Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1013
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Av jobben fikk jeg en PS2 i dag. På nettet har jeg hørt at det finnes forskjellige versjoner av PS2, og jeg har takket være Google funnet ut at jeg har versjon 5 eller 6 (må åpne PSen for å finne ut hvem av de jeg har, og det gidder jeg ikke - da garantien forsvinner)...

Uansett, det Google ikke gir meg svar på (ikke gidd å prøv - dere får bare masse fake sider som inneholder reklame) er HVA som er forskjellen mellom de forskjellige versjonene?

Er versjon 5/6 raskere enn versjon 1-3? Er det færre bugs, bedre software? Har jeg mer minne? Mindre minne?

Takk!
Den sølvfargede er iallefall utstyrt med mer stillegående vifte, og skal vistnok være raskere etter det jeg har forstått.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm.. Ja, det var den jeg hadde lyst på også!

Hmm.. Er et gult plusstegn på alle sider av esken, hvis det sier noen noe. Men det står ingen ytterligere forklaring på hvorfor det gule plusstegnet står der
den sølvfargede (satin silver som den egentlig heter) har ogsåinnebygd sånn dritt til fjernkontroll så man slepper å kjøpe sånn dritt man setter på
Det han prøver å si, er at den har innebygd Ir.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
sikkert noe software oppgradering ellns på den nyeste også
Jeg hadde en av de første PS2, men GTA Vice-City og nyere spill funket ikke på den. Jeg dro til butikken jeg hadde kjøpt den i, og fik en ny en. De sa at det var en nye grafikkmotor/driver eller noe sånt i de nye modellene. Jeg merket også at viften bråket mindre. Så det er vel en slags software oppgradering på de nye modellene.
Det er bare versjon 1 og 10 som ikke er tilnærmet like de andre, versjon 10 er mer stillegående.

De nyere versjonene fersker også modchips bedre.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Stormen
Uansett, det Google ikke gir meg svar på (ikke gidd å prøv - dere får bare masse fake sider som inneholder reklame)
Vis hele sitatet...
Du kunne jo istedet lært deg å google skikkelig

Jeg fant denen: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/game/26308.html

... Sidene på den siden vil nesten garantert svare på alt du ville måtte finne på å vite om PS2.

h
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
La meg fortelle deg en ting unge mann: Jeg har googlet siden du gikk i barnesko størrelse 10, og er vanligvis search-wiz numero uno. Nå er det imidlertid ingen regel uten unntak, og dette var den ene gangen som bare bekrefter at jeg er råest i verden til å søke
Tror kanskje processoren på silver versjonen er litt raskere og..
Opprinnelig postet av B3ndx
Den sølvfargede er iallefall utstyrt med mer stillegående vifte, og skal vistnok være raskere etter det jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Stormen
Hmm.. Ja, det var den jeg hadde lyst på også! Hmm.. Er et gult plusstegn på alle sider av esken, hvis det sier noen noe. Men det står ingen ytterligere forklaring på hvorfor det gule plusstegnet står der
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Bean
den sølvfargede (satin silver som den egentlig heter) har ogsåinnebygd sånn dritt til fjernkontroll så man slepper å kjøpe sånn dritt man setter på
Vis hele sitatet...
Den du har nå Stormen er helt identisk med satin silver (hardware og software). Jeg bruker min Nokia 6600 (extra software) som fjerkontroll (uten noe tillegs utstyr) når jeg skal se på DVD med PS2.
selger playstation, og det verserer mye rykter om den sølvfargede, har hørt alt fra mer stillegående vifter, til at den faktisk er ferdig chippet

Men det er ingen annen forskjell enn fargen på den sølvfargede og de andre nye playstationene.
Opprinnelig postet av geokri
selger playstation, og det verserer mye rykter om den sølvfargede, har hørt alt fra mer stillegående vifter, til at den faktisk er ferdig chippet

Men det er ingen annen forskjell enn fargen på den sølvfargede og de andre nye playstationene.
Vis hele sitatet...
Tror jeg jammen at du burde slutte å selge gitt. Ta en titt på deres hjemmeside og les om forskjellene der...
Troennes:
les fra hjemmesiden til PS: her og her
det er den nye svarte (med kryss i hjørnene på esken) de snakker om.
De andre (blå, gul, rød, hvit og sølv) er helt like som den svarte. De blir kalt "PlayStation®2 Limited Edition Consoles" pågrunn av fargen dems.
Sist endret av Hawk; 14. mai 2004 kl. 00:54.