Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2429
Følg denne formen når du poster anbefalinger:

Navn: Terraria
Format: iPhone
Sjanger: Byggespill
Hvorfor er det morsomt? Det begynner som et veldig rart og kjedelig digger-spill, men etterhvert som du lærer deg hvordan spillet fungerer, så blir du besatt av å mine gull, demonite og de andre verdifulle mineralene du trenger for å komme lengere i spillet. For å kunne grave mer. Så du graver for å kunne grave mer. Det er helt absurd og det er egentlig ikke noe mål med spillet, men fy fader som det fungerer.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Minecraft

Navn: Kingdom Hearts: Frontiers
Format: iPhone
Sjanger: Tower Defense
Hvorfor er det morsomt? Et av de beste Tower Defense-spillene på markedet. Smooth grafikk, god vanskelighetsgrad, masse oppgraderingsmuligheter og veldig brukervennlig.
Terningkast: 6
Last ned hvis du også liker: Andre Tower Defense-spill.

Navn: Conquest
Format: iPhone
Sjanger: Strategi
Hvorfor er det morsomt? Utrolig enkel Risk-klone. Ikke masse fancy greier, bare en barebones versjon av Risk. Eneste forskjellen er at du kan endre selve kartet til en rekke forskjellige varianter.
Terningkast: 6
Last ned hvis du også liker: Brettspillet Risk.
Sist endret av nso; 10. april 2019 kl. 00:03.
Navn: Modern Combat 4:Zero Hour
Format: iPhone/Android
Sjanger: Fps
Hvorfor er det morsomt? Et fps som jeg synes ligner veldig mye på Call of Duty. Spillet har en grei campaign, men det er multiplayer som er det beste her. Prestige, perks og millitary support er her også.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Skytespill.

Verdt å nevne at 5'ern kommer nå snart.
Navn: Plague Inc.
Format: iOS og Android (Finnes i enklere versjon for Windows og OSX)
Sjanger: Strategispill
Hvorfor er det morsomt? Målet med spillet er å utslette menneskeheten. Hvordan? Jo, man er en sykdom! Man velger hvor man skal starte, hvordan man sprer seg, hva slags symptomer du gir og hva slags type sykdom man er. Det er faktisk et ganske bra strategispill hvor man ikke kan bruke den samme strategien hele tiden.
Vil du være en usynlig sykdom som smitter alle, for så å utvikle deg til det mest dødelige viruset noensinne? Gjør det. Vil du drepe alle som prøver å stoppe deg, kan du gjøre dette også.
Terningkast: 5
(Tror spillet koster 7 kroner i både appstore og google play)
Sist endret av PerPerPerPer; 29. september 2013 kl. 20:47.
Navn: Catan
Format: iOS, Andorid, Blackberry
Sjanger: Brettspill
Hvorfor er det morsomt? I Catan er brettet en øy bygd opp av heksagoner. Hver heksagon har en tilfeldig generert ressurs og et tall. Her gjelder det å kapre land med gode tall og viktige ressurser (f.eks Wood med tallet 8, eller Stone med tallet 6). Hver gang man kaster terningene (2 stk.) får man ressursen tilhørende dette tallet om man har bygd et hus der. Målet er å bygge hus i gunstige posisjoner og oppgradere disse, bygge veier mellom husene, sabotere for motspillere, og rett og slett opparbeide seg nok poeng til å vinne runden.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Risk, Agricola og andre brettspill


Navn: Lux DLX 1 & 2
Format: iOS, Andorid
Sjanger: Brettspill
Hvorfor er det morsomt? Lux er akkurat som brettspillet Risk, bare mer optimalisert for små håndholdte skjermer.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Risk
Sist endret av Brassman; 29. september 2013 kl. 22:24.
Navn: Can you escape
Format:Android (usikker ang iOS)
Sjanger: pek og klikk
Hvorfor er det morsomt? Brettene er bygd som forskjellige rom, og det er alltid en heisdør på andre siden av rommet. For å komme inn dit og ta heisen opp til neste level må du finne hint, koder og verktøy. Det setter hjernen litt i gang. Starter enkelt, før det blir litt vanskeligere, man blir flinkere til å memorere enkle tallrekker, farger osv. Morro.
Terningkast: 5

Last ned hvis du også liker: å bli hekta på å komme deg videre og føle deg smålur
Navn: Beastie Bay
Format: Android
Sjanger: Adventure/Rpg
Hvorfor er det morsomt: Du starter med en mann og ett kjæledyr for så å bygge deg oppover. Du kan fange skapninger og det er avhengighetsskapende.
Terningkast:5
Last ned hvis du også liker : Pokemon (Trenger jeg å si mer?!)
Sist endret av Hydroide; 30. september 2013 kl. 08:10.
Navn: Simple Rockets
Format: Android og iOS
Sjanger: Simulator
Hvorfor er det morsomt? Fint lite spill som man kan spille i en evighet. Man har store muligheter til å bygge en raketten som man ønsker og fysikken er veldig fin. Det er mulig å gå i bane rundt ulike planeter samt å lande fatøyet.
Terningkast: 6
Last ned hvis du også liker: Kerbal Space Program
Navn: Clash of Clans
Format: iOS
Sjanger: Strategi
Hvorfor er det morsomt? Egentlig så hater jeg slike spill hvor man får egne ressurser som kan kjøpes for penger, men man trenger de ikke for å spille. Konseptet minner litt om div facebookspill hvor man kan betale for å få fortgang på ting. Selve spillet er strategi hvor man bygger opp en by og angriper folk for å få ressurser. Konseptet er veldig enkelt, men min personlige mening er at det er det beste spillet i sin sjanger.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Kommer ikke på noen liknende i farten.
Navn: Pixel Dungeon
Format: Android
Sjanger: Roguelike
Hvorfor er det morsomt? Utforsk 25 random genererte levler. Sloss mot bosser som enten mage, warrior eller rogue. Finn items, kast spells, unngå traps, finn hemmelige dører og rom, kjøp ting for penger, skaff deg bedre rustning, drikk potion, skaff deg mat og finn the Amulet of Yendor. Når du dør må du starte fra level 1.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Nethack og andre roguelikes.
Sist endret av Mith; 30. september 2013 kl. 12:54.
Navn: Bloons TD 5
Format: iOS/Android
Sjanger: Tower Defense
Hvorfor er det morsomt? Okay. Pakket med aper som besitter ulike typer ordinære, automatiske og nukleære våpen, er dette et spill som hovedsaklig går ut på å hindre Bloonsene (ballonger i ulike former, ofte bestående av flere ulike lag som har ulik styrke/tåler ulikt artilleri mot seg) i å komme seg gjennom banen uten å poppe. Hver ape, eller tårn, har to oppgraderingsveier som muliggjør nye våpen og evner. Man kan og kjøpe såkalte spesialagenter for de vanskeligere nivåene, eller hvis man bare vil være på den sikre siden. Eksempelvis et Rasende ekorn, som kaster nøtter og ellers utviser... vel, rasende atferd. Når man først har begynt å spille vil man nærmest bli dratt mot å fortsette for oppdage alt hva apene har å by på av slagkraft.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Andre tårnforsvarsspill eller aper med våpen

Legger ved et lite utvalg av screenshots:

http://i43.tinypic.com/2z6icls.png
Meny for valg av baner
http://i40.tinypic.com/2prgydc.png
Piratape
http://i44.tinypic.com/2e1ww7o.png
Boomerang-kaster

Spillet koster "dessverre" et sted mellom 10-15 kroner, men er til gjengjeld et gjennomført mobilspill med flere timers underholdning for de gangene når tiden går sakte.
Navn: Kingdom Rush Frontiers
Format: iPhone
Sjanger: Tower defense
Hvorfor er det morsomt?
Tower defense er en av de mest avhengighetsskapende sjangrene jeg vet om. KRF(haha) er ikke bare på lik linje med de beste TD spillene jeg har spilt, det er det mest underholdende mobilspillet jeg har.
  • Grafikken er leken og detaljert
  • det er mengder av tårn og oppgraderinger
  • 48 unike fiender.
  • Skill tree med 30 oppgraderinger
  • Diverse heroes med eget skill-tree og abilities
  • Achievements
  • BOSS FIGHTS!!1
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=e0LlRaJrb0I
Terningkast: 6
Last ned hvis du også liker: Bloons TD, eller bare TD generelt.
Sist endret av Quasar; 9. oktober 2013 kl. 19:10.
Navn: I Dig It
Format: iPhone
Sjanger: Tidsfordriv
Hvorfor er det morsomt? Du styrer rett og slett en gravemaskin, målet er å skaffe ressurser som gull og forskjellige metaller for å bygge opp maskinen din og bli så rik som mulig.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Tidsfordriv

Navn: Jelly Splash
Format: iPhone
Sjanger: Hjernetrim
Hvorfor er det morsomt? Du skal dra linjer mellom like "Jellys" for å løse forskjellige situasjoner. Mye likt som Candy crush, men endel mer komplekst og også veldig koslig med de små jellyene.
Terningkast: 5
Last ned hvis du også liker: Candy crush
▼ ... noen uker senere ... ▼
Navn: Tiny Tower.
Format: iPhone/Android/Windows Phone
Sjanger: Tja, timewaster?

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=lMWfy3d0Zd0

Tiny Death Star er en Star Wars-spinoff av Tiny Tower og selv om det ser ut av traileren som at det er mye acton, videoer og skyting med laserpistoler, så er det ikke det. Det går ut på det samme som før, bygge etasjer, få tak i arbeidere, fylle hyllene osv. Det nye er at man kan bygge kjellere, såkalte Imperial Floors, hvor man bygger ting som kan hjelpe en videre, men jeg er ikke kommet langt nok til å finne ut eksakt hva dette fører til i lengden. Av andre nye ting er at det en sjelden gang kommer en liten animert videosnutt som viser en hendelse i en av etasjene, f.eks at Chewbacca møter et spøkelse og blir redd. Sånne småting altså. Grafikken er heldigvis i samme stil som Tiny Tower, men det meste ser penere og mer forseggjort ut.

+ Penere, fin musikk og artige SW-lydeffekter
+ Man kan redusere byggetiden på hva som helst med et minutt hver gang man flytter en person dit i heisen
+ Imperial floors
+ Nye VIPs som gjør andre ting enn i TT.
+ Keiseren gir deg missions som igjen gir credits.

- Spillet er MYE kjipere med å gi gratis bux i forhold til forgjengeren. I Tiny Tower kunne man få bux når man fylte opp en butikk fullstendig og en gang i blant når man fraktet en person til rett etasje. Det får man ikke lengre. Så vidt jeg kan skjønne får man kun gratisbux når man blir bedt om å finne en person, og det skjer ikke ofte. En gang i kvarteret, maks. Man får også en bux for hver nye etasje. Nå trenger man jo egentlig ikke bux med mindre man er voldsomt utolmodig, med unntak av å kjøpe nye heiser, og det kommer til å ta lang tid i dette spillet.
- Det virker på meg som om butikkene går raskere tomme enn i TT, altså at de har færre varer inne. Dette gjør at man må sjekke innom spillet oftere. Det kan dog hende at jeg har vært “uheldig” med mine butikker.
- Å kjøpe bux er veldig dyrt. Bare å kjøpe bux til å få heis nummer tre koster en femtilapp, og da tør jeg ikke tenke på hvor mye den dyreste heisen kommer til å koste. Men, man trenger jo ikke kjøpe ting, men bare ta tiden til hjelp. Dette er uansett ikke et spill som er ment å spilles timesvis sammenhengende uansett.