Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 939
Hei, er det noen som vet om modem logger hvilke nettsider man er inne på, hva som nedlastes, hvilken type pc som er benyttet og tidsrom?
Kommer helt an på hvilke type "modem" du tenker på.

Vanlige modem er bare moduleringsbokser for den relevante linjen du skal ha inn, f.eks vha kabelnettet eller ADSL modulering. (hence modem).

Men sånn logges hos ISP uansett.
isp logger, normalt alt web siden osv.. + tilkoblinger du har laget, lyse.net lagrer alt i 2-3mnd eller noe, selv om dem ikke har lov til det.

selve routern du har logger normalt bare ting som går mot din router, eks login til den, mac som er koblet til osv (ikke selve trafikken) dem har normalt bare 4-32mb flash disk space(ram,jfs disk), så umulig å logge mer enn bare små ting.
Sist endret av ranvik; 8. oktober 2009 kl. 23:51.
Takk for bra svar. Hva er egentlig ISP?
Internet Service Provider.
Eller din internett leverandør med andre ord
Sitat av ranvik
isp logger, normalt alt web siden osv.. + tilkoblinger du har laget, lyse.net lagrer alt i 2-3mnd eller noe, selv om dem ikke har lov til det.
Vis hele sitatet...
Såfremt det står i kontrakten man signerer med Lyse, så er det vel strengt tatt ikke lovbrudd fra Lyses side? Dog i Lyses vilkår fant jeg ikke noe konkret informasjon angående det aktuelle utsagnet.

Alt jeg vet er at Get som er min ISP ikke lagrer logger over brukerens forbruk/ip-adresser ol (såfremt de ikke har din linje på overvåking, noe som skjer i de fleste tilfeller da kunde mener han ikke får linjehastigheten han ber om. Da er det som regel kun overvåking over signalverdier (upstream/downstream verdier, signal-to-noise ratio etc.) AFAIK!=)).
http://www.digi.no/781082/lyse-boyer...tilsynets-krav , ALLE isp har på log.
noen logger alle tilkoblinger, andre logger alle web siden osv.. men alle har log, selv om dem ikke sier det like høyt.

i dag så er den som logger mest telenor :-)
av erfaring er det desto mindre isp desto mindre loging (finnes untakk)
"Datatilsynet pålegger nå alle internettleverandører å slette persondata etter tre uker."
kilde: http://hjelperdeg.no/index.php?optio...news&Itemid=32

Nå vet jeg dog ikke hvor mye man kan stole på dette.

Men ja, du har nok rett i uttalelsen at alle ISP lagrer logger. Angående hvor lenge loggene blir lagret får være en annen diskusjon. Beklager utsagnet mitt.
Sist endret av JMR; 13. oktober 2009 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.