Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3191
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hei!

Det har seg sånn at jeg har hatt innbrudd i uthuset hjemme og kjøretøy for 60 000,- er blitt stjålet. Gjerningspersonen har vært flink til å kvitte seg med spor. Men jeg fant et fotspor som jeg tok bilde av.

Det jeg lurte på var om noen her hadde muligheten til å få fotsporet tydeligere slik at det er mulig å tyde. Og så hadde det vært fint om dere kunne hjulpet meg med å finne ut åssen type sko dette kan være.

Så trenger hjelp til å leke litt detektiv her!

Tusen takk!

http://bildr.no/thumb/1376838.jpeg
Nesten umulig å tyde det, eneste man kan se at det er en vintersko pga grovt mønster og at det er høy hæl.
Spray noe maling på sporet horisontalt så får du i vertfall fram detaljene.
Ta heller å prøv å lyssett sporet slik at det blir skygger som kan aksentere detaljer. Ta bildet med til politiet og vedlegg anmeldelsen?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk min far til å knipse bildet.. Og når jeg endelig kom hjem var det snødd igjen..

Skal anmeldes på Mandag, trur dere ikke det hjelper å justere litt på kontrastene?
Litt auto contrast og diverse i PS ga meg dette:

http://bildr.no/thumb/1376894.jpeg

Sterkt inspirert av å ha spilt L.A noire i noen timer så har jeg sett litt på det. Det er ikke mye å gå etter, men man ser som nevnt at det er ganske grove spor i sålen, og en hæl. Det ser ut som det er et intrykk i hælen, siden det er et lite avlangt felt i snøen som er høyere enn det rundt.

Jeg ville dratt til en skobutikk med bildet. Spurt ansatte om de kunne hjulpet, og sett på skoene der og sammenlignet.
Det der er jobb for Kripos og de prioriterer aldri i verden slikt,desverre....
Eller heldigvis. Hvis de skulle fulgt opp alle så svake spor så hadde de hatt tid til lite annet!
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Eller heldigvis. Hvis de skulle fulgt opp alle så svake spor så hadde de hatt tid til lite annet!
Vis hele sitatet...
Innbruddstyven som var innom leiligheten min for noen år siden ble hentet av politiet 10 minutter senere, sittende bak søppeldunken med masse tyvegods.

Selv om tyven ble tatt på fersk gjerning så ble saken henlagt.

Et diffust fotspor i snøen, not happening bro.
Vet politiet bruker spraylakk når dem skal syneliggjøre spor, mener å huske det er rosa farge dem også bruker, siden den fremkaller teksturen i sporet best. Når du da tar bilde, så er sporet mye mer synlig.

Hvis du ikkje har rosa spraylakk, så kan du jo legge en bærepose over sporet hvis det ennå er synlig, å sette noe sne på sidene, så det ikkje sner igjen. Så dra i morgen å kjøpe rosa spraylakk.
Sitat av griped Vis innlegg
Jeg fikk min far til å knipse bildet.. Og når jeg endelig kom hjem var det snødd igjen..
Vis hele sitatet...
Vel .
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Eller heldigvis. Hvis de skulle fulgt opp alle så svake spor så hadde de hatt tid til lite annet!
Vis hele sitatet...
Eller de kunne vært litt flere i den etaten Men det er en annen diskusjon....
Sitat av griped Vis innlegg
Jeg fikk min far til å knipse bildet.. Og når jeg endelig kom hjem var det snødd igjen..

Skal anmeldes på Mandag, trur dere ikke det hjelper å justere litt på kontrastene?
Vis hele sitatet...
Har politiet vært på stedet å sikret spor? Eller er det bare selve anmeldelsen som må skrives på mandag?
Glem det fotavtrykket du og ring politiet. Sjansen for at de tar tyven er vel heller liten nå. Har du forsikring? Hvordan skal du sikre dine mest verdifulle eiendeler i fremtiden?
Om det nå var slik at bildet var så perfekt at eksakt skostørrelse og skomodell ville vært mulig å bekrefte, hva tror du ville skjedd? At politiet straks ville fått opp en liste over alle som har kjøpt sko x i størrelse xy de siste 15 årene?

Og bildet ditt er ikke engang særlig bra. Dude det hjelper deg ingenting. Saken blir henlagt. God forsikring er det eneste som hjelper.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Sitat av trauMa Vis innlegg
Litt auto contrast og diverse i PS ga meg dette:

http://bildr.no/thumb/1376894.jpeg

Sterkt inspirert av å ha spilt L.A noire i noen timer så har jeg sett litt på det. Det er ikke mye å gå etter, men man ser som nevnt at det er ganske grove spor i sålen, og en hæl. Det ser ut som det er et intrykk i hælen, siden det er et lite avlangt felt i snøen som er høyere enn det rundt.

Jeg ville dratt til en skobutikk med bildet. Spurt ansatte om de kunne hjulpet, og sett på skoene der og sammenlignet.
Vis hele sitatet...
Kjempebra! trur ikke det kan bli så mye bedre enn det.

Sitat av crazyFox Vis innlegg
Det der er jobb for Kripos og de prioriterer aldri i verden slikt,desverre....
Vis hele sitatet...
Gjør dette for å ta jobben i egne hender

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Har politiet vært på stedet å sikret spor? Eller er det bare selve anmeldelsen som må skrives på mandag?
Vis hele sitatet...
Har ikke vært i kontakt med politiet enda. Er det noe vits i at dem kommer opp 3-4 dager etter hendelsen?

Sitat av homoludens Vis innlegg
Glem det fotavtrykket du og ring politiet. Sjansen for at de tar tyven er vel heller liten nå. Har du forsikring? Hvordan skal du sikre dine mest verdifulle eiendeler i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Min mor har LO innbo, tingene sto i Låven. Håper dem dekker det.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Om det nå var slik at bildet var så perfekt at eksakt skostørrelse og skomodell ville vært mulig å bekrefte, hva tror du ville skjedd? At politiet straks ville fått opp en liste over alle som har kjøpt sko x i størrelse xy de siste 15 årene?

Nei, men hadde jeg funnet ut åssen sko gjerningsmannen bruker. så kan jeg selv finne ut hvem det er.
Er ikke mange som visste at jeg hadde de tingene der jeg hadde dem. og dem som var der har fått informasjon om dette fra noen som visste det eller lignende. Så er nok noen i området her jeg bor.

Og bildet ditt er ikke engang særlig bra. Dude det hjelper deg ingenting. Saken blir henlagt. God forsikring er det eneste som hjelper.
Vis hele sitatet...
Forventer ikke at politiet skal gjør noe som helst.
At du ikke har vært i kontakt med politiet enda er helt uforståelig. Selv om anmeldelsen skrives på senere tidspunkt, så må politiet sikre spor så snart som mulig før de blir forringet av at dere beveger dere rundt o.l.

Dette er spesielt viktig om dere ønsker å ta dette via forsikringsselskapet.

Så hvis jeg var dere, så hadde jeg ringt NÅ.
Sist endret av Fuzzybossen; 26. januar 2013 kl. 10:59.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
At du ikke har vært i kontakt med politiet enda er helt uforståelig. Selv om anmeldelsen skrives på senere tidspunkt, så må politiet sikre spor så snart som mulig før de blir forringet av at dere beveger dere rundt o.l.

Dette er spesielt viktig om dere ønsker å ta dette via forsikringsselskapet.

Så hvis jeg var dere, så hadde jeg ringt NÅ.
Vis hele sitatet...
Støtter dette. Og om de sikrer spor eller ei så er det dems avgjørelse. Forsikringsselskapet lar seg nok ikke imponere av Sherlock Holmes men en faktisk anmeldelse.
Kan være lurt å følge med på finn,qxl og kanskje facebook grupper som selger ting. For det kan jo være mulig at tyven prøver å selge tyvgodset.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Var innom politistasjonen idag. Og tru det eller ei, men dem hadde fått inn en firehjuler som var blitt tauet langs veien.

Så jeg han fått anmeldt saken og funnet igjen den ene firehjuleren. Gjerningsmannen er identifisert så får mest sannsynlig fatt i den andre også snart.

Spørsmålet nå er, hva kan dem forvente i straff for dette? Når dem har vært her 2 ganger, planlagt innbrudd og tyveri for 60000,-

Gjerningsmannen er over 18
Sitat av griped Vis innlegg
Forventer ikke at politiet skal gjør noe som helst.
Vis hele sitatet...
Hva vet du om hva de gjør? Hva om dette er i sammenheng med andre saker de holder på med?

Sitat av griped Vis innlegg
Var innom politistasjonen idag. Og tru det eller ei, men dem hadde fått inn en firehjuler som var blitt tauet langs veien.

Så jeg han fått anmeldt saken og funnet igjen den ene firehjuleren. Gjerningsmannen er identifisert så får mest sannsynlig fatt i den andre også snart.

Spørsmålet nå er, hva kan dem forvente i straff for dette? Når dem har vært her 2 ganger, planlagt innbrudd og tyveri for 60000,-

Gjerningsmannen er over 18
Vis hele sitatet...
Ja ser man det, as we speak..
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hva vet du om hva de gjør? Hva om dette er i sammenheng med andre saker de holder på med?



Ja ser man det, as we speak..
Vis hele sitatet...
Var kanskje litt dårlig formulert. Men forventet ikke at politiet skulle gjøre noe som helst med dette sporet.
Da er spørsmålet mitt, hadde du forsikring?
Sitat av griped Vis innlegg

Spørsmålet nå er, hva kan dem forvente i straff for dette? Når dem har vært her 2 ganger, planlagt innbrudd og tyveri for 60000,-

Gjerningsmannen er over 18
Vis hele sitatet...
Dette kommer an på om gjerningspersonen har blitt dømt for lignende tidligere, samt om han blir dømt til flere lovbrudd samtidig, om det var planlagt eller på impuls osv osv. Det er en god del faktorer inne i bildet, så det er umulig å gjette seg frem til hvilken dom han kan forvente seg.

Normalt vil en bli dømt til minst 6 måneders fengsel for dette beløpet. En del av straffen blir også normalt sett gjort betinget.
Sist endret av Fuzzybossen; 26. januar 2013 kl. 15:13.