Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1139
Hei!
Får hjemmekontor i nye jobben, har jeg noe ekstra jeg skulle fått? Og er det noe jeg har krav på?

Dette lurer jeg fælt på.

Fant lite på internett om min problemstilling
Sitat av Sprellex Vis innlegg
Hei!
Får hjemmekontor i nye jobben, har jeg noe ekstra jeg skulle fått? Og er det noe jeg har krav på?

Dette lurer jeg fælt på.

Fant lite på internett om min problemstilling
Vis hele sitatet...

Hva slags jobb er dette?
Ecstacy
Trådstarter
37 7
Sitat av x_yungtriggz_x Vis innlegg
Hva slags jobb er dette?
Vis hele sitatet...
Driver med 50% Salg og møter. Resten av stillingen er Webutvikling.
Har fastlønn.
Hva er egentlig den reelle problemstillingen?
Hvordan skal vi vite hva du har krav på når vi ikke vet hva du jobber med?
Sjekk kontrakt eller spør arbeidsgiver(?)
Ta dette opp med din leder og forklar hva du trenger for å gjøre jobben din hjemmefra. Dette må dere bli enige om.

I min forrige jobb hadde jeg et komplett likt oppsett hjemme som jeg hadde på jobb. Samme skjermer(antall, size og modell), samme tastatur/mus osv. Alt likt fordi det var forventet å gjøre samme jobb begge steder, like mye.

I nåværende jobb får jeg fortsatt dekket alt jeg trenger, men da det er mindre behov/ønskelig med hjemmekontor nå så har jeg nå kun en laptop hjemme da det da kun er forventet at jeg gjør sporadisk småarbeid hjemmefra, eller deltar i telefonmøter/videokonferanser.

Så dette må du avklare med din leder.
Vel du har vel samme rettighetene som enhver arbeidstaker, do pauser og matpause. Ellers så vet je gikke om du har rett på noe mer. Jeg har sporadisk hjemmekontor og der har jobben stilt med PC og skjermer.

Du kan jo prøve å få jobben til å ta internett regningen, men tror du da må skatte av den, det samme som med jobbtelefon.

Ellers så er hjemmekontor digg, men man må ha god disiplin for å være fokusert på å jobbe og ikke klesvask, oppvask siste episode av serien man følger med på.

Men tror du ikke har noen spesielle rettigheter. Unntaket her er jo hvis du er leid nn som enkelmansforetak/konsulent, da kommer vel noen ting inn. Men der er jeg ikke så godt bevandret