Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1818
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På vei mot flyplassen nå, og skal reise til London. Har med 2 joints smågjemt i bukselomme og toalettvesken. Er ikke så veldig bekrymret for sikkerhetskontrollen på flyplassen ved reise, men jeg aner ikke hva som vente meg ved ankomst i Stansted. Har lest litt og at det står hunder ved gaten kan være forventet, men uten om det blir det vanskelig å komme seg ut av flyplassen? Jeg lander relativt sent, så tenker det er mindre sjanse når det ikke er rush? Der har vært en del på forumet som har sagt at det har gått fint både ved innreise og utreise, men det finnes alltid en risiko. Noen som har vært med på dette før?
Du stiller ett veldig åpent spørsmål, ville sagt sjansen er like stor uavhengig av rush eller ikke, om noe så kan det jo hende kontrollene er enda hyppigere når det er mindre folk, mindre lukt hundene kan bli forvirret av.
I tillegg har du gitt beskjed om at du er på vei mot flyplassen og hvor du skal hen. (Kan være falsk såklart og ja jeg tviler på at tollen i UK/norge følger med mye her, men uansett ikke det smarteste)

Fra tidligere reiser er de endel hakk strengere i UK en i norge, så ikke noe bedre odds en 50/50.
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
På vei mot flyplassen nå, og skal reise til London. Har med 2 joints smågjemt i bukselomme og toalettvesken. Er ikke så veldig bekrymret for sikkerhetskontrollen på flyplassen ved reise, men jeg aner ikke hva som vente meg ved ankomst i Stansted. Har lest litt og at det står hunder ved gaten kan være forventet, men uten om det blir det vanskelig å komme seg ut av flyplassen? Jeg lander relativt sent, så tenker det er mindre sjanse når det ikke er rush? Der har vært en del på forumet som har sagt at det har gått fint både ved innreise og utreise, men det finnes alltid en risiko. Noen som har vært med på dette før?
Vis hele sitatet...
Problemet er jo hvis de har hunder der, eller du får havner på tilfeldig kontroll av sånn swab test og du piper på hasj.
Gjem snopet oppi rassen
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått gjennom tollen på Stansted med hasj i lomma men det er mange år siden, før Brexit.
Det var ingen hunder den gangen, men det kan jo ha vært tilfeldig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Problemet er jo hvis de har hunder der, eller du får havner på tilfeldig kontroll av sånn swab test og du piper på hasj.
Vis hele sitatet...
Trodde den testen bare var sprengstoff?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
eller du får havner på tilfeldig kontroll av sånn swab test og du piper på hasj.
Vis hele sitatet...
Hva mener du her? At de tollerne liksom står og drug-tester passasjerer for så å ta dem ut til tollkontroll hvis de tester positivt på inntak av et eller annet stoff? Har dette noen gang skjedd i virkeligheten?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tollere tar swabs både tilfeldig og ved den minste antydning til mistanke.. Ja.. Det har vel skjedd i minst 25 år i veldig mange vestlige land..
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nature Vis innlegg
Trodde den testen bare var sprengstoff?
Vis hele sitatet...
Nei, de tester for preperater osv også. Leste på skjermen at det sto diverse stimulanter, thc osv. Nå snakker jeg om tilfeldig swab test i sikkerhetskontrollen. Har blitt stoppet tilfeldig i den kanskje 15 ganger ila de siste årene jeg har flydd månedlig.
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Hva mener du her? At de tollerne liksom står og drug-tester passasjerer for så å ta dem ut til tollkontroll hvis de tester positivt på inntak av et eller annet stoff? Har dette noen gang skjedd i virkeligheten?
Vis hele sitatet...
Korrekt. Skjer ofte det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tollere tar swabs både tilfeldig og ved den minste antydning til mistanke.. Ja.. Det har vel skjedd i minst 25 år i veldig mange vestlige land..
Vis hele sitatet...
Men det de tester for ved swab-tests er eksplosiver, ikke narkotika.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tollere leter ikke eksplosiver.. Sikkerhetskontrollen FØR du flyr er på jakt etter eksplosiver og våpne.. Tollere leter etter alt som er ulovlig å smugle inn i landet.. Herrejemini..
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Men det de tester for ved swab-tests er eksplosiver, ikke narkotika.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor sto det "negative for amphetamines, cocaine, mdma, thc" osv på skjermen som swaben går inn i?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
@Kikagaku: Det finnes vel nærmere tusen episoder av "Grensevakten Australia".. Hva med at du ser en eneste episode? Du kan velge fritt, du er nærmet 100% sikker på å velge en episode som viser minst en swab test etter narkotika..
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok. Enkelt forklart. I sikkerhetskontrollen så kan dem teste for ALT. Noe som gjøres ved tilfeldig swab test. Jeg har testet positivt for plastikk eksplosiver et par ganger da jeg jobbet i Forsvaret. Det sto også diverse preperater der som viste negativt. I innsjekk av bagasje, så kan folk i teorien ta med seg hva som helst da det kun screenes for FARLIGE gjenstander, typ eksplosiver, kjemikalier osv. I sikkerhetskontrollen derimot så sjekkes det for ALT som ikke er lov å ha med på et fly. De har i værtfall mulighet til å gjøre dette.
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke sagt at man ikke kan bli tatt med stoff i bagasjen. Vil heller si at det er like stor sjans for å bli tatt der, som om man har det i lomma si da politiet ofte går rundt bagasje med hunder.
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å risikere å bli tatt for "smugling" fordi man absolutt skal ha med seg TO joints, er i mitt hode helt bak mål. Lykke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
@Kikagaku: Det finnes vel nærmere tusen episoder av "Grensevakten Australia".. Hva med at du ser en eneste episode? Du kan velge fritt, du er nærmet 100% sikker på å velge en episode som viser minst en swab test etter narkotika..
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg det, så da trenger jeg ikke å kaste bort tid på å se dårlige dokusåper fra Australia.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja skjønte i ettertid at å si hvor jeg skal til ikke var så veldig lurt, men tviler på at tollerens har satt i gang en operasjon med politiet for å stanse et par joints, men you never know. Uansett så føles det unødvendig å bli nervøs og frykte det værste når jeg ikke aner hva jeg ankommer til. Står det hunder eller tollere som skal swabbe meg er vel løpet kjørt, men det er jo en risiko jeg har akseptert. Lurer på om hva konsekvensene evt. blir. Bot går vel fint, men håper jeg ikke blir sendt videre til politiet eller blir sendt hjem. Har lest litt at politiet i England bryr seg ikke så mye om hasj, men spørsmålet er jo om dette er på gata eller i tollen. Tenker jeg er safe når jeg henter baggen. De hadde vel stoppet meg i gaten før jeg reiser hvis de hadde funnet noe? Eller venter de til jeg har landet før jeg blir plukket ut? Mye spørsmål her nå ja
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja skjønte i ettertid at å si hvor jeg skal til ikke var så veldig lurt, men tviler på at tollerens har satt i gang en operasjon med politiet for å stanse et par joints, men you never know. Uansett så føles det unødvendig å bli nervøs og frykte det værste når jeg ikke aner hva jeg ankommer til. Står det hunder eller tollere som skal swabbe meg er vel løpet kjørt, men det er jo en risiko jeg har akseptert. Lurer på om hva konsekvensene evt. blir. Bot går vel fint, men håper jeg ikke blir sendt videre til politiet eller blir sendt hjem. Har lest litt at politiet i England bryr seg ikke så mye om hasj, men spørsmålet er jo om dette er på gata eller i tollen. Tenker jeg er safe når jeg henter baggen. De hadde vel stoppet meg i gaten før jeg reiser hvis de hadde funnet noe? Eller venter de til jeg har landet før jeg blir plukket ut? Mye spørsmål her nå ja
Vis hele sitatet...
Å si hvor du skal påvirker ingenting. De starter ikke opp noen politiaksjon på noe sånt haha. Men, de tar deg om du først blir merket i den forstand at en hund stanser eller swab test gjennomføres og du viser positivt. Tror ikke du vil bli sendt hjem for en slik mengde om det er snakk om England. Skal ikke si noe sikkert her da. De stanser deg når det passer dem, hvor kan jeg ikke si noe om da jeg ikke har svaret på det. Det går nok fint.
Tollen er alltid etter du har hentet bagasjen, av naturlige grunner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tollere leter ikke eksplosiver.. Sikkerhetskontrollen FØR du flyr er på jakt etter eksplosiver og våpne.. Tollere leter etter alt som er ulovlig å smugle inn i landet.. Herrejemini..
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på sikkerhetskontrollen, ikke tollen. Beklager

Jeg har blitt "wipet" i sikkerhetskontrollen 10 minutter etter å ha mekket og røyket joint utenfor flyplassen. Ingen reaksjon verken da eller i tollen da flyet landet.
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Jeg tenkte på sikkerhetskontrollen, ikke tollen. Beklager

Jeg har blitt "wipet" i sikkerhetskontrollen 10 minutter etter å ha mekket og røyket joint utenfor flyplassen. Ingen reaksjon verken da eller i tollen da flyet landet.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om sikkerhetskontrollen FØR. Er der jeg har sett at de screener for narkotiske stoffer. Det er jo helt åpenbart at de gjør dette som en barriere for å stanse narkosmuglere. Neste gang du wipes, ta en titt på skjermen/maskinen. Så skal du nok se at det står diverse preperater der også.
Anonym bruker
"Rede Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan faktisk være jeg må gi meg her. Ser at det skrives AV flyplassene at det kun sjekkes for sprengstoff ved tilfeldig wipe. Det at jeg har sett negativt utslag på preperater kan fort være en funskjon maskinene har som ikke er i bruk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan faktisk være jeg må gi meg her. Ser at det skrives AV flyplassene at det kun sjekkes for sprengstoff ved tilfeldig wipe. Det at jeg har sett negativt utslag på preperater kan fort være en funskjon maskinene har som ikke er i bruk.
Vis hele sitatet...
Her tror jeg du er inne på noe. Programvaren vekterne bruker for å lese av wipes i sikkerhetskontrollen kan godt være den samme som tollerne bruker for å lese av sine wipes ved ankomst, men at den kun er kalibrert for å detektere eksplosiver i sikkerhetskontrollen.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mye mas og stress for TO usle joints, wtf
Ta med cannabis til England?
Du får jo kjøpt varer av bedre kvalitet, og billigere der...
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det gikk helt fint. Så ingen hunder eller stikkkontroll ved ankomst. Hentet bagasjen min og så meg litt rundt om noen sto og så på meg, men nope. Ble veldig lettet når jeg gikk ut av flyplassen. Så 2 tungt bevæpnet politimenn som gikk mot meg rett før jeg gikk ut, men de så ikke på meg en gang.