Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2234
Trenger noen artige gåter.. da mener jeg ikke sånne som hva er grønt og flyr oppei et tre.. ekkorn med grønn treningsdrakt.. tåpelige gåter..

mener riktige gåter.. som det faktisk går ann å løse:

Feks:

Politikonstabelen har en bror, men broren har ingen bror!


En dame jobbet på en penere hotell, en dag fikk hun sparken.. grunnen var 100 10 1 3 1.

Sånne gåter.. Kan la være å poste løsningen enda.. poster dem senere i kveld.. hvis noen liker å løse dem mener jeg!
Opprinnelig postet av Raymond
Trenger noen artige gåter.. da mener jeg ikke sånne som hva er grønt og flyr oppei et tre.. ekkorn med grønn treningsdrakt.. tåpelige gåter..

mener riktige gåter.. som det faktisk går ann å løse:

Feks:

Politikonstabelen har en bror, men broren har ingen bror!


En dame jobbet på en penere hotell, en dag fikk hun sparken.. grunnen var 100 10 1 3 1.

Sånne gåter.. Kan la være å poste løsningen enda.. poster dem senere i kveld.. hvis noen liker å løse dem mener jeg!
Vis hele sitatet...
"Gåten" om politikonstabelen var banalt enkel og dama på hotellet er diskutert før her på forumet i en annen tråd.
den første er vel at politikonstabelen er en av det fagrere kjønn.

Den andre har jeg sett noe lignende, men kjøndte den ikke...
trodde at politikonstabelen var en dame jeg.. men kan jo ta feil...
Det er nokk kansje det han mener du SL3iM...

Har en liten gåte... Kansje den ikke er så vansklig at det gjør noe da men... Her er den i hvertfall:

En uteligger satt på kaikanten å drakk. Hadde han hatt det han hadde drukket, hadde han ikke vert det han var.


Er vel kansje litt for enkel da men...
Ikke ta rett av fra den gamle gåter-tråden da
Eller hva med å fortsette på den kanskje?
Dunno..
En kar red inn i byen på fredag. Han ble i en uke, men dro på en søndag. Hvordan?
Hm ... fordi det var akkurat da man byttet fra den julianske til den gregorianske kalenderen?
Ok, ingen peiling. Sende svar?
Hesten het fredag.

En mann tar en tønne som veier 20kg og lager noe i den. Den veier nå mindre enn 20 kg. Hva laget han i tønna?
Et hull.
Slike gåter pluss overnevnte gåter finner du på
http://www.humorshack.com/no/arkiv/rebus/
Sist endret av cyanid; 13. november 2003 kl. 21:40.
perkele: hesten heter Fredag

edit: bah, var for seint ute gitt
far og sønn kjører bil. de kraskjer og det kommer to ambulanser fra hver sin side og kjøre de på forskjelige sykehus. på sykehuset der sønn er sier legen at han kan ikke opperere fordi det er min sønn...
Det var hans mor. Disse gåtene er da gamle og oppbrukte?
ja, de er det
Et vanlig to-dimensjonalt 'fire på rad' spill med fire rader og fire kolonner kan oppnå 'fire på rad' på 10 forskjellige måter (4 rader, 4 kolonner og to diagonaler).
Det betyr at et 'n på rad' spill kan oppnå 'n på rad' på 2n+2 forskjellige måter (n rader, n kolonner og to diagonaler)
Dette kan utvides til et 3-dimensjonalt 'n på rad' spill (boks) med lengde n, bredde n og dypde n der du får mange flere 'n på rad' diagonaler i de to-dimensjoanle flatene og 4 diagonaler gjennom 3D rommet.
Så utvider vi dette til n-dimensjoner.
Gåte: Hvor mange 'n på rad' kan du få i et slikt n-dimensjonalt 'n på rad' spill. Det hele uttrykt med n.
Dette har vi diskutert før. Så det kan dere ta i den andre tråden, ikke nødvendig med to tråder om samma møkka.