Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 777
Jeg har tenkt og bruke ca 4000 på ny akustisk stål strenge gitar iløpet av dette året men jeg er litt usikker. jeg har søkt og lest litt. har funnet ut at takamine skal vistnok være et godt merke til prisen, samtidig så ibanez. men har hatt erfaring på billige ibanez gitarer og de blir fort slitte og dårlige.

noen tips ?
Gå for Takamine eller Morgan Fine gitarer med god byggekvalitet

Billige Ibanez gitarer er ikke noe å ha, etter egen erfaring så bør du enten kjøpe en dyr Ibanez eller ikke i det hele tatt !
Tror jeg går for en takamine, har hørt mye godt om dem
Gjør det ja Utrolig fine gitarer og sinnsykt gode å spille på
Pappa er countrymusiker, han har alltid hatt ibanez.
Har aldri hørt om takamine oO
Vil heller anbefale deg å prøve mange forskjellige gitarer fra 1000-4000 kroner. Du kjøper den du synes høres finest ut/er best å spille på.
Gitarer i klassen mellom 1000 og 4000 kroner er det ikke mye "kvalitetsforskjell" på (som om det har noe å si hvis du behandler gitaren som den skal behandles). Sjekk at halsen er rett.

Tillegg: Hvis du ikke hører forskjell på en til 1000 og en til 4000 har du spart 3000 kroner! Husk at en dyrere gitar ikke er bedre bare fordi den er dyrere.
Sist endret av Wilibald; 1. mars 2011 kl. 00:32.
Vil også anbefale fender! Kjøpte nettopp ein fender for ca 1500, var det beste kjøpe eg har gjort på lenge! Klangen var suveren i forhold tll pris.
Husk å prøve ut gitaren skikkelig. Sørg for å kjøpe en gitar som er lettspilt og som har en tøff klang. Har mange kompiser som bare har valgt seg en gitar uten å teste dem skikkelig, og de fleste er tunge å spille på. Prøv en Gibson Les Paul så vet du hva lettspilt betyr.