekker like stor oppmerksomhet - greit nok, men vis meg i det minste NOEN. Jeg syns det er litt for påfallende at dette fenomenet ser ut til å kun (?) forekomme i "vesten".
Vis hele sitatet...
Det forekommer ikke bare i vesten.. det kommer ca like mange i usa i løpet av et år (40-60), men der er de så spred. Det har også kommet noen i italia i det siste... (det er kanskje vesten? :P)

-------

linken jeg la opp var den samme om defqon :P, prøver på nytt
http://www.youtube.com/watch?v=6M6vP8-SbU0

----
den sirkelen som kom i 07 er det nok ikke noe problem å fake filmen til nei. Men å lage en så gigantisk formasjon på 1/2natt? tviler.. uten ferske hjulspor til og fra åkeren. uten å knekke kornet, men bøye 100.millioner korn med en varmepistol, uten fotavtrykk... nææ.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Det forekommer ikke bare i vesten.. det kommer ca like mange i usa i løpet av et år (40-60), men der er de så spred. Det har også kommet noen i italia i det siste... (det er kanskje vesten? :P)

-------

linken jeg la opp var den samme om defqon :P, prøver på nytt
http://www.youtube.com/watch?v=6M6vP8-SbU0

----
den sirkelen som kom i 07 er det nok ikke noe problem å fake filmen til nei. Men å lage en så gigantisk formasjon på 1/2natt? tviler.. uten ferske hjulspor til og fra åkeren. uten å knekke kornet, men bøye 100.millioner korn med en varmepistol, uten fotavtrykk... nææ.
Vis hele sitatet...
Vel, når han sier vesten, så mener han nok den vestlige delen, altså USA og store deler av Europa.

Det forekommer forresten også mye i India.
Med "vesten" mener jeg det som vanligvis menes når man sier "vesten" i geografisk/politisk/kulturell mening. Det vil stort sett si europa og amerika (stort sett nord)
1 liten gruppe mennesker fikk i oppgave og lage en avansert kornsirkel med skjulte matematiske budskap gjemt.
Klarer de dette så får de 1mill. De får datamaskiner, lasere, måle utstyr, whatever de trenger.

vedder på at de hadde klart det =P
Så et programm på National Geografhic Channel hvor en gruppe på 3 eller fire personer, lagde en kornsirkel på 45 min - 1 time.

De brukte kun lange målebånd og hjemmelagde "korntråkkere" (planker man tråkket på for å legge kornet jevnt ned)

Jeg tror at kornsirkler er menneskelagde, men dette gir meg frysninger:

http://www.youtube.com/watch?v=FRNNj...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=26Ona...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=QldJk...eature=related

Gigantiske "stiformasjoner" som danner flere hundre meter store dyr, fugler, edderkokker og aper i perfekte rette linjer.

Disse linjene og figurene har vært her i flere hundre år, men ble først oppdaget da folk begynte å fly over med fly. Det rare med dette stedet er at det aldri regner her og det blåser heller ikke.

Dette er et mye bedre "bevis" for "aliens" en menneskeskapte kornsirkler
Jeg synes denne diskusjonen blir mer og mer tullete, det kan hende det er fordi argumentene for "overnaturlige" hendelser ble utrolig usaklige etter en stund.

Hvorfor går det ikke an at 100 folk tramper rundt i åkere med ganske hi-tech utstyr? Om jeg ikke husker helt feil så var det vel en 70.000 idioter som frivillig la seg i telt i en svær åker i en uke for å drikke seg idiote og høre på musikk og feste på Roskilde 08. Hvis så mange har samme interresse når det kommer til dette, hvorfor kan ikke 100 eller mer lage kornsirkler?

ang. iskaffes bøyde trær: ta deg en tur på fjellet der det ligger mye snø store deler av året så skal du få se at hele fjellet er dekket av tresirkler!

folk tror jo på veldig mye rart og forskjellig, så hvorfor kan ikke store grupper folk på en pub tro at noe er ekte? Fordi at noen du kjenner og stoler på sier at en selvopplevd hendelse "overnaturlig" hendelse er sann, betyr ikke det at det er sant?

Hvis mennesker har klart å finne ut hva som skjer inne i kroppen på atomnivå, synes jeg det er artig at ingen klarer å lage sånne "perfekte" geometriske figurer. Når kom fibonacci tall-greia(ja, jeg er ikke noe mattegeni)? og når var det Leonardo daVinci regnet seg frem til lengde forhold mellom kroppens lemmer osv. når han skulle tegne noe?

Til syvende og sist må vel folk få tro det de vil, for når man bruker argumenter lignende "jeg tror på det, fordi jeg har opplevd noe selv som gjør at jeg vet at vi får besøk", tror jeg ikke det går an å overbevise dem.
:*
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg er rimelig sikker på at Nasca-linjene er laget av indianere. Kan du tenke deg til en bedre måte å si "hei" til gudene på enn gigantiske landformasjoner?
Vi vet vel også ganske sikkert at disse indianerne (og en del andre) hadde god kjennskap til f.ex. trigonometri, som faktisk gir deg alt du trenger for å kunne lage figurer i den dimensjonen uten å kunne se resultatet ovenfra.

Derimot forstår jeg godt at folk får frysninger av å se så sinnsykt imponerende ting som det der, for imponerende er det.
Sist endret av atomet; 2. mars 2009 kl. 15:28.
Det har blitt besvist at mesteparten av kornsirkler ikke er menneskeskapt... Bevisene er så omfattende at det går helt ned til røttene av de forskjellige kornartene som evt. "bildet" har formet seg på. For dere der ute som kanskje har sett en norsk dokumentarfilm om nettopp dette vet hva jeg snakker om. Jeg kommer tilbake så fort jeg får vite tittelen på filmen som jeg dessverre har glemt. Det som jeg stusser over mest er når dette her skjer over en stor skala med åker så har millitæret en tendens til å sende en Apache helikopter. Hvem er det som får tilgang til en Apache heli utennom militæret? Det har blitt tatt på film. Og en annen ting er at det fantes en person som hadde svarene på "alt" når det kom til dette, men av en eller annen rar grunn er han ikke lenger å oppdrive. Og filmene hans har blitt beslalagt av myndigetene i Storbritania.
Jeg vet at indianerne var god til sånnt, me sååå gode?

Altså, det er tross alt figurer som er oppimot 250 meter lange, og man ser helt klart hva de ligner på. Det er jo også noen linjer, som bare fortsetter lener og lenger bortover slettene, sikkert i flere kilometer.

Jeg er ikke helt sikker på denne her altså:P
I like turtles
Skyfex's Avatar
Herregud. Dere er jo helt på jordet hele gjengen. Alle som kan litt om historie og arkeologi vet at det eneste her på planeten som er laget av aliens er pyramidene. De er landingsplatformer for gigantiske romskip. Les litt om Dr. Daniel Jackson. Han ble først gjort til latter, men ble siden tatt inn i luftforsvaret i USA og ingen har hørt noe særlig fra han siden.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av frikut Vis innlegg
Det har blitt besvist at mesteparten av kornsirkler ikke er menneskeskapt... Bevisene er så omfattende at det går helt ned til røttene av de forskjellige kornartene som evt. "bildet" har formet seg på. For dere der ute som kanskje har sett en norsk dokumentarfilm om nettopp dette vet hva jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
MEN SÅ ARGUMENTÉR, DA!
Du kan ikke bare si "det har blitt bevist" (noe jeg nekter å tro på) og så sitte der og leke smartass for deg selv, det er faen ikke slik et diskusjonsforum fungerer! Hvis du ikke har tittelen på denne filmen i hodet så kan du heller vente med å skrive innlegget til du vet tittelen og kan referere til den filmen.

Du kan ikke si "dere vet hva jeg snakker om", "har blitt bevist" som om du er en 'opplyst' liten fjert som ikke gidder å faktisk diskutere emnet, det blir for tullete!


Skyfex: Godt med litt seriøsitet i tråden!


Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Altså, det er tross alt figurer som er oppimot 250 meter lange, og man ser helt klart hva de ligner på. Det er jo også noen linjer, som bare fortsetter lener og lenger bortover slettene, sikkert i flere kilometer.

Jeg er ikke helt sikker på denne her altså:P
Vis hele sitatet...
Gi meg tau, planker, en kalkulator og noen folk så skal jeg faen meg få til akkurat det samme.
Sist endret av BomberMan; 2. mars 2009 kl. 16:52.
[quote=BomberMan;1359983]
Du kan ikke si "dere vet hva jeg snakker om", "har blitt bevist" som om du er en 'opplyst' liten fjert som ikke gidder å faktisk diskutere emnet, det blir for tullete!QUOTE]

Enig!

Men on topic igjen.

Hadde indianerne kalkulator?? Nei

Det er derfor jeg er jævlig usikker på disse rare linjene:=)
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Hadde indianerne kalkulator?? Nei

Det er derfor jeg er jævlig usikker på disse rare linjene:=)
Vis hele sitatet...
Trigonometri går fint å regne uten kalkulator, men det er mye mere styr. Altså, trigonometrien ble jo oppfunnet lenge før kalkulatoren sin tid.
Sist endret av BomberMan; 2. mars 2009 kl. 17:07.
Enig der!

Men det som også er rart er jo stedet de ligger på. De har jo vært der i mange tusen år (film på YouTube), og hadde det kommet så mye som en liten regnskur eller en frisk bris, så ville disse linjene bli jevnet med jorden.

Men det har jo omtrent ikke kommet regn der og de blåser omtrent aldri......

Er ikke til å bli klok av altså:P Hehe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Men det som også er rart er jo stedet de ligger på. De har jo vært der i mange tusen år (film på YouTube), og hadde det kommet så mye som en liten regnskur eller en frisk bris, så ville disse linjene bli jevnet med jorden.

Men det har jo omtrent ikke kommet regn der og de blåser omtrent aldri......
Vis hele sitatet...
Gitt at du skulle bygge noko som skulle vare lenge, og som du la mykje ressurser i, og som var sårbart mot vatn, og krevde ei stor flate, kor ville du laga det? Eit ørkenplatå? Med lite vind og lite nedbør? Ja, det hørest ut som fin plass! I tillegg er det bare å grave vekk sanden der...

Alvorlig talt - plasseringa av dei er fullstendig logisk gitt ressursane som var tilgjengeleg.

Det er også folk som har rekonstruert figurar basert på verktya som var tilgjengeleg for Nazca-kulturen[1][2] på "få dager for sjølv dei største figurane".

1: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazca_lines#Construction
2: http://www.hallofmaat.com/modules.ph...article&sid=96
Kan vel være enig med deg der da.

Men jeg er forsatt litt usikker på dette.

Får vel leve med det da:P
Sitat av frikut Vis innlegg
Det har blitt besvist at mesteparten av kornsirkler ikke er menneskeskapt... Bevisene er så omfattende at det går helt ned til røttene av de forskjellige kornartene som evt. "bildet" har formet seg på. For dere der ute som kanskje har sett en norsk dokumentarfilm om nettopp dette vet hva jeg snakker om. Jeg kommer tilbake så fort jeg får vite tittelen på filmen som jeg dessverre har glemt. Det som jeg stusser over mest er når dette her skjer over en stor skala med åker så har millitæret en tendens til å sende en Apache helikopter. Hvem er det som får tilgang til en Apache heli utennom militæret? Det har blitt tatt på film. Og en annen ting er at det fantes en person som hadde svarene på "alt" når det kom til dette, men av en eller annen rar grunn er han ikke lenger å oppdrive. Og filmene hans har blitt beslalagt av myndigetene i Storbritania.
Vis hele sitatet...
Kildekritikk kunne kanskje vært en fin ting.

Bevis: Du nevner at det er bevist. Hvor er kildene?

Filmen: Mest trolig Kornåkerens mysterier. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Den er så partisk som man får det. Den lister opp teorier, og kommer ikke med et eneste bevis som ikke lar seg motbevise.

Helikopter: La meg gjette. Du leste det på et forum eller så en YouTube-video?

Kidnappet person: Mannen som fant opp motoren som kjører på vann ble matforgiftet dagen etter han signerte en kontrakt mot å produsere slike motorer. Tror du på dette? Det ligger i samme kategori.
Enda rarere er det at det dukker opp rett før høsting. Da gjør det gjerne ikke noe for bonden at kornet blir tråkket ned.
Må si at jeg er litt nysgjerrig på logikken bak påstandene om at millitæret skulle sende et apache-helikopter...? Forventer de en invasjon av tanks eller andre pansrede kjøretøy opp gjennom kornsirklene?

Det er jo utrolig praktisk for konspirasjonsteoretikerne at denne ene personen som hadde alle svarene og alle bevisene for alt sammen har "forsvunnet". Faktisk vet jeg om en annen som hadde alle bevisene for det motsatte, nemlig at alt sammen var menneskeskapt, men han har også "forsvunnet", så jeg kan dessverre ikke bevise noe som helst.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alle kompliserte, detaljerte kornsirkler er menneskeskapte. Vind eller regn kan kanskje lage en circa sirkelformet fordypning i kornet e.l, men ikke noe avansert, så de er ergo menneskelagde. (Siden nisser, troll eller aliens ikke fins.) Prøv selv med litt tau og noen trampeplater, og se hvor lett det er. (Jeg har vært med på å lage fine kornsirkler sammen med et par venner, og jeg har lagd noen enklere aleine også.)Tenk så på hvor lett det er for store lag som har drevet på i mange, mange år. Ta en kikk på konkurransene som avholdes i kornsirkelmakeri, de beste der står ikke tilbake for noen av new-age-fantastenes "uforklarlige sirkler". Så sånn er det.
Sist endret av Drøggs; 23. mars 2009 kl. 09:59.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg vet ikke helt om jeg er en skeptiker, har liksom ikke tatt stilling.
En kornsirkel-dame på Alternativ messen (jeg ble dratt dit) huken forleden tak i meg og begynte dette kornsirkel maset. Valget stod mellom dette og alternativ sugekopp akupunktur så jeg ble stående.

Først tenkte jeg at hun var rablende gal, men etter en stund forstod jeg at der var gode grunner for hennes fascinasjon. Hun viste fantastiske bilder av disse gedigne kunstverkene og hevdet disse hadde blitt laget under natten. Hun snakket om energi fra åkrene og viste meg tegninger av hvordan kornet så fint hadde blitt behandlet. Kornet hadde blitt bøyd, ikke knekt.

Også viste hun selvsagt denne lysende baller filmen og bildet av det alien liknende ansiktet, det var da jeg gikk -_-

Men som nevnt tidligere er der bare 3 mulige som kan ha laget disse.
- Naturen, utelukket, siden noen av kornsirklene fremspeiler menneskelige tanker.
- Romvesener, som har det morro med å lage kornsirkler i åkrene på de dumme menneskene som ikke fatter noen ting. Litt utelukket, jeg mener, romvesener? De sier ikke hei en gang og lager bare korsirkler?
- Mennesker, som KAN ha laget disse. Men man har ingen solid løsning på hvordan. (Kjøper ikke dette tau og planke greiene siden kornet skal være bøyd)
Når et mindretall av ynkelige oppmerksomhets horer virkelig går inn for å "bevise" at sirklene er skapt av romvesner og smelter sammen tunge teorier samt ukorrekte fakta så er det ikke rart at fjortisene trur på dette tullet.
Sist endret av LordMaffe; 23. mars 2009 kl. 10:45.