Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3377
Er det noen som har favorittmusikk som du og bare noen få bekjente kjenner til? Selv hadde jeg Kaizers Orchestra og Wolfmother som hemmelige favoritter et par måneder, før de slo igjennom og ble allemannseie. Det nermeste jeg kommer i dag er Tindersticks og Violent Femmes, men vet ikke helt hvor hemmelige de er.
Feed me!
Jeg tipsa eksen en gang om Augustana som jeg tilfeldigvis hadde kommet over (låta Boston for å være nøyaktig). Et par måneder etter spilte de her i Norge på Rockefeller. Grinemusikk a la Keane, bryr meg egentlig ikke De er vel strengt tatt ikke noe verdensband enda, men kanskje...
hemmelig band, som i guilty pleasure?

Hørte på Dragonforce rundt 2002-2003.
De het Dragonheart en gang i tiden.
tömmermenn er vell det kansje.. vet ikke om de har blitt så store enda jeg!
Sirka Ragnar, norsk lo-fi electromica band i samme stil som postal service, the notwist etc. Ep'en deres 'I am, you are, he/she/it is' har fått ufortjent lite oppmerksomhet.
Tarot hørte jeg på lenge før Nightwish ble store. Myrkskog.. Zyklon.. Mortiis.. Tömmermenn ble fort kjente etter skiva Tolv Tonn, så jeg vet ikke helt..

Blir mye undergrunnsmetal på meg.. Prøv www.bloomsville.com - jeg kjenner alle folka der. Bra band.
Hørte på Rosa Helikopter VELDIG lenge før den ble populær. Schnappi også..
Karoshi lokalt metal band. De begynner å spille inn snart.

Også Irr. De har lagt ut noe på Urørt også.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Hemmelige band...hva er egentlig det?Er det band som nesten ingen har hørt om?Jeg hører på en god del forskjellig musikk.Spørs hva du liker?Sjekk ut disse litt ukjente,men veldig bra banda (spørs hvor gammel du er):EDGAR BROUGHTON BAND,CAPTAIN BEEFHEART,VELVET UNDERGROUND,LYD,KULA SHAKER,OPAL,SISTER RAIN,ISRAELVIS
Sitat av hallooghei
CAPTAIN BEEFHEART,VELVET UNDERGROUND
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg ville sagt at de var så veldig hemmelige.
Sier bare dette. jeg vet om to band som er litt underground som jeg hører mye på, først ut er bandet Vigil, geniale låter med litt psyke rytmeendringer. Teknisk bra trash/death metal.

Og Einherjer, Norsk vikingmetall på sitt beste.
Stone Sour sir æ bare!!!
Dritt rått band, men er på kanten til å slå igjennom i Norge om ikke så lenge.
Går fortsatt og venter på at John Frusciantes solo-karriere skal slå igjennom. (noe som kommer til å bli vanskelig, ettersom han nekter å la musikken sin bli spilt på MTV. vel, får bare nyte det selv da )
Sitat av Dark
Sier bare dette. jeg vet om to band som er litt underground som jeg hører mye på, først ut er bandet Vigil, geniale låter med litt psyke rytmeendringer. Teknisk bra trash/death metal.

Og Einherjer, Norsk vikingmetall på sitt beste.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si at Einherjar er veldig ukjent. Men de er jo ikke noe spesiellt store heller da. Samme kan vel sies om Tömmermenn.
Jeg hører på noen band som kanskje ikke er av de mest kjente bandene her i Norge

Dope Stars Inc.
Combichrist
Slim Void
Zeromancer

og ikke minst, mitt favorittband for tiden, Coheed and Cambria

enkelte av disse bandene er på vei til å få et publikum i Norge, men er fortsatt ikke veldig store her.
Einherjer er jo kjent da..dog meget bra.

Men prøv disse:

Asmegin, albumet; Hin Vordende Sod & Sø. Skikkelig herlig viking/folk metal! ;D Synger til og med på gammelnorsk i en del sanger. Grov vokal, blandet med kvinnelig klarvokal.

Enslavement of beauty. Inaktive nå (?), men albumet Megalomania er et melodisk og meget vakkert album.
Sitat av Wink
Stone Sour sir æ bare!!!
Dritt rått band, men er på kanten til å slå igjennom i Norge om ikke så lenge.
Vis hele sitatet...
Stone Sour eier, sykt mye bra musikk. Vokalisten i Stone Sour er samme som i Slipknot; Corey Taylor, jeg for min del er ikke noen fan av Slipknot, men Stone Sour derimot! De legger seg på et litt annet nivå
Har introdusert Stone Sour til flere kompiser med positiv respons, ville ikke kalt det et underground-band, men er ikke så altfor store i Norge enda.

Selv fulgte jeg med på Disturbed en god stund før de fikk sitt helt store gjennombrudd, som de ennå ikke, etter min mening, har fått i Norge.
Sitat av Wink
Stone Sour sir æ bare!!!
Dritt rått band, men er på kanten til å slå igjennom i Norge om ikke så lenge.
Vis hele sitatet...
Kan vel egentligt ikke plassere Stone Sour i denne sammenhengen som "hemmelig band". Va på download festival i Dublin i sommer, og tro meg, det var overfullt av folk. De er ganske kjente.

Allikevel så er Come What(Ever), siste plate, utrolig bra
Digga første skiva til My Chemical Romance, og har vært fan siden den kom ut. Men nå har vel mesteparten hørt om MCR...

In Flames da kansje. Ingen som har hørt om de fra der jeg kommer fra.
Tja, Ett band fra Kirkenes kalt Red Metal har jeg hørt litt på.. Spesiellt Piano. Finner de på Urørt
The hellecasters ftw! Det er sykt bra gitarband!
Sisters Of Mercy, Bauhaus og Killing Joke for eksempel. De har blitt hemmelige igjen. Magi.
Her i norge og internasjonalt er vell bandene: The Paddingtons, The Libertines (Pete Dorthy, nå vokalist i Babyshambles) Junior Boys og Melody Marshals noen få eksempler. Personlig syns jeg ikke Junior Boys er noe bra, selv om det tilhørrer min favoritt sjanger; indie rock.
Sist endret av shakin; 27. november 2006 kl. 22:09.
http://new-zeppelin.homedns.org/index.asp

Spiller coverlåter av Led Zepplin.. GANSKE BRA
vet ikke om mange hører på 16 horsepower, de er konge.
Lydia Laska må sjekkes ut for dere som liker rock, de er noe for seg selv! www.myspace.com/lydialaska

Sjekk ut videoen NRK nektet å vise!
kanskje noen har hørt om Don Juan Dracula. Jeg syns dem er bra Dem hadde en fet låt som lå på vg-lista i 05 take me home

Hjemme side: http://www.donjuandracula.com/ og http://www.myspace.com/donjuandracula
Sitat av Phreaken
Tja, Ett band fra Kirkenes kalt Red Metal har jeg hørt litt på.. Spesiellt Piano. Finner de på Urørt
Vis hele sitatet...
Kirkenes sir du, rart at jeg ikke har hørt om dem:/

Sitat av Kims lek
Kan vel egentligt ikke plassere Stone Sour i denne sammenhengen som "hemmelig band". Va på download festival i Dublin i sommer, og tro meg, det var overfullt av folk. De er ganske kjente.

Allikevel så er Come What(Ever), siste plate, utrolig bra
Vis hele sitatet...
Skjønner poenget ditt, men de er ikke kjent i Norge, etter min oppfatning. Jeg hørte på dem siden platen før come what (ever), stone sour, da va dem mer elr midre et "hemmelig band" i Norge.. total ukjent.
Blei forresten kjent med Stone sour av en bekjent i USA.
stone sour er da vel ikke hemmelig?
jeg har hørt på de lenge.. Corey <3 Slipknot <3 Wednesday 13 <3
Johnny and the Remains fra trondheim! www.theremains.net
Lokalt punkband som har tatt inspirasjon fra "gammel punken". Man kan finne noen sanger fra dem på uhørt
Sist endret av isolid; 30. november 2006 kl. 16:57.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Rakkern
Einherjer er jo kjent da..dog meget bra. .
Vis hele sitatet...
Var det Einherjer som gikk over til å bli Battered?
Eller er det bare jeg som er helt på trynet nå? :P
Vet ikke om så mange hemmelige band egentlig. de fleste hemmelige band er det fordi de suger, å de fleste er enige om det. ikke ment for å kritisere noen. folk må høre på det de vill.

Det eneste jeg kan komme på er 2 band i sjangeren "indie rock" å det er death cab for cutie å the decembereists. ingen er hemmelige, å de har konserter å plateutgivelser i mange land. men her i norge er de kansje ikke så kjent? anbelfales til alle! men i min omgangskrets har jeg bare møtt en person som viste hven the decemberists var.
Acidous: Stemmer det
Turboneger er da faan ikke "hemmelig"!!!
tipper den var ironisk ment.
Sitat av urge4life
In Flames da kansje. Ingen som har hørt om de fra der jeg kommer fra.
Vis hele sitatet...
Må si at In Flames er ganske kjent. De spilte på Unholy Alliance sammen med Slayer og Bodom om jeg ikke tar helt feil. Da er man ikke mye underground

Her jeg bor har jeg fått intrykk av at folk som liker metal enten begynte å like Metallica eller In Flames. De er ganske kjente.
Irr, Karoshi og Abortorium Incestus
At folk tørr å nevne In Flames, Turboneger og Stone Sour som band de hører på som ikke mange andre hører på, forteller egentlig litt om hva de vet. Håper det er ironisk ment!
leter du etter nye band, eller band som er veldig store i land som f.eks USA men som ikke er en dritt kjent her i Norge?
Hvet ikke om det kan kalles underground det jeg hører på, men de er ikke så kjente for vårs generasjon, menn viss du liker klassisk rock/metal som; AC/DC, Led Zeppelin, Black Crowes, Maiden m.m så ta kontakt, har et utvalg på størrelse med afrika
www.do-mi.com - ballefeit norsk punk-skacore (som de selv kaller det).
Vinni blant annet den norske finalen i battle of the bands, duel of rock, eksepsjonelt mange awards på garageband.com, se f.eks her: http://www.garageband.com/song?|pe1|S8LTM0LdsaSkZ1G0Zm8

"#1 Best Guitars in Punk, all-time
#17 Best Melody in Punk, all-time
#2 Most Original in Punk, all-time "

etc.
Sjekk ut låtene The Shepherd (som går på NRK2 for tida) og Uninspired. Enjoy. ;D
Jeg søker ofte etter noe nytt via musikk-video sider:

www.urbanchaosvideos.com
www.antipopvideos.com

Fins mange fler, men jeg har mistet litt kontakt med denne typen virksomhet. Drev på med det i skoletiden da jeg ikke hadde nett hjemme. Og nå som jeg har, så er det ikke mye tid igjen til det. Et regnestykke som ikke skal gå slikt, men det gjør det.

Sitter igjen med grupper / artister som:

36 Crazyfists, Blindside, Chevelle, Spineshank, Three Days Grace og i tillegg en haug med artister / band som den dag i dag er blitt større og mer kjent.


Jeg kan forresten anbefale: Falconer, Forgive Durden, Matchbook Romance, Lostprophets, Anberlin, Passenger, Testament, Toy Dolls, Bush, Amorphis, Extol, Epica, Ensiferum...


Vokalisten i Passenger er forresten Vokalisten i In Flames.
Så vet dere det : )


Håper du / dere har kommet dere på god vei med dette innlegget.
*klem*
Sitat av ZpiFF
Sisters Of Mercy, Bauhaus og Killing Joke for eksempel. De har blitt hemmelige igjen. Magi.
Vis hele sitatet...
Næsj, Sisters Of Mercy har ikke blitt noe mer hemmelige enn da har vært.

Sitat av shakin
Her i norge og internasjonalt er vell bandene: The Paddingtons, The Libertines (Pete Dorthy, nå vokalist i Babyshambles) Junior Boys og Melody Marshals noen få eksempler. Personlig syns jeg ikke Junior Boys er noe bra, selv om det tilhørrer min favoritt sjanger; indie rock.
Vis hele sitatet...
The Libertines har hatt høyrotasjon på Mtv, så det stemmer vel ikke helt.
Rart ingen har nevnt nff egne kjendiser. The List og Binarpilot er to forsåvidt kjente fenomener her, men ikke ellers ute i musikk-norge. The List har en herlig chillout faktor, mens Binarpilot har en syk form for elektronisk musikk. Ta et rask søk og du finner begges egne tråder her.

Edit: Ser at mange av trådene om The List forsvant med Warezforumet. Ser også at de har utgitt egen plate, men vil fortsatt påstå at de ikke er fullt så kjente enda.
http://www.paperandwine.com/v301/
og
http://www.binaerpilot.info/
Sist endret av RadioSlave; 7. desember 2006 kl. 13:51.
Dissa digger jeg, ingen av de jeg sprer meg med hadde hørt om dem iallefall:
Znerk
Pioneers
Iskra
Chocolate Circus
Enola Void
Royal Riot (dro til England men slo ikke igjennom)
Daddysmilk
Fugazi
Exploited
Anti-Flag
Discharge
Bandet er jo ikke "hemmelig" lengere, men dersom man liker metal/hard rock så bør alle sjekke ut bandet I med platen between two worlds. Fantastisk plate, etter min mening årets beste i såmåte.
Sitat av Poke
Dissa digger jeg, ingen av de jeg sprer meg med hadde hørt om dem iallefall:
Znerk
Pioneers
Iskra
Chocolate Circus
Enola Void
Royal Riot (dro til England men slo ikke igjennom)
Daddysmilk
Fugazi
Exploited
Anti-Flag
Discharge
Vis hele sitatet...

Exploited og Discharge er jo to av de mest kjennte i sin genre. Du har nok bare ukulturelle venner. Eller så hører de ikke på sånn manskit som deg.
Jeg vet ikke hvor mye eller lite kjente de er, men for en stund siden hadde jeg en periode med Týr. Færøysk vikingmetal-band som ingen jeg vet om hadde hørt om, men nå nettop så jeg at de var på turné som oppvarmingsband for Amon Amrath, så de kan ikke være så små lengre. Ellers er det japanske bandet Malice Mizer ikke så kjent i Norge, selv om de har digg musikk.

Edit: In Extremo, tysk metal-thingy. Har hørt en del på dem, og har ikke inntrykket av at andre hører på dem. De har sekkepiper!
Sist endret av icTus; 10. desember 2006 kl. 16:49.