Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 13342
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri prøvd edibles og har lyst og prøve. Hva er enkleste og raskeste måte med hasj?
Jeg har brukbar toleranse. Mye bruker dere når dere har toleranse? God hasj.
Pannekaker pleier å være raskt og enkelt..
Lag cannabutter, så mikser du det inn i oppskriften.
https://www.youtube.com/watch?v=bEKEB1yV7UU

Hvor mye er forskjellig , men rundt 2-3 gram regner jeg med du er godfjern.
Tar 1-3 timer før det merkes.
Sist endret av Incogn1to; 25. august 2018 kl. 16:43.
Anonym bruker
"Oppblåst Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabutter er vel ikke det enkleste og raskeste du kan lage av edibles... Prøv heller skakkao.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta 0.1-0.2 god hasj i en kjele med litt smør. La det "simre" på lav varme i 15 min mens du rører rundt konstant med en skje.

Smøret skal til slutt være helt brunt eller mørkt. La det kjøle seg ned litt så er bare å gjøre hva du vil med det. Vær forsiktig med doseringen btw.
Heipadegdaa
19 2
Varm opp 2dl sjokomelk/kakao og en spiseskje med smør, ta av gryta før det begynner å koke.


Klem hasjen flat å legg den i en termos.


Tøm over sjokomelk/kakao i termos og la den stå i 20 min.

Rist godt før du åpner forsiktig.


0.3g ok 0.4-0.5g mid/high 0.6g+ god natt.
Yoghurt.

Smuldre opp nok hasj til et par gode jointer, legg det i en spiseskje, hell nok matolke i skjea til hasjen er dekket, varm skjea med lighter til det har løst seg opp og bobler litt, kjør skjea ned i yoghurten, rør rundt og la det kjøle seg ned i et minutt eller to.
Jeg har erfart at dekarboksylisering i ovn i folie har vært den sterkeste metoden for meg. Etter dekarboksylisering kan du putte det i mat som inneholder mye fett, og gjerne varme det opp slik at THCen blander seg i fettet. Det fungerer fint å bare putte dekarboksylisert hasj i munnen og svelge det ned med ett pizzastykke. Dekarboksylisering er å konvertere THC-molekylet i Cannabis til ett rusaktivt THC-molekyl. På engelsk "decarboxylating" eller "decarb weed" om du skal google.

Sitat av gud1 Vis innlegg
Varm opp 2dl sjokomelk/kakao og en spiseskje med smør, ta av gryta før det begynner å koke.


Klem hasjen flat å legg den i en termos.


Tøm over sjokomelk/kakao i termos og la den stå i 20 min.

Rist godt før du åpner forsiktig.


0.3g ok 0.4-0.5g mid/high 0.6g+ god natt.
Vis hele sitatet...
Denne er lur til tur! Har man med termos med kakao har man mulighet for å spontant lage edibles ute. Man kan la hasjen ligge lenger om kakaoen har kjølt seg ned pittelitt.
Sist endret av egotrengtopnavn; 25. august 2018 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gidder sjeldent å lage edibels, gumler cannasmør i stedet. Men om jeg skulle ha gjort det ville jeg gått for firecrackers. Ekstremt lett å lage. Lages vanligvis med weed men hasj funker sikkert.
Ville gjort som egotrengtopnavn, dekarboksylert i alufolie eller i norgesglass. Her er oppskriften https://youtu.be/3xJ19WRi8zY
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Pannekaker pleier å være raskt og enkelt..
Lag cannabutter, så mikser du det inn i oppskriften.
https://www.youtube.com/watch?v=bEKEB1yV7UU

Hvor mye er forskjellig , men rundt 2-3 gram regner jeg med du er godfjern.
Tar 1-3 timer før det merkes.
Vis hele sitatet...
2 - 3 g med god hasj i en dose?!?! Haha. Alt alt formye spørr du meg. Er det lagd skikkelig og med god hasj så holder 0.2 - 0.4 spør du meg
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
2 - 3 g med god hasj i en dose?!?! Haha. Alt alt formye spørr du meg. Er det lagd skikkelig og med god hasj så holder 0.2 - 0.4 spør du meg
Vis hele sitatet...
Tror han mente hvor mye hasj du burde bruke for å lage cannabutter gjennom oppskriften i youtube linken.

Men helt enig. Hadde TS tatt 2 eller 3 gram og kjørt nedpå, så hadde natten eller dagen blitt helt for jævlig grusom.
støtter hasjyoghurt! Det beste er at jobben er gjort på 5 min, og smaker faktisk godt!

Lagde det selv i dag for første gang.
Jeg tok et halvt gram å la i en halv spiseskje med smør, tennte på med ligher under skjea, men passa på så det ikke kolte for mye. Lot det løses opp og blanda i en boks yoghurt. Ble superstein fra kl 1300-2100ca. Kommer til å gjøre dette mere! Funka bedre enn 2 brownies fra greenhouse i amsterdam.
Ja stemmer, var ment for den oppskriften..
Som et "mildt hit" egentlig...
Moderat 3-5 og veldig sterkt 6g og oppover...
Dette er per stick smør..

Men enig med de over, hasyoghurt/skakkao høres enklere ut!

Skal dog nevnes, at med mye i en oppskrift kan man risikere å være fjern lenger enn man hadde tenkt seg..
Og mye mer fjern...
Meste jeg har prøvd er rundt 9 gram i 3 pannekaker, og det virket i ca 2 dager følte jeg..

Men det er jo veldig relativt, for det er veldig stor forskjell på det man får på gaten...
Sist endret av Incogn1to; 26. august 2018 kl. 09:49.
Først må du decarbe.
Riv hasjen i små biter å sleng den i ovnen på 125 grader i 25 min.

Nå kan du lage canbabutter
Sleng hasjen i en kasserolle med litt smør å rør ut hasjen

Ville startet med 0,5-0,7g om du har litt toleranse

Smøret kan du igjen blande i en kop kakao foreksempel.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler deg å lage cannapills. Det tar lenger tid, men man har de en stund hvis man lager en god batch. Kapsler får du tak i billig på nett. Betalte ca 50kr for 500 stk eller noe sånn på Pipingrock.

Jeg bruker 10 gram kokosolje per gram med hasj. Varm oljen i kokende vannbad og bland ut hasjen. Jeg pleier å la det stå i et par timer. La oljen kjøle seg ned før du fyller kapslene.
Bruk en pipette til å fylle kapslene med. Det får du tak i på apoteket.

Av 6 gram fikk jeg 110 kapsler. Anbefales!
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har høy toleranse, 0.5g pleier jeg å ta oppi skakkao eller yoghurt.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Jeg har høy toleranse, 0.5g pleier jeg å ta oppi skakkao eller yoghurt.
Vis hele sitatet...
hmm da er den nok ikke sikkert lagd på helt riktig måtealtså decarbing fordi med 0,5 med ren kief/thc vil er allt for mye med mindre du vil bli ekstremt skækk har også lagd edibles på feil måte tatt 0,4 ca og ikke merket noe serlig fordi den ikke ble varmet opp ordentlig
Røyka et gram en gang og ble semi-fjern, hvordan greier dere å bli fjerne av 0.1? Haha
Sitat av allgood Vis innlegg
Røyka et gram en gang og ble semi-fjern, hvordan greier dere å bli fjerne av 0.1? Haha
Vis hele sitatet...
veldig god bønne og bong
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gud1 Vis innlegg
Varm opp 2dl sjokomelk/kakao og en spiseskje med smør, ta av gryta før det begynner å koke.


Klem hasjen flat å legg den i en termos.


Tøm over sjokomelk/kakao i termos og la den stå i 20 min.

Rist godt før du åpner forsiktig.


0.3g ok 0.4-0.5g mid/high 0.6g+ god natt.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte oppskriften din idag og adda med en nesten full spiseskje kokosfett. FY FAEN SÅ STEIN JEG BLE!!!! Tok 0,3/0,4 oppi (har ikke vekt) ... i helvete mann og jeg røyker vabligvis hver dag... hahaha jeg ler, vær forsiktig med dosering på god hasj!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg brukte oppskriften din idag og adda med en nesten full spiseskje kokosfett. FY FAEN SÅ STEIN JEG BLE!!!! Tok 0,3/0,4 oppi (har ikke vekt) ... i helvete mann og jeg røyker vabligvis hver dag... hahaha jeg ler, vær forsiktig med dosering på god hasj!
Vis hele sitatet...
Holder en knapp på termos-metoden her ja...

Jeg prøvde og denne metoden med termosen nå da jeg stod opp idag, tror jeg må gå å legge meg igjen, er altfor stoned
Etter 30 min begynte jeg å bli ekstremt stein... men er den noe sterkere når man eter den?

10/10, kjør på med den recipen oppe her 😎🙏🏽
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg la 400 gram kokosolje i vannbad, løste opp 45 gram hasj i dette. Godgjorde seg en times tid.
Så satte jeg alt i kjøleskapet og nå knekker jeg av 8 gram kokosolje som jeg tar med bittelitt varmt vann.
To timer senere, tjallabais!!

Og jeg er en ihuga, innrøkt stoner som har slutta å røyke.
Decarb hasjen først i 30min på ca 120 grader. Så kast hasjen og en like stor klatt smør i bunnen av en termos. Så heller du kokende vann oppi og 2-3 teposer med noe god te.
Så er det bare å la det stå en halvtime, fjerne teposene, rist termosen godt. Dette er den kjappeste/enkleste måten jeg vet å lage edibles
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg tester dette nå, 4g prima brunt med 40g kokosfett.. hvor lenge bør jeg la det stå i kokosfett? har allerede decarba det
Sitat av Hoiler Vis innlegg
Jeg tester dette nå, 4g prima brunt med 40g kokosfett.. hvor lenge bør jeg la det stå i kokosfett? har allerede decarba det
Vis hele sitatet...
Decarbe brunt kan fort ødelegge det. Er nokk med å bare droppe hasjn i fettet/smøret/oljen.

Og ta heller 1g per 50g fett. Spiser du 4g så blir du fjern i ett par dager.

Brukte å simre med jevn omrøring på medium varme i ca 15 min (uten decarb)
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Ja stemmer, var ment for den oppskriften..
Som et "mildt hit" egentlig...
Moderat 3-5 og veldig sterkt 6g og oppover...
Dette er per stick smør..

Men enig med de over, hasyoghurt/skakkao høres enklere ut!

Skal dog nevnes, at med mye i en oppskrift kan man risikere å være fjern lenger enn man hadde tenkt seg..
Og mye mer fjern...
Meste jeg har prøvd er rundt 9 gram i 3 pannekaker, og det virket i ca 2 dager følte jeg..

Men det er jo veldig relativt, for det er veldig stor forskjell på det man får på gaten...
Vis hele sitatet...
Herregud hvor dårlig hasj har du
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett ovn på 125grader.

Legg ønsket mengde hasj i et krus.

Inn i ovn i ca 35-40min.

Når koppen er ute og fortsatt varm så legger du litt kokosnøttolje oppi og rører rundt.

Så er den klar.

Legg i kjøleskap for raskere nedkjøling.
Varm 2 spiseskjeer med ønsket mengde olje eller smør i en liten kasserolle eller stekepanne, putt ønsket mengde hasj oppi, la smelte å hell over i et shotteglass, tøm litt melk over for å kjøle det ned, drikk!

Enklere blir det ikke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av gud1 Vis innlegg
Varm opp 2dl sjokomelk/kakao og en spiseskje med smør, ta av gryta før det begynner å koke.


Klem hasjen flat å legg den i en termos.


Tøm over sjokomelk/kakao i termos og la den stå i 20 min.

Rist godt før du åpner forsiktig.


0.3g ok 0.4-0.5g mid/high 0.6g+ god natt.
Vis hele sitatet...
Virker dette uten noe decarboxylating først?
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Yoghurt.

Smuldre opp nok hasj til et par gode jointer, legg det i en spiseskje, hell nok matolke i skjea til hasjen er dekket, varm skjea med lighter til det har løst seg opp og bobler litt, kjør skjea ned i yoghurten, rør rundt og la det kjøle seg ned i et minutt eller to.
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Eller jeg kjøler ned skjeia og tar det rett i munnen. Så kan jeg heller kose meg med en kakao eller yoghurt som ikke smaker piss etterpå.
Sitat av favnarcs Vis innlegg
Virker dette uten noe decarboxylating først?
Vis hele sitatet...
For de fleste typer brunt vil dette funke, da de er gjennom varmebehandling i produksjonen.

Grønt, (og enkelte typer brunt dersom de ikke er varmebehandlet i produksjonen) må decarbed først.