Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1028392
Sjekk der ja Ser jo nice ut. Ganske kult med ute-grow i Norge.
Har 2 spørsmål. Er det råte på bilde nr 1? Og over til 2. spørsmål - til proffe Hvor lang tid sånn ca. tar det til budsa er ferdigvokst? Just give your 2 cents.
Sitat av Norther Vis innlegg
Har 2 spørsmål. Er det råte på bilde nr 1? Og over til 2. spørsmål - til proffe Hvor lang tid sånn ca. tar det til budsa er ferdigvokst? Just give your 2 cents.
Vis hele sitatet...
Tipper det tar cirka 4 uker til de er ferdige.
Når det kommer til første bilde: Er den myk å ta på der det er brunt?
her er litt fler bilder av opplegget til meg og min gode venn Norther aren't those niiiice ?


[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Sitat av moret Vis innlegg
Tipper det tar cirka 4 uker til de er ferdige.
Når det kommer til første bilde: Er den myk å ta på der det er brunt?
Vis hele sitatet...
nei det var ikke mykt, men stilken hadde lissom "rivd" seg av og der ble det brunt ,, ødelegger vel ikke , ?
Sist endret av technoviking; 19. august 2010 kl. 21:55.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Av erfaring vil jeg tro at 2x400W HPS vil bli ekstremt varmt inne i en growbox. Du vil derfor trenge en heavy ekstrasjonsvifte for å kvitte deg med varmen.
Vis hele sitatet...
Viften jeg skal bruke flytter 495m3/t så håper det holder. Om ikke må jeg kanskje investere i et par cooltube's, men hadde vært fint å slippe. Har løs ballast og reflektor, så har også planer om å ha ballastene på utsiden av teltet.
Hola!
har tenkt på å sette opp et lite grow så fort jeg får bestilt ventilasjonspakke og næring(head-nature.com). og lurte om noen hadde noen innspill eller forslag?
Har en Homebox L 1m x 1m x 2m(blir stående på soverommet), 400W HPS med ekstern digital balast, tenker å kjøre Bio Bizz sin næringsserie(root, veg, bloom, topmax og alg-a-mic), ekstrasjonsviften jeg tenker bestille flytter 455m3/t og medfølger kullfiler.
Av frø har jeg 2x Northern Lights fem, 1x White Widow, 1x Super Silver Haze, 2x Lowryder#2 fem.
Noen med erfaring med de strainene og BioBizz serien?
Tenker spare SSH til en senere runde siden den vokser noe hinsides og dermed blir for lite plasss i det lille teltet mitt. blir sannsynligvis ta den alene i teltet og LST + Scrog. å få maaange feite topskudd ;D
Tenkte kjøre 2x NL +1xWW i til å begynne med. Kanskje lowryderne og, men tror det kommer til å bli så stor høydeforskjell på plantene da at det bli veldig ujevn lysfordeling. har det mye å si tro? kanskje hvis jeg tar LST på NL og WW?

Forresten noen som har prøvd å bruke avgass fra Sats/vin-laging som co2 supplemang under blomstringen?

Videre plan var å ta stikklinger av NL og WW og sette de under konstant 12/12 lysregime. For så videre kjøre Sea of green med 12/12 lysregime hele veien for å få plass til mest mulig planter. og da gjøre det sånn at jeg høster hver 2.uke.

Noen med erfaring med "Monster-Cropping" tror jeg det var det het. leste om det på et eller annet forum. husker ikke hvilket
Går ut på å ta stiklinger av planten når den er 21 dager inn i blomst. planten skyter da ut sinnsykt med greiner og skudd.
høres ut som om du har planen klar her ja!
LST er et must

Har litt erfaring med NL, den er veldig lett å dyrke og tåler utrolig mye.
Planta mi har stått i mørke i en uke pluss at den bare har fått vann en gang i uka og den overlevde. har også hørt andre har sakt at NL er en av de letteste plantene å dyrke samt at de tåler mest.

Lykke til!
Sitat av moret Vis innlegg
Tipper det tar cirka 4 uker til de er ferdige.
Når det kommer til første bilde: Er den myk å ta på der det er brunt?
Vis hele sitatet...
Heisann alle sammen, long time no see:P

På bildet til norther så ser det ut som om blomsten har akkurat gått over fra før blomst stadiet til blomstrings stadiet. Kunne sagt 4 uker hvis den var litt mer fyldigere og hadde hatt litt flere pistils som ikke var hvite. Men i Norther sitt tilfelle vil jeg si minst to måneder til, det vil si 8 uker. Meeennn, igjen så er dette strainavhening, indica dominert, sativa dominert(sativa varianter har en tendens til mugg og råte våte klimaer) m.m. Åssen vekstforhold den har spiller og en rolle.


Men så på datoen, 18 august? Virker, og ser ut som at det er litt i seineste laget for at den skal blomstre ut fullt. I så fall kan du få en "heady-high" ut av blomstene dine hvis frosten tar den først. jeg ville finni et sted inne, tatt stiklinger og satt de til vekst og blomst inne i et kontrollert miljø, slik at du da når det blir tiden neste år kan bare poppe ned stiklinger som har vokst seg sterke og fine inne. Tar mindre tid også siden planten da ikke følger "fra frø" regimet. Men bare vokser, og vokser=)...

insallah
Sist endret av RESpekt; 21. august 2010 kl. 15:48.
Har gått å tenkt på det telte i noen mnd. så har fådd planlagt litt
men er fortsatt awesome om dere kommer med forlag og innspill 2 hoder er bedre enn ét!
blir kanskje growlog hvis det er interesse for det
skal til en kompis imorgen og få han til å bestille ventilasjonspakke og næring. (noiafaktor )
Er bare NL, blueberry og rød leb jeg har litt erfaring med. NL tåler bra med juling ja! har hadd et par som har sedd nestn død ut og kommen seg som bare det etterpå. Libanesern er også ganske hardcore. Sterke planter!
Er veldig spent på Super silver haze hvordan den blir! noen som har dyrket den før?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Heisann alle sammen, long time no see:P

På bildet til norther så ser det ut som om blomsten har akkurat gått over fra før blomst stadiet til blomstrings stadiet. Kunne sagt 4 uker hvis den var litt mer fyldigere og hadde hatt litt flere pistils som ikke var hvite. Men i Norther sitt tilfelle vil jeg si minst to måneder til, det vil si 8 uker. Meeennn, igjen så er dette strainavhening, indica dominert, sativa dominert(sativa varianter har en tendens til mugg og råte våte klimaer) m.m. Åssen vekstforhold den har spiller og en rolle.


Men så på datoen, 18 august? Virker, og ser ut som at det er litt i seineste laget for at den skal blomstre ut fullt. I så fall kan du få en "heady-high" ut av blomstene dine hvis frosten tar den først. jeg ville finni et sted inne, tatt stiklinger og satt de til vekst og blomst inne i et kontrollert miljø, slik at du da når det blir tiden neste år kan bare poppe ned stiklinger som har vokst seg sterke og fine inne. Tar mindre tid også siden planten da ikke følger "fra frø" regimet. Men bare vokser, og vokser=)...

insallah
Vis hele sitatet...
whats a heady-high :P ?
å forklar litt det med stiklinger å sånn litt nærmere
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Heisann alle sammen, long time no see:P

På bildet til norther så ser det ut som om blomsten har akkurat gått over fra før blomst stadiet til blomstrings stadiet. Kunne sagt 4 uker hvis den var litt mer fyldigere og hadde hatt litt flere pistils som ikke var hvite. Men i Norther sitt tilfelle vil jeg si minst to måneder til, det vil si 8 uker. Meeennn, igjen så er dette strainavhening, indica dominert, sativa dominert(sativa varianter har en tendens til mugg og råte våte klimaer) m.m. Åssen vekstforhold den har spiller og en rolle.


Men så på datoen, 18 august? Virker, og ser ut som at det er litt i seineste laget for at den skal blomstre ut fullt. I så fall kan du få en "heady-high" ut av blomstene dine hvis frosten tar den først. jeg ville finni et sted inne, tatt stiklinger og satt de til vekst og blomst inne i et kontrollert miljø, slik at du da når det blir tiden neste år kan bare poppe ned stiklinger som har vokst seg sterke og fine inne. Tar mindre tid også siden planten da ikke følger "fra frø" regimet. Men bare vokser, og vokser=)...

insallah
Vis hele sitatet...
Er sativa dominert. Grunnen til stor forsinkelse er at vi ikke fikk tilsatt næring før om en måned etter planting. Kommer nok fler bilder etterpå
Sitat av technoviking Vis innlegg
whats a heady-high :P ?
Vis hele sitatet...
Det er når rusen du får ikke låser deg til sofaen, men gjør at du kan feste på byen i stedet. Kort fortalt.
Når man dyrker er man gjerne ute etter buds som har en fin balanse mellom THC og andre cannabioder(Kan noen plis fortelle hvordan dette skrives?). Som regel får man dette når resin-glands'a, de små hærene på budsa, har farge som karamell. Men, kutter man budsa for tidlig(når de er hvite) blir det en større andel THC i forhold til cannabioder. Noe som gjør at rusen går mer i hodet(tenk 5 øl*) i stedet for i kroppen(tenk 1 flaske vodka*).
Jeg vil også si at hvis man kutter budsa for tidlig får man ikke like mye ut av rusen som ellers. Det er noe som går tapt. Ikke det at jeg synes det er deilig å bli slukt av sofaen, liker faktisk festgress best, men rusen blir på en måte ikke fullkommen.

* kun så man har noe mer kjent å forholde seg til, det er ikke noen sammenligning her!
Sitat av technoviking Vis innlegg
å forklar litt det med stiklinger å sånn litt nærmere
Vis hele sitatet...
Man tager en busk, et skjæreredskap, gjerne barberblad eller skalpell, litt rootgel og noe rockwoll.
Så finner man en internode på busken med 4 bladsett og kutter skrått like ved stammen.
Etter dette kan man kutte stilken i to på noden din.
Smør på rootgel og putt i rockwol. Spray litt vann på plantebladene og sett under lysstoffrør til det begynner å dannes røtter. Da kan du begynne å vanne vanlig. Og når røttene stikker utenfor rockwol'en kan du plante stiklingene.
Dette er måten jeg liker å gjøre det på.
Anbefaler absolutt å se Jorge Cervantes Ultimate Grow 2 DVD(arrgghhh, pirate!) Den forklarer stiklinger på en fin måte. Hele filmen er egentlig ganske kul.
Sist endret av moret; 26. august 2010 kl. 14:05.
Sitat av moret Vis innlegg
cannabioder(Kan noen plis fortelle hvordan dette skrives?).
Vis hele sitatet...
Cannabinoider Tror jeg da=)
Sitat av moret Vis innlegg
THC og andre cannabioder(Kan noen plis fortelle hvordan dette skrives?)

Anbefaler absolutt å se Jorge Cervantes Ultimate Grow 2 DVD(arrgghhh, pirate!) Den forklarer stiklinger på en fin måte. Hele filmen er egentlig ganske kul.
Vis hele sitatet...
Cannabinoider = En gruppe kjemikalier som aktiverer kroppens egne cannabinoid reseptorer. Vi er alle sammen lagd for å motta cannabis, tygg på den dere. Det er variasjoner i forholdet mellom THC og cannabinoider som er med på å gi oss alle det rikt varierende utvalg av strains vi har i dag.

Stikling is the shit. Hvis en dyrker for cash crops. Du eliminerer behovet planten har for etablere seg fra frø, til spire, til ungplante, og så plante. Og ikke nok med det, har du en "keeper" ( en plante du bare digger så UTROLIG mye at du sitter på den siste bud i et år eller mer )så kan du holde den keeperen i live for generasjoner. Dog er det anbefalt og ikke gjøre det over for mange plante generasjoner, siden den genetiske effekten vil jo logisk nok bli utvannet jo mer du holder på.

Er stikling metoden som blir mest brukt i the states siden du trenger bare å få planten til å etablere seg, noe den gjør på 2-3 uker før du da kan sette den i blomst. Anbefaler mørketid, 24 timer eller dobbelt for blomstring i gangsettes=)

Jorge, hell yeah. Alle burde piratifisere det han har vært med på av filmer og bøker fra nettet. Hadde det ikke vært for han og LTG så hadde jeg ikke sittet og skrivd dette her nå

puff puff pass

Sitat av Norther Vis innlegg
Er sativa dominert. Grunnen til stor forsinkelse er at vi ikke fikk tilsatt næring før om en måned etter planting. Kommer nok fler bilder etterpå
Vis hele sitatet...
Sweet, da burde dere nesten prøve å få tatt stiklinger av den, og sette den inne slik at dere evt, kan sette den ut neste år. Tviler på at den blir ferdig blomstra denna sesongen.. New pics?=)

Btw, kjenner du strain navnet?
lurer på å teste ut dyrking i ett mindre rom i garasjen men,det ekke isolert så det blir jo kaldt som faen,kanskje lampa klarer å holde det varmt nok i ett lite bygd rom..noen erfaringer?blir for mye strøm hvis du har en ovn stående på der da hvertfall,men f,uansett vil det jo fryse til når lampen skrus av

også kullfilteret da,er det noen planter som ikke stinker som faen?

hvor lenge varer frø?kan det ligge i årevis?
skal du oppevare frø lenge så er det en fordel å oppevare dem et kalt og mørkt sted.
Eller bygg en grow boks å ha i garasjen. Hvis du har tid og penger er ikke dette noe stress egentlig. Bygg en boks eller ta et IKEA-skap, sleng inn en lampe og sett på små vifter øverst så skal det antagelig være varmt nok. Hvis ikke kan du jo faktsik isolere skapet etterpå.
Hallo!

Någen som kan hjelpa meg me ka temperatur og fuktighet eg bør ha i min growbox?
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Sku gjerne begynt inne her nå,men har ikke penger til skap,hps,næring å alt basic akkurat nå da det er en bil som krever litt kr for å opp å gå igjen,regna med at jeg har kr til alt dette innen 6mnd,men kanskje føre..håper det. Har blitt ca 2timer med lesning om dette om hver dag,videoer å div den siste mnd,klør i finga etter å begynne,ser allerede nå at dette er noe som jeg kunne gjort på heltid fremover med en moderat mengde planter,nok til meg å litt til et par gode kompiser
Vis hele sitatet...
Det var egentlig svar til Downer
Men ja, dette er en hobby som virkelig setter seg i fingrene. Jeg har ike grodd på en stund og kjenner det hver dag at jeg savner det. Bare se på at planten vokser og det er noe jeg har manet fram. Herlig.
Har noen tomatplanter og sukkererter og sånt da, gøy det og, men det mangler litt av den risken man tar med å gjøre det ulovlig. Selv om det var grunnen til at jeg ikke dyrker om dagen(noia for å bli tatt, det passer svært dårlig å sitte i fengsel atm) så savner jeg litt det suget i magen når en politibil kjører forbi huset
Sitat av nokken Vis innlegg
Hallo!

Någen som kan hjelpa meg me ka temperatur og fuktighet eg bør ha i min growbox?
Vis hele sitatet...
Det varierer alt etter hvilken fase planten er i og hvor langt ut i den fasen den er kommer, men enkelt forklart kan man si dette: 28 celsius om dagen(når lampen er på) rundt 24 om natten(når lyset er av) Fuktigheten kan ligge på alt fra 60-80% under vegetasjonsfasen, mens under blomst vil du senke den gradvis over 4 uker ned til 40%

Så har jeg et spørsmål til resten av dere her: Jeg er ute etter perlite, og jeg er litt kresen...Jeg vil ikke ha de 6 liters posene man kan kjøpe på diverse plantebutikker for de koster flesk, jeg har funnet en nettbutikk som selger perlite i 100 liters sekker, men den nettbutikken er så søppel at de ikke klarer skrive hva det vil koste i forsendelse og det er litt frustrerende, joda har sendt de en mail og spurt de... Kanskje noe vet om andre nettbutikker jeg kan bestille fra?
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jeg vil ikke ha de 6 liters posene man kan kjøpe på diverse plantebutikker for de koster flesk, jeg har funnet en nettbutikk som selger perlite i 100 liters sekker, men den nettbutikken er så søppel at de ikke klarer skrive hva det vil koste i forsendelse og det er litt frustrerende, joda har sendt de en mail og spurt de... Kanskje noe vet om andre nettbutikker jeg kan bestille fra?
Vis hele sitatet...
Hva med weed shop? Selv om de ikke har så er de veldig behjelpelige med si i fra når de evt, får inn nye partier med det. Betilte 80 l derfra sjøl en gang for lenge siden. Husk perlite veier LITE så forsendelsen er så og si meget lite, spørs hva de pakker de inn i da?

Er det nortgrow som er den butikken du nevner eller? Håper de ikke er så søppel siden de er de eneste som kjører Advanced Nutrients sin nærings serie så vidt jeg har sett/veit.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Hva med weed shop? Selv om de ikke har så er de veldig behjelpelige med si i fra når de evt, får inn nye partier med det. Betilte 80 l derfra sjøl en gang for lenge siden. Husk perlite veier LITE så forsendelsen er så og si meget lite, spørs hva de pakker de inn i da?

Er det nortgrow som er den butikken du nevner eller? Håper de ikke er så søppel siden de er de eneste som kjører Advanced Nutrients sin nærings serie så vidt jeg har sett/veit.
Vis hele sitatet...
Jo det er Northgrow=) Men sant det med vekt og perlite da.. Jeg har hørt endel godt om Northgrow også, men syns det var lamt at ikke forsendelse kom med i prisen når jeg prøvde å ta checkout, men takk for tipsen med weedshop mann!
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jo det er Northgrow=) Men sant det med vekt og perlite da.. Jeg har hørt endel godt om Northgrow også, men syns det var lamt at ikke forsendelse kom med i prisen når jeg prøvde å ta checkout, men takk for tipsen med weedshop mann!
Vis hele sitatet...
Ingen problemer.. Med de så kan man nesten komme en "ønskeliste" og så kan de nok skaffe det enn vil ha i løpet av en 3 - 4 uker. Lykke te med perliten. Når du først får så mye som 100 l så har du til en del crops as=)..
http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00039.jpg

Da har jeg satt ut 3 frø til spiring, strainen er northen light X big bud femenize.
Kommer til å legge inn bilder her fra frø til spire til høsting.
Skal bli morro og følge utviklingen her kjenner jeg, zevz! Skl den vokse inne under en HPS lampe elller hvordan lys bruker du?
planen var å bruke en 600w hps, men den ble for tung og varm så jeg byttet den ut med en cfl pære.
Er jo ikke på nærheten av like bra, men jeg er ikke ute etter mest mulig pot, gjør det mest for morro skyld.
Mulig det blir LST
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg

Men kan vel sikkert spire noen frø å sette den tidligere i blomstring enn normalt,bare for å få en liten smak på planten,å forsmak av dyrking? For jo mindre den er når den settes i blomstring,jo mindre lukter det å antaglig?
Vis hele sitatet...
Når man starter fra frø, kan man ikke sette - eller du kan men det betyr ikke at planten blomstrer - planten tidlig i blomst...Hvorfor? Vel fordi et frø er som et nyfødt barn og det må bli kjønnsmodent=D Men når en plante først er blitt kjønnsmoden og du tar stikling fra den følger alderen med sin originale mor/far og dermed kan de settes i blomst så fort de har fått røtter..

Klart at jo mindre planten er jo mindre lukter den, men du vet jo sikkert hvordan det er å ha en liten buds liggende på stuebordet, skal ikke mye til for at det lukter passe godt av denne nydelige planten
http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00040.jpg

Bilde av dyrkeskape.
@Zevs:

Anbefaler deg å kjøpe en Small Wing Reflector. Måten pæra henger på nå er lite gunstig, mtp at lyset først sprer seg til siden og ikke nedover. Ved å sette pæra loddrett så vil den dekke mer plass.

Skapet ser ellers helt OK ut. Hva er du har festet med tape på pæra? Det så litt sketchy ut, og man bør alltid være ytterst forsiktig når det kommer til det elektriske.
har tenkt på reflektor, men har ikke råd nå, har veldig lite penger for tiden, men det er mulig jeg lager en selv.

hehe, har tapet fast ledningen på pæra for å få strøm, vet det er litt jallaløsning, men det funker og er ganske trykt, har festet det skikkelig, selv om det er festet med tape.

jorden heter blom jord og er kjøpt hos den lokale blomsterbutikken.

Skal ikke bruke perlite, grunden er at jeg rett og slett gjør dette så billig som mulig, hele prosjektet er egentlig litt jalla, men det funker vertfall.
Som sakt så er jeg ikke ute etter så mye røykings siden jeg egentlig har sluttet.
Har lyst på og prøve å gro no planter ute til seint i april, men det jeg lurer på om det er noen som har noen tips og vet hvor man kan skaffe seg noen frø som ikke trenger så mye stell ute :P
skal du dyrke ute så anbefaler jeg auto blomstrene strains
Okay . Har du peil hvor man får tak i sånne før da ? Maå jeg gå til en dealer eller bestille fra nette ? :P
du får bestilt fra nette, fins en haug med nettbutikker som selger frø, kan andbefale pick and mix seeds
Sist endret av Awareness; 30. august 2010 kl. 20:24.
Er det no trykt a
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Er det no trykt a
Vis hele sitatet...
Det kan jo selvsakt blir tatt i tollen, men viss du spør om de kan sende det som brev så går det som regel bra.
Kjenner noen folk som har bestillt frø fra nettet å de har alldri blitt tatt
Fett, får prøve det da
Har et veldig stort problem og det er at frøene mine ikke vil spire! har lakt dem på en tallerken med vann og dopappir.

Har spira samme type frø før helt uten problemer, kan nevne at det er en liten spire ut fra det ene frøe, men den har ikke vokst seg større på flere dager nå, noen som vet hva som er problemet? syns det er merkelig at det ikke spirer.
Tar nok litt tid. Tror mine brukte ca 6-8 dager.
Stemmer nok at de tar sin tid.. Men når en spire først har brekt frøet, hvorfor ikke legge dem i jorden med en gang og så la naturen gå sin gang?=) hvorfor vente til den blir større? Ville tro det hadde vært mer gunstig å la den komme i jord slik at den får litt motstand på sin vei nedover, og at søkerøttene da kan komme i gang så tidlig som mulig?
Tok ikke på nærheten av så lang tid forrige gang jeg spira frø!
Grunden til at jeg ikke gidder å legge de i jord er for det det frøe som har spira litt har stoppet helt opp, hvis det ikke vokser nå, så vokser det nok ikke under jorda
Sist endret av Awareness; 1. september 2010 kl. 14:53.
Det er ikke for kaldt der du har lakt frøa til spiring da, zevz?
er ikke det, er romtemperatur! men ser nå at det er på vei en liten spire ut av det ene frøe så jeg håper det går bra og at den vokser sånn det skal og ikke stopper å vokse som det andre frøet.
Sitat av zevz Vis innlegg
hvis det ikke vokser nå, så vokser det nok ikke under jorda
Vis hele sitatet...
Ic Ic. Tålmodighet, kan godt være at det ulike egenskaper i forhold til ulike variasjoner av strains? Var det forresten den samme varianten som du dyrket sist?

Btw, er det julegodteriet som er under planlegging eller:P?
det er samme typen som jeg dyrket forrige gang, fra samme produsent!

Er nok ikke julegodteriet nei, er egentlig ikke ute etter så mye å røyke, gjør det mest for å ha en liten hobby.
en passion for the plant med andre ord=)..
De kommer nok, er jo tross alt et liv som skal startes.
Får håpe det, la i et nytt frø nå, men det er en annen type som er indica dominert, litt kjedelig, men er jo bedre enn ingen ting.
Sativa ftw.










Her er litt bilder å kose seg med Kan holde de ute max 1 måned til ca.
vakkert med planter som får det kuldetrekket over seg ved at de forandrer fargen. Kanskje er du heldig der..
Space-time: Tror du de vil være klare til høsting om en måned da ?