Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8055
heisann! lurer på når det lønner seg å kjøpe ny laptop, tenker da på vanlig elektronikkbutikker. Romjulsalget er rett rundt helga og januarsalget om en ukes tid. Lønner det seg å vente til januar? Eller er det ingen forskjell i pris/utvalg?

Vel... Ikke kjøp noe på Elkjøp! De spekulerer jo i prisen sine!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
ja, for det gjør ihvertfall ikke turoperatører, dekkforhandlere, skiutstyrforhandlere eller andre som har et sesongbetont marked..

Lever du virkelig i en så inneslutta boble at du ikke greier å se god markedsføring og handelsskikk Clr?
Man kan jo få kjøpt mye billig på Elkjøp, samt at de har god service (etter det jeg har erfart). Det billigste er jo ofte å kjøpe på nett, men husk at om du skal kjøpe noe i butikk har Elkjøp prisgaranti. Om en butikk selger varen du ønsker å kjøpe billigere enn det de gjør på Elkjøp, trenger du bare ta med en "reklame/prislapp" fra den andre butikken. Etter garantien til Elkjøp så skal de gi deg varen til samme pris eller billigere.
Edit: Shoot me if I'm wrong
Sist endret av Mongotryne; 24. desember 2010 kl. 23:38.
Sant det Mongotryne sier her.

Min erfaring er at typisk elektronikk som selger uansett (Ikke spill osv) ligger ganske stabilt i pris igjennom hele året. Hvis du skal gjøre et kupp lønner det seg og melde seg på nyhetsbrev fra Komplett, Netshop og PS. Fks. Og slå til når det er noe som faktisk er virkelig billig. Husk at de "salgene" som finnes på Elkjøp og Lefdal ofte ikke er spessielt billig i forhold til på nettet.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Man kan jo få kjøpt mye billig på Elkjøp, samt at de har god service (etter det jeg har erfart). Det billigste er jo ofte å kjøpe på nett, men husk at om du skal kjøpe noe i butikk har Elkjøp prisgaranti. Om en butikk selger varen du ønsker å kjøpe billigere enn det de gjør på Elkjøp, trenger du bare ta med en "reklame/prislapp" fra den andre butikken. Etter garantien til Elkjøp så skal de gi deg varen til samme pris eller billigere.
Edit: Shoot me if I'm wrong
Vis hele sitatet...

Hehe. den prisgarantien der er bare bullshit! kjenner en som skulle kjøpe en tv der til 7000 som han fant til 5000 en annen plass men da sa de at de ikke kunne gå ned 2000.
Til meg har jeg alltid fått den garantien værtfall, så bare bullshit er den ikke
Sitat av Clr Vis innlegg
Vel... Ikke kjøp noe på Elkjøp! De spekulerer jo i prisen sine!
Vis hele sitatet...
Joda, men nå setter de jo ned prisene i Januar
Sitat av Gig Vis innlegg
ja, for det gjør ihvertfall ikke turoperatører, dekkforhandlere, skiutstyrforhandlere eller andre som har et sesongbetont marked..

Lever du virkelig i en så inneslutta boble at du ikke greier å se god markedsføring og handelsskikk Clr?
Vis hele sitatet...
Innlegget mitt var ment som et humoristisk tillegg til mediaomtalene i sist uke om Elkøp sine prishopp før sesongene. (VG.no)

Lever du virkelig i en så innelsutta boble at du ikke greier å se humoren i det?
Men nå er det jo jul Gig, så vi holder en morsom og koselig tone, selv om vi er på internett
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av paddus Vis innlegg
Hehe. den prisgarantien der er bare bullshit! kjenner en som skulle kjøpe en tv der til 7000 som han fant til 5000 en annen plass men da sa de at de ikke kunne gå ned 2000.
Vis hele sitatet...
Den prisgarantien er langt i fra bullshit. Jeg har kjøpt flere ting på Elkjøp og kommet med priser fra f.eks. komplett for å få varen billigere.
Kommer veldig an på hvem av selgerne du møter på.. Fikk 3k rabatt når jeg kjøpte tv på elkjøp. Men da er det min faste selger der Hehe
Jeg fikk en telefon fra en kompis som lurte på om jeg kunne søke frem prisen på en flatskjerm for han. Jeg gikk inn på prisguide, og oppga rimeligste pris jeg fant der. Det viste seg at han sto på elkjøp og hadde ringt meg for å sammenligne prisen på en TV han hadde pekt seg ut, og denne samtalen fikk selgeren med seg. Det endte med ett prisavslag på 2500,- kr.
Når vi først er inne på et tema. Noen som vet om et sted de selger en billig og grei 40"?
Her finner du en billig og grei 40'' Har en maken selv. Fungerer utmerket til sitt bruk. Bruker den til å se filmer, og som dataskjerm.

On topic: tror egentlig romjulssalg og januarsalg er ett i ett, komplett har forøvrig noen knakende gode tilbud på markedet nå, om du er på utkikk etter hjemmeelektronikk.
Sitat av Gig Vis innlegg
ja, for det gjør ihvertfall ikke turoperatører, dekkforhandlere, skiutstyrforhandlere eller andre som har et sesongbetont marked..

Lever du virkelig i en så inneslutta boble at du ikke greier å se god markedsføring og handelsskikk Clr?
Vis hele sitatet...
haha, her får man høre seg!
Hadde vært kult å fått noen "insider views" på dette temaet, da jeg selv har en ny pc i tankene, og venter lett en uke ell 2 om det er lapper å spare her.
Busboy
Trådstarter
har lurt litt på denne en stund, da jeg ikke har tenkt å bruke over 5k. Er det et godt/dårlig kjøp? Eventuelle andre forslag taes imot med takk
Sist endret av nobels; 26. desember 2010 kl. 20:49.
Sitat av nobels Vis innlegg
har lurt litt på denne en stund, da jeg ikke har tenkt å bruke over 5k. Er det et godt/dårlig kjøp? Eventuelle andre forslag taes imot med takk
Vis hele sitatet...
til den prisen er det ett utrolig bra kjøp. eller er det kanskje lurt å vurdere en stasjonær?på forsiden til avisa lefdal har sendt ut nå er det en billig packard bell, kanskje vurdere den?
Busboy
Trådstarter
trenger nok bærbar til skole og småspilling (civ v)
Insider scoop coming:

Kjøp hva dere vil, følg med og bruk prisgarantien om varen skulle bli billigere de neste dagene. Elkjøp og ekspert har kampanje 52 uker i året. Ergo, det er alltid noe på tilbud. Men med prisgarantien er du helt sikret.

Nå er jo januar salg generelt sett billige, for alle bransjer. For her vil jo f.eks modeller som byttes til det nye året være billige.
Sjekk siba.no. De har mange gode tilbud nå i romjula.
Bestilte selv denne flatskjermeni helga. Prisen er det intet å si på
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Clr Vis innlegg
Men nå er det jo jul Gig, så vi holder en morsom og koselig tone, selv om vi er på internett
Vis hele sitatet...
Greit, greit.

Var ikke meningen å gå i strupen på deg, ihvertfall ikke når jeg ikke skjønte det var ironisk ^^ (men det var godt pakka inn )

Uansett er det romjulsalg nå ja, og da er det bare å bruke prisgarantien, den kan dere bruke i alle elkjøpbutikker ihvertfall, men usikker på hvor fleksible frenchise butikker er, de kan jeg ikke snakke for, hos oss får dere bytta uten kvittering osv osv