Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1026
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger medesiner av noe slag som hjelper mot apati. Har endel diagnoser ptsd, angst, depresjon og tar endel mot det. Føler meg ikke lengre deprimert. Men har mistet evnen til å konsentrere med si utover 5-10 minutter. Klarer heller ikke gjøre lystbetonte ting lengre. Blir til at jeg bare sitter rundt i leiligheten uten å gjøre noe. Orker ikke se film, tv, ikke spille spill eller lese for konsentrasjonen mangler Har snakket med legen om å kutte andti depressiv for jeg tror det kan skyldes den men da kan jeg bli suicidal igjen sier legen. Vil ikke dit igjen.

Finner ikke glede i noe lenger. Ikke nedstemt som tidligere. Bare flat. Bor alene. Vansker med konsentrasjon gjør at jeg ikke orker å være med andre mennesker for jeg detter ut i samtaler, finner ikke ord, klarer ikke holde tråden, glemmer hva de andre snakker om og når flere snakker samtidig så blir jeg så sliten at jeg bare må gå.

På venteliste til psykolog men det tar over et år. Og jeg kan ikke vente så lenge. Nå må jeg finne en løsning som hjelper meg. Jeg tror løsningen er illegale medesiner. Kan være alt fra amfetamin eller meth til studiedrugs eller hva som helst. Jeg prøver alt som andre har fått hjelp av. Tror også jeg skal skaffe cannabis bare for å se om det helper til å skape noe gode dager. Skal ikke bruke dette hele tiden, kanskje 2-3 dager per uke for å få noe glede eller for å klare å være sosial sammen med andre folk eller bare for å føle noe.

Sover dårlig og våkner ofte av mareritt. Så da kan det bli 2-3 timers søvn. Får mye uro i kroppen etter mareritt så klarer ikke sovne igjen og da blir jeg sittende våken resten av natten. Så sovner jeg kanskje av på dagen og sover en time eller to. Tar noen ganger benzo eller anty psykotika for å sove. Da kan jeg sove nesten normalt. Men er ikke utvilt når jeg våkner da heller. Er sliten og uten overskudd hele tiden og uten konsentrasjon. Og det gjør at jeg ikke orker å ha folk rundt meg. Så hva kan jeg gjøre for å få noe mer glede og fokus slik at jeg kan lese, spille eller gjøre andre positive ting? Spiser normalt men trener ikke på senter lengre. Bare ergometersykkel hjemme 2-3 ganger per uke. Gåturer 1-2 kvelder per uke. Men får ingen glede av det heller bare gjør det for at det føles som jeg må eller burde gjøre det for å ikke bli dvask.

Det kjennes om alt skjer inne i hodet om dagen. Tenker masse uten at jeg egentlig vil tenke men det er masse tanker inne i hodet på en gang, og det kommer hele tiden nye tanker eller at jeg hopper fra å tenke på en ting til fem nye ting også kommer det 3 nye tanker og jeg prøver å fange en eller flere tanker eller følge dem men da kommer det nye tanker og alt skjer samtidig og klarer ikke stoppe det. Blir sliten av det og det er på samme vis hele tiden. Også når jeg er sammen med andre. Nesten umulig å klare å være sosial. Blir ikke lenger nedstemt på grunn av dette men blir apatisk. Bare sitter rundt å lar tankene fly. Dette innlegget er skrevet i flere omganger for det så mye bråk i hodet. Før kunne jeg høre musikk for å dempe alle tankene men nå hjelper ikke det. Masse bråk i hodet hele tiden. Og med dårlig søvn så ender jeg opp sliten og slapp og nå går hele livet forbi mens jeg bare sitter i leiligheten å har bråk i hodet og er sliten. Det må være noe som kan fikse dette?

Skal jeg satse på drugs som gir max avslappethet slik at jeg får sove skikkelig? Eller skal jeg satse på drugs som gir masse ork og overskudd? Eller kanskje en kombinasjon? først et par netter med god søvn også drugs som gir masse puff?

Om jeg hadde hatt 1 eller 2 normale dager i uken så ville det vært en kjempeforbedring. Kanskje 1 dag med venner og 1 dag der jeg finner glede i ting jeg har likt tidligere? For vil ikke pese vennene for mye de har jo liv som går fremover. Kjærester, utdanning, jobb og slikt som de må bruke tid på. Mens jeg bare sitter dagen lang inne i leiligheten, sliten og slapp med bråk i hodet og masse tanker hele tiden. Og nye tanker. Hele tiden nye tanker. Og det er ikke kongstanker eller tanker som har stor verdi det er alle mulige slags tanker også mørke negative tanker men ikke bare. Det kan være tåpelige tanker og rare tanker men det er masse tanker. Hele tiden.
Hold deg langt unna alt som er rusmidler og gjerne alkohol å få doktoren til å sende deg til psykolog, si du har selvmords tankers els da fyker du rett inn.
Høres ut som ett kjipt liv, kjenner meg faktisk igjen i mye av dette selv. Det jeg ville gjort er å prøve å gå forsiktig av antidep for å se om det hjelper. Altså gå av stoffer i stede for å tilsette nye stoffer i første omgang ihvertfall. Du kan jo alltids begynne på dem igjen om ting blir ille igjen? En annen tanke jeg fikk er jo at medisinene du går på kanskje ikke er den helt rette for deg? Uansett så ville jeg vært veldig forsiktig med rusmidler da grensen mellom å dra nytte av dem og gjøre ting mye verre er liten, det er ikke alltid like lett å vite helt hvor den grensen går heller.

Anyways, hvordan man opplever rusmidler er såpass individuelt at om du går for den løsningen så må du nesten eksperimentere å finne ut hva du nyter selv. F.eks på meg så fungerer ikke visse sentralstimulerende (coke, amf osv..) som for mange andre, da mange blir sosiale av det så blir faktisk jeg litt apatisk på det. Det som fungerer for meg i sånne situasjoner er ting som gir meg god følelse GHB, opiater og cannabis. De er alle downers og man skulle tro det stjal en del energi, og ja jeg blir sløv men jeg blir så glad at jeg får en viss mental energi på en måte. Føler meg ikke sliten, men bare sløv. Og det er jo en ting som går igjen også, mange sier dem får energi av downers. En ting jeg tenkte du kanskje vil kunne være sosial på er Lyrica eller GHB, det er sånne ting man blir skikkelig glad på og får lyst til å være litt sosial på, men det der er noe du må finne ut av selv.

Dette er ikke en anbefaling om at du burde begynne med drugs, men bare min erfaring. Som sagt så må du være ekstremt forsiktig med slike stoffer
Sist endret av Alge; 24. oktober 2018 kl. 15:16.
Kan jeg spørre hvilke antidepressiva du går på?

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver,og går selv på efexor.

Jeg har sjekket ut litt over ketamin behandling her i Norge mot depresjon,og jeg må si meg veldig optimistisk da jeg leste om det
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hatt det slik i 3-4 år nå. Gikk til psykolog men det avsluttet etter 12 runder. Det er lang ventetid for ny runde og det blir vel som sist med kun 12 behandlinger? Orker ikke lyve på meg at jeg er suicidal til legen når jeg ikke er det. Og føler heller ikke at det er innleggelse jeg trenger. Køen for psykolog er så lang som den er, bare å vente som alle andre.

Har ingen historie med rus og alkohol kan det gå mange måneder eller år mellom hver gang jeg drikker. Liker egentlig dårlig å være full. Bruker ikke benzo for rus, kun i dosene legene bestemmer og aldri mer enn 3 ganger per måned.

Jeg føler jeg har gjort alt jeg kan gjøre for å bli bedre og for å få gnisten tilbake men ting er helt det samme hele tiden. Det verste er at jeg er blitt så vant til at det er slik at ikke engang humøret blir dratt ned av det.

Har prøvd mange forskjellige anti deppresive medesiner men ingen har gjort meg glad eller tatt vekk all bråket i hodet. Vet ikke helt om jeg tør sjanse på å kutte ned. Er så kjipt å gå med selvmordstanker og ønsker ikke å gå gjennom det en gang til. Er på zoloft nå husker ikke farten alle jeg har stått på.

Forlanger ikke mye av livet men å kjenne følelser og kunne klare å glede seg sammen med venner eller kjenne følelser og glede når eg ser ein god film ville jo vært kjekt. Og det er her eg tenker at drugs kan være noe. En dag eller to per uke kanskje?

Har ikke brukt drugs tidligere så vet ikke helt hvor det er naturlig å starte, vært rundt det tidligere men ble aldri til at jeg prøvde selv. Kan jo se ut som jeg må teste ut det meste også downers, jeg hadde trodd at det jeg trengte var uppers. Kan starte med hasj kanskje? Eller kanskje noe spesiell mary jane? Hvilken type vil passe meg?

Ghb kan være lurt. Det er jo litt stealth også. Er det lett å se at noen har tatt ghb? Og hvor ofte må man redosere? Lyrica er ukjent. Skal finne ut mer om det. Hva med molly?

Amfetamin merker jeg at jeg har litt tro på. Cola frister ikke fordi det varer så kort tid. Opiater er i stor grad ukjent. Eller jeg har jo hørt om heroin og morfin men alltid tenkt at det er for hardcore junkies som skyter rett å årene. Men det er kanskje bare slik i mitt hode? Når eg tenker litt meir på det så vet eg jo at noen røyker heroin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hatt det slik i 3-4 år nå. Gikk til psykolog men det avsluttet etter 12 runder. Det er lang ventetid for ny runde og det blir vel som sist med kun 12 behandlinger? Orker ikke lyve på meg at jeg er suicidal til legen når jeg ikke er det. Og føler heller ikke at det er innleggelse jeg trenger. Køen for psykolog er så lang som den er, bare å vente som alle andre.

Har ingen historie med rus og alkohol kan det gå mange måneder eller år mellom hver gang jeg drikker. Liker egentlig dårlig å være full. Bruker ikke benzo for rus, kun i dosene legene bestemmer og aldri mer enn 3 ganger per måned.

Jeg føler jeg har gjort alt jeg kan gjøre for å bli bedre og for å få gnisten tilbake men ting er helt det samme hele tiden. Det verste er at jeg er blitt så vant til at det er slik at ikke engang humøret blir dratt ned av det.

Har prøvd mange forskjellige anti deppresive medesiner men ingen har gjort meg glad eller tatt vekk all bråket i hodet. Vet ikke helt om jeg tør sjanse på å kutte ned. Er så kjipt å gå med selvmordstanker og ønsker ikke å gå gjennom det en gang til. Er på zoloft nå husker ikke farten alle jeg har stått på.

Forlanger ikke mye av livet men å kjenne følelser og kunne klare å glede seg sammen med venner eller kjenne følelser og glede når eg ser ein god film ville jo vært kjekt. Og det er her eg tenker at drugs kan være noe. En dag eller to per uke kanskje?

Har ikke brukt drugs tidligere så vet ikke helt hvor det er naturlig å starte, vært rundt det tidligere men ble aldri til at jeg prøvde selv. Kan jo se ut som jeg må teste ut det meste også downers, jeg hadde trodd at det jeg trengte var uppers. Kan starte med hasj kanskje? Eller kanskje noe spesiell mary jane? Hvilken type vil passe meg?

Ghb kan være lurt. Det er jo litt stealth også. Er det lett å se at noen har tatt ghb? Og hvor ofte må man redosere? Lyrica er ukjent. Skal finne ut mer om det. Hva med molly?

Amfetamin merker jeg at jeg har litt tro på. Cola frister ikke fordi det varer så kort tid. Opiater er i stor grad ukjent. Eller jeg har jo hørt om heroin og morfin men alltid tenkt at det er for hardcore junkies som skyter rett å årene. Men det er kanskje bare slik i mitt hode? Når eg tenker litt meir på det så vet eg jo at noen røyker heroin.
Vis hele sitatet...

Sjekk ut www.emmasofiaklinikk.no/ketamin/

Det er ett mye bedre alternativ en å potensielt hekte deg på noe som Garantert vil ødelegge mere for deg på sikt.

Ver så snill å sjekk ut ketamin behandling før du tar drastiske valg.

Ketamin er forøvrig viden kjent som ett rusmiddel med mange dimensjoner når det kommer til rekreasjons bruk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hatt det slik i 3-4 år nå. Gikk til psykolog men det avsluttet etter 12 runder. Det er lang ventetid for ny runde og det blir vel som sist med kun 12 behandlinger? Orker ikke lyve på meg at jeg er suicidal til legen når jeg ikke er det. Og føler heller ikke at det er innleggelse jeg trenger. Køen for psykolog er så lang som den er, bare å vente som alle andre.

Har ingen historie med rus og alkohol kan det gå mange måneder eller år mellom hver gang jeg drikker. Liker egentlig dårlig å være full. Bruker ikke benzo for rus, kun i dosene legene bestemmer og aldri mer enn 3 ganger per måned.

Jeg føler jeg har gjort alt jeg kan gjøre for å bli bedre og for å få gnisten tilbake men ting er helt det samme hele tiden. Det verste er at jeg er blitt så vant til at det er slik at ikke engang humøret blir dratt ned av det.

Har prøvd mange forskjellige anti deppresive medesiner men ingen har gjort meg glad eller tatt vekk all bråket i hodet. Vet ikke helt om jeg tør sjanse på å kutte ned. Er så kjipt å gå med selvmordstanker og ønsker ikke å gå gjennom det en gang til. Er på zoloft nå husker ikke farten alle jeg har stått på.

Forlanger ikke mye av livet men å kjenne følelser og kunne klare å glede seg sammen med venner eller kjenne følelser og glede når eg ser ein god film ville jo vært kjekt. Og det er her eg tenker at drugs kan være noe. En dag eller to per uke kanskje?

Har ikke brukt drugs tidligere så vet ikke helt hvor det er naturlig å starte, vært rundt det tidligere men ble aldri til at jeg prøvde selv. Kan jo se ut som jeg må teste ut det meste også downers, jeg hadde trodd at det jeg trengte var uppers. Kan starte med hasj kanskje? Eller kanskje noe spesiell mary jane? Hvilken type vil passe meg?

Ghb kan være lurt. Det er jo litt stealth også. Er det lett å se at noen har tatt ghb? Og hvor ofte må man redosere? Lyrica er ukjent. Skal finne ut mer om det. Hva med molly?

Amfetamin merker jeg at jeg har litt tro på. Cola frister ikke fordi det varer så kort tid. Opiater er i stor grad ukjent. Eller jeg har jo hørt om heroin og morfin men alltid tenkt at det er for hardcore junkies som skyter rett å årene. Men det er kanskje bare slik i mitt hode? Når eg tenker litt meir på det så vet eg jo at noen røyker heroin.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke akkurat heroin i tankene når jeg nevnte opiater, tenkte mer typ kodein og oxykodon osv.. Molly burde man jo ha 3 måner mellom vær gang, minst 1 grunnet stoffets funksjon på hjernen + det kommer ikke til å ha noen effekt på deg fordi du går på zoloft, det er potensielt farlig å blande med MDMA også.

GHB varer ca 1 til 2 timer, men er jo lett å redosere. Folk trenger ikke se at du har tatt GHB om du holder dosene litt lave, men det er veldig lett å ta litt for mye og folk kommer nok til å merke det da, men ikke noe verre enn at du kan komme deg unna med å si du bare har drukket litt alkohol.

Cannabis kan jo absolutt være en ting for deg, men du skal passe litt på også. Det er ikke alltid cannabis og psykiske plager går så bra sammen, så her må du nesten bare prøve deg litt forsiktig frem og se hvordan det fungerer for deg. Når deg kommer til amfetamin så har jeg ikke så mye å komme med, da min erfaring med det er liten, fordi jeg syns det er noe dritt.

Men om du tenker å begynne med noe, uansett hva det er så må du gjøre masse research. Visse ting kan være farlig å blande med medisiner du går på f.eks. Og noen stoffer krever ekstra "respekt" eller er veldig dose sensitive osv.. Les deg godt opp og ikke bare kast deg uti det uten noen kunnskap. Det kan gå fryktelig galt!
En fin plass å starte kan være her:
https://www.erowid.org/
https://psychonautwiki.org
Sist endret av Alge; 24. oktober 2018 kl. 23:46.