Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3373
Hei, er elev nå på Tekniske industriell produksjon og tenker å søke brønnteknikk til neste året.
Men finner liksom ingen sider som gir meg nok informasjon til at jeg føler meg fristet til å søke.

Den eneste siden jeg har fått lest meg gjennom litt på brønnteknikk ligger i stavanger, og ifølge mange fora jeg har vært innom virker stavanger som den beste løsningen.

Men er det noen som har litt mer inntell på brønnteknikk skolene i bergen eller lenger oppe i nord.
Tenker litt på henhold til priser med leiligheter osv.

Så lurte jeg litt på hvordan snittet lå ann. ifølge de foraene jeg har hvert innom har det vært alt fra 4,2 til 5,0.
men mange av disse sidene er utdattert iforhold til år.
de jeg har vært innom ble skrevet i 2009 eller tidligere.
så om det er noen som har litt info på dette, ville det vært strålende det også.

Har foreløpig rundt 4,8 i snitt og totalt 2 timer fravær.
Jeg har selv gått der. Hadde vell ca 4,7 i snitt da jeg søkte og kom inn. Så med 4,8 så kommer du nok inn.
Jeg gikk i Stavanger, og jeg kan si at hvis du ikke er innstilt på å jobbe hardt med skolen så bør du ikke søke.
Du bør også ha en god forståelse av matematikk og praktisk tenkning.
Leiligheter i Stavanger ligger vell på rundt 5 - 6000 for en 30 kvadrat.

Er forresten ikke noe praktiske fag. Alt er teori, untatt sikkerhetskurset som varer i 1 uke hvor man gjør en del praktiske øvelser.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jeg har selv gått der. Hadde vell ca 4,7 i snitt da jeg søkte og kom inn. Så med 4,8 så kommer du nok inn.
Jeg gikk i Stavanger, og jeg kan si at hvis du ikke er innstilt på å jobbe hardt med skolen så bør du ikke søke.
Du bør også ha en god forståelse av matematikk og praktisk tenkning.
Leiligheter i Stavanger ligger vell på rundt 5 - 6000 for en 30 kvadrat.

Er forresten ikke noe praktiske fag. Alt er teori, untatt sikkerhetskurset som varer i 1 uke hvor man gjør en del praktiske øvelser.
Vis hele sitatet...
jobb hardt og jobbe hardt. Gikk der året 08/09, matten er vel det tyngste faget. Men selv gjorde jeg nesten ingen hjemmearbeid og gikk likevel ut med 5 i snitt. Kom inn med et snitt på 4,3 fra TIP elns.

Anbefaler deg virkelig å ta dette året om du er int. i å jobbe i nordsjøen. Skole spanderer også mange kurser som koster mye å betale selv. Etter et år der så begynner du i lære hos en bedrift hvor du enten begynner med en gang ute i nordsjøen eller kombinert verksted arbeid på land og jobber i nordsjøen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, jeg rusker opp denne tråden igjen. Jeg går første året TIP i Stavanger, men vurderer å søke Vg2 Brønnteknikk på Bergen Maritime (BM) er det noen som vet hva snittet lå på i år?