Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1831
Hei alle sammen, har nå brukt Nokia 8110 i 5 dager og her er min erfaring, bruker ikke smarttelefon til vanlig og har vert storfornøyd med min Nokia RM-1111 som jeg har brukt de 2 fåregående årene.

-Predictiv tekst (T9) kan ikke lære nye ord.
-Kan ikke starte ett ord med stor bokstav med predictive tekst, kan heller ikke fullføre ordet med predictive vist man starter med store bokstaver, da må man starte med stor bokstav skrive ordet ferdig bokstav for bokstav så velge predictive for å fullføre setningen, etter punktum må man velge stor bokstav, fulføre ordet for så å velge predictive for å fullføre setningen. Dette gjør funksjonen totalt ubrukelig.
-På tidligere modeller kunne man holde inne en knapp for å få fram tall når man skrev SMS, holdt for eksempel inne 5 i to sek for å skrive 5, nå MÅ man bla seg gjennom skrivemåter med # for å komme til tall så trykke seg tilbake når man skal ha bokstaver, dette stjeler tid vist man bare skal skrive ett siffer.
-Lommelykten slår seg ikke av når jeg skyver dekselet over tastene, har flere ganger på jobb i dag tatt opp mobilen får å se at lommelykten fremdelest er på når jeg trodde jeg hadde slått den av, dette kan være både negativt og positivt alt ettersom men burde uansett vert valgfritt.
-Piltastene kan ikke lenger brukest som snarveier når man er på hjem skjermen, på foregående modeller var høyre, opp, ned, venstre brukt som snarvei til, SMS, "snarveier", kalender og kontakter, dobbelttryk på opp var snarvei til lommelykt. Nå er de ikke lenger brukt til noe som helst.
-Tidligere kom man tilbake til hjem skjermen når man trykte på den "røde telefonen" og man kunne bruke den over til å gå "back" en skjerm, nå må man trykke gjenntatte ganger på den røde for å komme helt tilbake.
-Systemet går generelt veldig tregt og det følest ikke ut som de har hatt en testguppe i det hele tatt, isåfall er de ikke kjent med verken nyere eller eldre Nokia produkter.
-Snake er en katastrofe, på de orginale Nokia modellene som hadde snake kunne kan styre med 4,8,6 og 2 eller 1 og 9, 1 fikk slangen til å gå opp og venstre, 9 fikk slangen til å gå ned og høyre, noe som er ganske lokisk ettersom de sitter oppe til venstre og nede til høyre, nå kan man styre med 4,8,6 og 2 eller 4 og 6 der 4 får slangen til å gå opp, venstre, ned så høyre, 6 får den til å gå venstre, ned, høyre så opp :@

Det er ingenting som gir mening med denne telefonen, hadde gledet meg veldig, er storfornøyd men Nokia 100 og oppover (de nye dumbphonsene, Clas Ohlson, Expert og Elkjøp har solgt i en årekke) selvom de har hatt rom for forbedring har jeg følt at de jevt over ble bedre, dette føler jeg er direkte latterlig og fryktelig iriterende. Har enda ikke fått testet den "nye" 3310 så kan ikke ta den sammenligningen.
Har bare brukt telefonen i fem dager nå, så kanskje det er ting jeg enda ikke har fått med meg eller noe jeg gjør feil, men har irritert meg grønn i hele perioden, det er som om de har tatt alt de dorlige fra tidligere modeller, kastet det i en gryte og presset ut et produkt som ligner på orginalen men følest som en kald dritt i hånden.

Det eneste positive jeg kan si om telefonen er Google maps, det er en funksjon jeg kommer til å bruke når jeg er ute på reise eller tur i skogen, det spørs helt om jeg får inpå ett custom-os som fungerer da.

-utepaanordnes
Sitat av Dough Vis innlegg
Gratulerer med ny telefon.

Konklusjon: Kjøp noe annet
Vis hele sitatet...
Takk for ett konstruktivt og innlysende inspill Dough Kommer til å gå tilbake til Nokia RM-111 Vist ikke det finnest noe custom-os for enheten.
Dette får være en liste til skrekk og advarsel til andre som kanskje vurderer å kjøpe en 8110 4G.
kjøpte samme telefon i sommer, tenkte det var genialt siden det er 4g på den og bruke den som hotspot til smartmobilen min, men den gang ei.. med 400 mah funker ikke batteriet i bruk stort mer enn 1 dag før den trenger lading. Kai OS er ubrukelig, i tilegg til alt det andre du nevner. Helt enig, ikke kjøp!
TILLEGG:
-På kalkulatoren har + og - byttet plass. Siden Nokia begynte å produsere nye "dumbphones" har + vert oppe og - nede, nå er det motsatt (kan ikke snakke for 3110 3g siden jeg ikke har prøvd den enda).
-Når du er i kalkulatoren og trykker på den-røde-telefon-knappen kommer du helt tilbake til hovedskjermen imotsetning til hvordan den knappen fungerer noen annen plass. Så når man er vandt til å bruke den røde-telefonen til å gå bake en karakter når man skriver melding og kommer inn på kalkulatoren og skal gjøre det samme, mister du alt du har jobbet med.

Sitat av Isrsxd Vis innlegg
kjøpte samme telefon i sommer, tenkte det var genialt siden det er 4g på den og bruke den som hotspot til smartmobilen min, men den gang ei.. med 400 mah funker ikke batteriet i bruk stort mer enn 1 dag før den trenger lading. Kai OS er ubrukelig, i tilegg til alt det andre du nevner. Helt enig, ikke kjøp!
Vis hele sitatet...
Fungerte den en hel dag som hotspot eller var det under normalt bruk? Vist ikke jeg leser feil står på mitt batteri at det er 1500mAh
Sist endret av utepaanordnes; 28. januar 2019 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja det er 1500 mah på min også, men skulle tro det var 400 omtrent. Om jeg har den på hotspot en hel dag må jeg lade den på kvelden,uten at jeg bruker telefonen til noe ringing/sms. Når du faktisk bruker telefonen går den tom på null komma niks.. Ble desverre lurt av "25 dager standby" og kikket ikke på hvor lenge den varer under bruk, som står oppgitt 5 timer eller noe bare. KAI os suger også strøm fortere enn teslaen til petter solberg
Sist endret av Isrsxd; 28. januar 2019 kl. 22:39.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Ja det er 1500 mah på min også, men skulle tro det var 400 omtrent. Om jeg har den på hotspot en hel dag må jeg lade den på kvelden,uten at jeg bruker telefonen til noe ringing/sms. Når du faktisk bruker telefonen går den tom på null komma niks.. Ble desverre lurt av "25 dager standby" og kikket ikke på hvor lenge den varer under bruk, som står oppgitt 5 timer eller noe bare. KAI os suger også strøm fortere enn teslaen til petter solberg
Vis hele sitatet...
Kjedelig. Synest de andre "gamle" telefonene derest er så bra og hadde virkelig håpet at dette skulle bli prikken over i`en Fatter ikke hva de tenkte på, uten mye insats kunne dette vert ett fantastisk produkt.
Skal komme med oppdateringer når jeg setter meg ned og ser om det er mulig å flashe ett annet os på telefonen
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Ja det er 1500 mah på min også, men skulle tro det var 400 omtrent. Om jeg har den på hotspot en hel dag må jeg lade den på kvelden,uten at jeg bruker telefonen til noe ringing/sms. Når du faktisk bruker telefonen går den tom på null komma niks.. Ble desverre lurt av "25 dager standby" og kikket ikke på hvor lenge den varer under bruk, som står oppgitt 5 timer eller noe bare. KAI os suger også strøm fortere enn teslaen til petter solberg
Vis hele sitatet...
WiFi (Hotspot) er vel generelt en strømsluker.