Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 931
Anonym bruker
"Rik Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestillt en pakke fra en venn.
Sporingen sier "Ankommet avsender land" Er fra utlandet.
Så "Sendt til Fortolling"
Åpner de da pakken og ser på innholdet? Eller er det bare Standard prosedyre, og at de ikke åpner pakken?.
Og at den bare blir sendt videre til postkontor.
Det kommer helt an på hva tolleren vurderer. Står det ikke hva inholdet er, så blir den ofte åpnet for å vurdere verdien, evnt lovligheten. Jeg får stadig vekk åpnet pakker når avsender ikke har lagt ved faktura utenpå pakka eller klistret på grønn tolletikett.
Anonym bruker
"Rik Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er ganske sikker på at Avsender har skrevet på en liten lapp, hva innholdet er.
Bare på et nord europeisk språk da...
Anonym bruker
"Rik Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forrige pakke jeg fikk, så hadde han ihvertfall gjort det, og den var uåpna.
Anonym bruker
"Rik Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Går alle pakker gjennom Fortolling fra utlandet?
Noen som vet?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er godt kjent at tollen i Norge sjekker brev og pakker ganske grundig i en type x-ray. Hvis det er druggerino-mackerino du har i brevet så er det godt mulig at de har trukket det til side for videre inspeksjon. =)
Anonym bruker
"Rik Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan noen være så greie å gi meg et konkret svar her?
Blir pakken åpnet eller ikke?
Er sikker på at avsender har skrevet på hva innholdet er.
Pakken blir åpnet hvis tolleren mener det er noe mistenkelig med den eller om de er i tvil om informasjonen som står på pakken stemmer. Kan vel også åpnes i en ren rutinekontroll. Mer konkret blir det vanskelig å svare...

Jeg har fått åpnet bl.a en pakke hvor de var usikre på om verdien av forsendelsen som sto oppgitt i fraktbrevet stemte. Måtte da sende kvittering på kjøp til fraktselskapet/tollvesenet (mange år siden, så husker ikke til hvem).

Har også fått åpnet pakke pga. det jeg antar var mistenkelig innhold (ez-test). Den kom etter hvert frem med informasjon om at den var åpnet i tollkontroll.
Sist endret av caperno; 5. mai 2020 kl. 14:25.