Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4213
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Som tittel sier..
Har røykt bøtte i sikkert 15 år nå..
Lurer ikke på å slutte å røyke men slutte med bøtta..
Er somregel hasj det går i og ikke grønt, vet ikke om det fins noen gode vapes enda til det?

Uansett, tar gladelig i mot tips som er sunnere enn bøtta
Hvis du er ute etter kick ville jeg gått for en svær vannbong. Gir kick, men renser røyken noe. Kjøp en med percolator elns. Dette vil være en avvenning til noe mildere, så kan du gå over til mindre bonger eller vape senere.
Sjekk deg for vann på lungene & ta deg 2-3mnd pause før du begynner med jays.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kom tilfeldig over denne her, https://www.youtube.com/watch?v=dCv4wiRVk8U noen erfaringer eller ideer til hva det er som løser det opp ?

https://www.myxedup.com/products/sol...ate-emulsifier
Jeg benytter meg av mulighetn til å spørre om det er noen som kan anbefale vape for hasj. Top end
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Jeg benytter meg av mulighetn til å spørre om det er noen som kan anbefale vape for hasj. Top end
Vis hele sitatet...
Volcano
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kom tilfeldig over denne her, https://www.youtube.com/watch?v=dCv4wiRVk8U noen erfaringer eller ideer til hva det er som løser det opp ?

https://www.myxedup.com/products/sol...ate-emulsifier
Vis hele sitatet...
Det er en emulgator, et stoff som har en fettbindende del og en vannbindende del (hydrofil og lipofil) som så kan løse opp oljen i væske.

Det enkleste er bare å kjøpe produktet du linker til, om ideen var å blande sammen noe selv.
Sist endret av Dodecha; 20. mai 2018 kl. 13:08.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er en emulgator, et stoff som har en fettbindende del og en vannbindende del (hydrofil og lipofil) som så kan løse opp oljen i væske.

Det enkleste er bare å kjøpe produktet du linker til, om ideen var å blande sammen noe selv.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er helt lovlig ettserom det er e juice fra statene, men så lite kostnadseffektivt ut med 0,5 til 1 g på 3-4 ml juice..
Volcano er et alternativ da, skulle gjerne hørt noen som har prøvd det over tid med hasj.. Mye rensing osv i kammer ?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Føler bøtta er mest bang for buck og har vært på den i 10år selv, men det ser jo litt små nærkis ut å ta seg en bøtte i en alder av 30..
Gikk over på vannbong med diffuser og har ikke sett meg tilbake siden.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen som har noe vitenskapelige kilder på skadeomfanget av bøtte/bong vs joint?
Tenker da spesielt på hvor skadelig det er mtp. KOLS etc.
Får jo mest ut av pengene å røyke bøtte/bong, men gjør direkte vondt å trekke fra disse og ender ofte med å chocke i lang tid.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det er helt lovlig ettserom det er e juice fra statene, men så lite kostnadseffektivt ut med 0,5 til 1 g på 3-4 ml juice..
Volcano er et alternativ da, skulle gjerne hørt noen som har prøvd det over tid med hasj.. Mye rensing osv i kammer ?
Vis hele sitatet...
Det står klart og tydelig på pakken at produkter inneholder ikke noe THC eller nikotin og er kun for å emulsjoner av oljer. Det er altså ikke et produkt som er regulert på noen måte.

Hører om folk som bruker hasj på Volcano, tips er visst å ha noen ekstra rister i tilfelle de skulle gå tett, rens de ofte og evt bytt ut posene oftere da de fortere blir gulbrune.
Sist endret av Dodecha; 20. mai 2018 kl. 17:17.
Hva er så denne bøtta? Er det snakk om en gravity bong her?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av steinjente Vis innlegg
Hva er så denne bøtta? Er det snakk om en gravity bong her?
Vis hele sitatet...
Stemmer..
Docheda:
Men tenker helst om de tar det som e juice.. Tror det er ulovlig og hente fra statene...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En overraskende god vape til både pot og hasj, firefly 2.

Har tidligere hatt arizer solo, fornøyd med den, men firefly 2 var faktisk noe annet, fikk et lite kick om man brukte den riktig.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har landet på en midlertidig løsning såfall, bygd på sticky brick teorien..
http://www.stickybricklabs.com/home....egory=21016164
men det er så sykt dyrt, og siden jeg er en kjip jævel så kjøpte jeg heller disse -->
https://www.shopxhale.com/search?typ...omless+14%2F19
https://www.shopxhale.com/search?type=product&q=K-2F-2M
Og en 14 mm isbong , som i teorien skal funke å vape det, nå trenger jeg bare finne reinest mulig butan her til lands..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen som har noe vitenskapelige kilder på skadeomfanget av bøtte/bong vs joint?
Tenker da spesielt på hvor skadelig det er mtp. KOLS etc.
Får jo mest ut av pengene å røyke bøtte/bong, men gjør direkte vondt å trekke fra disse og ender ofte med å chocke i lang tid.
Vis hele sitatet...
Du kan jo tenke deg at de svære trekkene man tar fra bong vs. joint slipper ut enda mer tjære i lungene på en gang. Så man øker sjansene noe høyere for luftveis-sykdommer avhengig av hvor ofte man røyker, antar jeg.

"Disappointingly, waterpipes performed uniformly worse than the unfiltered joint. The least bad waterpipe, the bong, produced 30% more tar per cannabinoids than the unfiltered joint. Ironically, the pipe with the electric mixer scored by far the worst of any device. This suggests that water filtration is actually counterproductive, apparently because water tends to absorb THC more readily than other, noxious tars." (http://www.canorml.org/healthfacts/smokestudy.html)
Denne kilden er fra 1999 vel, men er fortsatt enighet om at man egentlig ikke bør røyke bong for mye utifra andre kilder jeg har lest også. Tror det var en annen studie jeg så som viste at vaporizer er det klart beste, etterfulgt av joint og bong på sisteplass (når det gjelder helse-siden). Når det gjelder bang for the buck er jo joint klart verst.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Du kan jo tenke deg at de svære trekkene man tar fra bong vs. joint slipper ut enda mer tjære i lungene på en gang. Så man øker sjansene noe høyere for luftveis-sykdommer avhengig av hvor ofte man røyker, antar jeg.

"Disappointingly, waterpipes performed uniformly worse than the unfiltered joint. The least bad waterpipe, the bong, produced 30% more tar per cannabinoids than the unfiltered joint. Ironically, the pipe with the electric mixer scored by far the worst of any device. This suggests that water filtration is actually counterproductive, apparently because water tends to absorb THC more readily than other, noxious tars." (http://www.canorml.org/healthfacts/smokestudy.html)
Denne kilden er fra 1999 vel, men er fortsatt enighet om at man egentlig ikke bør røyke bong for mye utifra andre kilder jeg har lest også. Tror det var en annen studie jeg så som viste at vaporizer er det klart beste, etterfulgt av joint og bong på sisteplass (når det gjelder helse-siden). Når det gjelder bang for the buck er jo joint klart verst.
Vis hele sitatet...

Hva om du bruker matolje oppi vannisen, som ett lag oppå vannet? Vil det ha en bedre "helseeffekt"?
Sitat av kongenibergen Vis innlegg
Hva om du bruker matolje oppi vannisen, som ett lag oppå vannet? Vil det ha en bedre "helseeffekt"?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke se for meg. Vil du spare lungene må du nok vape eller holde deg til jointer.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Satt på ebay i natt (farlig) så jeg endte opp med et fullt e nail setup som dette til slutt..
https://www.youtube.com/watch?v=rLOibj0u1hI
Håper virkelig det blir bra quartz banger coil endte det på
Sitat av kongenibergen Vis innlegg
Hva om du bruker matolje oppi vannisen, som ett lag oppå vannet? Vil det ha en bedre "helseeffekt"?
Vis hele sitatet...
Tror jeg ikke hjelper. Noe av problemet er jo nettopp vannet som sannsynligvis ikke hjelper noe særlig på all driten fra røyken utenom å få trekket til å kjennes litt smoothere i halsen. Om noe kan det kanskje hjelpe å få ut mer av tjære og sånn hvis man fyller på med litt varmt vann, tenker jeg. Er ikke særlig bedre å bonge fast enn å røyke sigaretter fast for å si det sånn.
Hvis du i tillegg er skikkelig dårlig på å vaske og bytte vann på bongen samler det seg lett bakterier og i verste fall sopp. Heldigvis er jo kroppen flink til å ta vare på seg selv, men større risiko for luftveisproblemer er der alltid med røyking - spesielt bong altså. En joint eller vaporizer er rett og slett bedre for helsen.
skaff deg en liten dab-rig og en varmepresse så du kan lage rosin. jeg får 35-45% yield med en enkel 500kg presse og 25micron filter. funker også bra i vape, jeg bruker pax 3
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NRKotika Vis innlegg
skaff deg en liten dab-rig og en varmepresse så du kan lage rosin. jeg får 35-45% yield med en enkel 500kg presse og 25micron filter. funker også bra i vape, jeg bruker pax 3
Vis hele sitatet...
Hva tenker du når du sier dab rig ? Man kan fyre dabs i quartz bangers , men når du sier presse. Hvilken er det du sikter til ? Jeg har kjøpt meg en regulerbar rettetang jeg og tenkte bare å fyre det mellom bakepapir.. Men link meg gjerne til noe bedre
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Rull joint? Lag en tørrbong av en tom ølboks? Eller kanskje lage cannabissmør, bak noen kaker, og spis deg stein.