Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1074
jeg er så stressa om dagen og det holder meg våken om nettene. Har en angst som bygger seg opp når jeg ligger et visst antall våken. dette medfører at jeg heller ikke får sove natt nummer 2. I fjor på samme tid hadde jeg samme problem og gikk gjennom alt av medisiner fra quetiapine til vallargen, det eneste som får meg til å slukne er stillnoct. Noen som har brukt de over tid og hva skjedde da? ble dere avhengige, sluttet de å virke? abstinenser? hvor lenge gikk dere på stillnoct.
Jeg ble veldig avhengig. De sluttet ikke å virke, men jeg måtte kontinuerlig opp i doser nærmest hver dag. Det kalles toleranse. Brukte vel 40mg fast hver kveld, til slutt. Det var veldig deilig med en garanti for søvn.

Gikk på Stilnoct/Zolpidem i omkring 4-5 måneder fast. Fikk definitivt abstinenser ja, men hovedsaklig psykiske abstinenser. Type "nei, nå har jeg ikke stilnoct, nå får jeg ikke sove uansett", uro i kroppen, tankekjør, høye skuldre...
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Ja, rundt 11 år. Halveringstiden til stilnoct er veldig kort, så denne kan man bruke en stund. Du skal helst ikke bruke denne medisinen for lenge, men om du tar det et par ganger i uken så er det problemfritt.

Jeg har ikke fått noen toleranse, men har heller ikke brukt dem hver dag. Mitt syn på stilnoct er at avhengighetsrisikoen er mindre sammenlignet til andre b-preparater men her vil vel enkelte være uenige med meg. Det å gå søvnløs lenge er veldig ubehagelig, jeg ville likevel valgt å kanskje benytte meg av noe annet enn stilnoct de fleste andre dager. Hvilket medikament du bruker har ikke så mye å si, toleransen kommer uansett om du bruker det for ofte, ville dratt til legen din og satt opp en slags plan ovenfor medikamenter og når du tar dem.
Ja. Man får abstinenser av den, en kompis av meg har vært avhengig av zolpidem/stilnoct i et par år nå, og får ikke sove uten :S
det er jo ikke bra det heller :O huff vet ikke hva jeg skal gjøre. etter døgning burde jo kroppen være utslitt å sovne av seg selv, men ikke her i gården! Bruker ikke rusmidler heller annet en alkohol en gang i blandt på fest. Blir så utafor uten søvn . Svimmel og slikt. Samt at jeg blir sykt følsom. Unngår å være sosial for å slippe å grine helt sånn plutselig. Sitti og grini i dag helt uten grunn haha. Virker som mange klarer seg bra uten søvn, mens jeg blir bare sittende i en stol og være svimmel og føle meg full. Må unngå å være sosial for å ikke grine og virke helt rar. er det flere som har det slik? prøver å få gått en tur i løpet av dagen også, hørt at det er bra. men ikke enkelt når hele hue suser! den største frykt er at jeg skal havne i psykose. er ellers ei sunn og frisk jente på 23, godt kosthold.
Sitat av princess95 Vis innlegg
det er jo ikke bra det heller :O huff vet ikke hva jeg skal gjøre. etter døgning burde jo kroppen være utslitt å sovne av seg selv, men ikke her i gården! Bruker ikke rusmidler heller annet en alkohol en gang i blandt på fest. Blir så utafor uten søvn . Svimmel og slikt. Samt at jeg blir sykt følsom. Unngår å være sosial for å slippe å grine helt sånn plutselig. Sitti og grini i dag helt uten grunn haha. Virker som mange klarer seg bra uten søvn, mens jeg blir bare sittende i en stol og være svimmel og føle meg full. Må unngå å være sosial for å ikke grine og virke helt rar. er det flere som har det slik? prøver å få gått en tur i løpet av dagen også, hørt at det er bra. men ikke enkelt når hele hue suser! den største frykt er at jeg skal havne i psykose. er ellers ei sunn og frisk jente på 23, godt kosthold.
Vis hele sitatet...
Det kan hjelpe helt voldsomt å begynne å trene. Det vil redusere angst, stress og tankekjør samt hjelpe deg med å sovne raskere. Den forbedrede søvn-kvaliteten melder seg mest etter ei uke eller to.
▼ ... flere år senere ... ▼
hei, jeg føler jeg må reache out til deg. jeg er på samme og sliter med søvn i lang tid nå. kan vi snakke ?

Sitat av princess95 Vis innlegg
det er jo ikke bra det heller :O huff vet ikke hva jeg skal gjøre. etter døgning burde jo kroppen være utslitt å sovne av seg selv, men ikke her i gården! Bruker ikke rusmidler heller annet en alkohol en gang i blandt på fest. Blir så utafor uten søvn . Svimmel og slikt. Samt at jeg blir sykt følsom. Unngår å være sosial for å slippe å grine helt sånn plutselig. Sitti og grini i dag helt uten grunn haha. Virker som mange klarer seg bra uten søvn, mens jeg blir bare sittende i en stol og være svimmel og føle meg full. Må unngå å være sosial for å ikke grine og virke helt rar. er det flere som har det slik? prøver å få gått en tur i løpet av dagen også, hørt at det er bra. men ikke enkelt når hele hue suser! den største frykt er at jeg skal havne i psykose. er ellers ei sunn og frisk jente på 23, godt kosthold.
Vis hele sitatet...
dette er meg. jeg aner ikke hvordan jeg skal takle megselv og sliter mye med angst samt bpd går til dps og følerjeg bare er prøvekanin og blitt satt på fler ssri preparater som har sugd livsgnisten ut av meg. hvordan går det med deg i dag? dette er jo et par år siden du lage innlegget.
Sist endret av happysadbpd; 10. mars 2024 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.