Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010741
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Vi har røtter!



Hvor mye røtter må til før jeg kan transplantere til jord?
Vis hele sitatet...
Som sagt den er klar for å omplantes nå=D Det er gøy med ting som går bra! Keep up det good work

Sitat av p0ffski Vis innlegg
Du kan fint sette den i jord nå

Og gi dem litt næring, de ser gule ut i kantene.

Damn jeg savner å gro folkens ! stå på alle som får det til

Og de som ikke får det til, stå på enda mer !
Vis hele sitatet...
Sikker på at plantene burde få næring? De er vel litt gule fordi planten har måtte bruke av bladmaterialet får å gro røtter, men s nå som røtter er dannet vil den ta seg fort opp etter den blir satt i jord med ordentlig gjødsel? Jeg tenker også på at du vil ha planten til å sette godt rotfeste i potte, vil det ikke lønne seg at planten må lete noen dager etter næring, for å øke rotveksten tenkte jeg?

Du er ikke alene i savnet ditt
Litt merkelig spørsmål kansje.
Prøvde å søke etter bilder av mugg og sånn i jord.

Men røttene de skal helst være helt ren, eller helt smooth om noen skjønner?
Har en liten stikling jeg bare sjekket på undersiden på jordballen og det så litt snø aktig ut rundt røttene, litt "hårete" kansje. Jeg klarte ikke helt å fastslå om det var mugg. Den er bare 2 uker siden snipp, så er ganske tidlig i livet sitt

Det er på en måte hår på røttene som er i jorden. De som stikker ut som har vært i luft har ikke disse små hårene.
Sitat av skolms Vis innlegg
Litt merkelig spørsmål kansje.
Prøvde å søke etter bilder av mugg og sånn i jord.

Men røttene de skal helst være helt ren, eller helt smooth om noen skjønner?
Har en liten stikling jeg bare sjekket på undersiden på jordballen og det så litt snø aktig ut rundt røttene, litt "hårete" kansje. Jeg klarte ikke helt å fastslå om det var mugg. Den er bare 2 uker siden snipp, så er ganske tidlig i livet sitt

Det er på en måte hår på røttene som er i jorden. De som stikker ut som har vært i luft har ikke disse små hårene.
Vis hele sitatet...
Det er 2 "typer" røtter.. Det er de som "puster" og de som tar opp vann/næring... De skal se litt forskjellig ut=) Så lenge røttene er hvite og "ferske" er det nok i skjønneste orden=)
Hvis man skal bygge growboxen sin fra bunnen av? hva slags materialer er det best å bruke? noen tanker om hvordan jeg kan få den best mulig lys/lukt isolert.
Smell sammen en ramme av metallrør eller plank. Ta mål av sidene, og klipp dem ut i tykk, hvit plast, litt større enn selve rammen selvsagt. Sy på glidelåser, og vips, du har et hjemmelaget grotelt. Så klipper du et hull til vifteuttak øverst, og noen små luftinntak nederst. Så lenge du suger all lufta ut fra teltet gjennom et kullfilter, så behøver det ikke å være 100% lufttett. Tvert i mot så er det nødt til å være noen små hull slik at luft også kan komme inn. Du kan også kle utsiden med et mørkt stoff slik at teltet ikke lyser, hvis plasten din ikke er lystett nok.
Sist endret av mentalmelt; 9. desember 2009 kl. 12:50.
Planlegger en grow over nyttår nå, starte nye ti året riktig tenkte jeg
Men hvilke jord bruker dere? Mange har anbefalt meg å blande perlite i plantasjen sin jord. Men noen sier at plantasje jorden suger.

Og angående næring, hvor viktig er dette? Overlever planten uten at jeg tilsetter noe som helst? Skjønner jo at den vill ha det bedre med næring. Strainen er Easy Ryder LR #2 x AK47
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Torv og perlitt burde bli bra i plantasjen jorden, ha også et lag (2 cm ca) med leca i bunnen for bedre drenering.

Vet at noen sverger til visse næringsmerker, mens andre sverger til fulle grows uten noe tilsatt næring, du må nesten bare kjøpe noe å finne deg frem. Det er alltid noe finjustering i starten.
Sitat av Sw1ft Vis innlegg
Planlegger en grow over nyttår nå, starte nye ti året riktig tenkte jeg
Men hvilke jord bruker dere? Mange har anbefalt meg å blande perlite i plantasjen sin jord. Men noen sier at plantasje jorden suger.

Og angående næring, hvor viktig er dette? Overlever planten uten at jeg tilsetter noe som helst? Skjønner jo at den vill ha det bedre med næring. Strainen er Easy Ryder LR #2 x AK47
Vis hele sitatet...
Syns det er et godt nyttårsforsett Ja, vi er mange som anbefaler vanlig plantejord fra plantasjen og bare ha perlite i den... Og ja plantasjejorden suger...Eller den er ikke særlig god, men så kommer jo spørsmålet, hvorfor er den ikke god? Er det drenering? Er det dårlige forhold mellom næringene? Og det er her du blir en dyktig dyrker...Når du forstår hva planten trenger og hvorfor den trenger det, begynner ting å løsne en hel del... Du vil da kanskje finne ut at plantasje jord, med 30% perlite 10% leca(i bunnen) og 10% torv.. Faktisk ikke er så værst i forhold til de næringene du har valgt å bruke...

Det er desverre slik at jeg finner ikke en ferdig balndet sekk som holder en cannabisplantes livssykluss helt ut... Det finnes blandinger hvor du kan få dette til å gå og jeg kan gjerne legge ut hvilken blanding du trenger, men vit at da snakker vi om 20L potter minimum og snakker innkjøp av en gjeng med andre ting som benmel, hønsegjødsel, flaggermusbæsj osv... Gjør nok ikke saken så mye enklere i begynnelsen...

Og den enkleste måten å lære seg dette på er med endel teori, men også mye praksis, og i begynnelsen vil resutatene være så som så, og derfor ser jeg ingen grunn til å bestille fullgjødslet jord til 450 spenn på en første grow=)

Lykke til i allefall!
Kan man bruke kattesand som en erstatning for perlite?

Non-clumping cat litter is often made of zeolite, diatomite and sepiolite.
Vis hele sitatet...
Sitat av bronsky Vis innlegg
Kan man bruke kattesand som en erstatning for perlite?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg ville tro kattesand holder for mye væske...Detr er tross alt luftlommer i mediet du vil ha ved hjelp av perlite...Uten å ha prøvd..
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Vel, jeg ville tro kattesand holder for mye væske...Detr er tross alt luftlommer i mediet du vil ha ved hjelp av perlite...Uten å ha prøvd..
Vis hele sitatet...
Fikk nettopp et lite gjennombrudd i googlingen:

http://www.bonsai4me.com/Basics/Basicscatlitter.htm

Denne siden forteller om hvilke merker i Europa som funker. Eldorado Kattsand (svensk) finnes vel sikkert i norske butikker som også fører Eldorados billigprodukter.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Fikk nettopp et lite gjennombrudd i googlingen:

http://www.bonsai4me.com/Basics/Basicscatlitter.htm

Denne siden forteller om hvilke merker i Europa som funker. Eldorado Kattsand (svensk) finnes vel sikkert i norske butikker som også fører Eldorados billigprodukter.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja kanskje...Er jo ikke bonzai du skal syrke, men ok=) Jeg ville uansett skaffet perlite, men det er meg...Bare vask sanden godt før du bruker den hvertfall...
Kom akkurat hjem fra en liten ferie. Alle plantene og klonene er døde. Surt.. Ingen planter igjen og ingen flere frø. Todde de skulle overleve uten meg en stund men neida.. Jaja. Ble ikke noe grotelt eller avkastning i det hele tatt =( Skal flytte snart også, så det er kanskje likegreit.. Fikk solgt pære og reflektoren på to timer gitt, så jeg har ikke mer utstyr nå heller. Kanskje jeg prøver en gang om noen år, hehe =)

Det var uansett en moro prosess, se planten gro og se utviklingen. Har lært utrolig mye om plandedyrking generelt, noen jeg kanskje får bruk for senere en gang, hvem vet

Lykke til alle sammen, og pass på plantene deres! =)
Sist endret av Cyberblack; 15. desember 2009 kl. 03:21.
Føler med deg, anledninger til å dyrke vil det garantert bli fler av=)
Da har min plante utviklet sine første blader, og jeg er helt fascinert over hvor vakker denne planten er. Jeg bruker groguiden til weed.no! Men der står det ingenting om NÅR du kan sette de i blomst? Hvor mange uker?
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Da har min plante utviklet sine første blader, og jeg er helt fascinert over hvor vakker denne planten er. Jeg bruker groguiden til weed.no! Men der står det ingenting om NÅR du kan sette de i blomst? Hvor mange uker?
Vis hele sitatet...
Heisann.. Ja den er uten tvil en av de nydeligste i planterike=)

Uansett, vel det kommer litt ann på strain, men hvis det er fra frø, vil jeg tippe 5-8 uker etter at frøet spirte... De fleste strains viser når de er kjønnsmodne med at det kommer enkelte podder(om det er hannplante)/calyxer(om det er hunnplante) ved hver internode...
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Heisann.. Ja den er uten tvil en av de nydeligste i planterike=)

Uansett, vel det kommer litt ann på strain, men hvis det er fra frø, vil jeg tippe 5-8 uker etter at frøet spirte... De fleste strains viser når de er kjønnsmodne med at det kommer enkelte podder(om det er hannplante)/calyxer(om det er hunnplante) ved hver internode...
Vis hele sitatet...
Ok, tusen takk! Jeg trodde at det tok mye lengre tid!

Når jeg leser denne tråden føler jeg meg som en n00b. Jeg tok frøet, la det i papir til det spirte, henta litt jord ute og planta. Satt den tett under lyset på kjøkkenet..Men den vokser utrolig fint, og for hver gang jeg kommer hjem fra skole/våkner så har den vokst mye! Andre blad er på vei ut etter allerede en uke! Helt fantastisk!

Men ja, jeg føler meg slem mot planten som bare dumper den i en jord den sikkert ikke trives i og ikke gir den noe næring. Så hva bør jeg gjøre for at denne planten skal ha det best mulig selv om jeg sikkert har gjort store feil? Blir som å kjøpe seg en hest og sette den i hagen dette..
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Ok, tusen takk! Jeg trodde at det tok mye lengre tid!

Når jeg leser denne tråden føler jeg meg som en n00b. Jeg tok frøet, la det i papir til det spirte, henta litt jord ute og planta. Satt den tett under lyset på kjøkkenet..Men den vokser utrolig fint, og for hver gang jeg kommer hjem fra skole/våkner så har den vokst mye! Andre blad er på vei ut etter allerede en uke! Helt fantastisk!

Men ja, jeg føler meg slem mot planten som bare dumper den i en jord den sikkert ikke trives i og ikke gir den noe næring. Så hva bør jeg gjøre for at denne planten skal ha det best mulig selv om jeg sikkert har gjort store feil? Blir som å kjøpe seg en hest og sette den i hagen dette..
Vis hele sitatet...
Hehe, vi har alle vært noobs i begynneslen...

Vel ulempen med jord fra utsiden er en mye høyere risiko for infeksjon av uønskede insekter og slikt...Om planten mistrives vil det vises på stammen, om det gjelder miljøstress...Altså jord, temperatur, vann osv...Mens gjødsel ofte vises på bladene... Så lenge planten har en moderat grønnfarge har den det fint=) Bilde sier mer enn 1000 ord..
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Søteste søte!!! Jaja, eneste jeg vil anbefale deg å gjøre på dette stadiet er å trekke vekk den lille "ugress" tingen som har spirt ved siden av cannabisen Den er så liten enda at om du følte du ville bruke 40 spenn på en liten pose jord på en vanlig matutikk, vil omplanting gå smertefritt=) Men den ser jo ikke ut til å mistrives...=)
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Søteste søte!!! Jaja, eneste jeg vil anbefale deg å gjøre på dette stadiet er å trekke vekk den lille "ugress" tingen som har spirt ved siden av cannabisen Den er så liten enda at om du følte du ville bruke 40 spenn på en liten pose jord på en vanlig matutikk, vil omplanting gå smertefritt=) Men den ser jo ikke ut til å mistrives...=)
Vis hele sitatet...
Endelig at noen er enige i at den er like fiiiin og søt som meg Jeg er bare helt TOTALT forelsket i den! Er sikkert noe spesiellt med den "første planten"

Selvfølgelig skal den få jord, men er det noe spesiell jord den vil ha, eller er ikke det så viktig?

Takk for hjelp by the way!
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Endelig at noen er enige i at den er like fiiiin og søt som meg Jeg er bare helt TOTALT forelsket i den! Er sikkert noe spesiellt med den "første planten"

Selvfølgelig skal den få jord, men er det noe spesiell jord den vil ha, eller er ikke det så viktig?

Takk for hjelp by the way!
Vis hele sitatet...
Vel om man virkelig føler en kontakt, og man vet det er den første store=P så kan man gå på en litt større plantasje og få en pose perlite som du kan blande ca 40/60 hvor perlite'en er 40%=) Du kan også på samme plass be om "såjord" som er ekstra "snill" med unge planter...Det er vitkig med jord, men viktigere er det å forstå hva planten trenger og hvorfor.... Å vite hvorfor planter fotosynteser og hva spektrumet er er ting som kan være greit å sjekke ut.....Også hva slags næringer planten trenger i løpet av livet, i hvilken fase den bruker hva og kanskje hvilke tegn man kan se når det er en næring som er utilgjengelig for planten kan være ting å lese seg opp på..

Jeg kan nesten love deg...Du vil være glad du gjorde det, enkelte ting er kanskje best å erfare, men jeg tror det finnes noen dyrkere der ute som gir planten næring uten å vite hva N-P-K som kan være 5-5-10 egentlig betyr... Det tar ikke så lang tid å forstå og det hjelper veldig mye...Selv i det daglige livet, vi mennesker og cannabisplanten bruker f.eks begge magnesium, når vi mennesker viser tegn på magnesiummangel kan det minne om de symptomene som oppstår ved kalsiummangel, det vil si neurale forstyrrelser, som for eksempel skjelving, muskelsvakhet, kramper og mentale forstyrrelser. Andre tegn kan være nedsatt appetitt, kvalme og tretthet.......

Magnesium mangel er ganske vanlig. Bladene blir først gule, så begynner de å visne. Først mellom årene på eldre lavtliggende blad, så sprer det seg. Det som er karakteristisk er at årene på bladene forblir grønne. Ved alvorlige tilfeller kan bladene begynne å folde seg på midten og peker oppover, på samme måte som ved overgjødsling... Dette fant jeg ut den gangen jeg måtte google meg frem til et problem...Jeg innså samme dag at jeg trengte magnesium tabletter fra apoteket ikke bare til plantene men også til meg selv=) Var bare et tilfelle men det er gøy når man faktisk legger merke til at det er mye av DIN innsats som styrer plantens liv...Blir litt stormannsgalskap på en måte, men alikelev i en respektert skala=P


Ingen problem å hjelpe..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lite tips angående magnesium: Apotekene her i byen har ikke hørt om engelsk salt en gang, det virkelig spesielle var at ingen helsekost/spa butikker hadde det heller og spurte faktisk meg om å ringe dem tilbake om jeg fant en butikk som hadde det.

Endte opp med å bestille engelsk salt fra http://www.arnika.no
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Lite tips angående magnesium: Apotekene her i byen har ikke hørt om engelsk salt en gang, det virkelig spesielle var at ingen helsekost/spa butikker hadde det heller og spurte faktisk meg om å ringe dem tilbake om jeg fant en butikk som hadde det.

Endte opp med å bestille engelsk salt fra http://www.arnika.no
Vis hele sitatet...
Det er sikkert tilfeldighet, men jeg fant rene magnesium tabletter på et standard apotek i en liten bygd i finnmark...
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Vel... Jeg kan jo starte med at strainsen du snakker om heter white widow.. Skapet du snakker om har greie invendige mål til en plante eller to, men hvaor høyt er det? Hvordan lys har du trengt å bruke? Har du tenkt ut en plan i forhold til lukt? Gi litt info så blir det lettere å gi et fornuftig svar...

Joda white widow er en grei nok plante å starte med, men det finnes også strains som er litt lettere enn white widow...Søk her i tråden eller forumet og du finner garantert endl tips=)

Inne i skapet burde det være en liten vifte som sirkulerer luften og veggene inni burde være dekke at noe som reflekterer lyset...

Varme er neppe et problem i et skap, bare en 150w HPS gir vel 10-15 grader og er ballasten til HPS'en i samme skap, så kanskje enda mer....




Ingen problem å hjelpe...

Vel jeg har ikke vært inne å sjekket og ikke har jeg planer om det heller, men som jeg skrev tidligere, det er ingen vits å hente kompost fra hagen... Da ville jeg heller som jeg også skrev..Brukt vanlig plantejord, perlite og leca..Ingen sand, den meste plantejorden innholder sand fra før....

Da jeg dyrket brukte jeg alltid bare spire frøene i små potter... Jeg la frøet sidenlengs ca 1-2cm under jorda, vannet godt og tok plastikk rund potta for å holde fuktigheten, et minidrivhus gjør nok samme jobben=)

Vel jeg syns først og fremst at du skal gå ned til han/henne på den butikken å be de ta en oppdatering i faget sitt.. Det er greit at en hvilken som helst 1000watt pære i en vanlig sokkel ikke gjør den samme jobben som en 1000watt HPS eller MH, men klart watt spiller en rolle, men ikke så stor som i forhold til hvilken type lyskilde du bruker.. En HPS er egentlig eneste veien å gå...Kjøp den minste på 150watt...

Det stemmer også at fargen på lyset spiller en rolle, men slik forholder det seg: MH eller metal halid er en type pære som krever en ballast og en sokkel...reflektor er vanlig til et MH sett.. Det er ballasten og pæren som bestemmer watt... I en MH pæren er det et stort sett et blått og hvitt lys, dette bruker planten mest i vegetasjonsfasen..Hvorfor? Vel fordi på våren er det mest av disse fargene...

En HPS eller en high pressure sodium er den andre vanlige typen pære du som brukes til cannabis dyrking, men denne bruker man til blomstringsfase...Hvorfor? Vel enkelt og greit fordi HPS pærene har en mer rødaktig farge, slik det er ute i naturen om høsten...Get it? HPS pærer krever også en ballast og en pære og dette betyr at du trenger bare 1 ballast 1 reflektor og 2 forskjellige pærer som du kan bytte når du bytter fase...

En siste ting om den infoen du har fått på den butikken: Neste gang du drar dit spør: Hvorfor er de fleste planter grønne?? Hvis han da ikke vet at grunnen til at de grønne plantene er grønne er nettopp fordi de ikke kan bruke grønt lys til noe som helstfordi det er det samme som mørke for grønne planter så burde han få en annen jobb=)

Det er mye snakk om 600Watt armaturer, fordi de er ypperlig til cannabis dyrking=) Hvorfor, fordi den passer bra til hva planten trives med...Hva den trives med og hvorfor blir for mye i en post....
Vis hele sitatet...
skapet er 70 cm høyt og 50 brett tenkte bare og ta en plante sånn i begynnelsen for og se om jeg får det til men hvor mye vil en plante gi sånn ca vis den får god oppfølging og bra med næring osv?
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
skapet er 70 cm høyt og 50 brett tenkte bare og ta en plante sånn i begynnelsen for og se om jeg får det til men hvor mye vil en plante gi sånn ca vis den får god oppfølging og bra med næring osv?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å si, men en rimelig grei white widow gir en plass mellom 20 og 120g om du gjør en god jobbb inni det skapet som er beskrevet...Altså med en minimum 250watt HPS.og at du gjør en god gartner jobb=)
Hei, lurer litt på hva som sjer når en plante begynner å skifte farge?, altså fra grønn til gul-aktig, sprer seg fra mitten av toppen og utover?
Sitat av D_MT Vis innlegg
Hei, lurer litt på hva som sjer når en plante begynner å skifte farge?, altså fra grønn til gul-aktig, sprer seg fra mitten av toppen og utover?
Vis hele sitatet...
Heisann=) Vel nå vet jeg ikke hvor jeg skal plassere midten av toppen, så om du får tatt et bilde hjelper deg mye...Hvor på planten skjer dette og hvor startet det? Er venene enda grønn? Bøyer tuppene på bladet seg i noen retninger?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Godt nyttår alle homegrown Growers og Noobs.. Må 2010 bli et grønt og fruktfullt år for dere alle sammen=)
Jeg gikk innom på apoteket her, og de hadde ikke magnesium sulfat inne, men de bestilte, og jeg hadde det senere samme dag.
Lurte på om det blir noe bra med dyrking kun under en god uvlampe , nuthin else. tenker for at det jeg har lagd var kun på den måten men husker at det ikke ble noe spesielt.
Sitat av Biohazrd90 Vis innlegg
Lurte på om det blir noe bra med dyrking kun under en god uvlampe , nuthin else. tenker for at det jeg har lagd var kun på den måten men husker at det ikke ble noe spesielt.
Vis hele sitatet...
Det finnes svært mange lamper, og det hadde vært lettere om du linket til hvilken lampe det er snakk om, men som regel bruker de fleste en HPS eller flere og disse ligger som regel på 150-1000watt.. Hvis du tenker på disse uv lampene som gir et slags "mørklilla" farge, så er svaret nei, det vil ikke gi noe særlig utbytte..
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Det finnes svært mange lamper, og det hadde vært lettere om du linket til hvilken lampe det er snakk om, men som regel bruker de fleste en HPS eller flere og disse ligger som regel på 150-1000watt.. Hvis du tenker på disse uv lampene som gir et slags "mørklilla" farge, så er svaret nei, det vil ikke gi noe særlig utbytte..
Vis hele sitatet...
Ok, nei tenkte ikke på "mørkelilla" lampe tenkte på en ordentlig en, men er det egentlig det som skal til for å få vellykka planter ?
Resultatet av Lowryder # 2 med to 23 W CFL pærer:






Utgangspunktet var egentlig en vindusgrow. Alternativet til HPS som lovetogrow nevner, ville vært en sterkere CFL pære, på f.eks 250 W. Lys er alfa og omega når det gjelder dyrking av cannabis.
der har du vært heldig med krystallene gitt=).. Hva har du brukt av næringer a?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
der har du vært heldig med krystallene gitt=).. Hva har du brukt av næringer a?
Vis hele sitatet...
Gjødningspinner fra Plantasjen oppløst i vann. Ikke noe spesielt regime.

Det som er, er at planten jo er mye eldre enn den burde ha vært, så det spørs om tyning over tid har gjort at den har produsert en del THC.

Jeg fikk prøvesmakt fra en plante jeg høstet forrige uke, og jeg må innrømme at det er noe av den beste weeden jeg har røkt. Godt mulig det var litt placeboeffekt inne i bildet, siden det var første gang jeg røkte egenprodusert weed. Garvede dyrkere fnyser jo ofte av lowryderstrainen, så da kan jeg vel bare glede meg til jeg setter opp noen andre, mer hardcore strains.
Hvor mye må jeg gi for en 250w lampe ?
Sitat av bronsky Vis innlegg

Jeg fikk prøvesmakt fra en plante jeg høstet forrige uke, og jeg må innrømme at det er noe av den beste weeden jeg har røkt.
Garvede dyrkere fnyser jo ofte av lowryderstrainen, så da kan jeg vel bare glede meg til jeg setter opp noen andre, mer hardcore strains.
Vis hele sitatet...
Og det som er med den beste weeden er at den har du lagd/skapt sjøl=).. Og det er et helt univers av forskjellige smaker der ute..

Nja, er vel heller den første versjonen av low rydere som har det dårlige ryktet på grunn av lav avkastning, lav krystall produksjon og så videre.. Men low rydere versjon 2 den du har. .. Now thats a holy grail. 7-8 uker fra planten har kommet opp, til blomstene er ferdig. Med en god avkastning. Så de som er kryssa med andre strains er the way to go..

Sitat av Biohazrd90 Vis innlegg
Hvor mye må jeg gi for en 250w lampe ?
Vis hele sitatet...
www.weedshop.no

der har du noe å velge mellon
Sitat av Biohazrd90 Vis innlegg
Hvor mye må jeg gi for en 250w lampe ?
Vis hele sitatet...
http://designbelysning.no/site/maler...produktid=2491

500,- her, men du trenger også en reflektor/E40 fatning.
Jeg har et spørsmål ang. dyrking. Stemmer det at strømselskapene varlser politiet om de merker at det brukes mye strøm, og gjerne i en f.eks 12 timer av/på turnus?har hørt noe i den duren, men er usikker.
Sitat av Jesss Vis innlegg
Jeg har et spørsmål ang. dyrking. Stemmer det at strømselskapene varlser politiet om de merker at det brukes mye strøm, og gjerne i en f.eks 12 timer av/på turnus?har hørt noe i den duren, men er usikker.
Vis hele sitatet...
Om du har 1 eller 3 planter, eller i den duren, så vil nok ikke det gjøre noen oppsiktsvekkende hopp i strøforbruk som noen vil legge merke til. For sikkerhets skyld kan du jo bruke sparepører, som den bronsky har linket til litt lengre oppe
Sist endret av random42099; 7. januar 2010 kl. 14:15.
Sitat av Jesss Vis innlegg
Jeg har et spørsmål ang. dyrking. Stemmer det at strømselskapene varlser politiet om de merker at det brukes mye strøm, og gjerne i en f.eks 12 timer av/på turnus?har hørt noe i den duren, men er usikker.
Vis hele sitatet...
Første de legger merke til er ubetalte regninger...Vet om endel mennesker som har brukt 12/12 med et par kw, men så lenge regningen blir betalt i god tid før forfall er strømselskap som selskap flest..Interresert i profit=)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jesss Vis innlegg
Jeg har et spørsmål ang. dyrking. Stemmer det at strømselskapene varlser politiet om de merker at det brukes mye strøm, og gjerne i en f.eks 12 timer av/på turnus?har hørt noe i den duren, men er usikker.
Vis hele sitatet...
Nei, det er mange ting som bruker mye strøm, og selskapene har heller ikke arbeidskraft til overs for å gå over strømlogger til individuelle husstander.
De blir heller glad for å tjene penger på deg.
hey alle sammen
Satt opp et fint gro rom på boden for en stund tilbake, med en 600w hps pære hele romme er dekt av hvite dyrke sheets fra nederland bådde inn og ut sug tempraturen ligger på 24-26 med lys og 20 uten bruker 10 l potter med canna profesionel jord.. også gått til innkjøp av di fleste gromidler canna hadde og tilby...



valgt og starte med noen frø jeg fikk av en kompis som jeg vet er kvalitet men dessverre ikke helt hva det er men en indica strain er vel ikke og ta i da di har vokst seg nesten like mye i bredde som i høyden...
men siden jeg hadde såpass plass satte jeg i gang 3 lowrider frø for ca 20 dager siden alle har slått ut men er i veldig stor tvil på om det er hun eller hermie ut fra di fleste stilker henger det en liten pose med et hvitt hår ut av og toppen har begynt så smått og slå ut en liten bud med veldig sterk god lukt meget usikker her jeg sitter nå noen som kan hjelpe??


ps ny her inne men har sitti noen dager her nå og fått lest vær side av 70 her på groguiden takker for mye god info LOVETOGROW KJEMPE JOBB DU GJØR STÅ PÅ PÅ FORHÅND TAKK
MVH

skulle gjerne fått lagt ut bilder men kamera her er helt fuckt har bare det på pc nå og funker ikke til annet en video chat argh...
-Mvh

angående strøm så har vel di fleste norske hjemm nå omdagen stående oljeovner på alt fra 800 til 2400kvm om vinter veldig mange har jo også varmekabler osv som trekker mye mer en min hps så selv tar jeg strømmen med stor ro i forhold til en del andre ting...
mvh
@justlovethepot: Hvis det kommer 2 hvite hår ut av disse "sekkene" du snakker om er det ingen grunn til bekymring, det er hunnpodder og er helt normalt for en autoblomstrende straind å vise seg ved stammen=) Velkommen
fikk tatt noen dårlig bilder...

di 2 første er lowrider andre usikker...
Sitat av justlovethepot Vis innlegg
fikk tatt noen dårlig bilder...

di 2 første er lowrider andre usikker...
Vis hele sitatet...
Kan ikke hjelpe med med om det er hermer ut fra disse bildene, men de ser da lykkelige ut=) De blomstrer sikkert snart, altså Lowryderne. Er ingen tvil om at det 3. bilde viser en happy plante
Hei

Har alltid hatt en besnærende lyst til å gro en liten plante eller to i en skjult hjemmelaget groboks. Det er ikke nødvendigvis fordi jeg røyker så mye at det gjør noe, (faktisk ikke i det hele tatt i skoleperioder) og jeg hadde spart en god del på å kjøpe fra en dealer, både i tid og penger.

Men... Jeg liker halvforbudte og absolutt helforbudte småprosjekter man kan bedrive fritiden med.

Det eneste problemet er rett og slett at jeg bor i en leilighet med fire andre mennesker, så en liten cannabisplantasje på hybelrommet er for tiden uaktuelt. Derimot kunne jeg tenke meg en liten prøvedyrking med lovlige planter, mitt spørsmål er dermed som følger.

Er det noen som vet hvilken plante som i vekstfaser, blomstringsfaser o.l. likner mest på en liten søt indicaplante, og som kunne blitt dyrket i et lite grokammer?

Takker for svar
Sitat av ReOB Vis innlegg
Hei

Har alltid hatt en besnærende lyst til å gro en liten plante eller to i en skjult hjemmelaget groboks. Det er ikke nødvendigvis fordi jeg røyker så mye at det gjør noe, (faktisk ikke i det hele tatt i skoleperioder) og jeg hadde spart en god del på å kjøpe fra en dealer, både i tid og penger.

Men... Jeg liker halvforbudte og absolutt helforbudte småprosjekter man kan bedrive fritiden med.

Det eneste problemet er rett og slett at jeg bor i en leilighet med fire andre mennesker, så en liten cannabisplantasje på hybelrommet er for tiden uaktuelt. Derimot kunne jeg tenke meg en liten prøvedyrking med lovlige planter, mitt spørsmål er dermed som følger.

Er det noen som vet hvilken plante som i vekstfaser, blomstringsfaser o.l. likner mest på en liten søt indicaplante, og som kunne blitt dyrket i et lite grokammer?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Velkommen=)

Vel det er tatt opp endel ganger og du kan enkelt finne svar ved å bruke søkefunksjonen Meeen siden du er ny, så hjelper jeg det litt på vei uansett=)

http://freak.no/forum/showthread.php...er#post1542930
https://www.gardenscure.com/420/atta...cfl-vegbox.jpg
http://www.420magazine.com/gallery/d..._grow_case.jpg
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Velkommen=)

Vel det er tatt opp endel ganger og du kan enkelt finne svar ved å bruke søkefunksjonen Meeen siden du er ny, så hjelper jeg det litt på vei uansett=)

http://freak.no/forum/showthread.php...er#post1542930
https://www.gardenscure.com/420/atta...cfl-vegbox.jpg
http://www.420magazine.com/gallery/d..._grow_case.jpg
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar, har sett mye på pcgrowcases, Men jeg tror jeg var alt for uspesifisert med spørsmålet mitt, fordi det jeg har lest det meste av dyrkebibler og liknende, men lure rpå var om det finnes en plante av lovlig karakter, som kan brukes til å øve inn botaniske ferdigheter frem til jeg får en egen leilighet.

Jeg må forresten si at jeg beundrer arbeidet du har lagt inn i dette forumet LoveToGrow!