Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 473
Hei! holder på med litt eksperimentering i javascript her, men har snublet over et problem:

Jeg vil ha et bilde på siden, når en tar musen over bilde, skal det gradvis skalere opp til full størrelse. Men når jeg tar tester, og fører musen over bildet, forsvinner bildet.

kode:

Kode

var bilde = null;

	function zoom() {
	bilde.width = parseInt(bilde.width)+1+'px';
    bilde.height = parseInt(bilde.height)+1+'px';
	setTimeout(zoom,20);
	}


	function skaler(id){
	
		bilde = document.getElementById("bilde2");
		
		zoom();
	}
Sist endret av marfo; 8. november 2007 kl. 22:15.
Installer FireBug eller Web Developer extension til Firefox og se om du får noen errors.
Sånn helt ut av det blå vil jeg anta at javascript bugger med datatypene du blander sammen når du kjører parseInt(bilde.width)+1+'px'.

Altså, du legger sammen to integere og legger på suffikset px, jeg antar at det vil bli problemer. Det jeg umiddelbart tror vil være en løsning er at du caster de to integerene til en streng, og deretter legger til px.
funksjonen "zoom()" er egentlig en annen funksjon jeg brukte til å animere an meny som åpnes på onmouseover. Men da brukte jeg div-tag med CSS og i stedet for bilde.width hadde jeg meny.style.width... Fungerte perfekt da. :S

Prøvde det du sa, men det fungerte heller ikke. Bildet forsvinner fortsatt.

Får ingen errors