Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3542
Jeg skal til første samtale med kriminalomsorgen i dag, er det noen her som kjenner rutinene i forhold til testing av bruk?
Har selv kun vært i kontakt med de i form av hjemmesoning i ca 3 uker. Noe jeg kan si var en fantastisk opplevelse. I motsetning til politiet og lignende bryr kriminalomsorgen seg og de er ikke ute etter og dømme eller straffe deg. Jeg var helt åpen om mitt rusbruk og ble fortalt rett ut: Du kan røyke så mye du vil helt frem til vi kommer og setter på fot-lenka, deretter må du holde deg ren i 3 uker i strekk.

De glemte også og ta urinprøver av meg igjennom hele perioden så jeg kunne i utgangspunktet ha røyket fritt under hele oppholdet.
tenkte mer konkret på hvordan dem gjør det i forhold til prøvetaking osv, om jeg risikerer at jeg må avgi prøve allerede idag?
Slik jeg forstår det etter og ha lest meg kjapt opp på rusprogramene til KO overasker det meg om de ikke tar en alkotest og urinprøve ved første besøk for og avlegge om den dømte(du) ikke har noe ulovligheter i kroppen.

Urinprøver tas i rom sammen med en som overvåker deg. De ser som oftest ikke rett på kjønnsorganene dine, men står bak og følger med.
Anonym bruker
"Velkommen Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det kartlegging for å se om du er en kandidat for programmet du skal på i dag eller er det starten på selve programmet? Jeg har gjennomført dette opplegget og hos oss måtte alle blåse en gang sånn ca 3-4 gangen vi møttes. Det var ingen urinprøver av noe slag, kun alkometer. Gjennomførte det i 2014.
Huffda, er starten på selve programmet som jeg er nødt til å gjennomføre før jeg får kjørt opp igjen.. Kriminalomsorgen har sendt ut varsel til feil adresse så jeg fikk ikke vite om dette før i går..

Om jeg må avgi urinprøve kommer jeg til å teste positivt på flere stoffer, er det game over da eller blir det gitt flere sjanser`?
Anonym bruker
"Sikker Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Sonet 21 dager med fotlenke sammen med kriminalomsorgen i desember til januar. Når jeg fikk på lenken ble jeg testet for narkotika og alkohol, så fikk jeg lenken på foten. Fikk velge fot selv. Videre kunne de dukke opp uanmeldt til en hver tid på døgnet, for min del var det ofte på kveldene og da ringer de tre-fire minutter i forveien for å si at de kommer. De testet meg faktisk aldri for narkotika mer enn en gang, aldri når jeg stilte opp på kriminalomsorgen, da måtte jeg bare blåse, forså å ha en hyggelig samtale med de ansatte. Alt fra fotball til film kunne vi diskutere, og ofte var selve møtet over på fem minutter. Du må bare planlegge fridagene dine og slå av en prat.

Jeg sonet for kjøring i ruspåvirket tilstand (alkohol) og ble satt på et "promilleprogram". Dette var en forelesning av en kjekk dame som tok ca en times tid.

Håper dette svarte litt på spørsmålet ditt!
Anonym bruker
"Sikker Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Sonet 21 dager med fotlenke sammen med kriminalomsorgen i desember til januar. Når jeg fikk på lenken ble jeg testet for narkotika og alkohol, så fikk jeg lenken på foten. Fikk velge fot selv. Videre kunne de dukke opp uanmeldt til en hver tid på døgnet, for min del var det ofte på kveldene og da ringer de tre-fire minutter i forveien for å si at de kommer. De testet meg faktisk aldri for narkotika mer enn en gang, aldri når jeg stilte opp på kriminalomsorgen, da måtte jeg bare blåse, forså å ha en hyggelig samtale med de ansatte. Alt fra fotball til film kunne vi diskutere, og ofte var selve møtet over på fem minutter. Du må bare planlegge fridagene dine og slå av en prat.

Jeg sonet for kjøring i ruspåvirket tilstand (alkohol) og ble satt på et "promilleprogram". Dette var en forelesning av en kjekk dame som tok ca en times tid.

Håper dette svarte litt på spørsmålet ditt!
Vis hele sitatet...
Edit: Blir du tatt for å være beruset på noen som helst måte er det rett i fengsel. Jeg drakk Munkholm under soningstiden og fikk høre en skrekkhistorie av en kar som hadde bommet og drukket lettøl, blåst 0,1 og det var nok til å måtte sone resten av dommen i spjellet!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvor lenge måtte dere vente før dere fikk brev fra kriminalomsorgen? ? Jeg har snart ventet i ett år , ble tatt for ruskjøring og det ble tilståelsesdom. Hater å vente ,...