Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3711
Jeg har problemer med at jeg får skikkelig mye fising og promping som lukter veldig vondt, etter jeg drikker rema 1000 sine "Bare Øl" og diarè. Jeg lurer på hva som kan foresake dette? Eneste jeg vet jeg er allergisk mot er laktose, og tror ikke det er laktose i bare øl.
Ser ikke helt problemer her. Hvis du ikke tåler remas bare øl, så kjøper du deg heller en annen type øl. Finnes mye øl til samme pris på andre butikkjeder
Var vell ikke det han lurte på
Er det noen som vet hvor dette skvælet kommer fra?
Fredrikstadpils og Borg er visstnok samme øl fra Borg bryggeri
Er det mulig at "Bare" er noe off-spec øl fra ett kjent bryggeri? Kan det være en slags b-vare som gjør at du reagerer annerledes?

Flere enn meg som leste diare og fisting..?
Sist endret av ID-Brikke; 1. august 2017 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meget skuffet over at det bare er useriøse svar her, med unntak av et par..
Jeg foreslår at du, trådstarter, setter deg ned med Bare øl og Dahls. Se på innholdsteksten. Hva skiller seg ut?
Kan ha noe med glutenfølsomhet å gjøre.
Aner ikke gluteninnhold i "bare øl", men kan være det er endel høyere samenlignet med andre ølsorter du drikker.
Får du lignende symptomer ved å spiste brød, pizza, eller annen mat med mye mel i?

Tips: prøv å drikke vin og se om det går bedre.
Uvaksinert 👍
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Er det noen som vet hvor dette skvælet kommer fra?
Vis hele sitatet...
Grans bryggeri
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Kan ha noe med glutenfølsomhet å gjøre.
Aner ikke gluteninnhold i "bare øl", men kan være det er endel høyere samenlignet med andre ølsorter du drikker.
Vis hele sitatet...
Støtter resonnering til per-ulv. Som det også blir nevnt i andre innlegg kan du tenke over om du opplever lignende symptomer når du f.eks. spiser brød.
Kan spise mye pizza eller brød uten å få noen reaksjon. Igår Haddeland jeg kun 1 og en halv øl og fikk skikkelig vondt i magen.
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
Kan spise mye pizza eller brød uten å få noen reaksjon. Igår Haddeland jeg kun 1 og en halv øl og fikk skikkelig vondt i magen.
Vis hele sitatet...
Det kan jo også være ren tilfeldighet. Hvis det er superviktig for deg å finne ut om du reagerer på Bare Øl fra Rema 1000, anbefaler jeg deg å kjøpe deg noen øl til av samme type for å bekrefte det. Hvis du reagerer på ølen er jo løsningen veldig enkel - unngå å kjøp den.