Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2753
Hei.
Her kommer amatøren og plager dere igjen. Jeg vet jeg ikke er connectable, og jeg vil gjerne bli det, slik at andre kan laste ned fra meg også. Vil ikke være snylteren som bare laster ned!

Noen som kan hjelpe meg? Har en zyxel router/modem(multimodem) fra telenor. Og trenger gjerne litt hjelp i detaljer. Portforwarding er helt umulig å forstå seg på:O

Mvh
Mats
Simple!

Du finner porten i din torrent-klient. Gå så på http://YOUR_GATEWAY_IP_HERE, finn deretter port forward, eller gaming, eller liknende. Skriv inn portnummer og velg 'TCP'. Skriv så inn ip-adressen din (ipconfig i cmd), eller din mac-adresse (ipconfig /all i cmd).

Edit: I did some googlin' :
http://moya.zyxel.no/multimodem/NAT_v01.pdf

Aner ikke om det er korrekt router, men regner med det er noe liknende GUI på alle.

Edit2:
http://www2.online.no/kundeservice/v...00-porter.html
Sist endret av prenix; 6. oktober 2009 kl. 22:07.
Ok. Tusen takk Skal prøve det nå!

Ehm, glemte en ting Hvor i Utorrent finner jeg porten?:P
Sist endret av mgo1990; 6. oktober 2009 kl. 22:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Options -> Preferences -> Connection
Options -> Speed Guide. Står nederst i det vinduet.
Jeg har fiksa det nå. Men på torrentsiden min står det at jeg fortsatt er "IKKE connectable"...:S

Fikk satt "Port start: 1111 Port End: 61934" 'End er det som står på utorrent..
Sitat av mgo1990 Vis innlegg
Jeg har fiksa det nå. Men på torrentsiden min står det at jeg fortsatt er "IKKE connectable"...:S

Fikk satt "Port start: 1111 Port End: 61934" 'End er det som står på utorrent..
Vis hele sitatet...
Har du satt statisk ip paa pc´en?
Hva betyr det?:P Hvordan gjør jeg det?


I command: Medietilstand: Medium frakoblet
Sist endret av mgo1990; 7. oktober 2009 kl. 01:22.
Jeg prøvde alt det. Fulgte portforwarding instruksjonen slavisk. Men det endte med at jeg ikke fikk nett. Så måtte sette innstillingene til "automatisk". Det stod der at det kunne hende man skrev feil dns. Men det var jo det som stod i cmd. Må jeg ringe telenor og spørre da?
Sitat av mgo1990 Vis innlegg
Jeg prøvde alt det. Fulgte portforwarding instruksjonen slavisk. Men det endte med at jeg ikke fikk nett. Så måtte sette innstillingene til "automatisk". Det stod der at det kunne hende man skrev feil dns. Men det var jo det som stod i cmd. Må jeg ringe telenor og spørre da?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan ringe telenor.

Det er mindre lurt å åpne 'alle' porter, så ha heller èn spesifik port åpen.
På torrent-siden så tar det litt tid før statusen med 'connectable' oppdaterer seg.
Ok. Så hvis utorrent er port 6555 Så burde jeg åpne 6554-6555?
Sitat av mgo1990 Vis innlegg
Ok. Så hvis utorrent er port 6555 Så burde jeg åpne 6554-6555?
Vis hele sitatet...
6555 - 6555
Trådstarter
51 1
Ok, tusen takk Eneste problemet nå er DNs-feilen jeg får:/
Hvilken DNS-feil ? Ifra tilkoblingen din? Mot din ISP?
Trådstarter
51 1
Står på portforwarding at hvis jeg ikke har nett etter at jeg har fulgt alt på siden, så har jeg feil DNS.
Har telenor og samme modem som deg.

Du trenger ikke stresse så mye for å bli connectable. Det er porter som er åpen som du kan bruke. Du må bare finne hvilken.

Hint: 30000 - 40000

Og en annen ting; Alle som er connectable kan laste ned fra deg. Jevnt over de fleste private trackers så er vel 80% connectable så du trenger ikke bekymre deg for å være en snylter.
Trådstarter
51 1
Jeg brukte UPNP istede. Var veldig mye greiere:P Men takk for alle svar