Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1836
Hei, freaks!

Eg har ein bærbar HP-PC med Windows 7 på, som eg har glemt passordet på. Er det noen som veit korleis eg kan resette passordet?

Plz svar raskt!! =D
Her gjort dette selv, fungerer som bare det
Not a real gamer
retovio's Avatar
ha en liten lære penge til neste gang at du skal lage deg en minnepenn som du kan resete passordet med.
Trådstarter
Det fungerte ikkje, veit dere eventuelt om ein video-guide eller eit annet program?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
OphCrack, google det, så ser du et par YouTube filmer.
Formatere hele pcen?
Finnes et flertall av programmer som du brenner på cd og de cracker passordet for deg. Google får du gjøre selv.
Sist endret av Bl1zzarD; 27. juni 2012 kl. 20:49.
Du kan bruke OphCrack eller lignende program til å crack NTLM hashen, hvis passordet er 8 bokstaver eller under.

Hvis det er mer enn 9 bokstaver, så kan du bruke http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/, den fjerner passordet, men hvis du har krypterte filer på pcen din så vil de bli ubrukelige etterpå.
Om pcen din IKKE er i et domene vil denne guiden mest sansynnlig fungere; http://www.howtogeek.com/96630/how-t...-the-easy-way/ , om det siste steget i guiden ikke fungerer kan du evt gå inn i "mmc" ved å skrive inn "mmc" i cmd, trykk deretter "ctrl+m" og velg deretter " Local Users and Groups" derifra så høyreklikker du på brukerprofilen din og setter passord.

obs: om du ikke får til metoden i guiden ovenfor kan du flytte cmd inn i system mappen som "sethc.exe" via linux.
Sist endret av jMy; 27. juni 2012 kl. 21:48.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hvorfor gjøre det så usakelig vanskelig folkens? Sjekk denne linken

Fungere om den ikke er i et domene ja, men du kan også opprette ny administrator bruker fra progammet jeg linket til.
det aller enkleste er å laste ned KonBoot v1.1 fra bukta, legge det på en minnepinne og boote fra den. da kommer du rett inn på pcen , med det unntaket at du ikke trenger passordet. Derfra er det bare å endre passord via konsollen eller kontrollpanelet.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av stetus Vis innlegg
det aller enkleste er å laste ned KonBoot v1.1 fra bukta, legge det på en minnepinne og boote fra den. da kommer du rett inn på pcen , med det unntaket at du ikke trenger passordet. Derfra er det bare å endre passord via konsollen eller kontrollpanelet.
Vis hele sitatet...
Det er også en lett måte å gjøre det på.
Ser det er utrolig mye tafatte forslag lengre opp her, og lurer på hvorfor folk liker å gjøre ting vanskelig?