Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3932
Fikk nylig en bærbar pc fra komplett til 30.000,- med bare problemer!! bluetoothen er helt rar, lyden forsvinner, programmer krasjer også videre.

Tar jeg kontakt med komplett, vil dem enten gi meg tilbud om retur eller ny pc. Det er ikke maskin som er problemet, men windows 11 som er helt forferdelig buggy.

Kan jeg laste ned windows 10 iso, også reinstallere maskinen til 10, og den blir aktivert? Vil ikke ødelegge garantien eller måtte kjøpe en windows 10 lisens.

Andre i samme båt, råd?
Har ikke så mye å tilføye til angående Windows, men kan si til at jeg brukte rundt 15k på en M1 Macbook Pro på elkjøp som har problemer med lagging på scrolling, og kommer ingen vei med kundeservicen hos enten elkjøp eller apple. Litt i samme båt, men ikke helt.
Sitat av veerner Vis innlegg
Fikk nylig en bærbar pc fra komplett til 30.000,- med bare problemer!! bluetoothen er helt rar, lyden forsvinner, programmer krasjer også videre.

Tar jeg kontakt med komplett, vil dem enten gi meg tilbud om retur eller ny pc. Det er ikke maskin som er problemet, men windows 11 som er helt forferdelig buggy.

Kan jeg laste ned windows 10 iso, også reinstallere maskinen til 10, og den blir aktivert? Vil ikke ødelegge garantien eller måtte kjøpe en windows 10 lisens.

Andre i samme båt, råd?
Vis hele sitatet...


Mister ikke garanti ved bytting av operativsystem, så bare å laste ned, usikker om du må ha en ny lisens, men er ikke allverdens med penger men litt kjipe,
Last ned W10 og bruk KMSPICO.
Bare last ned Windows 10 og se om det blir Aktivert, kan bli aktivert over internett, vet Dell osv har det slik.

Men dersom lisens da ikke fungerer, benytt KMSPIco som jaffar sier
Vanskelig å hjelpe uten å få vite hvilken modell det er.
Drivere er ett sted å starte
Event log er ett annet.

Sfc /scannow kan testes
Stor sjans for at det er Win11 som føkker opp.. jævla irrriterendes av komplett og ikke gi folk valg om operativ system men shippe win 11 som standart. Har bestilt flere Win11 laptoper gjennom komplett bedrift som har lignende problemer.
Siden w10 lisens kan brukes på w11 så fungerer det sikkert omvendt også.

Bruk RwPortable for å kopiere ut lisensen.


Btw. Kan godt være dette er driver problemer. Prøvd å oppdatere?
I tilfelle vær forsiktig hvis du bruker ukjent software til jobben. Kan anbefale iobit driver booster og snappy driver installer i tilfelle