Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2157
Hei, lurte på om det er noen norske som har erfaring med Agile fra Rondo music? Spesielt da intrepidmodellen http://www.rondomusic.com/8StringGuitars.html
Nei, har ikke hørt om dem før. Men, de var veldig pene da. Fikk veldig lyst på en
Hehe, skal kjøpe denne http://www.rondomusic.com/intrepid828mnoceanb.html så fort jeg får solgt den ene gitaren min. Synd det virker som om det er få folk i Norge som har erfaring med disse.
Sist endret av alexguge; 16. oktober 2010 kl. 22:18.
Jeg digger slike gitarer. Enkle, med kun det basic'e Strenger, èn pickup, og maks to kontroller(tone/volum). Synes det er skikkelig pent. Hva skal man med tre pickups liksom:P

I have an Agile AL-3100 which is a very heavy guitar but the fretwork is top notch on it and it's built very solid with excellent tuners, a well cut nut and average pickups. It's a very nice guitar for the money. I also have an AL-4000 which is an upscale model with a 3/4" maple cap, Seymour Duncan '59/Jazz pickups and better electronics. It's a killer guitar.

I have one SX Telecaster that was perfect as a modding base. It has a sweet chunky neck and with some upgrades actually sounds awesome. When I took it to be set up at my local shop the owner was so impressed with the neck he asked me where I got it since he wanted one of those necks.

Nice guitars for the money, IMHO! Agiles are made in Korea and the SX line is made in China.

-R.
Vis hele sitatet...
-klippet fra random forum, virker som en person er foprnøyd med dem ihvertfall
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg digger slike gitarer. Enkle, med kun det basic'e Strenger, èn pickup, og maks to kontroller(tone/volum). Synes det er skikkelig pent. Hva skal man med tre pickups liksom:P


-klippet fra random forum, virker som en person er foprnøyd med dem ihvertfall
Vis hele sitatet...
Ja ikke sant! Minimalistiske gitarer er det fineste.
har forresten lest til øynene detter ut om Agile og Rondo Music, leter mest etter erfaring fra norske folk.
Sitat av alexguge Vis innlegg
Hehe, skal kjøpe denne http://www.rondomusic.com/intrepid828mnoceanb.html så fort jeg får solgt den ene gitaren min. Synd det virker som om det er få folk i Norge som har erfaring med disse.
Vis hele sitatet...
Den så steike tøff ut
Har faktisk hørt mye bra om Agile, så synes du skal gå for den, den var jo ikke dyr heller, da?
Legger merke til at den har ganske tykk hals O_o Vet ikke om du bryr deg om det, og er ikke ekspert på feltet, men jeg vet at det er viktig å velge gitar utifra hva slags lyd og egenskaper du er ute etter og litt hva slags musikk du spiller. Det er ganske dumt å kjøpe en gitar utifra utseende only ^_^ Selv om det er en stor glede å eie en tøff gitar da hehe :P selv har jeg en Gibson SG, den fyller alle mine behov som en litt mere "rocke-gitarist", og i tillegg er den jo smellvakker Jaja, nok skryting, synes du skal gå for gitaren, den var enkel 0g grei, og ikke minst pen å se på
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Den så steike tøff ut
Har faktisk hørt mye bra om Agile, så synes du skal gå for den, den var jo ikke dyr heller, da?
Legger merke til at den har ganske tykk hals O_o Vet ikke om du bryr deg om det, og er ikke ekspert på feltet, men jeg vet at det er viktig å velge gitar utifra hva slags lyd og egenskaper du er ute etter og litt hva slags musikk du spiller. Det er ganske dumt å kjøpe en gitar utifra utseende only ^_^ Selv om det er en stor glede å eie en tøff gitar da hehe :P selv har jeg en Gibson SG, den fyller alle mine behov som en litt mere "rocke-gitarist", og i tillegg er den jo smellvakker Jaja, nok skryting, synes du skal gå for gitaren, den var enkel 0g grei, og ikke minst pen å se på
Vis hele sitatet...
den har jo 8 strenger, er ikke rart halsen er bred Er nok vant til det ja, den gitaren jeg skal selge er en Ibanez RGA-8 (8 strenger) som jeg har hatt siden April
Sist endret av alexguge; 16. oktober 2010 kl. 22:34.
Sitat av alexguge Vis innlegg
den har jo 8 strenger, er ikke rart halsen er bred Er nok vant til det ja, den gitaren jeg skal selge er en Ibanez RGA-8 (8 strenger) som jeg har hatt siden April
Vis hele sitatet...
Ah, så det er en 8-strenger? Så kult, det la jeg ikke merke til i farten, hehe Da er det jo ikke så rart, nei Har forsovet hørt om 12-strenger, har en selv, men har aldri sett en 8-strenger før... Så hva slags musikk er det du spiller da? Ser den har single-coiler, så den er vel spesiellt godt egna på clean-lyd.?
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Ah, så det er en 8-strenger? Så kult, det la jeg ikke merke til i farten, hehe Da er det jo ikke så rart, nei Har forsovet hørt om 12-strenger, har en selv, men har aldri sett en 8-strenger før... Så hva slags musikk er det du spiller da? Ser den har single-coiler, så den er vel spesiellt godt egna på clean-lyd.?
Vis hele sitatet...
Spiller metal vel!
Har forresten lest at de mikrofonene som følger med er ganske gode, så slipper å bekymre meg over det, hehe.
Sist endret av alexguge; 16. oktober 2010 kl. 22:47.
Sitat av alexguge Vis innlegg
Hei, lurte på om det er noen norske som har erfaring med Agile fra Rondo music? Spesielt da intrepidmodellen http://www.rondomusic.com/8StringGuitars.html
Vis hele sitatet...
Kjenner en som kjøpte denne
Han sa det var den beste gitaren han har spilt på noen gang.
Han spiller forresten på JEM og John Petrucci signatur ;p Vil tippe Agile er gode gitarer! Har tenkt på å kjøpe en selv, faktisk
høres lovende ut

Edit: Hvilken har du planlagt å kjøpe?
Sist endret av alexguge; 16. oktober 2010 kl. 23:20.
Sitat av alexguge Vis innlegg
høres lovende ut

Edit: Hvilken har du planlagt å kjøpe?
Vis hele sitatet...
Yep!
Tenkte å kjøpe den jeg linka
▼ ... noen måneder senere ... ▼
fikk gitaren for 2-3 uker siden, tenkte jeg skulle poste her i tilfelle noen var interesserte i bilder.
http://www.sevenstring.org/forum/ext...ean-burst.html
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av alexguge Vis innlegg
fikk gitaren for 2-3 uker siden, tenkte jeg skulle poste her i tilfelle noen var interesserte i bilder.
http://www.sevenstring.org/forum/ext...ean-burst.html
Vis hele sitatet...
Hvor mye kostet dette totalt? Betalte du med kredittkort og fikk en regning på toll og avgifter?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg digger slike gitarer. Enkle, med kun det basic'e Strenger, èn pickup, og maks to kontroller(tone/volum). Synes det er skikkelig pent. Hva skal man med tre pickups liksom:P


-klippet fra random forum, virker som en person er foprnøyd med dem ihvertfall
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man ha så store pickups da ? ;-)

Er godt fornøyd med mine Line6 Variax 300 som har individuelle piezoelektriske pickups per streng, nydelig for å lage akkurat den lyden man vil ha.

300'en er dog discontinued, men burde være mulig å få tak i brukt dersom man er ute etter noe mer enn en "vanlig gitar".