Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 12302
Er det mulig å se igjennom Flax-lodd, for å se om man vinner noe? Selvsagt uten å skrape det.

ps: bare sånn at jeg vet at den kiosken borti her ikke har tatt alle de store vinnerlodda.
Enkelt og greit NEI. Kjøp et lodd, skrap det, og så se om du vinner, eneste mulighet desverre
*insert tittel her*
Ja, det er mulig. Blacklight tror jeg skal funke.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Ja, det er mulig. Blacklight tror jeg skal funke.
Vis hele sitatet...
Hvor i helvete har du fått den ideen i fra?
Sist endret av Xzip; 21. august 2012 kl. 16:32.
Du kan skaffe deg røngten-syn. En litt omfattende og litt kostbar operasjon, men de fleste privatklinikker tilbyr dette. Pengene tjener du også fort inn igjen da du kan se gjennom flaxlodd, samt ha et enkeltmannsforetak som superhelt på kveldstid når den lokale kiosken holder stengt.
*insert tittel her*
Sitat av Xzip Vis innlegg
Hvor i helvete har du fått den ideen i fra?
Vis hele sitatet...
Disvovery Channel. Mythbusters.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Du kan skaffe deg røngten-syn. En litt omfattende og litt kostbar operasjon, men de fleste privatklinikker tilbyr dette. Pengene tjener du også fort inn igjen da du kan se gjennom flaxlodd, samt ha et enkeltmannsforetak som superhelt på kveldstid når den lokale kiosken holder stengt.
Vis hele sitatet...
Beste svaret vi kan få her.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Disvovery Channel. Mythbusters.
Vis hele sitatet...
Er latexbasert og dermed ikke synelig gjennom røntgen eller blacklight.
Så planen er nå og bruke flere tusen på opersajon slik at du har røntgensyn og så gå inn i kiosken og se igjennom alle lodene til du finner det med ti tusen på ?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Så planen er nå og bruke flere tusen på opersajon slik at du har røntgensyn og så gå inn i kiosken og se igjennom alle lodene til du finner det med ti tusen på ?
Vis hele sitatet...
Så du tror at det går ann å operere inn røntgensyn??
Sist endret av hotline; 21. august 2012 kl. 16:46.
Den eneste måten å sjekke dette er å først kjøpe loddet, så få det scannet i kiosk. De scanner strekkoden, som da vil vise om det er gevinst.
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Den eneste måten å sjekke dette er å først kjøpe loddet, så få det scannet i kiosk. De scanner strekkoden, som da vil vise om det er gevinst.
Vis hele sitatet...
Lurer på om det er en form for scanner selve tallene og for å forhindre juks (?), flere ganger når jeg var liten måtte de skrape av resten av det som er på for å finne gevinsten.
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Den eneste måten å sjekke dette er å først kjøpe loddet, så få det scannet i kiosk. De scanner strekkoden, som da vil vise om det er gevinst.
Vis hele sitatet...
Så de som jobber i kiosken kan scanne alle loddene, for å se om det er gevinst på det loddet? Har en dårlig følelse.. må da være bedre form for security enn det?
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Så de som jobber i kiosken kan scanne alle loddene, for å se om det er gevinst på det loddet? Har en dårlig følelse.. må da være bedre form for security enn det?
Vis hele sitatet...
Det står en kode under det du må skrape av. Altså kan de ikke bare scanne det, de må skrape det.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Så de som jobber i kiosken kan scanne alle loddene, for å se om det er gevinst på det loddet? Har en dårlig følelse.. må da være bedre form for security enn det?
Vis hele sitatet...
Når de scanner loddet blir dette registrert hos Norsk Tipping som står ansvarlig. Så de har nok systemer der for å håndtere svindel-forsøk.

Videre så kommer jo loddene på ruller, og vinnerloddene ligger jo ikke alle samlet. Så om han har scannet alle loddene for å finne vinnerloddene vil nok norsk-tipping fort oppdage dette i dems systemer. Samt at om han ikke prøver å selge disse loddene må han ha tatt de av rullen og dermed lage gode og tydelige "hull" på denne rullen som loddene er i.

Og hvis han prøver å selge loddene som allerede er scannet vil det nok komme en varsellampe hos norsk tipping når noen prøver å løse inn vinnerloddet for andre gang.
Sitat av hotline Vis innlegg
Det står en kode under det du må skrape av. Altså kan de ikke bare scanne det, de må skrape det.
Vis hele sitatet...
Har det blitt endret?
Syntes å huske i min oppvekst at de bare sendte loddet gjennom maskinen sin for å registrere det..?

Syntes også å erindre at noen jeg kjente fikk sjekket loddene sine før jul, så de ga bort bare de uten gevinst.
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Har det blitt endret?
Syntes å huske i min oppvekst at de bare sendte loddet gjennom maskinen sin for å registrere det..?

Syntes også å erindre at noen jeg kjente fikk sjekket loddene sine før jul, så de ga bort bare de uten gevinst.
Vis hele sitatet...
Jeg vet de har det på alfabet-loddene iallefall
Jobber på Bunnpris så kan svare greit å enkelt på dette

Når noen kjøper et lodd så scannes det inn i Norsk tipping sin kasse men en generell strekkode som er den samme på alle de loddene (Flax Million har alle samme strekkode, Flax For Livet har alle en egen strekkode osv.)

Når noen skal ha gevinst så må du scanne inn en annen strekkode som er unik fra lodd til lodd pluss et 3sifret tall som er under skrapeområdet.

så nei, du kan ikke se om det er gevinst FØR du har kjøpt å skrapt loddet.
Har jobbet i tippepunktet i en matbutikk og kan bekrefte at alle lodd har en tresifret kodet som må tastet inn når loddet scannes for å sjekke gevinst. Dette gjelder alle loddene fra Norsk Tipping. Slik har det vært de siste tre-fire årene jeg har jobbet med dette. Det er nok derfor noen får beskjed om å skrape hele loddet, slik at også koden blir synlig.
Sitat av Pløyd Vis innlegg
Har jobbet i tippepunktet i en matbutikk og kan bekrefte at alle lodd har en tresifret kodet som må tastet inn når loddet scannes for å sjekke gevinst. Dette gjelder alle loddene fra Norsk Tipping. Slik har det vært de siste tre-fire årene jeg har jobbet med dette. Det er nok derfor noen får beskjed om å skrape hele loddet, slik at også koden blir synlig.
Vis hele sitatet...
Det høres bra ut, da fikk jeg svar på det.

Back to topic, er det mulig å se igjennom et flax lodd?
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Det høres bra ut, da fikk jeg svar på det.

Back to topic, er det mulig å se igjennom et flax lodd?
Vis hele sitatet...
Nope.

titengjds
det jeg ser for meg ville blitt litt vanskelig er jo at selv om du skulle funnet en metode, hvordan skal du skjekke lodda? de er ved kassa. skal du gjøre det når ingen ser på og rulle ut meter på meter med flax lodd?

men man kunne jo lagd en micro bølge sender og mottaker, programert den til å kjenne igjen blekket på tallene og lage et bilde av insiden av lodda, da kan du bare rulle ut noen og; klikk, klikk, klikk, klikk "der var det!". og kjøpe nokk lodd til du kommer til det loddet i remsa.
Sitat av hotline Vis innlegg
Så du tror at det går ann å operere inn røntgensyn??
Vis hele sitatet...
Ironi my friend
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Det høres bra ut, da fikk jeg svar på det.

Back to topic, er det mulig å se igjennom et flax lodd?
Vis hele sitatet...
Det er 100% umulig, må tro jeg har prøvd det meste.. Jeg jobber på coop. Er ingen måte å finne ut om det er premie uten å skrape først. Trenger da bare skrape en veldig liten del av det, men det vil bli merket i og med at du må skrape midt på loddet.

Det beste du kan gjøre er å glemme hele greien ^^
Har hørt snakk om at det var mulig for lenge siden, å kontrollere serienummeret elns, og da få vite om det var premie på loddet, men det er ikke tilfellet lenger.

Om det hadde vært mulig, tror du ikke det hadde vært flere som hadde basert sitt levebrød på dette?
De har nok bedre kontroll enn det du håper på.
Det er jo "random" sirkler og mønster i bakgrunnen i det feltet som tallene står som sikkert er der for å forhindre all mulig from for x-ray. På samme måte som viktige brev du får tilsendt av posten/banken osv?
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Det høres bra ut, da fikk jeg svar på det.

Back to topic, er det mulig å se igjennom et flax lodd?
Vis hele sitatet...
Ja, lag et passe stort hull i midten med en skrutrekker eller brenn ett hull med en lighter kanskje?

Du kan tenke deg hvor mye jeg kjeder meg når jeg er villig til å svare på spm ditt..
Sitat av KingJay Vis innlegg
Ja, lag et passe stort hull i midten med en skrutrekker eller brenn ett hull med en lighter kanskje?

Du kan tenke deg hvor mye jeg kjeder meg når jeg er villig til å svare på spm ditt..
Vis hele sitatet...
Hadde du svart spørsmålet med kilder og diverse opplysninger om at det er umulig å se igjennom latex, så kanskje jeg ikke hadde tatt deg for en ignorant og spydig person?

Vi har oppfinnelser som kan se igjennom mye, så hvorfor ikke.
Det er helt sikkert mulig med relativt avansert teknisk utstyr, men hvordan får du henda på flaksloddene uten at du bli oppdaget? Noe sier meg at det ikke funker å stjele dem. Vil tro de loddene som er stjålet blir svartelista slik at eventuelle premier ikke betales ut.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av homoludens Vis innlegg
Det er helt sikkert mulig med relativt avansert teknisk utstyr, men hvordan får du henda på flaksloddene uten at du bli oppdaget? Noe sier meg at det ikke funker å stjele dem. Vil tro de loddene som er stjålet blir svartelista slik at eventuelle premier ikke betales ut.
Vis hele sitatet...
1. Kjøp så mange lodd du får henda på.
2. Spar de som har gevinst til deg selv.
3. Selg loddene som du vet at det ikke er gevinst på/mindre gevinst på.
4. ?????
5. PROFIT
Uansett, får du hånden på en maskin som kan se igjennom flaxlodd er det jo bare å starte en kiosk. Se igjennom rullen, å marker de med gevinst så kan du luke de ut etterhvert som rullen blir solgt.

Lodda selger du til folk som skal hvitvaske penger.
Jeg mener å huske fra min barndom at noen av det ved et av de tidlige norske skrapeloddene både ble avdekket juks ved gjennomlysning, samt at samme spillselskap også hadde virus/programvarefeil/hacking som gjorde at ble trykket opp for mange vinnerlodd.

Dette er sikkert 25 år siden og lenge før internett, finner ingen info om noen av sakene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jobber selv ved en plass der det er tippe-disk. Lodd med gevinst blir som regel kastet. Kanskje det er på tide å se om det finnes en sammenheng mellom den unike strek-koden, å lodd som har gevinst?

Setter igang i morgen..!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det som ligger i sølvfarge over tallene, som vi skraper vekk må vell kunne erstattes på noe vis. Enten om du raner norsk tipping og skaffer deg en maskin/stempel/trykk hva enn det måtte være.

Da kan du simpelt skrape alle loddene, legge sånn sølv-trykk på de som ikke hadde gevinst, og ta vinnerloddene selv. Jeg sier simpelt, men jeg er redd for at det er helt umulig. Det er nok noe high-tech greier de bruker som folk hjemme ikke kan få til. På samme måte at vi ikke kan printe ut et pengeseddelbilde på vanlig ark og tro det er legit.

Altså, det er nok noen rare mønstre eller noe annet som kan bevise om de er ekte eller ikke. Men forsåvidt, det kan jo ikke de som kjøper neste lodd vite. Følte meg en smule smart nå, lol.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Syntes å huske i min oppvekst at de bare sendte loddet gjennom maskinen sin for å registrere det..?
Vis hele sitatet...
Oioi, da er du ikke gammel.

I min oppvekst kunne man bare få kjøpt dem i banken, og max. gevinst var 250.000.

De hadde et felt med "må ikke skrapes". Skrapte man det, fikk man ikke gevinst, for der sto en kode hva loddet var verdt.