Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 13086
Skal begynne i ny jobb snart, der jeg skal få i oppgave å behandle kunder, utvikle hjemmeside, lage anonser og kansje lage varekatalog.

Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan det er lett å lage en vare katalog, eventuelt program som er enkelt\ bra å bruke ?


(skal lage katalog for møbler)
Sist endret av Vicky; 14. mai 2007 kl. 14:03.
Kjøp deg Adobe InDesign - brukes til aviser, kataloger, hefter, CD-er - alt. Er ikke en ting du ikke kan gjøre der, og er til dels greit å lære seg.

Men du som skal jobbe som grafiker nå, burde ikke du vite dette?
Trådstarter
25 0
Skal prøve meg på de grafiske når det ikke er kunder i butikken. Er mye tid uten noe å gjøre der eg skal jobbe.
Sist endret av Vicky; 14. mai 2007 kl. 14:12.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom bedriften\du ikke er interessert i å investere i Indesign er også Microsoft Publisher et alternativ.
det kommer jo helt an på hvilken tid du har til disposisjon og hvilket preferanser for utsende som katalogene skal ha.
Trådstarter
25 0
Kan godt være avansert, men burde helst være veldig brukervendig. Har aldri laget en produkt katalog før, er relativt flink med data er også flink til å lære. Vil helst ha et brukervendig program. Kom med innspill, takker på forhånd.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Vicky
Kan godt være avansert, men burde helst være veldig brukervendig. Har aldri laget en produkt katalog før, er relativt flink med data er også flink til å lære. Vil helst ha et brukervendig program. Kom med innspill, takker på forhånd.
Vis hele sitatet...
Første tips om du skal lage noko kundane skal sjå er å hogge over det med ordbok. produkt katalog, brukervendig, rar setningskonstuksjon (Kom med innspill, takker på forhånd...)
Tips nr 1, 2, 3 og opp til 10:
Sett det bort. Hvis du aldri har gjort det før, så er ikke det der oppgaven å lære seg layout på. Et par småfeil så får dere noe praktisk talt ubrukelig crap tilbake fra trykken.
Helt enig med atomet!
Jeg jobber i grafisk og det beste du gjør er å sette det bort. Det å lage trykklare originaler er faktisk et fag og det meste som blir gjort av halvstuderte røvere blir bare dårlig. Uansett hva du velger å gjøre så må du styre unna Publisher, det funker dårlig mot trykk. InDesign derimot, er meget bra.
Ikke minst er det surt hvis DU blir grunnen til at sjappa har betalt XX tusen kr for noe dere ikke kan bruke. Vær heller proff, og skjær gjennom og si at dette er noe dere bør sette bort for å få et skikkelig resultat.

Om du vil, så kan du sende meg en mail (post@opperud.com) med all info (antall artikler, om dere skal ha bilder på hver artikkel, bare på noen, eller bare tekst osv osv, samt opplaget dere ønsker dere), så skal jeg sende deg et tilbud i løpet av noen dager.
Trådstarter
25 0
Skal snakke med sjefen, sender mail i løp av en ukes tid ellet to viss han er interesert
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei. Jeg holder på med å lage meg en nettbutikk. Er disse programmene fremdeles brukbar? Eller er det bedre programmer nå?

La oss ta tekniksjappa som eksempel (Den svenske kinasjappen med alskens crap i)

de bruker for eksempel forskjellige farger på sidene sine i katalogen, og i tillegg får de sidetall oppe. De har og artikkelnummer

hvordan organiserer man dette? er det et program jeg kan bruke mot wordpress woocommerce netbutikken min som "exporter" produktbilde, artikkelnummer osv og putter det deretter inn i katalogen? jeg tenkte å drive selv, uten noe ansatte eller andre unødvendige riskable kostnader. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å holde på for evig tid så vil liksom ikke investere en million i det heller, eller bør jeg legge ned akkurat den millionen det første året, kjøpe det kassesystemet som koster 10 000 pluss??
Søk etter woocommerce product catalog, det finnes flere ferdige plugins, men også relativt enkelt å smekke sammen selv dersom du vet hvordan du leser fra database, da er det bare å loope gjennom produktene og spytte ut den informasjonen du ønsker.