Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2837
Om jeg bruker feil ord i forhold til hack/crack. Beklager

Uansett. På jobben har vi en frankeringsmaskin, og hvert gang posten endrer porto så skal leverandør ha oss til å betale ca 1000kroner for at frankeringsmaskinen skal skifte porto. Dette gjøres av ukjente grunner manuelt via et kort, og ikke automatisk via en internett oppdatering(maskinen er online).

På dette kortet er det en eller annen fil, og jeg regner med at om jeg kjenner innholdet på denne filen, og har utstyret som trengs så bør det ikke være noe problem å selv lage et slikt kort og dermed selv endre porto på maskinen.

Kortet er vel et slags "smart card" og har chip på størrelse med den man finner på visa kort. Tviler på at det er snakk om mye kryptering, men hva vet vel jeg.

For ordens skyld så tviler jeg på at utførelsesn av dette kan kvalifisere som lovbrudd. Er tross alt samme porto som skal betales OG jeg kutter ut leverandør og blir selv leverandør av porto endrings kortet
Det er fryktelig enkelt å implementere relativt trygge protokoller ved bruk av smartkort, så det ville ikke overraske meg om protokollen mellom kort og maskin ikke er helt rett frem.

Videre så kan du vel også være ganske sikker på at det bryter minst en avtale, om ikke en eller flere lover å tukle med en frankeringsmaskin...