Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1370
Hei, jeg klarte å ødelegge min laptop! Det skjedde tragisk, raskt og jeg har ikke kommet over det enda.

Men det har skolen som pøser på med obliger så jeg trenger en ny en, siden jeg studerer IT trenger jeg at den er god å kode på.

Med det mener jeg ett godt tastatur, god oppløsning på skjemen og at den er mellom 14-16 tommer.

Specs jeg ønsker:

Minst HD skjerm på 14-16 tommer
SSD har jeg, så det er ikke så farlig hva den kommer med så lenge jeg kan skifte.
Godt tastatur
Har en ting for trackpointers, men kan fint leve uten.
8GB+ RAM
Bruker aldri CD/DWD; ingen behov for det
Greit bra batteritid.
God nok til å spille LoL 6 ganger i året (intel HD-grafikk pleier vel å holde for slikt).

Jeg koder hovedsakelgi java men gjør også en del webprogrammering hvor farger er viktig

TAKKER OG BUKKER FOR ALLE SVAR! Spesielt ditt svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Thinkpad X250. Knall sak, lett, godt tastatur, lett å bytte disk, trackpoint, relativt god skjerm, null optisk, god batteritid.
Jeg tittet på den men syntes det var for liten skjerm, med IntelliJ oppe, ett testprogram og dokumentasjon oppe blir 12.5" 1366x768 skjerm fort veldig liten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ajmannen Vis innlegg
Jeg tittet på den men syntes det var for liten skjerm, med IntelliJ oppe, ett testprogram og dokumentasjon oppe blir 12.5" 1366x768 skjerm fort veldig liten.
Vis hele sitatet...
Du får den med full HD om du vil ha det. Elles kan du jo vurdere T-serien om du vil ha litt større laptop.
Sist endret av vidarlo; 8. oktober 2015 kl. 19:28.