Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 866
Hei, jeg har en rekke med winrar-filer som jeg skulle ha innholdet av, obviously...

Men så er det et passord på det, og jeg har ingen anelse hva det er.. : <

Er det noen, som vet om et program eller noe, jeg kan bruke for å finne dette passordet?
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Hei, jeg har en rekke med winrar-filer som jeg skulle ha innholdet av, obviously...

Men så er det et passord på det, og jeg har ingen anelse hva det er.. : <

Er det noen, som vet om et program eller noe, jeg kan bruke for å finne dette passordet?
Vis hele sitatet...
Krypteringen er faktisk ganske godt gjennomført, men det er mulig å sjekke om passordet var riktig eller ikke uten å vite hva som skjuler seg bak de krypterte dataene, så det er mulig å brute-force passord. Dessverre sliter du veldig med en gang passordkompleksiteten øker, så hvis du ikke treffer med alfanumerisk <8 tegn eller ordlister så er det bare å gi opp i de fleste tilfeller.

Derimot kan det være mulig å spore opp kilden til filene, og veldig ofte er passordet nettopp den (f.eks. www.somedomain.com) eller så blir det i det minste nevnt en eller annen plass. Google filnavnene eller innholdet + rar så kan det hende noen har postet det en plass.
Chaviz's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset.
I linux har man et program som heter rarcrack, fungerer jo til en viss grad selvfølgelig.