Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 29298
Heisann!

Jeg er nok ikke den eneste som er glad i å leke seg på kjøkkenet, da med noen litt finurlige og definitivt usunne kreasjoner! Så, hvilke usunn måltider bruker dere på freak å lage dere?

En av mine favoritter:

1: Varm en stekepanne, hell i en god del (og med en god del så mener jeg virkelig en god del!) rapsolje og vent til den er ordentlig varm.
2: Legg i valgfri mengde brødskiver, stek til de er sprø og gyllenbrune. Hell på mer rapsolje når du skal snu de, målet er at de skal være sprø på utsiden men myk og fet på innsiden.
3: Smør på en god klæsj Nugatti på hver brødskive.

Er ikke til å se bort fra at dette er usunt, men det smaker så ufattelig godt så man kan ikke unngå og elske det! (Nirvana oppnås for min del når jeg spiser dette og har munchies, anbefales!)


Hvilke dryppende oppskrifter liker så du å spise?
ODDI SPESIAL

1. Stek pommefrites i en panne med masse olje.
2. Legg dem på et bakepapir og la dem hvile. Så dryss på salt og pepper
3. Legg dem i en ildfast form
4. Bland inn pølser/Bacon/skinke (stryk det du ikke ønsker)
5. Tilsett masse ost og så tar du dem i en mikro for og smelte osten
Sist endret av Oddiii; 14. november 2013 kl. 00:50.
ArbeidsledigProletar
Tilbered pasta, valgfri, bruker som regel en eller annen fersk variant.
Stek sopp og bacon, masse bacon. Pakk oppi en kartong med fløte og en pakke muggost av valgfri smaksstyrke, jo sterkere jo bedre IMHO, men ikke alle elsker muggost.

Voila. Diggg.
Peanuttsmørbrød.

Peanuttsmør, bacon, bringebærsyltetøy, honning, banan og loff. Smør på godt med peanuttsmør, legg på stekt bacon og en halvskjært banan. Smør bringebærsyltetøy på motsatt loffskive. Klistre det sammen. Steikes i ei panne med masse smør. Ferdig når det er sprøstekt med ei fin brun steikehinne på loffskiva på hver side. Honning tømmes over på slutten.

Snadder.

http://imageshack.us/a/img845/7063/0hkn.jpg
Sist endret av dØlLe dØcK; 14. november 2013 kl. 00:56.
Stekte loffskiver uten skorpe med smør og stekt bacon på.
Om nom.
Sitat av dØlLe dØcK Vis innlegg
Peanuttsmørbrød.

Peanuttsmør, bacon, bringebærsyltetøy, honning, banan og loff. Smør på godt med peanuttsmør, legg på stekt bacon og en halvskjært banan. Smør bringebærsyltetøy på motsatt loffskive. Klistre det sammen. Steikes i ei panne med masse smør. Ferdig når det er sprøstekt med ei fin brun steikehinne på loffskiva på hver side. Honning tømmes over på slutten.

Snadder.

http://063/0hkn.jpg
Vis hele sitatet...
Slår ikke denne http://www.youtube.com/watch?v=BlTCkNkfmRY
Enkelt og greit liker jeg å spise (nå og da) MASSE popcorn. Da går jeg berserk med microen, og lager mange nok ferdigpoppete poser som sikkert holder til ti stykker skrikeunger (som elsker popcorn). Ahhh, popcorn ass!

Greit, det er ikke mat kanskje, men snacks ja. >> popcorn med stor P
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2013 kl. 01:03.
Ikke det jeg skal lage meg nå, jeg er for sulten til noe som tar så lang tid. Men;

Paskas (katter liker whiskas, gutter liker paskas);

Ca 5 dl med Fusilli, kok til det nesten faller fra hverandre. (vannkoker er en god ide, det tar kortere tid)
3-4-500 gram med kjøtt, enten pølser eller tunfisk. Brun/stek i rimelige mengder olje. Gjerne med nok hvitløk til å drepe noen.
Hell Fusillien oppi kjøttet i stekepannen og legg oppå 2-300 gram ost/topping. Mer olje.
Rør sammen, putt i litt fetaost. Gjerne mer olje.
Stek til osten har fått en konsistens du liker. Spis.
kebab;

Pitabrød / anbefales å prøve baguett også
Kjøtt, pleier strimlet svinekjøtt pga pris, biff i gode tider
Salat, kjøper som regel ferdig på butikk
Dressing, type hvitløk

Protip: en pakke med pitabrød inneholder 6 stk, spar halve salaten og halve kjøttet = nattmat i tillegg til middag.



Frokost/lunsj:
Vet ikke hva det heter, men en type ostebrød på rema.
Tilsett ost og skinke (gjerne krydderskinke)
Istede for smør, bruk hvitløksdressing og et lite dryss grillkrydder.


Dårlig gjort å ta opp dette så lenge etter middag.
Trådstarter
Sitat av kjerstin Vis innlegg
kebab;

Pitabrød / anbefales å prøve baguett også
Kjøtt, pleier strimlet svinekjøtt pga pris, biff i gode tider
Salat, kjøper som regel ferdig på butikk
Dressing, type hvitløk

Protip: en pakke med pitabrød inneholder 6 stk, spar halve salaten og halve kjøttet = nattmat i tillegg til middag.



Frokost/lunsj:
Vet ikke hva det heter, men en type ostebrød på rema.
Tilsett ost og skinke (gjerne krydderskinke)
Istede for smør, bruk hvitløksdressing og et lite dryss grillkrydder.


Dårlig gjort å ta opp dette så lenge etter middag.
Vis hele sitatet...

Du kan trøste deg med at mat heldigvis kan spises til alle døgnets tider!


En god dessert (som flere av dere garantert har hørt om!) er forøvrig baconis! Vaniljeis med masse små sprøstekte baconbiter med en dæsj smeltet sjokolade på toppen, meget godt!
Strategien min er ofte å gratinere ting om det trenger en touch av usunt. Ofte bra kombinert med rester, så lenge man har nok ost. Kast gode ting i ildfast form, legg på ost, sett i ovn. Nom.

Enchiladas: Lag tacokjøtt som normalt, men kast i noe tomatlignende (saus, hakkede, hele, whatever) og få det litt seigere ved å spe ut med chilibønner og kjapt frest paprika/løk/random grønnsak før du kaster i ost helt til slutt. Rull i lefser, legg i ildfast form, drukne driten i mer tomatlignende og ost. Kast i ovnen en 20-30min på din favoritttemperatur for gratinering - gjerne mens du gomler i deg restene som ikke fikk plass i formen.

Gratinert tacogryte: Lag gryterett fra pakke som anvist, men hold tilbake 1-2dl vann. Når den er ferdig, tøm den i en ildfast form og pynt kantene med nachochips, tacoplatter eller annet snacks. Drukne driten i ost, sleng i ovnen. Når den kommer ut igjen, sleng på paprika og/eller løk frest i ei panne og jalapeños.
Fudge:

- 200 gram mørk kokesjokolade
-100 gram peanøttsmør
- en halv desiliter kondensert melk

Start med smelting av sjokoladen ved bruk av en glassbolle i et vannbad, rør inn peanøttsmøret slik at du får en uniform blanding før du forsiktig blander inn den kondenserte melken for å unngå klumper.
Hell innholdet i en passende form og sett den i kjøleskapet til den stivner.

Jeg vil anbefale at eventuell topping foregår før den stivner helt, på denne måten forhindrer man at toppingen faller av/synker ned i fudgen.
Hakkede nøtter, kokos og iskremstrøssel er eksempler på hva som kan brukes.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Potetbåter og kjøtt. Kan være schnitzler, løvstek, biff o.l.

Dette er sinnsykt godt uansett hva. Særlig varianten med biff + potetbåter og peppersaus.

Salat er noe kjærringer trenger, skikkelige mannfolk trenger bare kjøtt og poteter. (Ikke helt sant, ikke helt usant.)
Skjær opp en loff i skiver, men ikke helt sånn at loffen deles. Den må fortsatt henge sammen, så det du egentlig skal skjære er dype skår i loffen.

Fyll opp med smør, godt krydder, hvitløk, bacon, skinke også toppes det hele med ost før hele dritten dyttes inn i ovnen. Mmm.

------------------------------------------------------------

Brun loffskiver i panna med smør samt ønsket krydder. Stek så opp tynne skiver av en eller annen ønsket form for kjøtt, samt baconskiver og gjerne løk for den som liker det. Smør begge loffskivene med slik cheddar dipp man finner i taco hylla på de fleste matbutikker, så legger man på kjøtt, bacon og løk. Så skive nummer to oppå der igjen. Nam, hjerteinfartkt!
ØL OG SJOKOLADE IS!
Dette er bare helt fanastisk, en is som har smaken av sjokolade (som de fleste liker) kombinert med øl. Smaken av sjokolade med hint av øl og litt bitterhet, gir isen en mer kompleks og fyldighet i seg.
Man skulle tru at isen var laget med den beste belgiske sjokolade, men i virkelighet er det du som har laget den hjemme på kokesjokolade.
Vil anbefale 70% mørk kokesjokolade eller mokkabønner. Ved bruk av mokkabønner får du litt hint av kaffe som egner seg bra i en sjokolade is.

Hvordan lager du det? Jo, ganske enkelt ta øl og hell det i en kjele. Kok og reduser ølet rundt 20-30 minutter. Selv lager jeg en øl sirup der jeg metter ølet med sukker og koker det inn (kan bruke rørsukker for mer smak). Dette fordi jeg kan lagre det på glass.
VIKTIG: Bruk øl med mye smak i som Bayer, Stout/porter og andre mørkere øl. Billig pils smaker ikke noe så ikke bruk det.

Alt handler om å eksperimentere og finne en smak du liker. En god kombinasjon mellom øl og sjokolade.

Vil anbefale alle å prøve å lage hjemmelaget is, den er så mye bedre en kjøp is i butikk.
Denne bør du bruke toastjern til.

2 brødskiver.
Ha på smør, sjokoladepålegg, og hvitost på begge sidene.
Legg skivene sammen og ha et godt lag med smør på utsiden.
Kjør gjennom toastjernet til fargen er gylden brun.

Denne er mer egnet til mikrobølgeovn.

2 brødskiver.
Ha smør, og brunost på begge sidene.
Kjør gjennom mikrobølgeovnen til osten begynner å smelte.
Ha en god dasj med jordbærsyltetøy på den ene siden og legg sammen.

Om nom nom!
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Jeg har diabetes, så det mest usunne i min matverden, er når jeg spiser en teskje Nugatti for å få opp blodsukkeret mitt igjen. Ah, good times.

Misunner dere innimellom, jævler.
No er det ei god stund sidan eg har ete noko direkte usunt, men:

ing:
200g peanøttsmør
500g Jordbær

Smør jordbær inn med peanøttsmør og et.
1. Dra på Kafeteria
2. Locate Vaffel
3. Locate Soft-is Maskin
4. Beordre Soft-is i vaffel.
5. Drukne i sjokoladesaus som stivner
6. Dø av hjerte-kar med værdens værstingglis.
Selv er jeg veldig fan av amerikanske pannekaker om jeg har fri og verden går sakte.
Jeg bruker ingen oppskrift og lager shitten bare ut fra løse lufta, men kan gi noen hint i riktig retning. Dette er nok til at du blir mer enn mett.


Til røre:
4egg (skill eggehvitter og plommer)
En god scoop hvetemel.
1ts bakepulver
1ts vaniljesukker
En god del smeltet smør(litt mer enn det du tror)
Noe melk (litt mindre enn det du tror)
Litt sukker, bare på faen
Til finishing:
Nok stekt bacon, selv liker jeg sånn cirka en pakke.
Fittemye maple syrup (aunt jemima er merket jeg sverger til, men care)
En god klatt smør

(Du kan sikkert finne en mer "korrekt" oppskrift på nettet, men det er ikke nødvendig)
Så. Pisk eggehvittene stive med en god klype salt.
Alt annet pisker du sammen i en annen bolle, det skal være litt seigt og tyktflytende.
Så vender du inn i de piskede eggehvittene så du får en jevn masse. Trikset er at røren skal være superfluffy; da får du flotte, deilige pannekaker og ikke noe som minner om en stein.
Nå steker du bare røren til pene pannekaker du stabler oppå hverandre får du dynker shitten i lønnesirup, smør og bacon.
Om jeg er superstein liker jeg å strø blåbær på den ustekte siden av pannekaken før jeg snur den. Blueberry-maple-bacon pancakes -> oh yeah.

Nytes best sammen med en bloody mary. Kurerer alt av bakfyll, angst og dårlig selvtillit.
Sist endret av moret; 14. november 2013 kl. 08:31.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Potetbåter og kjøtt. Kan være schnitzler, løvstek, biff o.l.

Dette er sinnsykt godt uansett hva. Særlig varianten med biff + potetbåter og peppersaus.

Salat er noe kjærringer trenger, skikkelige mannfolk trenger bare kjøtt og poteter. (Ikke helt sant, ikke helt usant.)
Vis hele sitatet...
Indeeeed det er en klassiker,

1. finn fram en steikeplate og legg på bakepapir
2. dynk bakepapiret med olje
3. kutt potter i båter
4. ta på grillgkrydder (liker best og bruke piffi)
5. bland det så det kommer matolje og krydder overr alle poetbåtene
6. sett det i ovnen i ca 30 til 45 min
Enjoy !
Nachos er epic.
Fyll en form med nachochips, hell over stekt kjøttdeig/karbonadedeig og bland inn chillibønner. (gjør at retten ikke blir så tørr). Så fyller man selvsagt toppen med masse ost, gjerne cheddar. Cheddar er sykt usunt, men har også en vilt god smak.
Ca no sånt: http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/nachos

Tilbehør kan være tacosaus, hjemmelaget salsa, hjemmelaget guacamole og en ny favoritt her rømme med holidaydip!

http://matbilder.cdn.keymedia.no/4cffa2885aecc6753f620700/q90/Nachos-Detalj-normal-3701-18.jpg
Sist endret av RayMonk; 14. november 2013 kl. 08:40.
banan med skall.. skjær et fint snitt i bananskallet like bred som en sjokoladebit fra freia, skjær et fint snitt i bananen etter det.. så stapper du sjokolade firkanter nedi og surrer folie rundt bananen og griller / stekeovn på grill.. pisk litt kremfløte med sukker og vaniljesukker

fjern folien og skallet , klask over kremem og rasp litt sjokolade over eller ringle over med sjokoladesaus
Skjær bananer i to på lengden, altså at de er lange men tynne, ta dem i en vaaaarm stekepanne med en god del smør, og strø på massssse, og da mener jeg masse sukker og litt kanel og snu og gjenta. Stek til bananene blir brune og sprøe i sukkeret og legg så på masse is og spis. Kanskje ikke det mest usunne her inne men veldig godt (Y)

Ellers er en gammel klassiker å steke bacon for å så steke/riste brødet i fettet som ligger igjen i panna.
Batabusa har ei god oppskrift på fylte paprika som han sikkert kan dele her.
Pleier å hive pariser pizza i steikeovnen, for så å ta bearnesaus på. Høres facked ut, men jævla godt!
Elsker denne tråden!

Skal man virkelig pådra seg et snev av kronisk hjerteinfarkt skal man lage en rett som heter "BaconExplosion"

Suicide by pork fat!
Ugh, når man går på diett er tråder som dette døden. Når jeg skal skeie skikkelig ut spiser jeg en ekstra pakke karbonadedeig med piffi.
1: Stek alt baconet. Du tror jeg sier "mye", jeg sier ALT baconet.
2: Stek pannekaker i baconfettet
3: Smelt smør

Pannekaker med bacon, smeltet smør og blåbærsyltetøy.
Fish and chips. Dette forandret hvordan jeg så på retten. Jeg har aldri fått bedre servert noe sted. Hvis du bare ønsker å lage biff med chips følger du bare oppskriften på chipsen.

http://m.youtube.com/watch?v=Zr3Rrzr...%3DZr3Rrzrv8vU
Carbonara. Spagetti, bacon, egg, parmesan og pepper. Helst med skogsbacon eller noe annet litt tykt, for det avgir masse fett i panna som man kan heller over!
Sitat av luni Vis innlegg
Carbonara. Spagetti, bacon, egg, parmesan og pepper. Helst med skogsbacon eller noe annet litt tykt, for det avgir masse fett i panna som man kan heller over!
Vis hele sitatet...
Ikke glem fløte
Hjemmelaget hamburger av svin eller kylling, masse ost og bacon, dressing og pommesfrites - omnomnomnom
En slags guilty pleasure jeg ikke tør å innrømme for noen er tagliatelle, bacon, og en saus av fløte, brie, hvitløk, og et fuckton med svart pepper. Pepper er viktig her, sausen skal være helt grå pga det. Fettet fra bacon skal helles oppi sausen også.

Når begge disse tingene har kokt ferdig slår jeg vannet av pastaen og blander sausen og pasta i samme kjele. Det er litt viktig, for pastaen trekker til seg en del og blir yummi. Knuser bacon med en gaffel og blander det inn.

Aff, ble sulten nå!
Må bare legge til;

Når dere setter i pizza, har dere merket at noe av osten blir sølt utover platen og ikke er på pizza'en? Den blir sprø og kjempegod.
Så, lite tips jeg pleier for å piffe opp gradiosaen, ta på ekstra ost på skorpen, gjerne "bom" så du får flak av sprø ost.

Alle som har smakt dette når jeg har gjort det har digget det! 100%
Det som går igjen i det som er usunt er: Salt, sukker og fett i store mengder. Gjerne usunt fett. Sier ikke at det er så fælt å spise det en sjelden gang, men tenker man seg om så er det det som går igjen i alt som er usunt.
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Fritert Snickers (4 personer)

Du trenger: 2 dl mel, 1/2 dl sukker, 1 ts bakepulver, 1 egg og 1/2 dl melk og 4 snickers.

Tilbehør: Kokesjokolade, nøtter (peanøtter, mandler, ect.) og 2 dl fløte.

Fremgangsmåte: Frys snickersen i 1 til 2 timer, bland sammen mel, sukker, bakepulver, egg og melk til en kakerøre.
Rull snickersen i røra til den er dekket med ett tykt lag røre. Friter i ca 2-3 min. Smelt sjokoladen, pisk fløta til en rein krem uten sukker, hakk opp nøtter. Rull snickersen i sjokoladen, dekk med nøtter og en god spiseskje krem.
http://bildr.no/view/NEQ2M01x

NB: Jeg er IKKE ansvarlig for eventuelle hjerteinfarkt eller sykdommer!!! (Jeg er seriøs, ikke spis det her mer en 1-3 ganger i året.)
Dobbeldecker pizza:

Du trenger : en random frossen pizza du liker, mer ost, mer fyll etter eget ønske.

Fremgangsmåte: Ta pizza ut av eske, plasseres på rist, ta på ost, ta på nytt fyll som du liker.

Omnomnom
Jeg er veldig glad i all tex-mex, tacobaguette er en av de kjappeste rettene å lage. Du må ha:

-Rå/halvstekt Baguett (jeg foretrekker Eldorado halvstekt)
-Karbonadedeig
-Kryddermiks (foretrekker SantaMaria)
-Salsa (foretrekker OldElPaso medium)
-Gul Løk
-Ost (foretrekker Synnøve eller annen ost med mye smak)

Du deler bare baguetten på langs, den skal ikke kløyves. Så steker du karbonadedeig med krydder og blander inn salsa, dette legges inni baguetten med hakket løk over. Så tykke osteskiver over der igjen.

180 grader varmluft i 10-15 min.


Hvis du virkelig ønsker å brenne kjeften av deg så kan du bruke fersk chilipepper istedenfor løk, eller begge deler. Men alt skal liksom ha plass inni baguetten uten at den revner (da blir det så atalt å spise). Bruk mais istedenfor løk og mild saus hvis du vil ha det mildere.
Sist endret av Totskalle; 14. november 2013 kl. 18:44.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg er veldig glad i all tex-mex, tacobaguette er en av de kjappeste rettene å lage. Du må ha:

-Rå/halvstekt Baguett (jeg foretrekker Eldorado halvstekt)
-Karbonadedeig
-Kryddermiks (foretrekker SantaMaria)
-Salsa (foretrekker OldElPaso medium)
-Gul Løk
-Ost (foretrekker Synnøve eller annen ost med mye smak)

Du deler bare baguetten på langs, den skal ikke kløyves. Så steker du karbonadedeig med krydder og blander inn salsa, dette legges inni baguetten med hakket løk over. Så tykke osteskiver over der igjen.

180 grader varmluft i 10-15 min.


Hvis du virkelig ønsker å brenne kjeften av deg så kan du bruke fersk chilipepper istedenfor løk, eller begge deler. Men alt skal liksom ha plass inni baguetten uten at den revner (da blir det så atalt å spise). Bruk mais istedenfor løk og mild saus hvis du vil ha det mildere.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få gi deg et lite tips når det gjelder ost ? prøv denne her neste gang
Når jeg har lyst på ett raskt, godt og varmt måltid lager jeg alltid toast.

2 skiver (valgfritt brød).
2 skiver ost på hver skive. 4 totalt
1 skinke
passelig med krydder (pizza krydder, pommes frites krydder, piffi).
Litt urter (oregano, basilikum).
Litt smør, gjerne brelett, som man smører litt på utsiden av skiva.
Valgfritt er å ta på litt ketchup.

Sett det sammen og legg brødet i en toast maskin. Har du ikke det, så ta vaffeljern :P Jeg liker å legge skiva i midten *(er ment å være plass til 2 på en gang men jeg legger den på midten). Da blir den klemt litt ekstra mye og det kommer en god og fin skorpe.
Sist endret av BlueSteak; 14. november 2013 kl. 21:21.
Jeg anbefaler alle å teste ut hjemmelagde BBQ-kjøtboller!

min oppskrift:
400g kjøttdeig av det dyret du føler for å spise.
en stor løk
krydder -> ta det du føler for, men husk paprikakrydder
hvitløk
bittelitt melk
en eller to flasker BBQ saus

finhakk løken og hvitløken og bland den med kjøttdeigen, samt ørlite melk. bland også inn krydder. kna dette godt og rull det i så store kjøttboller du føler for.

stek så disse i en panne til de er stekt på hver side og ikke faller fra hverandre. deretter flytter du kjøttbollene til en kjele og heller BBQ saus over. småkok i mellom 10 og 30 minutter.

Du sitter igjen med syyyykt digge kjøttboller hvor selve kjøttsausen er byttet ut med BBQ saus
Sist endret av Membranplan; 14. november 2013 kl. 21:51.
Oi, kom på en greie til jeg har laget ofte, men med utenlandske ingredienser:

-Ferdig skjært cornbread fra Albert Heijn (mange av dere skjønner vel hvor i verden jeg lager dette)
-Dijonsennep med pepper
-Røkt skinke
-En ost jeg ikke husker hva heter.. Ganske myk, men moden. MYE smak.

smør på skivene først, tynt lag sennep, 2-3 skiver skinke, og 2-3 lag ost. 7-8 min i stekeovnen på 200 grader. Da rekker man å smake på den lokale tobakken under kjøkkenvifta når man venter
Egg toast:

Ta en loffskive og skjær/riv hull i midten. Smelt masse smør i stekepanna og gni loffskiva inn, ta derretter ett egg og klekk det og hell innholdet i midten av det hullet du lagde i loffen. Stek på begge sider, tilsett salt/krydder.

Godt med bacon til!
Sist endret av Osteper; 15. november 2013 kl. 00:10.
Noen som har gode forslag til mat(type middag, gjerne mellom-måltider også) som er rik på proteiner og karbohydrater? Helst uten egg.
Er en fordel om det er litt sundt, da jeg vet at det er mye av både proteiner og karbo i f.eks pizza, men det er vel ikke så aaltfor sundt i lengden
Sist endret av Juliaan; 15. november 2013 kl. 05:52.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Fritert Snickers (4 personer)

Du trenger: 2 dl mel, 1/2 dl sukker, 1 ts bakepulver, 1 egg og 1/2 dl melk og 4 snickers.

Tilbehør: Kokesjokolade, nøtter (peanøtter, mandler, ect.) og 2 dl fløte.

Fremgangsmåte: Frys snickersen i 1 til 2 timer, bland sammen mel, sukker, bakepulver, egg og melk til en kakerøre.
Rull snickersen i røra til den er dekket med ett tykt lag røre. Friter i ca 2-3 min. Smelt sjokoladen, pisk fløta til en rein krem uten sukker, hakk opp nøtter. Rull snickersen i sjokoladen, dekk med nøtter og en god spiseskje krem.
http://bildr.no/view/NEQ2M01x

NB: Jeg er IKKE ansvarlig for eventuelle hjerteinfarkt eller sykdommer!!! (Jeg er seriøs, ikke spis det her mer en 1-3 ganger i året.)
Vis hele sitatet...
Resultat? Nydelig. Anbefales, men dette er definitivt SVÆRT kaloririk mat. Burde nok ikke spises mer enn en gang i halvåret eller lignende.

I trådens ånd vil jeg anbefale Paula Deens youtube-videoer. For eksempel denne hvor hun friterer ostekake.
Anbefaler på ingen måte å lage noe av det hun lager dog. Hun er talsperson for diabetesmedisin i dag. Men gøy å se på!
Noe som er relativt enkel og godt er diverse makaronibaserte gratenger. Typ makaroni, hvit saus, kjøtt (pølse, kjøttdeig, salami, bacon, skinke, alt ettersom hva du har) og en shitload med ost i ildfast form i ovnen.
Jeg smører nugatti, putter på noen små marshmallows og oreo kjeks imellom to loffskiver som jeg deretter steker i panne med massevis av smør. Nam nam!