Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5788
Aldri tatt noe form for tatovering før, så dette kan jo bli morsomt. (!)

Det jeg lurer på er om noen har erfaring fra Malorca (Gode eller dårlige) Sånn at jeg har en pekepinne på hva jeg må styre unna etc. Har lest den store tatoveringstråden så vet jo sånn ca. hva jeg bør se etter osv.

Noen som vet noe om pris i Malorca sammenliknet med Norge?
Skal ha skrift på armen, altså nesten fra pulsåren og litt oppover. Ikke helt bestemt meg for hvor stort enda.

Takker for alle tips og svar
Er ikke sikkert det kommer på så mye mer enn tusen her i Norge, avhengig av hvor lang tid det tar.
En jeg kjenner tok tattoo i bulgaria og fikk en alergisk reaksjon eller noe, det ble ingen større komplikasjoner, men jeg ser for meg at dersom det skulle oppstå problemer. Er det kulere hvis man kan stikke innom stedet man har tatt den, for og kanskje få hjelp. Du kan spare penger på å tattovere deg i utlandet, men er det værdt det?
Sist endret av Veggen; 24. februar 2010 kl. 22:40.
Trådstarter
Nei, er akkurat det om det er verd det.. Er desverre sånn at tatovøren her i byen jeg bor i er kjent for å komme høy på jobb, kan være ganske brå i kjeften osv.. Er ikke så kult å bli tatovert av en sånn fyr heller Har også hørt at han er ganske dyr, men er jo mulig å høre med han om pris etc.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Tatover deg i en annen by, da? Ser ikke helt problemet. Du kan dra til Mallorca for å tatovere deg, men ikke f.eks. Oslo?
Jeg ville satsa på å få det gjort innenlands, da vi har mange lover som beskytter forbrukerne + at det kanskje er litt mindre shabby...
Går da vel like bra å ta den i Malaroca, det er ikke Sudan akkurat. Mange nordmenn tok tattovering i Thailand, og alle ble fornøyde og friske =)
Syden ville jeg virkelig styrt unna.. spesielt de sjappene som overlever på turistkunder. Google litt etter sjekklister som du bør notere deg i studioet. Det er veldig mye som kan gå galt med en tatovering, og det er utrolig leit om det skjer.

Hvis du er fra Hordaland kan du vel bare dra til Bergen. Skulle tro det var noen sjapper å velge mellom der. Hadde heller gjort det og betalt litt mer for å være sikker på at resultatet blir bra. Om du får en ræva tatovering eller en infeksjon pga dårlige sanitære forhold, så er det jævlig kjipt. Selvfølgelig finnes det sikkert bra tatovører i syden også, men er bare skeptisk til de på de verste charterstedene.
Sist endret av moncler; 25. februar 2010 kl. 01:20.
Oslo har mange tatto steder, House of pain (tok selv min der), bare for å nevne et, men søk på google, det er masse i Oslo.
Sist endret av Veggen; 25. februar 2010 kl. 01:27.
Jeg tog i magaluf skrev sola på leggen på en plass som heter Enigma meget dyktige folk, plassen var renslig og de hadde steriliserings utstyr, så anbefaler det på det sterkeste ligger i palma nova, 20 min å gå fra magaluf sentrum
Trådstarter
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Tatover deg i en annen by, da? Ser ikke helt problemet. Du kan dra til Mallorca for å tatovere deg, men ikke f.eks. Oslo?
Jeg ville satsa på å få det gjort innenlands, da vi har mange lover som beskytter forbrukerne + at det kanskje er litt mindre shabby...
Vis hele sitatet...
Altså, jeg drar jo ikke til Malorca for å tatovere meg? Er snakk om en sydenstur, ikke en tur for å tatovere meg. Det er bare en av de tingene jeg har tenkt å gjøre mens jeg er der Men ja, med ettertanke så har jeg planer om å gjøre det innenlands av flere årsaker! Å da er det sikkert ikke så lenge til jeg skal heller
maggii; om du er lur, så tar du tatoveringen i GOD tid før du drar til syden, så den har grodd helt før den blir utsatt for sterk sol. (ca 3 mnd) ellers kan den bli veldig solskadet.. og husk også og alltid beskytt den med høyere solfaktor enn du bruker ellers på kroppen. kjøp en liten flaske det er hvertfall spesielt viktig om du skal ha farger i tatoveringen.

Hva er det du skal tatovere, og hvor?
Sist endret av moncler; 25. februar 2010 kl. 09:51.
Sitat av moncler Vis innlegg
Hva er det du skal tatovere, og hvor?
Vis hele sitatet...
Sitat av maggii
Skal ha skrift på armen, altså nesten fra pulsåren og litt oppover.
Vis hele sitatet...
.
.
Ups. My bad :-)

Okay, kan komme med et råd siden du skal ha skrift; tenk STØRRE enn hva du egentlig har planlagt. For liten tatovering = sjanse for at den blir dårligere er stor. Dessuten vil de fleste som har tatovert noe minimini på armen angre i senere tid og ønske den var bittelitt større. Så, tenk stort rådfør deg selvfølgelig med tatovøren. De er profesjonelle og har mange gode meninger og synspunkter.
Sitat av moncler Vis innlegg
Ups. My bad :-)

Okay, kan komme med et råd siden du skal ha skrift; tenk STØRRE enn hva du egentlig har planlagt. For liten tatovering = sjanse for at den blir dårligere er stor. Dessuten vil de fleste som har tatovert noe minimini på armen angre i senere tid og ønske den var bittelitt større. Så, tenk stort rådfør deg selvfølgelig med tatovøren. De er profesjonelle og har mange gode meninger og synspunkter.
Vis hele sitatet...
Tenk heller på hva man ønsker seg, det er din egen kropp og 100% din mening om hva du skal tatovere. Problemet med "man skulle ønske man tok en større tatovering", er jo i realiteten ikke et problem, da det å fylle på/tatovere mer overhodet ikke er noe problem.
Selvfølgelig er det hennes kropp og opp til henne, men det er jo i realiteten et problem om hun tatoverer en en setning med kjempesmå bokstaver og vil ha større senere. Hvordan skal du få de større da tafsern? Det vil jo ikke fungere..
Jeg og 2 andre tok tattovering i Mallorca.

Jeg og ène personen tok relativt små tattoveringer, imens person nr. 3 tok en litt større en med farger i.

Vi som tok små tattoveringer hadde ikke noe problem i ettertid, og tattoveringene ble ganske bra, imens person nr. 3 fikk litt problemer i etterkant med reaksjoner, men tattoveringa ble bra og reaksjonene gikk bort etter en tur på apoteket og èn mnd med påsmøring av noe salve.
Tok tattovering på malta, funka fett det tok en i norge for ca.1 år siden, merka ingen forskjell på kvalitet, sikkerhet osv.
Når jeg tok tatovering i Mallorca, var det proffesjonelt og jeg har sett mange sjapper i Norge som er værre. Tatoveringen har vært fin den, om jeg ikke har klødd så mye på skorpa... Hugser ikke hva sjappa het, men det var i hvertfall i Alcudia. Ta den nærmest mulig den dagen du har avgang til Norge igjen.