Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 8328
Hei, jeg liker veldig godt å se på filmer der hovedpersonen er veldig intelligent, filmer som f.eks 21, Rainman etc, og helst at de er litt spennende i tillegg. Og gjerne filmer der man kan se interessante matematiske spørsmål og lignende, et godt eksempel på det er den med 3 dører i 21.

Noen som har noen gode forslag?
Prison Break? (tv serie)?
hmm.. Breaking Bad.. kanskje? Bedøm selv.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Prison Break? (tv serie)?
Vis hele sitatet...
Godt eksempel, men jeg har sett alle sesongene, konge serie!

Sitat av dethklok Vis innlegg
hmm.. Breaking Bad.. kanskje? Bedøm selv.
Vis hele sitatet...
Sett alt av Breaking Bad også.
criminal minds
Law abiding citizen er hvertfall svært underholdende innenfor den kategorien
gran torino!
Catch me if you can? Liker at den er inspirert av en sann historie, og han er jo smart
Hva er det pappagutten?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Man kan vel kalle hovdepersonen smart. Det er ihvertfall en utrolig film jeg mistenker at du vil like:

Sommerfuglen og dykkerklokken
Frihetens regn! Jeg anbefaler den, den er nok det beste filmen jeg har sett noen gang. Den har vunnet Oscar-prisen også
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Av serier har man jo Burn Notice, hvor de faktisk bruker eksisterende ting, type lager bomber av ting som faktisk lager bomber, og de overdriver ikke effekten. Meget behagelig.
Smarte Personer er det med i The big Bang Theory, men tror kanskje ikke det er helt det du leter etter
din røver
Zeco's Avatar
Law abiding citizen er en film å anbefale!

Evt. så burde MacGyver passe utmerket til ditt ønske.
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Er en serie men The Mentalist kanskje ?
Lord of war er jo fet da
Sherlock holmes? Kanskje ikke akkurat det du leter etter, men skal si han er smart !
The Sosial Network er en flott film.
Hva med Hannibal filmene?
Folkens, folkens....

Hva med:

Wait for it.......

FOREST GUMP!
Macgyver
Sist endret av ZELDUR; 16. april 2011 kl. 02:22.
The Mentalist. Ingen over, ingen ved siden.
Breakout.Kings. ( tv-serie ) Folk som rømmer fra fengsel osv. T-Bag fra Prision Break er med i en episode.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Serien Numb3rs!

Handler om en matematiker som har en bror som jobber som sjef i FBI. Han trenger hjelp av den matematiske broren sin for å løse forskjellige saker. hver episode blir det brukt forskjellige matematiske formler Meget kjekk serie.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Dexter - En veldig smart morder som dreper andre skyldige mennesker som unngår fengsel.
Anbefales på det sterkeste!
Kyle Xy - A Seattle family takes in an amnesiac teen (Dallas), whom they eventually learn has mysterious powers and psychic abilities, the result of a secret human cloning experiment conducted years earlier.

Likte sesong 1-2 svært godt =) Syns dog the tapte seg litt ved slutten av sesong 2/starten av 3..Men alt i alt en serie som absolutt er verdt sjekke ut
The man from earth

"An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he is an immortal who has walked the earth for 14,000 years."
Så at Pi er nevnt tidligere i tråden. Velger å nevne den en gang til da den er sånn omtrent akkurat det du spør etter. Knallfilm.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Ookami Vis innlegg
Catch me if you can? Liker at den er inspirert av en sann historie, og han er jo smart
Vis hele sitatet...
ekstremt god film og! ett av de få filmene jeg liker leonardo di caprio i
anbefales

mindhunters, en film om ett spesialteam profileringsfolk som er stuck på en øy med en seriemorder som baserer mordene sine på tidsbaserte feller. god film dette og!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ingen tvil, Dum og dummere!

Hehe fra spøk til revolver, The A-Team er underholdende og tør påstå at folka er smarte nok!
Inception er også en jeg liker hvor jeg har oppfattet hovedpersonene som over gjennomsnittet smarte
The Social Network.
http://www.imdb.com/title/tt1285016/

Si hva dere vil, men den kar'n kan virkelig å snakke for seg!
Sosialt tilbakestående vil jeg si, men han har iaff gjort det bra..
Boondock Saints
Ski for your life
kosepaa's Avatar
K-Pax faller nok ikke helt innenfor det du leter etter, men hvis du ikke har sett den anbefaler jeg den på det sterkeste.
Bare jeg som har tenkt på Forest Gump som en ganske tilbakestående person som overhodet ikke er smart?
Sitat av Pappagutten Vis innlegg
Hei, jeg liker veldig godt å se på filmer der hovedpersonen er veldig intelligent, filmer som f.eks 21, Rainman etc, og helst at de er litt spennende i tillegg. Og gjerne filmer der man kan se interessante matematiske spørsmål og lignende, et godt eksempel på det er den med 3 dører i 21.

Noen som har noen gode forslag?
Vis hele sitatet...
Du beskriver The Cube. Så ser du Cube Zero etterpå.
Hmm. Du har funnet deg en ganske spesiell sjanger. Dette er filmer som omhandler smarte personer, men det er veldig vannskelig å finne en film der handlingen faktisk går ut på akkurat det å løse ligninger, telle kort eller whatever. Som regel er det kun bakgrunnshistorie akkurat det der med matematikken og sånt.Men, her er en liten liste ihvertfall:
The Thomas Crown affair
Proof'
Hole in the paper sky
Stand and deliver
Mercury rising
K-PAX. En glimrende film med Kevin Spacey
Breaking bad (Selv om det er en TV serie)
Fight club
Se7en
Matrix trillogien
LAW ABIDING CITIZEN! WOW, for en film!
▼ ... over en uke senere ... ▼
The prestige
The illusionist
The man from Earth
K-PAX

vet de er nevnt en del, men disse må du få med deg
Sitat av kosepaa Vis innlegg
K-Pax faller nok ikke helt innenfor det du leter etter, men hvis du ikke har sett den anbefaler jeg den på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, K-pax er en konge film.
En veldig underholdende film!
Dette er noen av filmene som dukker opp når jeg tenker "smart" - det ble visst mange spionthrillere
Vurderingene er selvfølgelig subjektive.

Confessions of a Dangerous Mind - Chuck Barris' dobbeltliv som gameshow-vert og hitman.
Spy Game - Nypensjonert spion Robert Redford forsøker å finte ut arbeidsgiver CIA for å redde Brad Pitt.
Lucky Number Slevin - Hevnlek, full av smarte vittigheter. Josh Hartnett.
Revolver - Smart narrespill, laget av Guy Ritchie med Jason Statham.
The Departed - To dobbeltagenter på hvert sin side jakter på hverandre (DiCaprio, Matt Damon).
Fair Game - Journalist avslører CIA-agent i artikkel og får oppleve rettsstaten og ytringsfrihetens mørkere sider.
Limitless - Legemiddel gir superintelligens og årvåkenhet. Ny film, har ikke sett noen bra scene-slipp for den enda, kun TS. På kino her til lands i juni.

TV-serier:
House, M.D. - Høyintelligent høynarsissistisk lege med smarte "schemes" ovenfor medarbeidere og finurlige løsninger på pasientproblemer.
The Wire - Baltimore PD bekjemper organisert kriminalitet.
National Treasure og National Trasure - Book of secrets

Begge med Nicolas Cage i hovedrollen.
Hjelp vi er russ?