Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 621
Hei.

Jeg holder på med en sang for en russe van, vi har blitt enige om at de får høre sangen før de betaler for den.

Er det noe sted jeg kan opplaste sangen, uten at det er noen mulig å laste den ned?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Nei. Vil de virkelig ha en kopi av sangen så ordner man det lett. Man kan jo prøve så mangt for å forhindre direkte nedlasting, men det analoge hullet kommer alltid til å finnes. Nå er jo dagens ungdom så driftige at finnes det en musikkdelingstjeneste så finnes det en eller annen side man kan bruke for å laste ned sanger derifra.
Llort!
Trådstarter
Da slutter jeg å leite

Takker for svar
Uansett hvilken sikkerhet man legger på kan brukeren alltids bare koble en opptaker til sitt eget lydkort og lage sin egen kopi.

Om du er redd for å ikke få betalt. Ikke gi de hele sangen. Gi de en sample, last opp en versjon encodet i ræva bitrate, legg ut en versjon hvor det hvert 30. sekund annonseres at dette bare er en prøve. Det er langt enklere, og sikrere, enn å prøve å hindre folk i å kopiere innhold
Kan du ikke legge på en stemme, som regelmessig gnåler om at dette kun er en promolåt?
Llort!
Trådstarter
Ingen dum ide. Trur jeg går for det, ødelegger flyten i sangen men det får bare være.

takk