Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2052
Hei, jeg og noen kamerater har lenge hatt tanken på å kjøpe ett fest anlegg som vi kan bruke hvis vi skal på fest der vi vet hosten ikke har noe særlig bedre enn logitech pc høyttalere. Samt brukte det selv når vi hoster. Er helst ute etter noen aktive høyttalere så vi slipper stria med forsterker som folk søler øl i osv. Noen som har noen tips i prisklasse opp til 10k, kan sikkert strekke oss litt lengre hvis det blir krise. Ett stort pluss er hvis det er enkelt å drasse med seg. Og alle vet jo at bass er alltid en slager på hjemmefester.
Jeg har selv brukt Blaupunkt Velocity 2Go 5 veldig lenge, før jeg oppgraderte til system audio saxo 30.
Du kan lese en lengre beskrivelse av høytaleren her: http://www.cnet.com/products/blaupunkt-velocity-2go/

Det som er de store fordelene med dette anlegget er:
1) Du kan spille høyt, og bassen er veldig bra!
Lyden er kanskje ikke så veldig mye å skryte av, den er ikke like klar som anlegg over 5k, og er kanskje veldig "farget". Men lyden er langt bedre enn generelle pc-høytalere, og den passer utmerket til fester.

2) Den er portabel
Du trenger bare å plugge den i veggen, og du er klar. Du kan bruke 8XAA batteri, men vil ikke anbefale det hvor batteriene dør etter 10-15 min pga bassen.

3) Den er billig
Jeg betalte 1000 kr for den for 6-7 år siden, tipper på du kan få den for samme prisen.

Eneste problemet er vell å finne den, for jeg tror de har sluttet å produsere den og du må evt. kjøpe en brukt.
Sjekk ut boominator, svært lettdreven omni høyttaler. Klasse D forsterker og kan spille i timesvis på batteri. Funker både utendørs typ stranda, grillfest eller festival like bra innomhus gjerne da i et hjørne for ennå bedre bass. Det er brukt typ PA elementer/horn for å få mest mulig lyd av boominatoren. Men du kan godt velge andre elementer etter egne krav. Da må du dog beregne kassevolum og bassporter slik at disse blir korrekt.

Du kan velge andre elementer, evt. bygge større kasse om du ønsker ennå mer trøkk. Klasse D forsterkerne er overraskende billige.
Strøm er som regel aldri noe problemet ettersom vi har ett ganske greit agregat vi har mulighet til å låne. Sett litt på noe cervin Vega xls215 og den type anlegg. Er kanskje ikke det letteste å drasse seg rundt med. Men så lenge det går inn i en vanlig personbil så er det mere enn godt nok.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Strøm er som regel aldri noe problemet ettersom vi har ett ganske greit agregat vi har mulighet til å låne. Sett litt på noe cervin Vega xls215 og den type anlegg. Er kanskje ikke det letteste å drasse seg rundt med. Men så lenge det går inn i en vanlig personbil så er det mere enn godt nok.
Vis hele sitatet...

Hehe xls 215 og aggregat. Du kan jo like godt ta med deg et helt PA anlegg da.

Før du går all inn på noe som er langt fra portabelt så ta en titt på noen av disse videoene. Den originale boominatoren brukte klasse D 2 x 15 w. 115 db. Det sier noe om effektivitet på både forsterker og høyttalere. Li-ion batterier så spiller du en hel helg. Om du er helt sikker på at du ikke trenger en beach boombox så kan du jo droppe batteriene.

Du kan se mer på facebook.
https://www.youtube.com/results?search_query=boominator

Det er 4 x 12 tommere som spiller rygg mot rygg og 4 horn.
Logitech thx?
http://www.finn.no/finn/torget/annon...h%C3%B8ytalere

Bass på fest er ikke alltid stemmingen, jeg blir mer imponert over anlegg som har kvalitet i lyd (lyd balanse), de med cermian vegas med full bass, vell da foretrekker jeg nesten mobil høytalere.
Anyway, det anlegget jeg linket til har bass, bass bass bass, men ikke så bra til diskant evt lyd balanse, men duger til klassik fest evt festival