Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2680
Jeg røkte en del hasj i sommer og har siden da hatt en stemme i hodet ( utenom min egen babbel) som jeg har hatt en del syke samtaler med. Jeg er under utredning nå, men skulle så gjerne hatt noen å prate med som har vært ute for det samme.

Ville satt pris på noen seriøse svar her.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det mest intense gikk over etter 8-9 mnd. Tidvis kom stemmen igjen men nå har den ikke vært der på flere år etter jeg slutta å ruse meg helt.

Åssen stemme er det? Hører du den inni hodet som en høy tanke eller like fysisk som om noen satt ved siden av deg å pratet? Hvordan type samtaler har du med stemmen , responderer den på det du snakker med den om eller kommenterer den mest sine egne observasjoner og tanker?
Kan du sende meg en melding, så kan jeg fortelle der?
Sett dette før. Ville anbefalt å holde deg langt unna hasj i all overskuelig frsmtid,men det gjør du kanskje allerede?
Sist endret av Våtfisk; 8. oktober 2018 kl. 03:42.
Det er en psykose dersom du hører stemmer som ikke er der, noe som rusbruk kan trigge. Jeg anbefaler deg å holde deg langt unna hasj fremover.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri hørt stemmer i hode, men jeg har depersonalisering, angst og en smule depresjon av hasjrøyking. Startet med at jeg fikk et panikkanfall mens jeg var stein, og har hatt det i noen år nå siden 24/7...

Dette er jo noe helt annet enn det du har da, så betyr ikke at du skal ha det i flere år eller i all evighet. Siden jeg ikke har hatt det du har så kan jeg ikke si så veldig mye annet enn at du burde holde deg langt unna alt av rusmidler, inkludert alkohol, men SPESIELT hasj og psykedeliske rusmidler.

Ønsker deg vertfall alt godt videre og en rask "fiks" på lidelsen du har.
Jeg har fått det en gang for mangfoldige år siden og da var jeg helt edru, men det var likevel i en periode av livet jeg ruset meg en del på hasj og litt speed med psykidelia noen ganger i helgene. Om det var mest drugene eller at jeg var i en periode med mye stress vet jeg ikke (mest sannsynlig en kombinasjon) , men det begynte med at jeg satt på en buss og en kristen dame satte seg ned ved siden av meg og ville frelse meg. Jeg husker at om natten så kunne jeg stille et spørsmål, og den andre stemmen svarte inne i hodet mitt. Det endte opp med at den andre stemmen i hodet omtransfortmerte seg til og bli satan. Det var da jeg la rusen på hylla i lang tid hvor jeg følte meg rar lenge i etterrkant(men uten den stemmen). Ting normaliserte seg og jeg kunne ruse meg igjenn uten at noe skjedde. Uansett så mistet jeg så mye personlighet etterfulgt av angst og forvirring at jeg la rusmidler på hylla for godt. Jeg tror det er veldig individuelt hvordan psykoser opptrer, men du bør absolutt holde deg langt borte fra triggere i tiden som kommer nå. Meditasjon, yoga eller trening etterfulgt av sunt kosthold tror jeg kan bidra til at du blir i ballanse fortere(det fikset det meste for meg), men for all del la de som kan med dette proffesjonelt ta seg av det i tilfelle du ikke er like heldig. Masse lykke til.
Sist endret av pipestilk; 8. oktober 2018 kl. 16:40.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har aldri hørt stemmer i hode, men jeg har depersonalisering, angst og en smule depresjon av hasjrøyking. Startet med at jeg fikk et panikkanfall mens jeg var stein, og har hatt det i noen år nå siden 24/7...
Vis hele sitatet...
Hey har hatt DR 24/7 i mange år, men er for det meste helt fri for det nå. Vit at det går å bli kvitt faenskapen!
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Hey har hatt DR 24/7 i mange år, men er for det meste helt fri for det nå. Vit at det går å bli kvitt faenskapen!
Vis hele sitatet...
Var det noe du gjorde eller noe du ikke gjorde for å bli kvitt faenskapet?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Kunne de av dere som har opplevd det å høre stemmer, nærmere forklart hvordan det faktisk høres ut? Kommer stemmen utenfra, eller innenfra? Hva slags tone/lyd høres det ut som? Kvinnelig eller mannlig stemme osv? Sorry for OT.

Når jeg røyket mye weed vsrdet ikke uvanlig jeg hørte lyder dagen etter som ikke var der, ringeklokke, ringing/meldinger på mobilen osv. Det å høre stemmer trenger ikke ha noe med psykose å gjøre. Det blir alt for simpelt å konkludere med psykose hver eneste gang man opplever noe unormalt.
Anonym bruker
"Arbeidende Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørte stemmer i typ en uke engang, men dette var etter 10 dager med pepper. Kan si det kmsc at for meg, så virka det som om noen var helt inntil øret mitt å snakka. Men det var ikke nødvendigvis noen samtale hos meg, det var mer at noen sa et ord eller to, også forsvant det, for å så komme tilbake igjen. En gang så var det så jævlig fordi da skrek hun til meg, det var altså en kvinne stemme. Også hadde hun den jæveligste latteren, som sånn hekselatter.

Fikk det som sagt etter 10 dager med pepper og på den 10ende dagen så la jeg meg, men hun var der fremdeles når jeg våkna. Jævlig skumle greier for meg hvertfall.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Kunne de av dere som har opplevd det å høre stemmer, nærmere forklart hvordan det faktisk høres ut? Kommer stemmen utenfra, eller innenfra? Hva slags tone/lyd høres det ut som? Kvinnelig eller mannlig stemme osv? Sorry for OT.

Når jeg røyket mye weed vsrdet ikke uvanlig jeg hørte lyder dagen etter som ikke var der, ringeklokke, ringing/meldinger på mobilen osv. Det å høre stemmer trenger ikke ha noe med psykose å gjøre. Det blir alt for simpelt å konkludere med psykose hver eneste gang man opplever noe unormalt.
Vis hele sitatet...
Utenfra som at jeg var telepatisk når jeg gikk forbi mennesker. De prata men uten å åpne munnen så jeg visste ikke hvem som sa det og trodde jeg hadde blitt tankeleser og hørte tankene til folk. Og som at noen stod bak gardina mi og snakka til eller om meg. Like tydelig som man hører stemmene på tven eller til bestekompis man prater med. Kan ikke sammenlignes med de lydene som surrer i hjernen av og til som ee underbevisstheten som sorterer inntrykkene man har opplevd den uka (stemmer som mingler, vekkeklokke eller ringeklokke "høye tanker")
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tilleggsinfo: noen ganger var det vanlige manne og kvinnestemmer men ingen jeg kjente, og noen ganger stemme til noe jeg på den tiden trodde var alien eklee høyere intelligens litt robot aktig uten å høres direkte ut som robot, mer metallisk om det går an å sette ord på det, fra noen jeg trodde satt i et slags kontrollrom å fulgte med på meg og styrte omgivelsene som Sims rundt meg
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
*eller høyere intelligens (stavefeil over)
aig
Flink gutt
Huff, stemmer i hodet er skummelt. Du gir lite detaljer om saken. Jeg har hørt stemmer utenfor hodet som forteller meg ting, men disse har vært snille. Den klassiske schizofrenien har stemmer som beordrer deg til å gjøre ting og det er en sykdom. Men hvis stemmene dine ikke er "slemme" så kanskje du opplever noe åndelig, noen som vil deg godt?
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av aig Vis innlegg
Huff, stemmer i hodet er skummelt. Du gir lite detaljer om saken. Jeg har hørt stemmer utenfor hodet som forteller meg ting, men disse har vært snille. Den klassiske schizofrenien har stemmer som beordrer deg til å gjøre ting og det er en sykdom. Men hvis stemmene dine ikke er "slemme" så kanskje du opplever noe åndelig, noen som vil deg godt?
Vis hele sitatet...
Det er det mange tror så derfor oppsøker de ikke hjelp, men så går den psykiske lidelsen lenger og lenger og til slutt er de alvorlig syke fordi de ikke oppsøkte hjelp når det startet .
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt OT, men har dere "tenkestemme"? F.eks viss jeg tenker eller reflekterer med meg selv så har jeg en intern dialog i hodet mitt. Også når jeg leser, så hører jeg stemmen synkront om det jeg leser. Dette er selvfølgelig inni hodet mitt og ikke en stemme som føles "ekte" ut. Har alltid trodd at alle hadde det, men ble overrasket når jeg fant ut at mange faktisk ikke tenker på en slik måte. For meg hørres det veldig rart ut og jeg begriper ikke hvordan folk tenker uten språk/intern "stemme". Når jeg røyker weed og er alene blir "tenkestemmen" mer tydelig. Høres forsatt ikke ut som en ekte stemme, men kan fort henge meg opp i tankekjør etc.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt OT, men har dere "tenkestemme"? F.eks viss jeg tenker eller reflekterer med meg selv så har jeg en intern dialog i hodet mitt. Også når jeg leser, så hører jeg stemmen synkront om det jeg leser. Dette er selvfølgelig inni hodet mitt og ikke en stemme som føles "ekte" ut. Har alltid trodd at alle hadde det, men ble overrasket når jeg fant ut at mange faktisk ikke tenker på en slik måte. For meg hørres det veldig rart ut og jeg begriper ikke hvordan folk tenker uten språk/intern "stemme". Når jeg røyker weed og er alene blir "tenkestemmen" mer tydelig. Høres forsatt ikke ut som en ekte stemme, men kan fort henge meg opp i tankekjør etc.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i akkuradt det!
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Takk for respons her lenger opp, jeg har ikke opplevd dette selv, og lurte på faktisk hvordan det hørtes ut, må være forstyrrende og slitsomt. Nærmeste jeg kommer var ekte hallusinasjoner en gang jeg hadde trippet i 3 døgn for mange år siden.

Fenomenet dere nevner, dette med tenkestemme kalles "inner speech" og er helt normalt. Dette er visstnok noe som forekommer til enhver tid, men enkelte er mer bevisst over det enn andre. Faktisk nå som jeg skriver, "tenker" jeg hvert ord høyt, om dere skjønner.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt OT, men har dere "tenkestemme"? F.eks viss jeg tenker eller reflekterer med meg selv så har jeg en intern dialog i hodet mitt. Også når jeg leser, så hører jeg stemmen synkront om det jeg leser. Dette er selvfølgelig inni hodet mitt og ikke en stemme som føles "ekte" ut. Har alltid trodd at alle hadde det, men ble overrasket når jeg fant ut at mange faktisk ikke tenker på en slik måte. For meg hørres det veldig rart ut og jeg begriper ikke hvordan folk tenker uten språk/intern "stemme". Når jeg røyker weed og er alene blir "tenkestemmen" mer tydelig. Høres forsatt ikke ut som en ekte stemme, men kan fort henge meg opp i tankekjør etc.
Vis hele sitatet...
Ja det tror jeg alle har. Hører tenkestemmen nå når jeg skriver og tenker hvert ord jeg skal taste hehe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt OT, men har dere "tenkestemme"? F.eks viss jeg tenker eller reflekterer med meg selv så har jeg en intern dialog i hodet mitt. Også når jeg leser, så hører jeg stemmen synkront om det jeg leser. Dette er selvfølgelig inni hodet mitt og ikke en stemme som føles "ekte" ut. Har alltid trodd at alle hadde det, men ble overrasket når jeg fant ut at mange faktisk ikke tenker på en slik måte. For meg hørres det veldig rart ut og jeg begriper ikke hvordan folk tenker uten språk/intern "stemme". Når jeg røyker weed og er alene blir "tenkestemmen" mer tydelig. Høres forsatt ikke ut som en ekte stemme, men kan fort henge meg opp i tankekjør etc.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke så uvanlig. Jeg husker at jeg ikke gjorde det før, men at jeg ble inspirert av det på grunn av film når jeg var i tenårene og prøvde det ut på grunn av kjedsomhet. Jeg fant raskt ut at jeg ikke kom meg ut av det, og siden den gang har jeg tenkt mange av tankene mine i ord. Nøyaktig det samme har skjedd med andre jeg har pratet med også. Jeg husker jeg begynte å angre på at jeg noen gang tok opp denne uvanen, da selv simple tanker begynte å ta lang tid å forstå for meg selv. På en annen måte så gjør det også slik at en ordlegger og bedre forstår og husker sine egne tanker. Etter en fleinsopperfaring i sommer så har det av en eller annen grunn forsvunnet litt, og jeg føler jeg kan tenke uten ord igjen, og etter googling så har jeg funnet ut at andre har erfart nøyaktig det samme. Det er veldig underlig, og det er rimelig frigjørende å kunne komme direkte til kjernen av tanken uten å måtte snakke seg dit.
Takk for svar alle sammen. Tenkte bare å forklare litt hva som skjedde med meg.

Jeg dro på en gudstjeneste og rakk opp hånda da det kom spørsmål om å invitere Jesus inn. Jeg dro hjem den kvelden og røykte en joint. Dagen etter var det en stemme i hodet mitt som snakket med meg. Den presenterte seg som Gud og forklarte meg hvordan jeg kunne ta bedre vare på meg selv. Gjennom f.eks å ta ut spiralen fordi den er et fremmedlegeme i kroppen og å slutte å nappe grå hår og øyenbryn fordi jeg er nydelig som jeg er osv. Den gjorde meg oppmerksom på alle halvsannheter jeg forteller i løpet av en dag og viste meg hvordan jeg skader meg selv når jeg lyver. Den forklarte meg også om andre, blant annet om hvem som også hører stemmer osv. Jeg testet det og det viste seg å stemme i det tilfellet. Det var litt skummelt der og da, men jeg var begynt å bli vamt med at hverdagen aldri ville bli det samme for meg lenger, så jeg så det som en velsignelse.

Nå er det som om slusen er stengt igjen da jeg ikke har røyket siden dette skjedde. Den fikk meg også til å kaste alt av røykesaker og også e sigg. Men jeg vet godt at det jeg snakket med ikke er annet enn Gud i meg, om jeg kan kalle det det. Jeg var "kristen" i omtrent 1 mnd før jeg skjønte at religion er mer til hinder enn hjelp for meg. Men det hjalp meg å connecte med hjertet mitt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tilleggsinfo: noen ganger var det vanlige manne og kvinnestemmer men ingen jeg kjente, og noen ganger stemme til noe jeg på den tiden trodde var alien eklee høyere intelligens litt robot aktig uten å høres direkte ut som robot, mer metallisk om det går an å sette ord på det, fra noen jeg trodde satt i et slags kontrollrom å fulgte med på meg og styrte omgivelsene som Sims rundt meg
Vis hele sitatet...


Jeg har så lyst til å spørre deg om et par ting privat, kan du kontakte meg hvis du ser dette?
Sist endret av Maleficent; 13. oktober 2018 kl. 12:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Maleficent Vis innlegg
Takk for svar alle sammen. Tenkte bare å forklare litt hva som skjedde med meg.

Jeg dro på en gudstjeneste og rakk opp hånda da det kom spørsmål om å invitere Jesus inn. Jeg dro hjem den kvelden og røykte en joint. Dagen etter var det en stemme i hodet mitt som snakket med meg. Den presenterte seg som Gud og forklarte meg hvordan jeg kunne ta bedre vare på meg selv. Gjennom f.eks å ta ut spiralen fordi den er et fremmedlegeme i kroppen og å slutte å nappe grå hår og øyenbryn fordi jeg er nydelig som jeg er osv. Den gjorde meg oppmerksom på alle halvsannheter jeg forteller i løpet av en dag og viste meg hvordan jeg skader meg selv når jeg lyver. Den forklarte meg også om andre, blant annet om hvem som også hører stemmer osv. Jeg testet det og det viste seg å stemme i det tilfellet. Det var litt skummelt der og da, men jeg var begynt å bli vamt med at hverdagen aldri ville bli det samme for meg lenger, så jeg så det som en velsignelse.

Nå er det som om slusen er stengt igjen da jeg ikke har røyket siden dette skjedde. Den fikk meg også til å kaste alt av røykesaker og også e sigg. Men jeg vet godt at det jeg snakket med ikke er annet enn Gud i meg, om jeg kan kalle det det. Jeg var "kristen" i omtrent 1 mnd før jeg skjønte at religion er mer til hinder enn hjelp for meg. Men det hjalp meg å connecte med hjertet mitt.
Vis hele sitatet...
Så bra du hørte en god stemme nær du først hørte en

Er ikke helt enig i at religion er et hinder hvis du bruker det for det er ment som. En retningslinje som i bunn og grunn sier at du skal være god mot andre, vise respekt og nestekjærlighet. Som du selv sier, connecte med hjertet ditt er for meg "målet" med religion.