Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2334
Det har seg slikt at jeg har plukket opp en vekt med 0.01g nøyaktighet, men den lar seg desverre ikke brukes før den er kalibrert. Den krever et 100 g lodd for kalibreringen, men jeg vil helst slippe å bestille dette fra nettet eller kjøpe det i en dyr spesialbutikk. Så jeg tenker at jeg kan bruke mynter til å kalibrere den, ettersom myntverket oppgir hva de forskjellige myntene veier på sine web-sider. 23 x 1-kroninger skal veie 100.05g tilsammen, men jeg undres om dette er tall jeg kan gå etter i praksis med tanke på slitasje av myntene? Hvis så, hvor stor variasjon tror dere at jeg kan forvente? Er det evnt. en plass der jeg kan få tak i helt nye mynter?

Vekten skal brukes til å måle brukerdose av MDMA. Jeg vet at variasjonen ikke vil være så stor at den kan lede til en fatal overdose, men ønsker uansett å dosere så nøyaktig som mulig
Sist endret av omba; 5. oktober 2015 kl. 20:40.
Du får helt nye mynter i rull i alle butikker rundt om.. Veksl inn en krølla femtilapp
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Du får helt nye mynter i rull i alle butikker rundt om.. Veksl inn en krølla femtilapp
Vis hele sitatet...
Dette er naturlug nok ikke nye mynter selv om de er pakket inn. Tror ikke jeg hadde vært bekymret for at de har blitt slipt ned.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Problemet med mynter er at alle vil avvike i samme retning - dei vil enten vere rett vekt eller for lette. Når du har så mange som 23 kan det bli litt avvik. 0.1g*23=2.3g. No er det svært stor feil, men med nøyaktighet på 0.01g tilsvarer det ein feil på fem titusendeler av et gram per mynt. Då er du nede på det nivået der fingeravtrykk brått vil utgjere ei reell feilkjelde.
Du får 100g kalibreringsvekt til under 20kr på ebay. Hadde heller ventet en uke på en sånn, så får du faktisk litt utbytte av vekten din. http://www.ebay.com/itm/100g-Silver-...item33a1df6923