Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2337
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, er det noen av godtfolket som har erfaring/peiling på gassing av hasj?

Har forsøkt selv engang, med litt halvveis resultat, ble mye avfallsstoffer igjen.

Vil gjerne høre om resultat og fremgangsmetoder
Har aldri prøvd butan på hasj, men pot har jeg gasset med hell en rekke ganger. Da på Lars Monsen-måten; pakke 4-5 gram inn i et kaffefilter, holde herligheten over en ildfast glassform (UTENDØRS eller med veldig bra avtrekk), bruke tuppen av en kulepenn e.l. for å presse inn dysen, og rett og slett spraye på/gjennom klumpen til flaska er tom, og poten er klissvåt. En kompis av oss pleide å kjøre to flasker på rappen, noe vi anså som unødvendig iom. at én holdt i massevis til å "mette blandingen". Gassen renner i flytende form ned i glassformen, og fordamper temmelig raskt igjen. Vi pleide å vente noen timer eller over natta før vi skrapet opp belegget som lå igjen på glasset og røyket/vapet det.

Skal man gjøre dette med hasj, tenker jeg at man må smuldre den opp i så små biter som overhodet mulig, og at det vil være lettere å gjennomføre med tørr hasj enn med seig hasj. Problemet er jo at mens poten har mesteparten virkestoffet "utenpå" i form av trikomer, er hasjen et bearbeidet produkt hvor godsakene er blandet likt ut i hele massen.

Jeg ser også for meg at enkelte av tingene man blander ut hasj med for tiden, vil løse seg opp sammen med plantealkaloidene og dermed gi et mindre rent resultat uansett hvor god jobb du gjør. Men nå synser jeg. Avventer info fra noen med personlig erfaring.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Da jeg forsøkte tok jeg en 0,5 l flaske, hardplast. Smuldret opp en del hasj, i smått smått. Laget en slags ketchuptut på korken og gasset en hel flaske butangass i.

Skiftet kork til en tett, hev den i fryseren i 24 timer, ristet den i ny og ne.

Deretter slapp jeg forsiktig ut gassen, satte på ketchupkorken igjen, men med et tilskjært kaffefilter. Laget et vannbad med en skål i, og sprutet hele guffen gjennom filteret.

Ventet til guffa sluttet og boble, satt igjen med en del gul/gjennomsiktig oljemasse. Men mistenker at det satt mye rart igjen, for effekten var nesten som når man røyker synth, helt rart.
Vist det er hasj ville jeg gått for aceton metoden. Bare smuldre hasjen i en liten glass skål eller noe og helle på aceton, la det ligge litt mens du rører litt i det og så filtre det igjennom ett kaffi filter ned i en glass form. Vist du legger glassformen i et varmt vann bad så er det sikkert klart til og røykes etter et par timer eller no, eller bare la acetonen dunste til neste dag.

Men som kallisti sier så kan det sikkert bli med noe drit i olja vist bønna er blandet ut med ting som løser seg opp på samme måte som godsakene.
Dette er litt off topic.

Men jeg ville prøvd noe som heter rosin tech om du har en rettetang tilgjengelig eller kan låne en.

0 avfallstoffer.

Har prøvd selv med kaffefilter og det var stor suksess.

Anbefaler isåfall å bruke brunt =)
Sist endret av Pandabjørn; 5. januar 2016 kl. 18:33.
Sitat av Alge Vis innlegg
Vist det er hasj ville jeg gått for aceton metoden. Bare smuldre hasjen i en liten glass skål eller noe og helle på aceton, la det ligge litt mens du rører litt i det og så filtre det igjennom ett kaffi filter ned i en glass form. Vist du legger glassformen i et varmt vann bad så er det sikkert klart til og røykes etter et par timer eller no, eller bare la acetonen dunste til neste dag.

Men som kallisti sier så kan det sikkert bli med noe drit i olja vist bønna er blandet ut med ting som løser seg opp på samme måte som godsakene.
Vis hele sitatet...
Blir det der flytende når du varmer det?
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Dette er litt off topic.

Men jeg ville prøvd noe som heter rosin tech om du har en rettetang tilgjengelig eller kan låne en.

0 avfallstoffer.

Har prøvd selv med kaffefilter og det var stor suksess.

Anbefaler isåfall å bruke brunt =)
Vis hele sitatet...
hehe gjør det der hele tiden! funker som bare det. Men er samme greie der, vist bønna er blanda ut med ting som løser seg på samme måte som olja så blir det med i olja.


trippyking: om hva blir flytende når du varmer det?
Sitat av Alge Vis innlegg
hehe gjør det der hele tiden! funker som bare det. Men er samme greie der, vist bønna er blanda ut med ting som løser seg på samme måte som olja så blir det med i olja.


trippyking: om hva blir flytende når du varmer det?
Vis hele sitatet...
Det ferdige produktet etter du har brukt acetod metoden
ja når du varmer den litt så.. men er helt stiv i rommtempratur
Dere som sier dere har fått endel avfalls stoffer, åssen gass har dere brukt? Clas olson har en butan som er 99,95% rein butan.

Og har dere vispa bho'n godt nok etterpå? Jo mere dere viser desto mer gass får dere ut av den

Jeg har laga det flere ganger med godt hell, alt fra ombygde limtuber (sånne små man fikk på barneskolen) og opp til 1,5L flasker fyllt med weed
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har en kamerat som lager olje av hasj og butan 5-10 ganger i året. Har sett han lage det et par ganger. Det han gjør er å ta en 0,5l brusflaske, stikker hull i korken som er akkurat stort nok for den øverste delen av tuten på en ronson butanflaske. Så kutter han av bunnen på flaska og dekker over med ett kaffefilter som festes med stirkk/teip. I kaffefilteret legger han feks 20g hasj, som deles opp i mindre biter. Deretter setter han på korken, holder bunnen av flaska over en stekeform i glass, og pøser på med lightergass. Da blir formen fyllt med en gjennomsiktig væske, og den settes på et varmt sted (feks på en varmeovn.) Etter en stund fordamper gassen og du sitter igjen med ett gulaktig lag (olje) som skrapes av med barberblad e.l. og samles på en bit med glatt bakepapir. Verdt å tenke over at dette kan stinke ut et helt nabolag, og bør gjøres et sted hvor lukt ikke er så farlig.