Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3208
Hei kjære freaks. Har et lite problem som er nokså irriterende. Når man røyker seg fjern, vil man sitte seg ned med noe godt å tygge på og drikke.
Røyker meg fjern, setter på en bra film og lener meg tilbake. Men under filmen tenker jeg bare på hvordan de har laget filmen, som å se filmen bak kameraene og at alt er bare skuespill. Dette særlig på actionfilmer og tenker; dette skjer jo virkeli ikke i vikeligheten, alt er bare oppspinn. Er noe dritt for jeg vil jo se filmen og leve meg inn i den, bare drite i om det er oppspinn, og nyte filmen.
Høres ganske fuckd eller om dere ikke forstår meg. Hvis noen av dere opplever det samme, si ifra. Vil gjerne ha tips til å bli kvitt dette problemet

Peace n løøv
Ikke se på film? Tenk på noe annet?

Hvordan tror du vi kan hjelpe deg? :P
Helt vanlig. Merket selv at om jeg er fjern å ser film tenker jeg på sjukt mye rart så til syvende å sist har jeg sitti å tenkt mer enn jeg har fulgt med på filmen. Jeg tenker på særs sære ting dog, som hvordan livet til skuespillerne er, hva de har vært igjennom for å være der de er i dag, rakker ned på spesialeffekter, stunt etc.
Det er litt sykt .. Satt å tenkte på nesten akkurat det samme! At jeg ser mer på hvordan filmen er laget, filmatiske virkemidler o.l, fremfor filmens handling. helvettes irriterende.
Min grunn er at jeg har film i media og Kommunikasjon da men.
Så en som ble skutt i en serie jeg ser på as we speak, og tenkte på hvordan det ville vert i realiteten.

Hadde tenkt å lage en tråd om det, så trykker jeg på F5, for å se en godbit her først, og boom, der var du ja.

Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Hvordan tror du vi kan hjelpe deg? :P
Vis hele sitatet...
Would believe that is kindof obvious for you, Cpt. Obvious.

TS: Når man er fjern, tenker man somregel litt "beyond reality", og vil da se spoilers og slikt mye oftere. har skjedd med meg i både våken og beruset tilstand. Kommer ikke på noen spesielle metoder å endre det på, da det er forskjellig for alle.
Fisk er fisk, selvom det finnes mange arter.
prøv å se litt "dypere" filmer. Feks k-pax.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Det er litt sykt .. Satt å tenkte på nesten akkurat det samme! At jeg ser mer på hvordan filmen er laget, filmatiske virkemidler o.l, fremfor filmens handling. helvettes irriterende.
Min grunn er at jeg har film i media og Kommunikasjon da men.
Så en som ble skutt i en serie jeg ser på as we speak, og tenkte på hvordan det ville vert i realiteten.
Vis hele sitatet...
Har nettopp samme problem, nettopp fordi jeg gikk Media og Kommunikasjon for 1-2 år siden.
Merker det spesielt når jeg ser på Supernatural. Tenker spesielt ofte da de skjærer seg med kniv på armen/hånda; "Man kan jo se at den kniven og blodet er fake".
Jævlig irriterende, og angrer faktisk noe jævlig på at jeg gikk linja.
Har ødelagt film opplevelsen betraktelig
Bra jeg ikke er alene når jeg ser dokumentarer om noe virkelig interresangt f.eks om weed, eller om planetene, hvordan jorda ble laget, egentlig alt om universets opprinnelse og oppførsel, det er bare helt vilt å se på!
Dude! Velkommen til andregrads tenking ! Prøv å se litt dypere filmer, det vil virkelig forandre verdenen din.
Tips på dypere filmer da?
Jeg har det sånn hele tiden, selv med virkeligheten. Jeg klarer ikke å leve meg inn i handlingen hverken i livet mitt, filmer eller tv-programmer. Jeg er på en måte stuck i metaperspektiv.
Sitat av shiftnøkkel Vis innlegg
Hei kjære freaks. Har et lite problem som er nokså irriterende. Når man røyker seg fjern, vil man sitte seg ned med noe godt å tygge på og drikke.
Røyker meg fjern, setter på en bra film og lener meg tilbake. Men under filmen tenker jeg bare på hvordan de har laget filmen, som å se filmen bak kameraene og at alt er bare skuespill. Dette særlig på actionfilmer og tenker; dette skjer jo virkeli ikke i vikeligheten, alt er bare oppspinn. Er noe dritt for jeg vil jo se filmen og leve meg inn i den, bare drite i om det er oppspinn, og nyte filmen.
Høres ganske fuckd eller om dere ikke forstår meg. Hvis noen av dere opplever det samme, si ifra. Vil gjerne ha tips til å bli kvitt dette problemet

Peace n løøv
Vis hele sitatet...
Jeg har NØYAKTIG det samme problemet selv om jeg er nykter.
Men merker det spesiellt når jeg er stein. Overskuespill, musikkscoren som er lagt på, kulisser, stereotyper som kommer inn når de skal etc etc

Enkelt og greit driter jeg bare i å se på filmer når jeg er fjern og hører på musikk.

Men jeg har et annet problem når jeg er fjern... som regel blir jeg paranoid så jeg røyker ikke mye, men noen ganger får jeg sinnsykt kick på steinhard musikk og må rydde og støvsuge og styre og blir helt propell mens jeg hører på knallhard metal.

Er jeg et fenomen for meg selv eller finnes det andre som opplever det samme?

Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Jeg har det sånn hele tiden, selv med virkeligheten. Jeg klarer ikke å leve meg inn i handlingen hverken i livet mitt, filmer eller tv-programmer. Jeg er på en måte stuck i metaperspektiv.
Vis hele sitatet...

Kan jo være fordi du vet det er fake ass BULLSHIT!
Og det faktum at noen filmer er sponsa av interesseorganisasjoner for
å påvirke mentaliteten i befolkningen (høres far fetched ut, men det er sant)

It's SO obvious, liksom! Fake motherfucking BULLSHIT!
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Har nettopp samme problem, nettopp fordi jeg gikk Media og Kommunikasjon for 1-2 år siden.
Merker det spesielt når jeg ser på Supernatural. Tenker spesielt ofte da de skjærer seg med kniv på armen/hånda; "Man kan jo se at den kniven og blodet er fake".
Jævlig irriterende, og angrer faktisk noe jævlig på at jeg gikk linja.
Har ødelagt film opplevelsen betraktelig
Vis hele sitatet...
Er det mulig!? Først en tråd som treffer temaet jeg tenker på, så kommer du å treffer spikerhodet. Jeg sitter akkurat å ser på Supernatural!
Så at Dean ble skutt en gang i sesong 3, den episoden han dør 316-ish ganger. Tenkte "det hadde vel ikke sprutet sånn på ekte?"
Sånne scener hvor de overdriver tydelig, typ blod spruter og dårlige scener med tydelige jukeskniver osv tenker vel vi alle over fjern eller ikke fjern.
Har samme problem som deg, gjør det selv hele tiden.

Vist du ikke har allerede gjort det, se på The Mentalist stein. Synes det er så utrolig stoner relatert når jeg selv har røyket!
Cannabis har en tendens til å gjøre deg veldig skeptisk og analyserende. Nok noe av det du opplever
Det største problemet mitt er at jeg uansett må se filmen på nytt senere, for jeg husker ikke en jævla drit.
Har sett "Imaginarium of dr.Parnassus" 2 ganger mens jeg har vært fjern, men husker bare litt av den.
Men jeg bruker uansett ikke å se på tv, elektrisk lys er distraherende når man har røyka.
Jeg ser ikke på dette som et problem i det hele tatt. Denne effekten er i stor grad hva jeg elsker cannabis for. Som Shantibaba sier blir man veldig analyserende av cannabis. Ikke bare analyserer jeg filmer, samtaler, musikk osv, men alt som fanger oppmerksomheten min. En gang når jeg røyka brukte jeg flere timer på å skrive en omfattende analyse av en youtube bruker, og konkluderte med at han var et troll.
Sitat av dumbfuck Vis innlegg
Kan jo være fordi du vet det er fake ass BULLSHIT!
Og det faktum at noen filmer er sponsa av interesseorganisasjoner for
å påvirke mentaliteten i befolkningen (høres far fetched ut, men det er sant)

It's SO obvious, liksom! Fake motherfucking BULLSHIT!
Vis hele sitatet...
No offence, men har du noen kilder på dette?
Sitat av dumbfuck Vis innlegg
Kan jo være fordi du vet det er fake ass BULLSHIT!
Og det faktum at noen filmer er sponsa av interesseorganisasjoner for
å påvirke mentaliteten i befolkningen (høres far fetched ut, men det er sant)

It's SO obvious, liksom! Fake motherfucking BULLSHIT!
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke alle filmer som er "Fake motherfucking BULLSHIT" da .. Mange av dagens moderne filmer har hentet hisotirer fra det virkelige liv.

Og som tidligere nevnt, kilder?
Når jeg ser filmer helt fjern ser jeg på somregel på ansiktsutrykkene deres også åssen de spiller rollen sin.

Syntes dette er ganske gøy jeg. Selvom jeg egentlig har mistet interressen for og se filmer stein. husker jo aldri en dritt av hva som skjedde og lever bare " in the moment " inni filmen. Ender som oftest med at jeg ser filmen igjen dagen derpå viss det var en bra film .
Har skjedd meg med Harry Potter-filmene 3 t.o.m 6. Elsker bøkene, tolererer de første to filmene og de bryr meg ikke hvis jeg setter på dem hvis jeg virkelig ikke orker å ta inn en tyngre film. Når jeg har dratt de neste filmene fjærn så har det gått helt skeis.

I notatblokka mi, entry den dagen jeg fyrte og så HP og Halvblodsprinsen, har jeg to stappfulle sider med kommentarer på ALLE feil jeg har kunnet finne opp i mot hva boken forteller samt endel annen kritikk. Den skulle slaktes på det groveste, notater i margen og henvisninger til sider i boka. Den filmen ble ett voldsomt styr å se. Ikke akkurat en produktiv bruk av en røykekveld.

Gode saker jeg røyka må det ha vært da for jeg er ikke det minste usammenhengende, bare ekstremt kritisk og detaljoritentert. Stemmer i, velg film med omhu!
Dette er ikke uvanlig. Hvis jeg røyker rett før jeg setter meg ned og ser en film/serie hender det ofte at de første 20-30 min er helt bortkastet da jeg sitter og fokuserer på helt andre ting enn faktisk handlingen i filmen/serien... Det kan være lurt å ikke røyke deg balle fjern hver halvannen time men heller røyke litt av gangen men oftere.
Wow er jeg den eneste som ikke gjør dette? Motsatt på meg, blir ekstremt imponert og underholdt av ting som er rimlig lame når jeg er stein. Blir rett og slett 'dummere' tror jeg. Hmm jaja ikke noe jeg får gjort med det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har en tendens til og le meg ihjel av ting som vanligvis såvidt reiser smilebåndene mine. Også analyserer jeg folk.
Vær så snill ikke kall det ett problem.
Dette er neste utviklings grad for din mentalitet.

Gratulerer, du har oppnådd perspektiv. Du oppfatter situasjonen fra 2 sider.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Vær så snill ikke kall det ett problem.
Dette er neste utviklings grad for din mentalitet.

Gratulerer, du har oppnådd perspektiv. Du oppfatter situasjonen fra 2 sider.
Vis hele sitatet...
What this guy said. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem. Det er jo en gave.
Har vel blitt en del sånn til meg og.

Husker når jeg skulle se alle episodene av Smallville, det var noen episoder det klikka for meg.
Grunnen til at jeg så på det er fordi at jeg liker storyen -tennåringsdramaet da ofc, skulle jeg ha laget serien selv, tror jeg det hadde blitt svææært mange forandringer, dog jeg har holdt meg til storyen.
Sitat av shiftnøkkel Vis innlegg
Tips på dypere filmer da?
Vis hele sitatet...
2001 a space oddyssey.

du være fjern før du starter filmen.
Kan gjerne sitte og tenke slik, men er ikke fjern. . . . . . .


..
Når man røyker tenker man ofte ''tanken bak tanken'' ...
Det samme har skjedd med meg. Jeg tror det har noe med alderen og gjøre.