Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1898
Forleden var jeg litt rask da jeg skrev og sendte jobbsøknad - når jeg nå leser søknaden min ser jeg at det er flere vesentlige ting som jeg burde ha inkludert. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å rette opp dette, og levere en oppdatert søknad?
Sende en oppdatert søknad og skrive hvorfor du redigerte den?
Send de en ny mail hvor du skriver at du ved uhell fikk sendt et tidligere utkast av søknaden og be dem se bort ifra det. Legg så ved den nye og oppdaterte.
Husk at hvis du gjør det med å si at du sendte en tidligere utkast så må du komme på det at de kommer til å tro at du er unøyaktig og kanskje et generelt rotehode..

Hadde det vært meg så hadde jeg heller latt saken ligge.

Kan heller bli en morsom historie hvis du kommer inn på intervju
Feil skjer hele tiden. Å vise ansvar å rette opp i de er hvor det gjelder. Send inn den reviderte og forklar hvorfor. Det viser at du vil ha jobben og ikke bare gjør det pga NAV krever det! Lykke til :-)
Det er flere rekrutteringssider som lar deg slette søknaden du har sendt. Typisk WebCriuter osv. Dersom du har sendt pr. E-post, er det verre.

Jeg anbefaler som Nattergal, ikke send en oppdatert. Erfaringen min sier videre at desto mer man finleser en jobbsøknad, desto mer blir det å rette på det. Til slutt sitter man med et produkt som ikke gjenspeiler deg i det hele tatt. Jeg er ganske sikker på at din første søknad er mer en god nok.

Lykke til
Jeg tror ærlig talt ikke at en potensiell arbeidsgiver vil legge stort mye i at du sender en revidert søknad, ihvertfall ikke gå så langt som å tro at du er et rotehode. Selv den beste vil feile en gang iblant.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Jeg glemte å legge ved den faktiske søknaden min i søknaden til jobben jeg har nå. Er nok bare å sende ny og forklare.