Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1508
Hei jeg har en ekstern harddisk som jeg har problemer med.
Jeg går inn på datamaskinbehandling ---> diskbehandling.
der står det at disken er ukjent og frakoblet. jeg prøver og trykke på tilkoble men da får jeg beskjed om at enheten er ikke klar
vet ikke hva jeg skal gjøre er ganske så frustrert nå har prøvd alt som jeg kommer på. har og prøvd cmd og prøvd og fått den online der med vil den heller ikke hva skal jeg gjør?
Hva slags type ekstern disk er dette? Gamle saker?
Trådstarter
4 0
Nei ikke gamel, ganske så ny lacie 2,5 500 gb ekstern hardisk.
Sitat av Iceman91 Vis innlegg
Nei ikke gamel, ganske så ny lacie 2,5 500 gb ekstern hardisk.
Vis hele sitatet...
En idè kunne vel vært å testa det på en annen maskin hvis du ikke allerede har gjort det. Da blir det lettere å identifisere om det er noe med maskinen du tester disken på, eller om det er disken selv. Nå vet jeg ikke helt om alt du har prøvd på enda.
Trådstarter
4 0
Jeg har testa den i en anna maskin. og jeg går inn i diskbehandlig da står det ikke initialisert. når jeg trykker på initialisert får jeg opp at enheten ikke er klar. og dette er i maskin nr 2 ps det står og i samme ruta at den er ukjent vist det har noe og si.
Sist endret av Iceman91; 10. april 2012 kl. 23:43.
Formater disken og den er klar til bruk. Har du noe du trenger på maskinen, hurtigformater den, skann den med recuva "deep scan" og hent ut filene etterpå.

merk at du er avhengig av å ha en disk som er større enn innholdet du har på den disken du skal formatere for at recuva skal kunne hente ut all informasjonen.

Har gjort dette med den gamle systemdisken til fattern med godt resultat
Trådstarter
4 0
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Formater disken og den er klar til bruk. Har du noe du trenger på maskinen, hurtigformater den, skann den med recuva "deep scan" og hent ut filene etterpå.

merk at du er avhengig av å ha en disk som er større enn innholdet du har på den disken du skal formatere for at recuva skal kunne hente ut all informasjonen.

Har gjort dette med den gamle systemdisken til fattern med godt resultat
Vis hele sitatet...
Ja men den eksterne harddisken er ikke tilgjengelig i min data maskin hvordan skal jeg få formatert den eksterne harddisken da?
Da er det ikke fullt så lett som jeg trodde =) Jeg forsto det sånn at du ikke kom inn på harddisken, men at den var synlig. Da kunne du bare høyreklikket på disken og velge "Formater...".