Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1391
Jeg har endel PCer som kjører helt likt oppsett, men de har forskjellig hardware. Det jeg gjør nå er at jeg har satt opp hver enkelt PC manuelt, men det hender rett som det er at jeg må re-installere PCer, og da er det ganske tungvint å måtte installere å sette opp PCen manuelt på nytt, pluss at jeg må sette alt av innstillinger og installere nødvendige programmer på nytt.

Det jeg lurer på er om det finnes noe tilsvarende nLite (for Win7/Win8), eller enda bedre, om det er mulig å lage images av en PC som funker på de andre PCene selvom det er annerledes hardware?
Jeg må bare spørre:
Fungerer ikke det bra om du bruker nLite og putter inn alt du trenger, for så å bare kjøre inn installasjonen av Windows på hver enkelt maskin? Det er fullt mulig å automatisere alt dette..
Såvidt jeg vet så har ikke nLite fått støtte for verken Win7 eller Win8 enda
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Kanskje du kan bruke rt7lite?
Vis hele sitatet...
Det var ingenting på den linken :/ Og utifra navnet så høres det ut som at det kun er for Windows 7?
Sitat av simchris Vis innlegg
Det var ingenting på den linken :/ Og utifra navnet så høres det ut som at det kun er for Windows 7?
Vis hele sitatet...
Jeg beklager virkelig at jeg ikke sjekket om det var noe på linken før jeg ga deg den. For en dust jeg er....

Men ja, det er kun for Windows 7

Hva med denne guiden?

Denne gangen leste jeg litt av det
Sist endret av Crisposjokolade; 3. mars 2014 kl. 14:16.
Jeg har brukt Acronis True Image i mange år,flytter greit harddisk til forskjellig hardware.
Før kalles denne funksjonen "Acronis Universal Restore",som nå heter Acronis Migrate.
Acronis Migrate er nå er blitt et eget program,Migrate er også med i Acronis True Image Premium.
Restore your full disk image, including your operating system, applications, files, and settings,
to a different make or model PC
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar folkens!

Har kikket litt på alternativene her nå, og AIK (windows 7) og ADK (windows 8) ser ut som noe tilsvarende nLite som jeg nevnte i første post. Jeg tenker at jeg mest sannsynlig kommer til å gå for dette istedenfor imaging (Acronis ble nevnt) pga. at jeg kobler opp PCene i domene.

Jeg har drivi å testa på windows 8 i dag, og har laget en såkalt Unattended Windows 8 installasjon vha. ADK (
Microsoft Deployment Toolkit). Det ligger et lite knippe youtube-tutorials ute av dette, men alle ser ut til å benytte en "server" som distribuerer disse imagene, skulle aller helst hatt muligheten til å gjøre dette med en USB stick, noen som vet om dette er mulig?

Om USB ikke er mulig så er det greit, men det er en ting jeg ikke helt skjønner, i ADK så er det ingen enkel måte å definere ting på. De valgene man får når man legger til forskjellige komponenter har ikke akkurat noen dropdown meny, så har jeg ikke funnet noen ordentlig dokumentasjon på hva slags verdier man kan sette inn i de forskjellige feltene. Hadde vært perfekt om det fantes en oversikt over hva slags komponenter som gjør hva, har ikke funnet noe etter å ha runna microsoft sine sider