Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 13966
Noen som vet om Usenet funker bra og om det er verdt å abbonere på?
http://usenet.net
Jeg mener det kommer an på hva du skal bruke det til. Personlig sitter jeg med den erfaring at Rapidshare har mer "snacks" på servere og er kanskje størst når det kommer til fildeling. Megashare kommer på en finfin andreplass. Kan tilby større filer, men ikke så mye på serverene.

Jeg vet at mange på forumet her foretrekker news, men jeg skjønner ikke helt hvorfor.
Sist endret av reklame; 8. desember 2008 kl. 16:45.
Rapidshare er en tilbyder, mens usenet er et netverk.
Rapidshare er billigere, men sliter med at filer blir slettet ved rapportering av pirat-materiale...
Usenet har ikke dette problemet så vidt jeg vet.

Det hele blir et definisjonspørsmål mellom en billig tilbyder hvor du kan få tak i nesten alt dersom du er medlem av gode warez forum med flere "mirrors" til rapishare-linker.
Eller du kan velge det litt dyrere, lukkede nettverket usenet, hvor du må være avhenging av "0 day trackers" for å få de nyeste filmene.

Jeg personlig betaler ikke et øre, fordi jeg bruker torrents og russiske ftp-servere.
Personlig bruker jeg rapidshare og warez-bb. Det er en perfekt kombo føler jeg. At rapidshare sliter med raportering, tror jeg er litt oppskrytt. Det er svært skjelden jeg kommer over døde linker, hvertfall på warez-bb.

Jeg betaler noen ører fordi jeg vil ha mest ut av linja mi! Ikke være avhengig av seeders Det kommer meg til gode når jeg f.eks vil ha et 360-spill på 8 gigabyte samme dag!

Ulempen med rapidshare, er som jeg nevnte over- veldig ofte er det bare 200 mb-filer. DVS at dersom du laster ned en film, kommer den i 4-5 deler. Megashare, eller Megaupload, gir ubegrenset filstørrelser. Da slipper man å drive med winrar etc, som kan være litt slit.
Sist endret av reklame; 8. desember 2008 kl. 17:01.
Jeg har selv vært flittig bruker av Usenet i noen år nå, og må si at jeg strever med å finne de gangene jeg ikke får tak i det jeg vil ha.

Med Usenet vil du aldri komme over scenario der du trenger forwarde porter for å få maksimal hastighet, og det støtter tankegangen min bak å ikke være med på en del av et fildelingsnettverk. Betaler gladelig rundt de 25 dollarne i måneden det koster meg å få den tilgangen jeg ønsker. SSL benytter jeg meg også av, hvilket betrygger meg sånn ca noenlunde, hva paranoia angår.

Dessuten har man glitrende verktøy som SabNZBD, og kombinerer man dette med znbStatus-pluginet til Firefox så er det tett mot orgasmisk å rote seg inn på newzbin, som tlibyr både indeksering og direktesøk i nettverket.

Skal også nevnes at båndbredden er upåklagelig, da jeg glatt makser ei 100mbit linje på nedlasting fra nettverket.

Kryptert dataoverføring, 240 dagers binary retention, ubegrensede nyhetsgrupper, fri nedlasting, ingen ratio eller deling. Hva er det ikke å elske?
Sist endret av m0b; 8. desember 2008 kl. 17:10.
Den beste usenet server operatøren er www.giganews.com
Et kongeprogram til å søke med og laste ned er: www.newsleecher.com
Også aktiv bruker av usenet.
Ikke alltid(dog ofte) at du finner det du vil ha av sære ting, og det som er blodferskt, men med hastigheten og ease of use er det vel verdt pengene. Giganews med 240 dagers retention og unlimted download og SSL er gull.

Annbefaler å teste GrabIt fra shemes.org, lett den beste newsreaderen jeg har brukt, da den "par'er", pakker ut og sletter for deg on the fly. Edit: Også er den gratis!

Har du god linje er usenet the shit.
Sist endret av lehaug; 10. desember 2008 kl. 19:45. Grunn: leif
Hvordan er det med norsk film\serier på news egentlig?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av reklame Vis innlegg
Hvordan er det med norsk film\serier på news egentlig?
Vis hele sitatet...
Kommer alltids noe, men norbits er definitivt bedre der
Sitat av lehaug Vis innlegg
Annbefaler å teste GrabIt fra shemes.org, lett den beste newsreaderen jeg har brukt, da den "par'er", pakker ut og sletter for deg on the fly. Edit: Også er den gratis!
Vis hele sitatet...
Gratis programmer har ikke 'super search' slik som NewsLeecher har.
hvis du er altibox kunde (fiber) så har alle gratis newsgroups/usernet fra giganews. bare bruker news.lyse.net

last ned eks "newsleecher" hvis du har crack versjon får du ikke super søk til ogfunke. MEN bruk da heller http://www.newzleech.com/ og lag nbz file som du åpner i usernet programer

NB: newsgroups og usernet er samme navnet, det er praksis forum, dem fleste isp har en news server, men veldig få støtter "bin" som blir kladt, det er det stor filer ligger.
Hvilke begrensninger er det på Lyse/giganews da? Antall GB/samtidige connections++. Går det å logge på med kontoen utenfor Lyse sitt nett?
Sitat av ruuuty Vis innlegg
Hvilke begrensninger er det på Lyse/giganews da? Antall GB/samtidige connections++. Går det å logge på med kontoen utenfor Lyse sitt nett?
Vis hele sitatet...
giganews har limit på 40 tilkoblinger på ip, støtter ssl, nei er ikke noe limit på antal gb pr mnd som jeg har merka. nei funker ikke uten for lyse sittnet nei. det er ip sperre.

alle altibox kunder har det gratis. det er ikke noe password eller noe ting og fylle ut.
Annbefaler Giganews og Newsleecher jeg ... finner det meste av alt der....
Jeg fan en liste med noen ISP'er som støtter usenet, http://docs.newzbin.com/index.php/Us...oviders#Norway

NGT står på den lista, jeg har det, hvordan bruker jeg det?

Jeg lagde meg bruker på newzbin.com, vet ikke om dette var rett.
Sitat av naxoz Vis innlegg
Jeg fan en liste med noen ISP'er som støtter usenet, http://docs.newzbin.com/index.php/Us...oviders#Norway

NGT står på den lista, jeg har det, hvordan bruker jeg det?

Jeg lagde meg bruker på newzbin.com, vet ikke om dette var rett.
Vis hele sitatet...
den lista du fant er news server som isp har selv, dem har IKKE bin(filer) vil si dem er helt ubrukelig i wares sammen heng. er neste lyse som du ser som har out source news server til giganews som du ser står der.

kort sagt dem andre support ikke BIN(filer)
Kjapt spørsmål om dette med Usenet.

Er det sånn at du "blar" i fler, og velger last ned.. Så får du filen ned? F.eks en film? http nedlastning, eller bruker du et tredjepartsprogram som torrent?

Bruker man www.usenet.com eller sider som www.giganews.com

Finner man software til mac der? Finner du filmer i DVD kvalitet?

Eller har jeg missforstått hva dette egentlig er?

Siste ting.. Kan jeg bruke det med internett fra Canal Digital?
Sist endret av fredrikweb; 13. desember 2008 kl. 14:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NZBer viser til filer som ligger på servere som man betaler f.eks. Giganews for å få tilgang til. Det fungerer ganske likt som torrent nå for tiden.

Ja, du trenger en klient.

Ta en titt på http://www.newzleech.com/, http://nzbs.org/ eller lignende så får du et overblikk over hva du kan finne.
Men det fungerer selvom jeg bruker Canal Digital?
Jada, hvilken som helst ISP.
Hvis noen har planer om å bruke giganews får man gratis newsleecher her så lenge abonnementet varer.
Er det enkelt å si opp hvis man ikke er fornøyd? Eller tar de vare på kortinformasjonen din og trekker deg uansett?

Alltid vært litt skeptisk til å sende ut kortinfo til slike sider.
Sist endret av fredrikweb; 13. desember 2008 kl. 15:44.
De kommer til å trekke det månedlige beløpet helt til du selv går inn og avslutter abonnementet. Det var ikke noe problem da jeg gjorde det, og jeg betalte med kort. Ser at giganews tar paypal så det kan jo være en mulighet.

Fordelen med giganews er at de holder alt oppe i 240 dager. Om du bare er ute etter nye ting lønner det seg å finne en billigere tilbyder (jeg vet ikke noe særlig om det).
Og du var fornøyd med hastigheten hos Gigantnews? Ikke noe tull med abb osv?
Ja, regner med at |d13m0b snakker om giganews her:

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Skal også nevnes at båndbredden er upåklagelig, da jeg glatt makser ei 100mbit linje på nedlasting fra nettverket.

Kryptert dataoverføring, 240 dagers binary retention, ubegrensede nyhetsgrupper, fri nedlasting, ingen ratio eller deling. Hva er det ikke å elske?
Vis hele sitatet...
Mao. vil du makse ut linja di.
Men da lurer jeg på, hvordan kan dennr siden fortsatt være oppe?

For etter som jeg forstår, så finner man opphavsbeskyttet materiale der?

Mao, dette er egentlig like ulovlig som torrents? Forskjellen er bare at vi betaler for god linje?

Eller har jeg missforstått:P
1.
Det er brukerne som bryter reglene ved å laste opp, ikke de som hoster serverne.
2.
Etter som hva jeg har forstått så deles f. eks. filmen opp i tusen biter som blir spredt over flere servere. Derfor er det aldri en server som har en film. Og hvis noen laster ned fra en server får de bare noen filer som ikke er gode for noe.

Har bestemt meg nå, og signer up hos Giganews for å sjekke hvordan det er.
Eneste som skuffer meg litt er at man ikke kan se scene navnet.

Og jeg pleier å laste ned TV-shows fra amerika i 720p, hvordan finner jeg de på usenet da det bare står(f. eks.) CSI S9E10?

Takk
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
ettersom usenet er noe "manuelt" er det ingen god måte å få "alle episoder i sesong ditt" eller "bare vis bin-filer som er fra tv-programmet CSI".

tjenester som http://binsearch.info eller www.newzleech.com hjelper på, de indekserer filene og legger dem i grupper slik at det blir noe enklere å laste ned.

forresten, BinPlayer (BinTube?) er et must om man ser mye film.

slipper å laste ned hele filmen for å se, da programmet integrerer alle de elskverdige codec'ene fra VLC, samt laster ned første filen, pakker ut, og filmen begynner..
deretter laster den ned og pakker ut fortløpende mens du ser filmen.

så det eneste du venter på er at den første filen skal bli ferdig.
nydelig program.
Sist endret av somnium; 13. desember 2008 kl. 20:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bruker easynews.com

Makser linja mi (ikke at jeg har veldig rask linje, men jeg har hastigheter på 650-700 kb/s) - noe jeg nesten aldri får på torrents.

100 dager retention på det billigste abonnementet, noe som holder for meg. Finner allikevel det aller meste jeg vil ha.

Jeg betaler $20 i måneden for 20 gb - med rollovers av det jeg ikke bruker. (Noe som betyr at jeg har 150 GB nå (Har vært medlem i halvannet år..)

Det er også mulig å betale for flere gigs eller lenger retention. Jeg tror det er 200 dager på de dyrere medlemskapene.

HTTP-leser som søker i alle grupper, hvor du kan velge om du vil søke etter filmer, bilder, progs eller musikk.
Sitat av ranvik Vis innlegg
NB: newsgroups og usernet er samme navnet, det er praksis forum, dem fleste isp har en news server, men veldig få støtter "bin" som blir kladt, det er det stor filer ligger.
Vis hele sitatet...
Usenet(Ikke usernet) =/= Newsgroups. En newsgroup/nyhetsgruppe er en enkelt gruppe innenfor Usenet. Det er ikke det samme som, men kan sammenlignes litt med et forum.

Det finnes heller ingen "bin" undergruppe(Så vidt jeg husker), men du tenker nok på "alt.bin"(De fleste støtter nok en god del "alt", bare ikke "alt.bin" underguppen.). Det er der man finner det meste.

Når det kommer til usenet leverandører har jeg ikke hatt noe problem med Giganews. Har brukt UNS, Newshosting og Giganews. Giganews er litt dyrere, men han flere funksjoner + lagrer ting lengere.

Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Etter som hva jeg har forstått så deles f. eks. filmen opp i tusen biter som blir spredt over flere servere. Derfor er det aldri en server som har en film. Og hvis noen laster ned fra en server får de bare noen filer som ikke er gode for noe.
Vis hele sitatet...
Feil. De deles opp i rar-arkiv. En film(XviD) er vel som regel ~70 rarfiler + parfiler. Når noe blir postet blir det sendt mellom de diverse usenet leverandørene. Hvis du laster ned bare 5 av 6+ rarfiler vil du ikke kunne lese ut alt sammen. Men det sier seg selv.
Sitat av Glyserol Vis innlegg
Usenet(Ikke usernet) =/= Newsgroups. En newsgroup/nyhetsgruppe er en enkelt gruppe innenfor Usenet. Det er ikke det samme som, men kan sammenlignes litt med et forum.

Det finnes heller ingen "bin" undergruppe(Så vidt jeg husker), men du tenker nok på "alt.bin"(De fleste støtter nok en god del "alt", bare ikke "alt.bin" underguppen.). Det er der man finner det meste.

Når det kommer til usenet leverandører har jeg ikke hatt noe problem med Giganews. Har brukt UNS, Newshosting og Giganews. Giganews er litt dyrere, men han flere funksjoner + lagrer ting lengere.



Feil. De deles opp i rar-arkiv. En film(XviD) er vel som regel ~70 rarfiler + parfiler. Når noe blir postet blir det sendt mellom de diverse usenet leverandørene. Hvis du laster ned bare 5 av 6+ rarfiler vil du ikke kunne lese ut alt sammen. Men det sier seg selv.
Vis hele sitatet...

sorry for skrive feil skal self være usenet :-) , men i praksis så sier du samme som jeg sier da :-) bare du forklarer det på litt annen måte.

skriv ikke alt.bin for det finner noen undergrupper som ikke ligger i alt.bin som og har filer. normalt så kapper isp ut alt som er filer. (normalt setter dem max post limit på 15k-20k) da blir alt av "post med filer borte"

for den som lurer på hvordan usenet funker http://en.wikipedia.org/wiki/USENET

hvis du ikke leste helt så sier jeg usenet OG newsgroups er i praksis det samme.(vil IKKE si det er 100% det samme, selv om kansje skrive min kan det se ut som det er det samme.)
Sitat av ranvik Vis innlegg
sorry for skrive feil skal self være usenet :-)
Vis hele sitatet...
Var litt usikker på det, har truffet en del folk som kaller det usernet.

Sitat av ranvik Vis innlegg
skriv ikke alt.bin for det finner noen undergrupper som ikke ligger i alt.bin som og har filer. normalt så kapper isp ut alt som er filer. (normalt setter dem max post limit på 15k-20k) da blir alt av "post med filer borte"
Vis hele sitatet...
Sant, men de største gruppene ligger under alt.binaries(f.eks dvdr, multimedia, movies.divx/xvid, .sounds.* o.l.).

Det viktigste folk bør vite er at selv om man finner mye tøft på usenet vil du kunne finne det sykeste, kvalmeste møkken som finnes på Internett der.

Folk som er nye bør holde seg til steder som:
http://www.newzbin.com (Invite only om jeg husker rett, disse går nok under i løpet av noen uker/måneder ettersom de er blitt tatt i MPAA/RIAA bølgen. Koster også penger, 20 kr måneden.)
http://www.tvnzb.com (Gratis, krever ikke medlemskap og er veldig grei, men bare for TV)
http://www.nzbsrus.com (Gratis, men man må være medlem. Er ikke selv så jeg vet ikke hvor bra den er. Disse dekker de fleste områdene.)

http://www.binsearch.info (Søk med scene release navn eller navnet på filene)
http://www.newzleech.com (Samme som binsearch)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bruker Usenet selv, men er litt usikker på noen ting angående det...

Det virker som at når man kjører en full update av en group fra news-serveren, så blir ikke alle poster inkludert. I.e. ved å laste in NZB-filer, finner man filer/poster som ikke viste seg når man bare browset gruppen i klienten. Hvordan kan man browse en fullstendig liste over det som er i gruppen, slik at man kan finne alle poster uten bruk av NZB-filer?

Og hvor på Usenet leter man etter norske releases?
Det første kan jeg ikke svare på.
Men det finnes noen nordiske grupper.
alt.binaries.nordic.dvdr
alt.dvdnordic.org
alt.binaries.norge
dk.binaer.film
dk.binaer.musik

Problemet med disse er at de er forholdsvis små.
En stor del av det som ligger på usenet er nederlandsk av en eller annen grunn
Overflod av custom subbed dutch dvdr f.eks.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei jeg er ny på dette forumet

Ville bare si følgende: Usenet er omtrent like gammel som e-post, og var opprinnelig ment for akademikere over hele verden som kunne utveksle forskning og annet i grupper. Det var derfor enklere å poste ting på et sted isteden for å sende post. Nettverket ble utviklet i 1979! Protokollen som brukes heter NNTP
Usenet har ingen sentral server eller eier, men er distribuert over en stor mengde servere som lagrer og sender meldinger til hverandre. Brukere henter vanligvis ned og sender meldinger fra en server som er under kontroll av deres internettleverandør. Denne serveren sørger for å sende meldingene videre til andre servere, slik at meldingene kan leses av brukere som benytter andre servere.
Du finner langt flere ting på Usenet en på Rapidshare og andre kids sites. Scene releases kommer hurtigere til Usenet en torrents. NZB er bare en måte å fortelle nyhetsleseren din hvor filene ligger. De fleste ISP har Usenet, men kun tekstgrupper. Binaries grupper var ment for bilder, og kan ha store filer, de fleste ISP har ikke servere som kan håndtere den mengden med data. Derfor er det kommet til store kommersielle Usenet tilbydere. De tre største og mest seriøse er Giganews Astraweb og Usenetserver. Det er HELT trygt å være kunde hos dem. De beste tilbyderne av Usenetttilgang har også SSL kryptering, slik at din egen ISP ikke ser hva du henter. Hastigheten er det du har inn i huset, altså bånn pedal.
De største sidene for å finne NZBer er http://nzbmatrix.com (størst) http://www.nzbs.org (veldig ok). http://nzbmatrix.com har ganske mange nordiske filmer
De beste NXB programmene er Alt.Binz (fin og enkel, minner litt om µtorrent) NewsLeecher og Grabit er også gode. SABNZBD er også enkel.

Det koster alt i fra $11 til $35 i måneden hos en Usenet leverandør avhengig av hvor lang retention de har (dvs hvor lenge de har filene på serverene) Astraweb går nå opp til 270 dager og Giganews går opp fra 240 til 365 dager. Men ting blir ofte lagt ut på ny. Super fett for å hente hele sesonger av tv serier, hele BD film (opp til 50GB per film..) eller de siste filmer i x264 eller spill til wii og Xbox 360.

Jeg vil anbefale http://nzbmatrix.com, der kan man hente masse god info, samt at de er vennlige og hjelper om du trenger det. Gratis, men for en donasjon på min. $10 så er du VIP for livet og får hente så mange nzb om dagen du vil.

Giganews er altså helt trygg, og som tidligere nevnt så kjøper Lyse tjenestene deres til sine kunder...

Usenet er for folk som ikke gidder å kringkaste sin IP via torrents, og som ikke gidder å bruke år på kids forum med flashy ads og multiple megarapiduploadmaster link eller hva det nå heter. Når du først kommer over kneika, er Usenet det enkleste for å hente det du trenger. Det er enkelt å finne gode guider til å dyrke jazztobakk på Usenet
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann

testet dette via mitt lyse abb igår, men det gikk så utrolig treigt? En kar jeg snakket med sa att jeg burde ha flere server koblinger, men siden jeg ikke brukte noen betalt tjeneste (utenom lyse da) så går det ikke med flere servere?

Er det beste løsningen å kjøpe en tjeneste utenfor lyse sitt system? Astraweb, giganews osv.

Hvilke programmer trenger man? Jeg har newsbin pro og newsleecher og grabit (de to siste med litt reg problemer)

mvh D
Sist endret av DrD.O.C; 10. april 2009 kl. 06:57.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tja, selv bruker jeg giganews i kombinasjon med newzbin. Meget fornøyd og får alltid dratt ned på 20mbps. Klienten jeg bruker er SabNZBD og mozilla har et meget fint plugin som heter nzbstatus, som gjør at jeg enkelt kan legge ting i kø kun ved ett museklikk.
Jeg er jo litt grønn på dette ennå

Giganews er jo grei, men hva brukes newzbin i forhold til SabNZBD?

Så da trenger jeg også evt newzbin og SabNZBD?

Bruker vista x64 maskin til nedlasting hvis det skulle ha noe å si ang disse programmene

mvh D
Fins det noen sider/nettverk som spesialiserer seg på TV? Hadde vært hyggelig å hatt en kalender som minner meg på alle TV-seriene jeg må se og står klare for nedlastning/streaming.

Kan man bruke NZBPlayer på alle sider?

Finner man HDTV i like god kvalitet som på f.eks. HDBits, eller er det kun scene?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Newzbin er en indexer. En webside som forteller deg hvilket innhold som du kan dra ned. www.newzbin.com er adressa, koster et par pund for tilgang. nzbstatus er som sagt et plugin til firefox, det den gjør er å kommunisere med både SabNZBD klienten og newzbin slik at man slipper å dra ned nzb-filer og legge disse inn i kø manuelt.
hallois

prøvde meg først med å sette inn news-europe.giganews som server, men det gikk jo så klart ikke siden jeg ikke har konto direkte hos dem.

MEN, jeg satte connections til 50 i newsbin pro og da laster den på 6,2 this moment hvor mange connections kan jeg ha før det bryter?

mvh D

Sorry for repost, men fikk ikke til å redigere forrige post

Men, nå får jeg ikke noen høyere fart enn noen kb, samme som jeg tidligere fikk 6,2 mb på download skjønner ikke noe nå

bruker newsbin pro, den er cracket, men det står likevel oppe i menyen att den må registreres? Kan det ha noe å si på hastigheten?

mvh D
Sist endret av DrD.O.C; 10. april 2009 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei igjen

Siden jeg har 10/10 fra lyse (som bruker giganews?) hva er det optimale jeg kan klare på den linja når jeg laster med newsbin pro?

Jeg bruker vista 64 bit, har testet newsleecher trial versjon, men den laster på max 30 kb uten att jeg vet hvorfor.

Har tenkt å kjøpe meg en tjeneste fra en eller annen leverandør, men jeg lurte bare på hvor raskt jeg burde klare pr i dag.

Har hatt maks fart stabtil på ca 6,2 og har vært oppe i 10 på en win 7 laptop maskin.

mvh D
Da har jeg signet opp hos usenetserver.com der står det att jeg laster nå på 10 mbps / 1.x mBps, hva er da download hastigheten?

Er litt forvirra ang bit's and bytes Det går iallefall unna

mvh D

Edit, newsbin pro bruker jeg
Sist endret av DrD.O.C; 17. april 2009 kl. 22:49.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bit/s brukes som oftest sammen med passende prefikser som:

k for kilo = 1000 = 103 eller ofte egentlig 1024 = 210 (kibi), (husk liten k fordi stor K betyr Kelvin, absolutt temperatur)
M for mega = 1000.000 = 106 eller ofte egentlig 1.048.576 = 220 (mebi), husk stor 'M' fordi liten 'm' betyr milli)
G for giga = 1000.000.000 = 109 eller ofte egentlig 1.073.741.824 = 230 (gibi)
T for tera = 1000.000.000.000 = 1012 eller ofte egentlig 1.099.511.627.776 = 240 (tebi)

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Bit/s
▼ ... flere år senere ... ▼
Gammel tråd men leste en ny artikkel nettopp.
Usernet blir vissnok mere og mere utsatt for "sensur"........populære filer blir fjernet ummiddelbart etter de har blitt lastet opp.
Paypal osv har sluttet å "støtte" brukere av usenet.....eller noe i den dur.
Hva med å linke til artikkelen? Selv har jeg nylig sett meg nødt til å skifte usenet provider, siden automatisk dmca-takedownsystemer gjør det vanskelig å få fullført ting som er mer enn et par uker gamle, heldigvis ser det ut som at den provideren jeg nå har bruker lang tid, eller driter totalt i dmca forespørsler..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hva med å linke til artikkelen?
Vis hele sitatet...
Sorry tenkte ikke på det.....artikkel er vel feil ord men her er linkn jeg leste dette på:

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1952956
Vel, forumet ditt linker iallefall til en artikkel om astraweb sitt automatiske dmca system, noe som er en stund siden, men først nå har det blitt ett problem. Antar antipiratene først nå har klart å automatisere/effektivisere sine systemer så selv nytt innhold ofte er borte før du rekker å laste det ned (selv om du skulle bruke sickbeard og couchpotato).,
Dere som savner automatikk i usenet, bør ta en titt på disse linkene:
http://sickbeard.com/ og
https://couchpota.to/

Sickbeard er et program der du legger inn indexsitene der du er medlem. Så finner, laster ned og sorterer den seriene du ønsker og se. Du kan og tagge hele sesonger.

Couchpotato er igrun det samme, bare for filmer. Du kan bla. finne deg en film på imdb, trykke på et bokmerke, velge kvalitet, så laster den ned av seg selv, når filmen kommer ut med ønskede kriterier.

disse kan alternativt settes opp med torrents, men funker definitivt best med usenet.
Når jeg hadde det i en periode hadde jeg konstant 1mb/s. Hvis du synes dette er et must så go for it.
Personlig bruker jeg torrenter, skjønner ikke helt hvorfor noen vil betale for slike tjenester..
Mange fordeler med usenet, for min del er seedingen alene nok til å betale for tilgang til usenet, men joda, norbitskontoen beholdt jeg siden norsk innhold ikke akkurat ofte er å finne på usenet..