Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 8021
Vet det er laget utallige andre tråder om hasj osv. men kunne ikke finne noe som gjorde meg tilfreds med mine spørsmål og tanker... ehehe
Så jeg har et par spørsmål om hasj jeg gjerne håper noen hadde kunnet svare meg på..

1. Har en bekjent av meg som fyrer en gang i blandt, han sier at hasjn er i blodet i minst to månder etter å ha røyka,
og at man ikke kommer inn i forsvaret om de merker man driver på med/har drevet på med hasj. True?

2. Hva er egentli forskjellen mellom grønt, svart, og brunt?

3. Er det når weedn er fersk, eller tørket man kjenner rusen best?

4. Omtrent hvor mange sånn passe jointer kan man få ut av 1g blanda med tobakk?

5. Hvilke bivirkninger kan man få av å røyke hasj? Og evt. hvordan skjule det for venner/familie?

6. Hva mener du er den beste måten å ''innta'' det på?
Søkeknappen har du virkelig bruk for, men greit:

1. Hasjen er ikke i blodet mer en noen timer, men kan vises i urin i veldig lang tid (2-8 uker, avhenger av hvor ofte du har røyket). Har du helt nye klær (vanskelig å fjerne spor etter weed selv etter klesvask) og er clean er det null problem.

2. Grønt = weed = (Tørkede blader), toppskudd og blomster fra hunnplanten
Brunt = keef/hasj = Pollen fra cannabisplanta pressa til plater eller kuler.

3. Weeden skal ikke være våt og ikke knusktørr, en balanse.

4. Med 1g kan du lage deg 4 små joints, evt 1 feit en; avhenger av mengden tobakk og hvor stor du vil den skal være.

5. Generelt dårlig korttidshukommelse og "sløvhet" i noen dager, foreldre vil ikke merke noe dagen etter at du har røyket.

6. Beste måten for nybegynnere syntes jeg er joint, så er bong bra for "viderekomne". Sunneste er vaporizer, der du kun får damp med virkestoffet uten noe tjære og drit.
Hvis ikke jeg tar feil er svart god hasj.
1. Har en bekjent av meg som fyrer en gang i blandt, han sier at hasjn er i blodet i minst to månder etter å ha røyka,
og at man ikke kommer inn i forsvaret om de merker man driver på med/har drevet på med hasj. True?

True. Ca 2 mnd. Kommer ann på hvor mye, hva slags og hvordan man tar hasjen.


2. Hva er egentli forskjellen mellom grønt, svart, og brunt?

Grønt = Weed. Selve planten. Brunt = presset grønt ( tror jeg)

3. Er det når weedn er fersk, eller tørket man kjenner rusen best?
Kommer ann på. Jeg anbefaler fersk

4. Omtrent hvor mange sånn passe jointer kan man få ut av 1g blanda med tobakk?

1-2

5. Hvilke bivirkninger kan man få av å røyke hasj? Og evt. hvordan skjule det for venner/familie?
Kort sikt - Røde øyne, "dårligere" hukommelse, vektøkning ( munchies), store pupiller.

Ikke gå i klær man har røyka i, ikke ha direkte øyekontakt eller snakk med folk når man er høy. Dog noen kan klare å føre en god samtale, men da er man rutinert.
6. Hva mener du er den beste måten å ''innta'' det på?

Joint med grønt i. Mest behaglig for halsen (utenom ved spising) og den mest "smothe highen". Blir litt lettere til sinns av grønt kontra brunt
Sist endret av Wessa; 6. oktober 2011 kl. 02:30.
1. Har en bekjent av meg som fyrer en gang i blandt, han sier at hasjn er i blodet i minst to månder etter å ha røyka,
og at man ikke kommer inn i forsvaret om de merker man driver på med/har drevet på med hasj. True?


Både nei og ja, det kommer helt an på hvor mye du røyker og hvor aktiv du er og mange andre faktorer hvor lenge det sitter i, men etter engangs bruk vil jeg tippe rundt 1-2 uker i urin.
Ja det er sant.


2. Hva er egentli forskjellen mellom grønt, svart, og brunt?

Grønt er ikke bearbeidet på noen måte, det er selve blomsten fra planten, svart og brunt er resultatet av en prosess som gjøres for å samle opp trichomene fra planten, altså krystallene på det grønne. Dette gjøres på ulike måter og derfor ulike typer hasj. Kommer an på strains også.

3. Er det når weedn er fersk, eller tørket man kjenner rusen best?

Weeden er best når den har blitt tørket og curet for smak.

4. Omtrent hvor mange sånn passe jointer kan man få ut av 1g blanda med tobakk?

2-4stk etter kvalitet.

5. Hvilke bivirkninger kan man få av å røyke hasj? Og evt. hvordan skjule det for venner/familie?

Røde øyne - Øyendråper som egner ser mot det.
Det er vell stort sett det eneste synlige om du ikke oppfører deg helt fjernt.


6. Hva mener du er den beste måten å ''innta'' det på?

Bong liker jeg best, men da råder jeg deg å investere i glass.
Sist endret av Aaatcho; 6. oktober 2011 kl. 02:33.
1. Hasj kan være i blodet i opptil noen dager etter å ha røyka. I pisset er det nemlig mye lengre (opptil 2 måneder), men dette er vanligst i tilfeller hvor man har røyket mye i lange perioder, og ikke om man har røyket en gang i blandt. Sannsynligheten for at man kommer inn i forsvaret er mye mindre om man man blir tatt for å ha røyka/røyker hasj.

2. Grønt er marihuana, altså skuddene fra hunnplanten.
Svart er som oftest god-kvalitets hasj.
Brunt er vanlig hasj, som oftest dårligere kvalitet.

3. Rusen vil kjennes lik om den er tørket, eller fersk og fuktig. Men om den er fuktig vil det være værre og få fyr på den, og da sier det jo seg selv at man kanskje ikke får så mye THC i seg, som om den hadde vært tørr.

4. Dette er veldig individuelt hvor mye du blander med tobakk. Du kan røyke rent, eller du kan røyke 90% tobakk og 10% weed. Your choice. 1g blandet med tobakk ville jeg regnet som 2-3 joints.

5. Det er både psykiske og fysiske bivirkninger av å røyke hasj. Dette er det lett å finne informasjon om på internett. Bare å google "bivirkninger av cannabis". For å skjule bivirkninger for venner/familie kan det være en ide å skaffe seg clear eyes eller liknende for å skjule muligens røde øyne. Dette er individuelt. Andre fysiske og psykiske bivirkninger er vel litt værre å skjule for venner/familie. Om du opplever noen psykiske bivirkninger er det vel bare å holde kjeft? Fysiske bivirkninger som kreft får du finne ut en lur måte å skjule...

6. Jeg mener å innta det oralt er den beste måten å innta det på. Dette fordi det er det minst helseskadelige, gir kraftigst effekt, og varer lengre. En jay er også ganske koselig å røyke under et tre sammen med venner og Bob Marley.

Håper du fikk noen nyttige svar!
Sist endret av Marr; 6. oktober 2011 kl. 02:35.
Sitat av Wessa Vis innlegg
1. Har en bekjent av meg som fyrer en gang i blandt, han sier at hasjn er i blodet i minst to månder etter å ha røyka,
og at man ikke kommer inn i forsvaret om de merker man driver på med/har drevet på med hasj. True?

True. Ca 2 mnd. Kommer ann på hvor mye, hva slags og hvordan man tar hasjen.


2. Hva er egentli forskjellen mellom grønt, svart, og brunt?

Grønt = Weed. Selve planten. Brunt = presset grønt ( tror jeg)

3. Er det når weedn er fersk, eller tørket man kjenner rusen best?
Kommer ann på. Jeg anbefaler fersk

4. Omtrent hvor mange sånn passe jointer kan man få ut av 1g blanda med tobakk?

1-2

5. Hvilke bivirkninger kan man få av å røyke hasj? Og evt. hvordan skjule det for venner/familie?
Kort sikt - Røde øyne, "dårligere" hukommelse, vektøkning ( munchies), store pupiller.

Ikke gå i klær man har røyka i, ikke ha direkte øyekontakt eller snakk med folk når man er høy. Dog noen kan klare å føre en god samtale, men da er man rutinert.
6. Hva mener du er den beste måten å ''innta'' det på?

Joint med grønt i. Mest behaglig for halsen (utenom ved spising) og den mest "smothe highen". Blir litt lettere til sinns av grønt kontra brunt
Vis hele sitatet...
For å være ærlig ser det ut som du har veldig dårlig erfaring med dette.
Sist endret av Cheesy; 6. oktober 2011 kl. 02:39.
Digger å røyke ferskt gress rett fra potta! Helst i en joint for å få den smoothe highen.
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Digger å røyke ferskt gress rett fra potta! Helst i en joint for å få den smoothe highen.
Vis hele sitatet...
Der ble jeg usikker på om du troller eller ikke.
Får nok en helvetes rus med å bare dra av et par buds for så å røyke de altså!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Der ble jeg usikker på om du troller eller ikke.
Får nok en helvetes rus med å bare dra av et par buds for så å røyke de altså!
Vis hele sitatet...
Lykke til med å få fyr på dem
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Lujei Vis innlegg
Hvis ikke jeg tar feil er svart god hasj.
Vis hele sitatet...
Behøver ikke å være god hasj fordi den er svart.
Kjøpte 6 gram pot igår, lagde en jay og lot alt være i en skål for å tørke til dagen etter.
Når jeg kjøpte weeden veide jeg den og det var nøyaktig 6gram, dagen etter var den helt tørr og veide 1,2g. Konkluderer derfor med at hvis man får våt weed er det en god del vann i den som får opp vekten, best å kjøpe weed som er ferdig tørket, da får man med mer.
Sitat av trippy Vis innlegg
Behøver ikke å være god hasj fordi den er svart.
Vis hele sitatet...
Nei, men det er sannsynligvis en større konsentrasjon av THC-olje i en svart type og man kan anta at den er god. Det er større usikkerhet rundt lysere typer.

Sitat av Kramer Vis innlegg
Kjøpte 6 gram pot igår, lagde en jay og lot alt være i en skål for å tørke til dagen etter.
Når jeg kjøpte weeden veide jeg den og det var nøyaktig 6gram, dagen etter var den helt tørr og veide 1,2g. Konkluderer derfor med at hvis man får våt weed er det en god del vann i den som får opp vekten, best å kjøpe weed som er ferdig tørket, da får man med mer.
Vis hele sitatet...
Velkjent dealer-triks. Noen selger det for tidlig og tjener på dette, andre fukter weeden for å øke fortjenesten.

Dersom en under-dealer får inn fuktig weed kan han ikke tørke den for så å videreselge, derfor er det brukeren som må "betale prisen"
Sitat av Spirituell Vis innlegg



2. Grønt = weed = (Tørkede blader), toppskudd og blomster fra hunnplanten
Brunt = keef/hasj = Pollen fra cannabisplanta pressa til plater eller kuler.
Vis hele sitatet...
Det er ikke pollen det blir laget hasj av. Pollen er på hannplanten, ingen røyker pollen.
Norge:

Hasj = kamelbæsj.

Bruk en lapp ekstra og kjøp grønne nuggets.
Sitat av smudman Vis innlegg
Nei, men det er sannsynligvis en større konsentrasjon av THC-olje i en svart type og man kan anta at den er god. Det er større usikkerhet rundt lysere typer.
Vis hele sitatet...
Jeg blir bare skeptisk når jeg ser sorting for tiden. Er jo bare dritt ute og går, med mindre man er heldig og kommer over noen som lager det selv. Her om dagen kunne jeg velge mellom tre typer hasj. Den beste var morsomt nok den rimeligste. Sortingen var dyrere, men også den som ga dårligst effekt. Merkelige greier.
Sist endret av caperno; 6. oktober 2011 kl. 11:51.
Brunt er ikke nødvendigvis dårlig kvalitet som mange her nevner. Så lenge du ikke kjøper knusktørre spisepinner... Det beste jeg røyker er brunt. Svarting er så variert her til lands, nå i det siste har jeg erfart mye dræt svarting, før i tida var det mer god svarting. Alt er egentlig varierende. Har du gode kontakter får du somregel gode greier. Kjøper du av randoms så er det klart resultatet varierer.
svart = sortings her jeg er ifra (same deal anyways) Ville bare si at sortings suger, uansett hvor mye THC dealerene måtte si det er i den, de sortingsene man får tak i her i Norge blir man greit fjern av de 2 første gangene, så må man putte i 2g for å kjenne noe :/ hvertfall min erfaring
Sist endret av fth; 6. oktober 2011 kl. 12:11.
Sitat av Kakemann Vis innlegg
Norge:

Hasj = kamelbæsj.

Bruk en lapp ekstra og kjøp grønne nuggets.
Vis hele sitatet...
Bullshit. (hoho)

For det første er kamelbæsj-historien bare en myte, og for det andre finnes det plenty av god hasj i norge.
Jeg blir slått i bakken av hvor mye feilinformasjon som blir spredt i tråder som denne! Se Aaatcho sitt innlegg, han har rett.
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Jeg blir slått i bakken av hvor mye feilinformasjon som blir spredt i tråder som denne! Se Aaatcho sitt innlegg, han har rett.
Vis hele sitatet...
Det er generelt utrolig mye feilinformasjon når det gjelder cannabis generelt. Det beste er nok å søke opp på google, og deretter se etter noen troverdige kilder. Gjerne kryssjekke informasjonen fra de ulike kildene. Et forum hvor alle har hørt litt ditt & datt er ikke alltid det beste. Et forum passer egentlig best for subjektive meninger og hjelp, og ikke rene faktaspørsmål.
Sitat av Marr Vis innlegg


En jay er også ganske koselig å røyke under et tre sammen med venner og Bob Marley.
Vis hele sitatet...
Snodig det der, en får på en måte mer "forståelse" for reggae når en er høy.
Sist endret av mexico; 6. oktober 2011 kl. 16:58.
Mye dårlige svar og feil-informasjon her.

1. Har en bekjent av meg som fyrer en gang i blandt, han sier at hasjn er i blodet i minst to månder etter å ha røyka,
og at man ikke kommer inn i forsvaret om de merker man driver på med/har drevet på med hasj. True?

De tester ikke for THC i blodet i millitæret. De tar blodprøver, men ikke for å lete etter THC medmindre grunn til å mistenke deg.
Og i urin så kommer det ann på forbruket, røyker man kun en jay eller to en gang i f.eks halvåret så skal det være ute av urinen innen en liten uke. Røyker man mye kan det sitte en del lengre.

2. Hva er egentli forskjellen mellom grønt, svart, og brunt?
Forskjellen er hvordan produktet blir etterbehandlet når planten er høstet. Weed er budsa fra planten, hasj er presset trikomer og plantemateriale, usikker på hvordan nøyaktig man lager svart, men vet en måte er å gni krystallene/trikomene i håndflaten til de blir til en liten ball. Rusen varier avhengig av hvilken strain det er laget av, og kvaliteten på produktet.

3. Er det når weedn er fersk, eller tørket man kjenner rusen best?
Fersk weed smaker gjerne litt harskere, river mer i halsen og er vanskeligere å få skikkelig fyr på, så etter min mening er den best curet og tørr.

4. Omtrent hvor mange sånn passe jointer kan man få ut av 1g blanda med tobakk?
det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye du trenger for å oppnå den rusen du vil ha, og kvaliteten på produktet. er man innrøykt så trenger man mer.
Er det bra varer kan det være nok med 0,2g hasj for en som røyker sjeldent.

5. Hvilke bivirkninger kan man få av å røyke hasj? Og evt. hvordan skjule det for venner/familie?
Igjen kommer det ann på forbruket ditt. Røyker man ofte kan man gjerne etter å ha sluttet/ha en pause slite med søvnløshet, svekket matlyst og korttidshukommelse, og konsentrasjonsevnen svekkes. For å skjule hasj-bruk for foreldre og venner burde man ikke la bruker-utstyr stå fremme, brente sakser, rullepapir og tobakks-rusk om man ikke røyker tobakk til vanlig, osv. For å skjule bruk, bruk parfyme/dusje/skifte klær for å skjule lukt, øyedråper (clear-eye funker fint) for røde øyne, ikke la være å svare på meldinger.
6. Hva mener du er den beste måten å ''innta'' det på?
Dette er veldig individuellt, noen liker joint eller pipe som jeg føler kommer mer sigende på deg etterhvert, andre liker bong som kommer raskere og mer intenst, eller bøtte som er enda kraftigere enn bong igjen. Man kan også innta det oralt med mat, da får man gjerne en lengre og litt annerledes effekt, Min personlige favoritt er en god glass-bong.
Sist endret av Juliaan; 6. oktober 2011 kl. 19:42.
Sitat av Lujei Vis innlegg
Hvis ikke jeg tar feil er svart god hasj.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis... Svarting er generelt av litt bedre kvalitet enn den vanlige "kameldritten" men tro ikke at svarting er noen "superhas"j fordi det er den slettes ikke 9 av 10 ganger.

Ville ikke kalt svarting god hasj, heller "mediocre" men det er bare meg:S
Sitat av NewJackHustler Vis innlegg
Ikke nødvendigvis... Svarting er generelt av litt bedre kvalitet enn den vanlige "kameldritten" men tro ikke at svarting er noen "superhas"j fordi det er den slettes ikke 9 av 10 ganger.

Ville ikke kalt svarting god hasj, heller "mediocre" men det er bare meg:S
Vis hele sitatet...
Svart har jeg heller ingen god erfaring med, det er en sjelden gang det kommer noe ordentlig.
Jeg vet ikke hva den dårlige svartingen er men jeg har mine tvil om at '' oljen '' er den vi vil ha, svarting er jo også den typen hasj som er lettest å blande ut med andre ting, så jeg styrer som oftest unna.
Hodeverk forekommer kjappere en lynet på disse typene.
▼ ... flere år senere ... ▼
Lurer på litt. Røyket mye i ca 7 måneder og ble tatt på pissing( av foreldre heldigvid) ble clean på overraskende 3 uker. Kan være pga eg veier 60 kg og er 175 lang. Ble clean og har ikke røyket eller tatt en eneste prøve på over 2 måneder selvom de sa at de kommer til å ta en prøve innimellom. Tenker å kjøpe et gram til helgen pga tror de sier det for å skremme. Er 18 nå og ble tatt når eg var 17.
Sist endret av Meugeir; 7. oktober 2018 kl. 16:08.
Sitat av Meugeir Vis innlegg
Lurer på litt. Røyket mye i ca 7 måneder og ble tatt på pissing( av foreldre heldigvid) ble clean på overraskende 3 uker. Kan være pga eg veier 60 kg og er 175 lang. Ble clean og har ikke røyket eller tatt en eneste prøve på over 2 måneder selvom de sa at de kommer til å ta en prøve innimellom. Tenker å kjøpe et gram til helgen pga tror de sier det for å skremme. Er 18 nå og ble tatt når eg var 17.
Vis hele sitatet...
Så lenge du bor hjemme hos foreldrene dine og de forsørger deg, bør du følge deres regler.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dems hus, dems regler.
Det minste du kan gjøre er å oppbevare det et annet sted enn hjemme hos foreldrene dine. Du er 18 år, så de kan i teorien be deg pakke sakene og flytte derfra om de skulle finne det ut.