Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 814
Heisann!

Det har seg sånn at jeg har vondt ved vannlating, dette har jeg hatt 2 ganger før og da har jeg fått penicillin, og det har gått over etter penicillin kuren, men det har kommet tilbake like etterpå. Urinprøvene er helt rene så de har sagt at det har vært en urinveisinfeksjon de to første gangene, og om det ikke ga seg skulle jeg komme tilbake som jeg nå har gjort. Da tok jeg en ny urinprøve på fredagen, og de tok en ny stikkprøve som var ren, så de sendte den inn til analyse og jeg skal få svar på onsdag. Jeg fikk ingen resept på penicillin, så jeg har sykt vondt ved vannlating. Så jeg lurer jeg få om jeg kan ta noe som jeg ikke trenger resept på?

Tenkte på tranebær kapsler men det er bare forebyggende.


Noen tips til hva jeg kan gjøre? / Få tak i ?
Drikk vann med MASSE sitronsaft i, og hold deg unna alt av sukker og gjærbakst.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
jeg vil bare minne om at nFF ikke er helsepersonell, så spørsmål om sykdommer, måtte det være fysiske eller psykiske, er utelukket.
Vis hele sitatet...
Forsiktig. Det er ikke lov til å snakke om sykdommer her, hverken somatiske eler psykiske.
Sitat av Badgerconda Vis innlegg
Drikk vann med MASSE sitronsaft i, og hold deg unna alt av sukker og gjærbakst.
Vis hele sitatet...
Kjøpt sitronsaft nå ^^.





Judaz: Ops, dere får ha meg unnskyldt. Syns virkelig ikke dette handler om sykdommen da men.. Siden det ikke er snakk om medisin på resept. Så vet ikke om det treffer denne tråden men
-Drikk mye væske.
-Regelmessig og fullstendig tømming av blæren gjør at bakterier skylles ut.
-Man tror at tømming av blæren innen 15 minutter etter samleie kan virke forebyggende
De som er plaget med tilbakevendende urinveisinfeksjoner kan forsøke tranebær som forebyggende behandling.

Så ja, prøv tranbær og masse vann
Sitat av BitByBit Vis innlegg
Judaz: Ops, dere får ha meg unnskyldt. Syns virkelig ikke dette handler om sykdommen da men.. Siden det ikke er snakk om medisin på resept. Så vet ikke om det treffer denne tråden men
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem. For å være helt ærlig synes jeg det er helt greit å diskutere urinveisinfeksjon på nff, jeg har bare inntrykk av at alle slike tråder blir slettet nesten med en gang, så om den forsvinner så vet du hvorfor