Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3033
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Jeg har sett igjenom mange filmtråder her på Freak, men har ikke funnet noen der temaet er der hovedpersonen er ramm/ordner alt alene.

For att dere skal forstå litt mer kan jeg nevne noen eksempler:

-Taken
-Shooter
-The transporter + 2,3

Dere tar sikkert tegninga Dette er en filmtype som jeg setter pris på, så er det noen som har no tips til noen ordenterlig gode?
Sist endret av Harabo; 5. april 2011 kl. 14:22.
Sjekk ut noen av de gode gamle western klassikerne med Clint Eastwood. Ikke nok med at han (C. Eastwoord) er "ram", men filmene inneholder også en god dose humor, intelligens og gode dialoger. Tøffere en dette får du det ikke!

Se disse:
"The good, the bad and the ugly" (Denne må du se!)
"A fistful of dollars"
"For a few dollars more"
"Once upon a time in the west"
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
The Bourne Triology!!! DET er det du ser etter!
(linka til den første, de to andre finner du med et kjapt google søk)

Og selvølgelig James Bond!
Sist endret av Echuz; 5. april 2011 kl. 14:33.
Hitman.
Bra film, og om du har spilt spillene så er det en stor pluss.
Jeg ble ikke skuffet av denne filmen!

Vet ikke helt om dette går under filmsjangeren du tenker på, men han ordner i alle fall opp selv
Law Abiding Citizen passer vel inn her?

(edit: Ikke helt når jeg tenker meg om, men men)
Sist endret av Veggen; 5. april 2011 kl. 14:53.
Jeg ble for treig, men kom på at Crank sannsynligvis er av typen du ønsker.
Det er Jason Statham som spiller hovedrollen, akkurat som i The Transporter, som du nevnte.

Eller, ordner det meste selv i alle fall.
rambo trenger ikke så mye hjelp han heller
Sitat av Harabo Vis innlegg
Jeg har sett igjenom mange filmtråder her på Freak, men har ikke funnet noen der temaet er der hovedpersonen er ramm/ordner alt alene.
Vis hele sitatet...
Søk på IMDB etter filmer med Steven Seagal. Har vel aldri sett en film hvor han ikke er ramm nok til å ordne opp i problemene.
- Personlig så synes jeg han er en klovn av en skuespiller, men kanskje han faller i din smak.
Sist endret av Yayoisking; 5. april 2011 kl. 15:22.
Rambo.

Taken syntes jeg uten tvil er den dårligste filmen i mitt liv.
Seriøst, mannen, som rent tilfeldig er en exkampsort/CIA/Supermann/agent bare valser inn i europa etter den bortskjemte dattera si og myrder et titalls arabere uten én konsekvens.
Og hu veninna som ble dopet ihjel ble ikke engang nevnt etter at hu dævva.
Faen for noe dritt..
Faster med Dwayne Johnson (aka. The Rock) og Billy Bob Thornton (ftw ) er det du leter etter. Imo en utrolig god action film, med et par (hysterisk) morsomme moments. Skal dog nevnes at slutten kan være en smule skuffende for enkelte, jeg derrimot mener den gjorde filmen et lite hakk bedre

Sitat av olaPola Vis innlegg
Rambo.

Taken syntes jeg uten tvil er den dårligste filmen i mitt liv.
Seriøst, mannen, som rent tilfeldig er en exkampsort/CIA/Supermann/agent bare valser inn i europa etter den bortskjemte dattera si og myrder et titalls arabere uten én konsekvens.
Og hu veninna som ble dopet ihjel ble ikke engang nevnt etter at hu dævva.
Faen for noe dritt..
Vis hele sitatet...
Jada, spoil filmen for oss som ikke har sett den ennå...
Superman, batman, spiderman, hulken....
http://legendsrevealed.com/entertainment/wp-content/uploads/2009/06/commando.jpg
The next three days vil jo tro du kommer til og like!
http://www.imdb.com/title/tt1458175/
"damage" med Steve Austin. er ikke noe som Rambo å mye skyting, men han rydder opp i det meste

http://www.imdb.com/title/tt1314177/
The Condemned.

Hovedpersjonen er én av flere dødsdømte fanger som blir sluppet løs på en øy. Pointet er å drepe de andre fangene for å vinne friheten.
Sist endret av Eplekjekk; 5. april 2011 kl. 17:26.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Faster med Dwayne Johnson (aka. The Rock) og Billy Bob Thornton (ftw ) er det du leter etter. Imo en utrolig god action film, med et par (hysterisk) morsomme moments. Skal dog nevnes at slutten kan være en smule skuffende for enkelte, jeg derrimot mener den gjorde filmen et lite hakk bedre


Jada, spoil filmen for oss som ikke har sett den ennå...
Vis hele sitatet...
Det var en kjempeoppfordring til å holde deg til helvete unna den.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Shoot ´Em Up
RED
Die Hard (Forsåvidt alle 4)
Machete
The Expandables
XxX
Zombieland

And so on...
Payback har jeg sett opptil flere ganger, bra film!
Dead Man's Shoes . Paddy Considine er utmerket i denne filmen!
Sist endret av Vesen; 8. april 2011 kl. 04:04.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Repo Men om du liker litt mye blod i filmer :P
22 bullets
A retired mobster goes on a revenge spree after being left for dead with 22 bullets in his body by his former childhood friend.
Vis hele sitatet...
Spennende film.
Punisher.

bædæsss!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Death Sentence

filmen der kevin bacon, finner og dreper morderen til sønnen alene

http://www.filmweb.no/kino/article141794.ece
Sist endret av zeicko; 11. april 2011 kl. 00:15.
Sitat av zeicko Vis innlegg
Death Sentence

filmen der kevin bacon, finner og dreper morderen til sønnen alene

http://www.filmweb.no/kino/article141794.ece
Vis hele sitatet...
Gjør i alle fall en innsats for å varsle om spoil da.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av ps3 Vis innlegg
Gjør i alle fall en innsats for å varsle om spoil da.
Vis hele sitatet...
Ok vittigper. Forklar handlingen i en film uten og spoile noe til meg.:-)
Machete! Her har du en badass som fikser saker på egenhånd! Overdreven og rar med ett glimt i øyet! Hærlig film
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
Ok vittigper. Forklar handlingen i en film uten og spoile noe til meg.:-)
Vis hele sitatet...
Familien Hume er selve innbegrepet av forstadslykke, og Nick er fornøyd. Han bidrar til husarbeidet, og setter stor pris på livet han deler med Helen. Hun er hans betrodde og likestilte, og Nick er også på plass i sønnenes liv. Eldstegutten Brendan er selvsikker og populær og på vei til college for å sette fart i et lovende liv på egen hånd. Lucas ser opp til storebroren, men er oppmerksom på skyggen fra Brendan som hviler over ham. Lucas føler seg rett og slett ganske underlegen. Men alt i alt er Hume-familien en typisk amerikansk gjennomsnittsfamilie - moralsk ryddig og ydmyk.

Men den perfekte tilværelsen skal få en voldsom slutt. En kveld Nick kjører Brendan hjem fra en hockeymatch stanser han for å fylle bensin. Mens han fyller tanken, går Brendan inn for å kjøpe noe å drikke. Et øyeblikk senere åpnes dørene, og en bevæpnet gjeng med finlandshetter stormer inn.

(Helt uten spoilere, tatt fra samme artikkel du linket)

Ellers liker jeg filmene Death Race 1 og 2.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bump!
Elsker slike filmer. Noen som har forslag?
http://www.imdb.com/title/tt1416801/
Sist endret av Popstickel; 17. mai 2011 kl. 21:03.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Jeg ble for treig, men kom på at Crank sannsynligvis er av typen du ønsker.
Det er Jason Statham som spiller hovedrollen, akkurat som i The Transporter, som du nevnte.

Eller, ordner det meste selv i alle fall.
Vis hele sitatet...
Skulle til å nevne denne og Crank 2, da disse filmene er ganske underholdende.
Det jeg synes er kulest med de filmene (Unntatt Statham) er kamerabruken, som jeg føler er litt unik

Ellers kan du ta en kikk på Dirty Harry-filmene f.eks. Han ordner jo det meste der selv, eller så kan du sette deg ned i godstolen og ha et MacGyver-maraton
Actionfilm er ikke helt min sjanger, men når det kommer til den sjangeren er Taken den beste jeg noen gang har sett. Taken får i mine øyne James Bond og Jason Bourne til å se ut som speiderleir for nybegynnere.

Takke meg til Twin Peaks eller Carnivale...
The escape from LA med Kurt Russel

http://www.imdb.com/title/tt0116225/

2 ord trengs for å beskrive denne filmen: fullstendig undervurdert!