Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2911
Jeg trenger en billig ny bærbar PC med usb 3 porter og HDMI.

Denne skal brukes til media avspilling og generell surfing, ikke gaming.

Jeg ser de selger Chromebook til kr. 1999,- på elkjøp, og leser på nettet at du kan installere Windows 10 dersom du flasher bios. Aller helst vil jeg ha Windows 7, fordi jeg har brukt det I alle år.

Jeg trenger 2-3 maskiner, en I stua, kjellerstue og garasje. Så slipper jeg å flytte rundt hele tiden.

Tenkte først på Rasberry Pi men leser at den blir varm, og du måha masse ekstra utsstyr. Dessuten kan jeg ikke linux.

Jeg har windows 7 CD med crack, så har jeg en pc med windows 10 med nøkkel.

Kan jeg bruke nøkkelen min om igjen på en ny PC?

Eller vil Windows 10 sende info til microsoft med maskininfo at jeg har installert på flere maskiner og stenge meg ute?

Hvilken chromebook er enklest å hacke? Tenkte på noe fra elkjop.no.

Som sagt, orker kun å bruke win 7, win 10 er også ok men jeg har som sagt bare en lisens som allerede er installert på en laptop.
Har du installert W7 i det siste? Det var et sant mareritt med drivere. Ingenting virker native.
Kanskje vurdere en lett-beint Linux distro? Perfekt til ditt bruk uten at den trekker for mye cpu og ram som jo ofte er av litt anemiske verdier på chromebooks.